|
Скачати 52.48 Kb.
|
Долинська центральна районна бібліотека Письменницький талант Франца Кафки Випереджувальна довідка Долина 2013 Франц Кафка – один із провідних представників модернізму початку XX століття – справив величезний вплив на світову культуру. Майбутній письменник народився 3 липня 1883 р. у Празі, у єврейській сім’ї. Кафка здобуває германізовану освіту. Він навчається в німецькій школі (з 1889 року) й гімназії (1893-1901). У 1901 р. вісімнадцятирічний Кафка вступає до Празького університету, у червні 1906 р. складає останній іспит і отримує ступінь доктора права. Протягом року він проходить стажування в суді. Відтак упродовж десяти місяців Кафка працює в агентстві Assicuraziono Generali. А з 1908 року і майже до кінця життя письменник служить в «Агентстві зі страхування робітників від нещасних випадків королівства Богемії». Наприкінці 1909 р. Кафка починає вести свій знаменитий «Щоденник», куди він записуватиме події свого життя, думки, начерки численних творів. У кінці його життя «Щоденник», який письменник вів нерегулярно, складатиме тринадцять грубих зошитів великого формату. Щоденники Кафки допомагають зрозуміти витоки його світовідчуття і художнього світу. Вони дають ключ до складної ідейної та образної структури його творів. Світовідчуття Франца Кафки було складним і трагічним. Його постійно переслідувало відчуття своєї самотності, відчуженості, роздвоєності. Він «розривався» між багатьма категоріями і речами, наприклад, між службою чиновника і творчістю, між німецькою і чеською мовами. Великий вплив на Кафку мали виховання й Додаткову інформацію про життя і творчість письменника можна знайти на сайтах : http://uk.wikipedia.org/wiki/Франц_Кафка http://www.info-library.com.ua/books-text-9379.html http://beyond.ua/franc-kafka/ http://stud-help.ru/view_art.php?id=12&c=Zarubezhnaya_literatura http://www.ukrlib.com.ua/bio-zl/printout.php?id=29 Підготувала гол. бібліограф ЦБС Л. С. Бобешко Поет співчуття і жалю : до 125-річчя від дня народження Франца Кафки // Календар знаменних і пам’ятних дат. – 2008. – №3. – С. 33–39. Розман Н. І. Новела Ф. Кафки «Перевтілення» крізь призму Овідієвих «Метаморфоз» / І. І. Розман // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2001. – №10. – С. 39–40. Савута Ж. Д. Духовні «перетворення» героїв Ф. Кафки та М. Хвильового / Ж. В. Славута // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2002. – №7. – С. 33–37. Семеняк Г. Г. «У житті як у тунелі…» / Г. Г. Семеняк // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2002. – №6. – С. 23–26. Семеняк Г. Г. «Простягніть одне одному руку…» : урок-вікторина / Г. Г. Семеняк // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2000. – №11. – С. 30–33. Силкіна В. І. «Заповідав знищити свої рукописи…» : до вивчення новели Ф. Кафки «Перевтілення» / В. І. Силкіна // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2003. – №10. – С. 58–59. Хроменко І. А. Розпачливий крик самотньої людини / І. А. Хроменко // Зарубіжна література в школах України. – 2007. – №9. – С. 11–19. Шкловська О. Н. «Що зі мною сталося?..» : система уроків за новелою Ф. Кафки «Перевтілення» / О. Н. Шкловська // Зарубіжна література в школах України. – 2007. – №1. – С. 30–35. оточення. Він нерідко почував недовіру до людей та відчуження, мав нахил до песимізму, не почувався своїм ні в німецькому, ні в чеському середовищі. Фізично він був кволий і важко пристосовувався до світу, у якому жив. Тривалий час Кафка потерпав від безсоння й хворобливо реагував на найменший шерех. Щоденники Кафки сповіщають про нічні кошмари, турботи та страхіття, які володіли письменником. До Кафки приходили видіння. Франц Кафка – автор романів, новел, притч, афоризмів. За його життя було видано лише кілька невеличких за обсягом книжок: «Споглядання» (1912), «Сільський лікар» (1919), «Голодомайстер» (1924). Після смерті письменника було надруковано понад 30 новел і всі три романи Кафки («Америка», «Процес» і «Замок»). Видав їх Брод, якому Кафка заповідав знищити все з написаного і неопублікованого. Письменник створив незвичний художній світ – абсурдний, жахливий, незрозумілий. Він вражає дивним поєднанням буденного і фантастичного, трагічного й іронічного, абсурдного і закономірного. Усе, що відбувається в ньому, не має логічного пояснення, але дає можливість відчути порушення духовних зв’язків: руйнацію моралі, поширення суспільного хаосу у світі. Кафка – поет співчуття і жалю. Засуджуючи егоїзм і співчуваючи стражденним, він вважав, що «ми повинні взяти на себе всі страждання, які оточують нас, людей». Творчий доробок Кафка Ф. Вибрані твори : Процес. Вирок. Перевтілення. Голодомайстер / Ф. Кафка ; пер. з нім. П. Таращука ; упоряд. та передм. Д. Затонського. – К. : Генеза, 2004. – 288 с. : іл. – (Нова шкільна бібліотека. Перлини світової літератури) Кафка Ф. Замок : роман, новеллы / Ф. Кафка. – К. : Борисфен, 1995. – 479 с. Кафка Ф. Из дневников. Письмо отцу / Ф. Кафка ; пер. с нем., прим. Е. Кацевой ; предисл. Е. Книпович. – М. : Известия, 1988. – 256 с. Кафка Ф. Перевтілення / Ф. Кафка. – Х. : Фоліо, 2006. – 183 с. Кафка Ф. Процес / Ф. Кафка ; передм. Д. В. Затонського ; прим. О. П. Чертенка ; худож. –іл. І. І. Яхін. – Х. : Фоліо, 2006. – 351 с. Література про творчий та життєвий шлях письменника Кафка Франс (3.07.1883–3.06.1924) // Зарубіжні письменники : енцикл. довід. : у 2 т. – Тернопіль, 2005. – Т.1. – С. 724–731. Франц Кафка // Усі зарубіжні письменники / упоряд. О. Д. Міхільов та ін. – Х., 2007. – С. 285–292. Своєрідність світобачення і його художнього вираження в оповіданні Ф. Кафки «Перевтілення» // Давиденко Г. Й. Історія зарубіжної літератури ХХ століття : навч. посіб. / Г. Й. Давиденко, Г. М. Стрельчук, Н. І. Гричаник. – К., 2007. – С. 340–344. Белей Н. І. «Смерті не знає душа…» / Н. І. Белей // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2003. – №10. – С. 49–53. Боженко Є. Франц Кафка закоханий у страждання / Є. Боженко // Друг читача. – 2005. – №23. – С. 6. Васильєв Є. М. Аналіз новели Франца Кафки «Перевтілення» / Є. М. Васильєв // Зарубіжна література в школах України. – 2009. – №9. – С. 34–37. Воропаєва О. Б. Трагедія Грегора Замзи : Урок за новелою Ф. Кафки «Перевтілення» / О. Б. Воропаєва // Зарубіжна література в школах України. – 2008. – №2. – С. 40–42. Ланецька Т. В. Про що кричить Грегор Замза? / Т. В. Ланецька // Зарубіжна література в школах України. – 2008. – №5. – С. 39–42. Логвин Г. П. Чи ж почують його люди? : новела Ф. Кафки «Перевтілення» / Г. П. Логвин // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2003. – №10. – С. 53–57. Нагорна А. Ю. Вивчення літературного твору у філософському контексті : урок-евристична бесіда за новелою Ф. Кафки «Перевтілення» / А. Ю. Нагорна // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2005. – №7. – С. 57–60. Наливана В. Очима неофіта / В. Наливана // Друг читача. – 2005. – №23. – С. 6. – Рец. на кн. : Кафка Ф. Процес. – Х. : Фоліо, 2005. – 239 с. |
Афоризми про обдарованість, талант і геніальність Правильно кажуть, що, якщо людина талановита, то талант у неї багатогранний. Однак вона повинна ще зуміти розвинути в собі всі ці... |
- Лише до небагатьох доля справедлива, лише деяким вдається розкрити свій талант і бути у відкритому доступі для читача як за життя,так... |
В кожній людині є сонце. Тільки дайте йому світити ” ... |
Талант то Божа Іскра (до річниці від дня народження Лесі Українки) Святково прикрашена сцена, прямо – портрет Лесі України у рушнику, вислови поетеси. На сцену виходять учні, вороги та прихильники... |
Урок етики Учитель Іоніцой І. В. Тема: Як стати розвиненою людиною Навчальна: навчити учнів витлумачувати поняття «задатки», «здібності», «талант», «геніальність»; навчити пояснювати поняття «дозвілля»,... |
Київські «неокласики» Зеров, М. Драй-Хмара, П. Филипович, М. Рильський, О. Бургардт). То було неформальне товариство вільних митців, котрі шанували талант,... |
СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ Питання, розглянуте в цій статті, є одним з актуальних в психології та педагогіці сьогодні. Це питання розвитку людських ресурсів,... |
"Мово моя материнська" проведений у 7-х класах Ведучий Світ постав зі Слова, і Україна постала зі Слова, і Слово зростало у великого поета, українського пророка Тараса Шевченка,... |
Уроку Учитель Учитель. Кажуть, добре шукає той, хто знаходить, і знаходить те, що потрібно людям. Одні зводять величні споруди, інші відкривають... |
Психічні властивості особистості. Основні поняття теми: Основні поняття теми: темперамент, холерик, сангвінік, флегматик, меланхолік, екстраверсія, інтроверсія, характер, акцентуація, риси... |