В кожній людині є сонце. Тільки дайте йому світити ”


Скачати 111.02 Kb.
Назва В кожній людині є сонце. Тільки дайте йому світити ”
Дата 20.02.2016
Розмір 111.02 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Спорт > Документи
Творчі сьогодні в

ім’я завтрашнього дня
Мета:

- познайомити учнів з різними видами творчої діяльності, з поняттями «творчість», «талант», «обдарованість», «здібності» ;

- сформувати правильне уявлення про творчу особистість, про можливості кожної дитини для розкриття власних здібностей та уподобань;

- розвивати мовлення учнів, творчу уяву;

- виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу; почуття любові до рідного краю; поглибити знання про талановитих людей світу.

-- виховання активності мислення, творчої думки ;

- заохочувати творити добро , здобувати знання, рости гідними громадянами своєї держави

- сприяти особистісному розвитку кожної дитини; навчитися бачити проблему й шукати її різностороннє вирішення; розвивати пізнавальні і творчі здібності учнів, навики спілкування, вміння знаходити шляхи попередження конфліктів.
Тип урок:

діалог з елементами проектної діяльності.
Методи і форми роботи: самостійний пошук інформації,бесіда, асоціативний кущ.
Обладнання: презентація Power Point .

ХІД УРОКУ

В кожній людині є сонце.

Тільки дайте йому світити ”

Порив до творчості може так само легко згаснути,

як і виник, якщо залишити його без їжі.

К. Паустовський
І. Вступне слово вчителя

Наш перший урок у 2013 році я хочу розпочати зі слів відомого музиканта П.Чайковського «Великий талант вимагає великої працьовитості».

Як ви вважаєте чи це дійсно так? Чи кожна є людина талановитою та творчою? (відповіді учнів)

Указом Президента України 2013 рік оголошений Роком дитячої творчості.

(слайд 2)
Упродовж багатьох сторіч людина шукає відповіді на запитання: що таке талант? Яку людину можна назвати талановитою? Чи всі талановиті? Сьогодні ми погово-римо і про здібності, і про талант, і про їх взаємозв'язок. Здатність мислити і тво-рити – дуже цінний дар, який кожна людина отримує при народженні.
Поняття, які означають рівень обдарованості:
1. Якщо досягнення у якійсь галузі даються людині легше, ніж іншим, ми називає-мо таку людину здібною.

2. Про ту людину, чий дар явно перевищує здібності більшості людей, кажуть

обдарована.

3. Якщо цей дар підкріплений значними результатами, перед нами – талант.

4. І, нарешті, людина, справи, ідеї та твори якої відкрили нові горизонти в якій-

небудь галузі, вважається генієм.
Філософ І.Бентам почав вивчати давньогрецький ще до того, як навчився ходити, а в 3 роки вже володів граматикою латинської мови. Г.В. Лейбніц зміг в шестирічному віці продовжити навчання самостійно. Н.Вінер вже в трирічному віці говорив і читав на трьох мовах. Дуже ранні та яскраві вияви здібностей В. Моцарта, Ф. Шуберта, М. Мусоргського, В. Гюго та ін. (слайд 3-4)
У багатьох видатних людей початок творчої кар'єри відноситься до досить пізнього віку. При цьому деякі з них в дитинстві і юності нічим не вирізнялись серед однолітків. Так, І.А.Крилов почав писати в 40 років, а С.Т.Аксаков - в 55.


(слайд 5)

Трапляється й таке, що люди, які не виявляли ніяких здібностей у дитинстві, іно-ді їх називали і нездарами, досягали у дорослому житті видатних успіхів. Відома слаба шкільна успішність таких вчених, як Ч.Дарвін, Б.Паскаль, А.Ейнштейн, а також письменників О.Пушкіна, В.Скотта. Такі факти звичайно пояснюють по-різному: лінощами майбутнього генія, відсутністю у нього потрібної дисципліни, почуття відповідальності і т.д. Художнику В.Сурикову змолоду відмовили у вступі до Художньої академії. Інспектор заявив, що за такі малюнки йому навіть повз академію треба заборонити ходити. (слайд 6)


II. Основна частина уроку.

Викладач

Кожна людина наділена різноманітними талантами: хтось має гарний голос і співає, хтось пише чудову музику, а хтось її виконує; хтось,маючи хист до слова, розповідає про красу цього світу, а хтось, володіючи пензлем і фарбами, відтво-рює цю красу у своїх картинах. Хтось має талант лікаря, вчителя, хтось – архітек-тора. Разом, слугуючи своїм талантам один одному, люди допомагають робити світ кращим, світлим, добрішим. А чи кожна людина володіє якимось талантом? Можливо, деякі люди не мають ніякого таланту?


  • Які таланти чи здібності маєте ви?

Кожен учень має розказати про свої таланти чи здібності, починаючи зі слів «Ме-ні подобається малювати.... Я захоплююся грою у футбол...» тощо.
Талант – така обдарованість, яка дає змогу людині на високому рівні виконувати діяльність, отримувати значущі результати, розв’язувати найскладніші завдання відкривати і ставити нові проблеми, нові цілі.
Поясніть вислови.

Не існує без явно наполегливого працелюбства ні талантів,ні геніїв.

(Д.Менделєєв)
У геніальності – дев’яносто де’вять відсотків праці й один відсоток натхнення.

(Т. Едісон)

Сердечність такий самий дар, як краса та розум.

(В. Качалов)

Талант за гроші не купиш.

(Народна мудрість)


(слайд 6)

Віртуальна лабораторія

Дослід 1

Не замислюючись переплетіть пальці рук. Великий палець якої руки

зверху – та є провідною рукою.

Дослід 2

Візьміть ручку. Спробуйте націлитися на якийсь об’єкт і дивлячись обома

очами. Закрийте одне око,потім інше, якщо зміщення при закриванні

лівого ока в лівий бік – ліва півкуля відома, якщо в правий -права півкуля

відома.

Дослід 3

Схрестіть руки на грудях ( поза «Наполеона») – ведуча рука лягає зверху.

Дослід 4

Почніть аплодувати – активно переміщується провідна рука.

Дослід 5

Якщо в людини ліве вухо більше за праве - досягає успіху у точних науках. Якщо праве вухо більше – перед вами – природжений гуманітарій.

Отже розумові здібності переважають більше у правшів, художні –у шулік. Логічний стиль мислення –у правшів, а конкретно - образний –у шулік.

Але слід пам’ятати,що до 20 років мозок людини має здатність до

пластичності і ви можете розвинути будь-які здатності.
Робота над притчею В. Сухомлинського «Який слід повинна залишити людина на Землі ?»

Викладач

Для чого живе людина? Який же слід повинна залишити вона на Землі? Перш ніж ви почнете міркувати над цим запитанням, я прочитаю вам притчу В.Сухомлинсь-кого.

Старий Майстер побудував кам'яний будинок. Став та дивується зі сторони. «Завтра в цьому будинку поселяться люди»,– думав із гордістю Майстер. А в цей час біля будинку грався семирічний Хлопчик. Вік скочив на щойно цементований поріг і залишив на ньому слід своєю маленькою ніжкою.

  • Навіщо ти зіпсував мою роботу? –з докором запитав Майстер. Минуло багато років. Хлопчик став дорослим чоловіком. Життя його склалося так, що він часто переїжджав із міста в місто, ніде довго не затримувався, ні до чого не прив'язував-ся – ні руками, ні душею. Прийшла старість. Згадав Літній Чоловік своє рідне село на березі Дніпра. Захотілося йому відвідати свою Батьківщину. Приїхав Чоловік на рідну землю. Зустрічається з людьми, називає своє прізвище, але всі тільки плечима знизують – ніхто не пам'ятає цього чоловіка. Зустрівся по

дорозі старенький дідусь та й запитує:

  • Щось, можливо, ти залишив після себе? Чи є в тебе син чи донька?

  • Ні, не маю я ні сина, ні доньки, – відповів Літній Чоловік.

  • Можливо, ти посадив у нашому селі сад чи бодай деревце?

  • Ні, не посадив я саду...

  • Можливо, ти поле засіяв?

  • Ні, не працював я у полі...

  • А, можливо, ти вірші пишеш, пісні складаєш?

  • Ні, і цього я не вмію...

  • Тоді хто ти такий? Що робив ти все своє життя? –з подивом запитав дідусь.

Нічого не зміг відповісти Літній Чоловік. І раптом він згадав ту мить, коли залишив свій слід на порозі одного будинку. Підійшов Чоловік до нього. Стоїть будинок, ніби вчора збудований, а на порозі – закам’янілий слідок його дитячої ніжки. «Ось і все, що залишиться після мене на землі, –з гіркотою подумав Літній Чоловік.

  • Але цього так мало! Не так потрібно було прожити своє життя...»

Ось така історія. Як ви гадаєте, у чому трагедія життя цієї людини?

(Міркування учнів.)

Талановиті люди живуть поруч

У житті людини можуть трапитися різні ситуації ,від яких може змінитися все її життя. Поруч з нами живуть не звичайні люди,які з різних причин –в результаті нещасних випадків, хвороби або від народження мають певні вади, це – діти –

інваліди. Це – звичайні діти і дорослі,які живуть поруч з нами, є членами нашого суспільства. Вони – так, як і інші, люблять, радіють, навчаються, допомагають іншим, займаються спортом, працюють, і, як можуть, вирішують свої проблеми, намагаючись активно проявитися у житті.

Але, найголовніше – це те, що у них є талант! Великий талант – любити світ, привносити у нього часточку добра і світла. Будьте певні – вони люблять і вміють творити, вони серцем відчувають красу, і надзвичайно цінують величезний Божий дар –життя!

Хлопчик, який не може малювати руками, але він малює ногою; людина, яка у інвалідному візку сходить на Говерлу; люди, які танцюють бальні танці у інвалід-них візках; людина з паралізованою рукою вишиває; люди, яким не дано побачити навколишню красу, оспівують життя... Таких прикладів є чимало.

Така людина живе у нашому місті - це Михайло Нелюдов- єдиний в Вознесенсь-ку, хто може підтягуватися на турніку на одній руці.

  • У 1990 році ледве малюк з'явився на світ, лікарі діагностували, атрофію нижніх кінцівок і патологію тазових кісток. Це означало, що хлопчик ніколи не зможе ходити. Коли маленький Мишко вчився сидіти, у нього раптом стали ламатися кісточки. Гіпсували то одну ніжку, то іншу. Кістки ламалися, навіть коли робили масаж ніг!

  • Батько Михайла, Василь Інокентійович (у минулому майстер спорту з важкої атлетики ) після численних поїздок по лікарях сказав: "Все, досить їздити".

І почав потихеньку привчати сина до спорту. Спорудив удома спортивний куто-чок: шведська стінка, турнік, бруси. Мишку було чотири роки. Спочатку він пхикав, упирався, а потім увійшов у смак і став займатися з бажанням. Виявилось, що у Михайла дуже сильні руки.

"Все в наших руках", - говорить Михайло Нелюбов. « Я не вважаю, що мене в чомусь обмежили. Можливо, мені дано навіть більше, ніж іншим. Ще одне моє правило: "Нехай немає сил - посміхайся"! Адже багато що залежить від нашого настрою. Ми ті, хто ми є. Спершу треба це прийняти, а вже потім працювати над собою. Усвідомивши, що у мене є здорові, сильні руки, я зрозумів: це дар. Адже у деяких людей, що опинилися в подібній ситуації, немає і такого. Тому потрібно цінувати, радіти і користуватися тим, що маєш».

Саме завдяки ньому народилася команда по стріт воркауту "Сильне серце". Назву навіяв приклад Михайла. Після перемоги на змаганнях він почав постійно займатися на вулиці, на спортивному майданчику. Мишко може підтягнутися на одній руці десять(!) разів. А ще він виконує «передній вис» (тримаючись за перекладину, утримує тіло в горизонтальному положенні) на двох руках і навіть на одній! Таке взагалі під силу одиницям. (слайд 8-11)

Олександр Закшевський

В 5-6 років маленький Олександр вже виявив цікавість до музики. У його батька був радянський синтезатор і Олександр підбирав на слух на ньому простенькі ди-тячі пісеньки. Вчився в музичній школі по класу фортепіано і гітари, але незаба-ром, залишив навчання на гітарі і фортепіано стало основним інструментом. Там же Олександр почав співати в хорі. Вчився у Вознесенській школі № 1 і в нашому ліцеї. Після закінчення музичної школи, Олександр не припинив займатися музи-кою. Навчався і в нашому ліцеї за спеціальністю кухар.

З 15-ти років Олександр розпочав "ресторанну творчість" - грати і співати на весіллях, ювілеях, корпоративах і інших урочистих заходах.

Майже усе вільне від корпоративов і основної роботи час, у своїй домашній студії "ZS - Studio(Zakshevsky Sound Studio) ", Олександр присвячує аранжуванню і удосконаленню композиторських навичок.

ТВОРЧИЙ ШЛЯХ

  • Червень 2010 року - участь в 10-му міжнародному ювілейному фестивалі пам'яті співака, поета і композитора Миколи Кравченка "Чумацький шлях", де зайняв почесне 2 місце в номінації " Шансон".

  • Грудень 2010 року - участь в 1-му міжнародному пісенному фестивалі "Україна і Росія - разом"!, де зайняв почесне 2 місце в номінації " Шансон".

  • Квітень 2011 року - участь в 2-му всеукраїнському фестивалі шансону "Хороша пісня", де був нагороджений дипломом лауреата 3-ей премії і дипломом "Симпатія Донецького Клубу шансону "Музика любові"".

  • Випустив 4 альбоми: "Життя річка".(2010) "Ностальгія"(2011), "У рішення на порозі"(2012), "До тебе йду"(2013). (слайд 12-15)

Ірина Рудська

Народилася 1 серпня в місті Вознесенськ. Після закінчення школу №6 навчалася в Миколаївському кораблебудівному інституті, а потім в Миколаївській філії Київського університету культури та мистецтва на факультеті дизайну та графіки. Працює в стилі наївне мистецтво. Її картини є втіленням свіжого та чистого погляду на світ незіпсованої цивілізацією свідомості, щирої наївності та фольклорної барвистості, радості від пізнання навколишнього світу, природності та органічності. (слайд 16-18)

Таланти Вознесенська

Художня самодіяльність, Voz-Dance, Flash Mob тощо. (слайд 19-21)

ІII. Підсумок уроку.

Заключне слово вчителя.

Отже, я вірю, що кожна людина талановита! Талант може проявитися в будь-якій сфері. Я не ставлю крапку в сьогоднішній розмові. Якщо після нашої розмови, хто-небудь візьме в руки ручку, щоб написати вірш, олівець або фарби, щоб намалювати малюнок або щось зробити своїми руками, тоді слід вважати, що на-ше спілкування не було даремним. Тож талант – це і дар Божий і наполеглива пра-ця. Український льотчик - космонавт Леонід Каденюк теж дуже прагнув полетіти в космос. А для цього він навчався: у льотному училищі, потім в авіаційному ін.-ституті. Він займався спортом, багато читав, вивчав мови.

Звичайно, про захоплення ми можемо говорити ще і ще. Не знаю, чи є в світі людина, яка б нічим не цікавилась. Та не всі, хто захоплюється моделюванням , створюватимуть машини; не всі, хто захоплюється спортом, стануть спортсмена-ми; не всі, кому подобається музика, стануть музикантами. Головне – мати якесь улюблене заняття, щось робити. Адже захоплення можуть стати не лише амери-канські бойовики і нескінченні прогулянки містом, а й те, що може збагатити вас духовно. Я хочу, щоб кожен з вас знайшов собі захоплення до душі, і тоді минеть-ся нудьга, ви жалітимете, що доба має лише 24 години. То ж захоплюйтесь, тво-ріть!

Життя –це можливість, скористайся ним.

Життя –це краса, милуйся нею.

Життя –це мрія, здійсни її.

Життя –це виклик, прийми його.

Життя –це повинність твоя насущна, виконай її.

Життя –це гра, стань гравцем.

Життя –це багатство, не розтрать його.

Життя –це кохання, насолоджуйся ним сповна.

Життя –це таємниця, пізнай її.

Життя –це король лиха, побори все.

Життя –це пісня, доспівай її до кінця.

Життя –це боротьба, стань борцем.

Життя –це прірва невідомого, ступи в неї не боячись.

Життя –це фортуна, шукай цю мить.

Життя таке чудове, не згуби його, це твоє життя, борись за нього!

Схожі:

АНКЕТА-ТЕСТ
Самовиховання потрібне кожній людині. Воно прискорює розвиток внутрішніх сил людини — фізичних і духовних
ШОСТЕ СКЛИКАННЯ
Синельниківської міської ради та з метою створення необхідних умов для реалізації конституційного права громадян на освіту, забезпечення...
ШОСТЕ СКЛИКАННЯ
Синельниківської міської ради та з метою створення необхідних умов для реалізації конституційного права громадян на освіту, забезпечення...
ОБЛАСНИЙ КОНКУРС "ЗНАВЦІ БІБЛІЇ" Варіант №1 ТЕСТОВІ ЗАПИТАННЯ Дайте...
Дайте відповідь на кожне запитання (можлива тільки одна правильна відповідь). За кожну правильну відповідь 1 бал. Максимальна кількість...
Синельниківської міської ради
Синельниківської міської ради та з метою створення необхідних умов для реалізації конституційного права громадян на освіту, забезпечення...
Тема Створення і редагування табличного документа в середовищі Excel
Запустити MS Excel. У заголовку поточного вікна з'явиться назва табличного документа «Кніга1». Дайте йому ім'я «Оцінки», виконавши...
СТАТУТ СИНЕЛЬНИКІВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №4 СИНЕЛЬНИКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Синельниківської міської ради та з метою створення необхідних умов для реалізації конституційного права громадян на освіту, забезпечення...
Сутність та структура свідомості. План
На цій основі вона складає програму своїх дій, передбачає їх наслідки і, головне, відповідає за них. Це перші штрихи до властивості,...
Поняття трудового права як галузі права. Принципи і джерела трудового права як галузі права
Трудове право займає одне з провідних місць серед галузей сучасного права України. Його значення визначається роллю праці в суспільстві....
Цього літа курортний комплекс «Ріксос-Прикарпаття» пропонує своїм...
«RIXOS CAMP» – це не лише чудова нагода відпочити серед чистої Карпатської природи і набратися сил для нового навчального року, але...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка