Старобабанівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Уманської районної ради
Простір культури
і зустрічі в ньому.
Мистецтво – посередник між культурами
( узагальнення )
Урок художньої культури
в 11 класі
Вчитель
Морозова Валентина Василівна
2011
Мета: ознайомити учнів зі змістом культури, репрезентувати найбільш яскраві риси культурної спадщини народів світу, розглянути проблеми простору культури, діалогу культур, сучасної вітчизняної та світової культур, інтеркультурної взаємодії; формувати вміння пояснювати роль мистецьких зв»язків у полікультурному просторі, розвивати бажання прилучатися до культурної спадщини України та світу, аргументувати власну позицію щодо культурної значущості творів мистецтва; виховувати шанобливе і толерантне ставлення до представників інших народів та їх культур.
Обладнання: мультимедійна презентація, аудіозаписи музичних творів.
Тип уроку: мистецьке дослідження, дискусія.
Випереджувальне завдання: підготовка творчих виступів.
Творчість є вираженням
основних законів Всесвіту.
Микола Реріх
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Дискусія за епіграфом уроку.
1. Слово вчителя
Звернімо увагу на епіграф уроку. Хто бажає висловити своє розуміння слів Миколи Реріха?
Виступи учнів.
2. Слово вчителя
Під час дискусії неодноразово згадувалися слова «культура», «мистецтво». Пригадаємо визначення цих слів.
Слово «культура» у перекладі з латинської спочатку означало «обробіток землі». Згодом римський імператор Цицерон надав цьому слову нового значення: «обробка, вдосконалення душі». Це сукупність матеріальних і духовних цінностей, створених людством за час його існування.
Мистецтво – це творення світу, пізнання світу, спілкування зі світом. Воно звернене до почуттів людини і впливає на неї з великою силою, виховуючи через любов до прекрасного моральні якості.
Отже, ми можемо визначити такі поняття, як час культури та простір культури.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
ІV. Опрацювання теми уроку.
Проблемне питання: хто може пояснити, що таке час культури та простір культури?
Коментар. У ході розв»язання проблемного питання формулюються визначення: час культури – минуле, сьогодення та майбутнє людської культуротворчої діяльності; простір культури – світ предметів і процесів, продукт і сфера людської культуротворчої діяльності
Демонструється презентація «Мистецтво – посередник між культурами». За матеріалами презентації учні засвоюють знання про діалог культур, смисл будь-якої культури, її «провідність» щодо інших культур, здатність культур взаємодоповнюватися.
Слово вчителя
Отже, всім зрозуміло, що час культури є вічною темою взаємовідносин традицій і новаторства. В кожну історичну епоху митці розв»язували це питання особливим чином.
Сьогодні ми узагальнимо знання про те, як матеріальні та ідеальні культурно-значущі просторові форми речей і процесів утворюють соціальний простір, в якому відтворюється і розвивається людина і крізь призму якого вона сприймає решту світобудови.
Ви підготували творчі завдання на такі теми: «Мій світ цінностей»,
«Який твір мистецтва я б узяв із собою в міжпланетну подорож?», «Цінності вічні та тимчасові», «Якими творами мистецтва створюється позитивний імідж України?».
V. Виступ учнів з творчими завданнями. Обговорення виступів.
VІ. Рефлексія.
Що нове я почув?
Яка інформація для мене є суперечливою?
На яку тему я хотів би подискутувати?
Яка інформація є недостатньою?
Чий виступ найбільше сподобався і чому?
Як я оцінюю свій виступ?
Що для мене на уроці було найбільш цікавим і пізнавальним?
Мої побажання щодо вивчення предмету «Художня культура».
Використана література
Кондратюк Н.В. Художня культура. 11 клас. (Текст): метод. посіб. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 80 с. : табл., схеми. – ( Серія «Мій конспект» ).
Назаренко Н.В., Ковальова І.О., Мерзлікіна М.М., Тулінова В.А. Художня культура: Підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. – Харків: Оберіг, 2011. – 224с.: іл.
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 10 – 11 класи. Художня культура. Рівень стандарту. – К.: 2010. – 80 с.
http://photo.i.ua/user/1212099/128306/2002391/
http://os1.i.ua/3/1/3018749_808396c7.gif
http://www.google.com.ua/
http://blog.i.ua/community/2100/387447/
http://uk.wikipedia.org/wiki/Моральні_цінності
http://www.chtotakoe.info/articles/tolerantnost_49.html
|