Старобабанівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Уманської районної ради Простір культури і зустрічі в ньому. Мистецтво – посередник між культурами


Скачати 32.25 Kb.
Назва Старобабанівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Уманської районної ради Простір культури і зустрічі в ньому. Мистецтво – посередник між культурами
Дата 14.04.2013
Розмір 32.25 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Культура > Урок
Старобабанівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Уманської районної ради

Простір культури

і зустрічі в ньому.

Мистецтво – посередник між культурами

( узагальнення )

Урок художньої культури

в 11 класі

Вчитель

Морозова Валентина Василівна

2011

Мета: ознайомити учнів зі змістом культури, репрезентувати найбільш яскраві риси культурної спадщини народів світу, розглянути проблеми простору культури, діалогу культур, сучасної вітчизняної та світової культур, інтеркультурної взаємодії; формувати вміння пояснювати роль мистецьких зв»язків у полікультурному просторі, розвивати бажання прилучатися до культурної спадщини України та світу, аргументувати власну позицію щодо культурної значущості творів мистецтва; виховувати шанобливе і толерантне ставлення до представників інших народів та їх культур.

Обладнання: мультимедійна презентація, аудіозаписи музичних творів.

Тип уроку: мистецьке дослідження, дискусія.

Випереджувальне завдання: підготовка творчих виступів.

Творчість є вираженням
основних законів Всесвіту.
Микола Реріх

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Дискусія за епіграфом уроку.
1. Слово вчителя
Звернімо увагу на епіграф уроку. Хто бажає висловити своє розуміння слів Миколи Реріха?
Виступи учнів.

2. Слово вчителя
Під час дискусії неодноразово згадувалися слова «культура», «мистецтво». Пригадаємо визначення цих слів.

  • Слово «культура» у перекладі з латинської спочатку означало «обробіток землі». Згодом римський імператор Цицерон надав цьому слову нового значення: «обробка, вдосконалення душі». Це сукупність матеріальних і духовних цінностей, створених людством за час його існування.

  • Мистецтво – це творення світу, пізнання світу, спілкування зі світом. Воно звернене до почуттів людини і впливає на неї з великою силою, виховуючи через любов до прекрасного моральні якості.
    Отже, ми можемо визначити такі поняття, як час культури та простір культури.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

ІV. Опрацювання теми уроку.

  1. Проблемне питання: хто може пояснити, що таке час культури та простір культури?

Коментар. У ході розв»язання проблемного питання формулюються визначення: час культури – минуле, сьогодення та майбутнє людської культуротворчої діяльності; простір культури – світ предметів і процесів, продукт і сфера людської культуротворчої діяльності


  1. Демонструється презентація «Мистецтво – посередник між культурами». За матеріалами презентації учні засвоюють знання про діалог культур, смисл будь-якої культури, її «провідність» щодо інших культур, здатність культур взаємодоповнюватися.



  1. Слово вчителя

Отже, всім зрозуміло, що час культури є вічною темою взаємовідносин традицій і новаторства. В кожну історичну епоху митці розв»язували це питання особливим чином.
Сьогодні ми узагальнимо знання про те, як матеріальні та ідеальні культурно-значущі просторові форми речей і процесів утворюють соціальний простір, в якому відтворюється і розвивається людина і крізь призму якого вона сприймає решту світобудови.
Ви підготували творчі завдання на такі теми: «Мій світ цінностей»,
«Який твір мистецтва я б узяв із собою в міжпланетну подорож?», «Цінності вічні та тимчасові», «Якими творами мистецтва створюється позитивний імідж України?».

V. Виступ учнів з творчими завданнями. Обговорення виступів.

VІ. Рефлексія.

  • Що нове я почув?

  • Яка інформація для мене є суперечливою?

  • На яку тему я хотів би подискутувати?

  • Яка інформація є недостатньою?

  • Чий виступ найбільше сподобався і чому?

  • Як я оцінюю свій виступ?

  • Що для мене на уроці було найбільш цікавим і пізнавальним?

  • Мої побажання щодо вивчення предмету «Художня культура».

Використана література

  1. Кондратюк Н.В. Художня культура. 11 клас. (Текст): метод. посіб. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 80 с. : табл., схеми. – ( Серія «Мій конспект» ).

  2. Назаренко Н.В., Ковальова І.О., Мерзлікіна М.М., Тулінова В.А. Художня культура: Підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. – Харків: Оберіг, 2011. – 224с.: іл.

  3. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 10 – 11 класи. Художня культура. Рівень стандарту. – К.: 2010. – 80 с.

http://photo.i.ua/user/1212099/128306/2002391/

http://os1.i.ua/3/1/3018749_808396c7.gif

http://www.google.com.ua/

http://blog.i.ua/community/2100/387447/

http://uk.wikipedia.org/wiki/Моральні_цінності

http://www.chtotakoe.info/articles/tolerantnost_49.html


Схожі:

СОНЕЧКО “ М Е Т А
Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 ім. М. П. Бажана Уманської міської ради Черкаської області
6 клас Декоративно-прикладне мистецтво. Символізм української вишивки. Диво рушника
Бубнівсько-Слобідський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Золотоніської...
Головне управління Дніпропетровської обласної адміністрації Дніпропетровський...
Братської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, педагог-тренер за програмою «Профілактика ризикової поведінки за проектом «Школа...
Уроку
Автор: Рак Сергій Олександрович, учитель історії та художньої культури Топильнянського навчально-виховного комплексу «Дошкільний...
Апробація регіональної програми курсу за вибором
Червонослобідська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Черкаської районної ради
«Подорож у часі. Історія створення книги»
Амвросіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Амвросіївської районної ради Донецької області
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Назва навчального закладу
Боярський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Лисянської районної ради...
МЕРЕЖА загальноосвітніх навчальних закладів Теофіпольського району на 2011-2012 навчальний рік
Базалійська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Теофіпольської районної ради Хмельницької області
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка