Мета: Розширення репертуару поведінки в різних ситуаціях та підвищення самооцінки


Скачати 65.53 Kb.
Назва Мета: Розширення репертуару поведінки в різних ситуаціях та підвищення самооцінки
Дата 25.03.2013
Розмір 65.53 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Мета: Розширення репертуару поведінки в різних ситуаціях та підвищення самооцінки.

 

         

1. Рефлексія “тут і тепер” ( думки про очікування від заняття).

 

2. Вступне слово  про роль інтонації у спілкуванні.

-         Всі по черзі спробуйте вимовити фразу “Я радий (а) вас бачити!” з різною інтонацією. Кожний наступний учасник перед вимовою фрази вгадує те, що криється за фразою сусіда ( іронія, радість, байдужість, впевненість, глузування і т.н.)

-         Чи залежить наш особистий настрій від розуміння підтексту фрази?

Обговорення.

                                                                                     

Вправи та ігри.

          Гра “Примірювання ролей”.

          Учасникам пропонується “приміряти” до себе три ролі:

-         агресивної;

-         невпевненої;

-         впевненої людини.

Кількість ситуацій повинна відповідати кількості учасників.

1)     Друг (подруга) довго розмовляють з тобою по телефону і відволікають від важливих справ. Ти говориш: “…..”.

2)     Батьки не відпускають тебе на дискотеку з  друзями, посилаючись на свої особисті причини.

3)     Вчитель несправедливо, на твій погляд, знизив тобі оцінку.

4)     Тобі в перукарні зробили зачіску, і вона не сподобалась.

5)     Товариш поставив тебе у незручне становище перед іншими ровесниками.

6)     Брат не дає дивитися улюблену телепередачу.

7)     Сусіди допізна шумлять і заважають тобі займатися справами.

8)     Вчитель висміяв тебе перед усім класом.

9)     Тебе забризкала машина.

10)В бібліотеці ти довго чекаєш, поки  тебе обслужать.

Обговорення.

-         Яка роль (реакція) вам першою приходить в голову (запишіть у щоденниках).

-         Примірювати яку роль було найскладніше? Чому? Робляться висновки.

-          

Гра “Скарбничка успіхів”.

Діти, особливо із заниженою самооцінкою не цінують своїх успіхів і досягнень. Вони вважають за краще пам’ятати про свої помилки та недоліки, що не дає їм імпульсу до вирішення нових завдань, що ставить перед ними життя, тобто є безпорадними. Для цієї гри потрібні олівці та папір.

-         Ми всі бажаємо досягти успіху в житті, але часто не вміємо зробити перший, вирішений крок, який є його запорукою. Відчуття успіху дає твереза оцінка того, чого ми досягли і яким чином. Звичайно, для цього потрібно вміння помічати свої досягнення.

-         Згадайте три свої добрі вчинки за останній тиждень. Якщо згадали більше – добре, але виберіть найсуттєвіші, якими ви пишаєтесь, і запишіть їх у щоденнику. Похваліть себе за це, намагаючись бути об’єктивними.

4.     Самозвіт. Рефлексія самопочуття.

5.     Домашнє завдання.

  -  Дома перед сном згадайте свої вчинки за день і запишіть у щоденнику три, які викликають задоволення.

 

 

 

    Мета: ознайомити учасників із поняттям “толерантність”,

                продемонструвати її вплив на ставлення до інших.

 

 

1.     Рефлексія самопочуття.

 

2.     Вступне слово  про толерантність.

 

У медицині термін толерантність означає відсутність або послаблення реагування на той чи інший несприятливий чинник через зниження чутливості до його впливу. Останнім часом поняття “толерантність” стало міжнародним терміном і

важливим ключовим поняттям у проблематиці миру. Його

сутність відображає сприйняття єдності людства і полягає в повазі прав іншого (в тому числі право бути іншим), в утриманні від завдавання шкоди іншим. Тому в сучасному суспільстві толерантність повинна стати моделлю людських взаємовідносин, що свідомо формуються. Толерантність розглядається насамперед як повага і визнання рівності, відмова від домінування й насилля, визнання різноманітності людських культур. Толерантність – це відмова від зведення цієї різноманітності до одноманітності або переваги єдиної точки зору. Толерантність передбачає готовність приймати інших такими, якими вони є, і взаємодіяти з ними на основі згоди. Вона є важливим компонентом життєвої позиції зрілої

особистості, яка має свої цінності та інтереси, яка готова їх захищати і при цьому поважати позиції та цінності інших людей.

 

  Критерії толерантності:

-         рівноправність;

-         взаємоповага;

-         рівні можливості всіх членів суспільства;

-         збереження культурної самобутності;

-         співпраця у вирішенні загальних проблем.

-          

3.     Вправи.

Вправа “Риси толерантної особистості”.

Направлення на ознайомлення з рисами толерантної особистості. Кожен учасник отримує бланк опитувальника.

 

 

Зразок бланку

Риси толерантної особистості

А

Б

 

 

1. Прихильність до інших

-

-

 

 

2. Вибачливість

-

-

 

 

3. Терпіння

-

-

 

 

4. Почуття гумору

-

-

 

 

5. Чуйність

-

-

 

 

6. Довіра

-

-

 

 

7. Альтруїзм

-

-

 

 

8. Уміння володіти собою

-

-

 

 

9. Доброзичливість

-

-

 

 

10. Уміння не засуджувати інших

-

-

 

 

11. Гуманізм

-

-

 

 

12. Уміння слухати

-

-

 

 

13. Цікавість (допитливість)

-

-

 

 

14. Здатність співпереживати

-

-

 

 

 

  На дошці прикріплюється плакат із переліком цих рис

Завдання

Спочатку поставте в колонці А „+” проти тих 3 рис,які на ваш погляд, є у вас: „0” проти тих 3 рис, які у вас виражені найслабше. Потім в колонці Б поставте „+” проти тих 3 рис, які на ваш погляд найхарактерніші для толерантної особистості. Цей бланк залишається у вас, тому будьте відвертими.

         Потім підраховується кількість тих, хто відзначив першу якість як основну у толерантної особистості, потім другу і так по всім 14 рисам. Ті три якості, що набрали найбільшу кількість балів, і є ядром толерантної особистості.

Виконавці вправи отримують можливість:

1)       порівняти своє бачення толерантної особистості і загально групове розуміння;

2)       порівняти уявлення кожного з учасників із груповим портретом толерантної особистості.

Результати обговорюються. Робиться висновок, що толерантна особистість не допускає позиції „вище” або „нижче” стосовно іншого, а передбачає наявність позиції „поряд”.

Схожі:

Уроку з Охорони праці. Тема: Правила та заходи щодо попередження нещасних випадків і аварій
Мета: навчити учнів дотримуватися правила безпечної поведінки в різних життєвих ситуаціях
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
Мета фестивалю: навчання підростаючого покоління правилам безпечної поведінки, навичкам діяти індивідуально та колективно в різних...
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із середнім та старшим
Тема: Психологічні особливості поведінки населення у надзвичайних ситуаціях різного характеру. Моделі поведінки начальницького складу...
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки
ТЕМА 3 Психологічні особливості поведінки населення у надзвичайних ситуаціях різного характеру. Моделі поведінки начальницького складу...
Методичні рекомендації проведення «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності»
Тижня є ефективна організація навчально-виховного процесу, який дасть можливість учням оволодіти основними знаннями, уміннями та...
Тренінг підвищення самооцінки та успіху у житті
Програма кожного дня: методи групової тренінгової роботи та доцільність їх використання
ПЛАН КОНСПЕК Т для проведення заняття по психологічній підготовці...
Тема : Психологічні особливості поведінки населення у надзвичайних ситуаціях різного характеру. Моделі поведінки начальницького складу...
Досягнення в системі вищої освіти України, починаючи з Бергена
Стандартів та рекомендацій забезпечення якості у ЄПВО; запровадження третього циклу підготовки; підвищення рівня працевлаштування...
ВИХОВНА ГОДИНА «ПРО КУЛЬТУРУ ПОВЕДІНКИ»
Мета: повторити і закріпити відомі правила поведінки, вивчити ще невідомі правила, показати красу культурної поведінки і непривабливість...
ВИХОВНА ГОДИНА «ПРО КУЛЬТУРУ ПОВЕДІНКИ»
Мета: повторити і закріпити відомі правила поведінки, вивчити ще невідомі правила, показати красу культурної поведінки і непривабливість...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка