|
Скачати 65.53 Kb.
|
Мета: Розширення репертуару поведінки в різних ситуаціях та підвищення самооцінки. 1. Рефлексія “тут і тепер” ( думки про очікування від заняття). 2. Вступне слово про роль інтонації у спілкуванні. - Всі по черзі спробуйте вимовити фразу “Я радий (а) вас бачити!” з різною інтонацією. Кожний наступний учасник перед вимовою фрази вгадує те, що криється за фразою сусіда ( іронія, радість, байдужість, впевненість, глузування і т.н.) - Чи залежить наш особистий настрій від розуміння підтексту фрази? Обговорення. Вправи та ігри. Гра “Примірювання ролей”. Учасникам пропонується “приміряти” до себе три ролі: - агресивної; - невпевненої; - впевненої людини. Кількість ситуацій повинна відповідати кількості учасників. 1) Друг (подруга) довго розмовляють з тобою по телефону і відволікають від важливих справ. Ти говориш: “…..”. 2) Батьки не відпускають тебе на дискотеку з друзями, посилаючись на свої особисті причини. 3) Вчитель несправедливо, на твій погляд, знизив тобі оцінку. 4) Тобі в перукарні зробили зачіску, і вона не сподобалась. 5) Товариш поставив тебе у незручне становище перед іншими ровесниками. 6) Брат не дає дивитися улюблену телепередачу. 7) Сусіди допізна шумлять і заважають тобі займатися справами. 8) Вчитель висміяв тебе перед усім класом. 9) Тебе забризкала машина. 10)В бібліотеці ти довго чекаєш, поки тебе обслужать. Обговорення. - Яка роль (реакція) вам першою приходить в голову (запишіть у щоденниках). - Примірювати яку роль було найскладніше? Чому? Робляться висновки. - Гра “Скарбничка успіхів”. Діти, особливо із заниженою самооцінкою не цінують своїх успіхів і досягнень. Вони вважають за краще пам’ятати про свої помилки та недоліки, що не дає їм імпульсу до вирішення нових завдань, що ставить перед ними життя, тобто є безпорадними. Для цієї гри потрібні олівці та папір. - Ми всі бажаємо досягти успіху в житті, але часто не вміємо зробити перший, вирішений крок, який є його запорукою. Відчуття успіху дає твереза оцінка того, чого ми досягли і яким чином. Звичайно, для цього потрібно вміння помічати свої досягнення. - Згадайте три свої добрі вчинки за останній тиждень. Якщо згадали більше – добре, але виберіть найсуттєвіші, якими ви пишаєтесь, і запишіть їх у щоденнику. Похваліть себе за це, намагаючись бути об’єктивними. 4. Самозвіт. Рефлексія самопочуття. 5. Домашнє завдання. - Дома перед сном згадайте свої вчинки за день і запишіть у щоденнику три, які викликають задоволення. Мета: ознайомити учасників із поняттям “толерантність”, продемонструвати її вплив на ставлення до інших. 1. Рефлексія самопочуття. 2. Вступне слово про толерантність. У медицині термін толерантність означає відсутність або послаблення реагування на той чи інший несприятливий чинник через зниження чутливості до його впливу. Останнім часом поняття “толерантність” стало міжнародним терміном і важливим ключовим поняттям у проблематиці миру. Його сутність відображає сприйняття єдності людства і полягає в повазі прав іншого (в тому числі право бути іншим), в утриманні від завдавання шкоди іншим. Тому в сучасному суспільстві толерантність повинна стати моделлю людських взаємовідносин, що свідомо формуються. Толерантність розглядається насамперед як повага і визнання рівності, відмова від домінування й насилля, визнання різноманітності людських культур. Толерантність – це відмова від зведення цієї різноманітності до одноманітності або переваги єдиної точки зору. Толерантність передбачає готовність приймати інших такими, якими вони є, і взаємодіяти з ними на основі згоди. Вона є важливим компонентом життєвої позиції зрілої особистості, яка має свої цінності та інтереси, яка готова їх захищати і при цьому поважати позиції та цінності інших людей. Критерії толерантності: - рівноправність; - взаємоповага; - рівні можливості всіх членів суспільства; - збереження культурної самобутності; - співпраця у вирішенні загальних проблем. - 3. Вправи. Вправа “Риси толерантної особистості”. Направлення на ознайомлення з рисами толерантної особистості. Кожен учасник отримує бланк опитувальника. Зразок бланку
На дошці прикріплюється плакат із переліком цих рис Завдання Спочатку поставте в колонці А „+” проти тих 3 рис,які на ваш погляд, є у вас: „0” проти тих 3 рис, які у вас виражені найслабше. Потім в колонці Б поставте „+” проти тих 3 рис, які на ваш погляд найхарактерніші для толерантної особистості. Цей бланк залишається у вас, тому будьте відвертими. Потім підраховується кількість тих, хто відзначив першу якість як основну у толерантної особистості, потім другу і так по всім 14 рисам. Ті три якості, що набрали найбільшу кількість балів, і є ядром толерантної особистості. Виконавці вправи отримують можливість: 1) порівняти своє бачення толерантної особистості і загально групове розуміння; 2) порівняти уявлення кожного з учасників із груповим портретом толерантної особистості. Результати обговорюються. Робиться висновок, що толерантна особистість не допускає позиції „вище” або „нижче” стосовно іншого, а передбачає наявність позиції „поряд”. |
Уроку з Охорони праці. Тема: Правила та заходи щодо попередження нещасних випадків і аварій Мета: навчити учнів дотримуватися правила безпечної поведінки в різних життєвих ситуаціях |
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ Мета фестивалю: навчання підростаючого покоління правилам безпечної поведінки, навичкам діяти індивідуально та колективно в різних... |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із середнім та старшим Тема: Психологічні особливості поведінки населення у надзвичайних ситуаціях різного характеру. Моделі поведінки начальницького складу... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки ТЕМА 3 Психологічні особливості поведінки населення у надзвичайних ситуаціях різного характеру. Моделі поведінки начальницького складу... |
Методичні рекомендації проведення «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності» Тижня є ефективна організація навчально-виховного процесу, який дасть можливість учням оволодіти основними знаннями, уміннями та... |
Тренінг підвищення самооцінки та успіху у житті Програма кожного дня: методи групової тренінгової роботи та доцільність їх використання |
ПЛАН КОНСПЕК Т для проведення заняття по психологічній підготовці... Тема : Психологічні особливості поведінки населення у надзвичайних ситуаціях різного характеру. Моделі поведінки начальницького складу... |
Досягнення в системі вищої освіти України, починаючи з Бергена Стандартів та рекомендацій забезпечення якості у ЄПВО; запровадження третього циклу підготовки; підвищення рівня працевлаштування... |
ВИХОВНА ГОДИНА «ПРО КУЛЬТУРУ ПОВЕДІНКИ» Мета: повторити і закріпити відомі правила поведінки, вивчити ще невідомі правила, показати красу культурної поведінки і непривабливість... |
ВИХОВНА ГОДИНА «ПРО КУЛЬТУРУ ПОВЕДІНКИ» Мета: повторити і закріпити відомі правила поведінки, вивчити ще невідомі правила, показати красу культурної поведінки і непривабливість... |