|
Скачати 70.5 Kb.
|
Методичні рекомендації проведення «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності» Загальна мета Тижня складається з: освітньої – формувати в учнів свідоме ставлення до свого життя та здоров’я; популяризувати основні правила безпечної життєдіяльності серед молоді; розвиваючої – розвивати в учнів життєві навички, що мають ключове значення для безпеки повсякденного життя; виховної – педагогічними методами впливати на реальну поведінку учнів шляхом розвитку у них життєвих навичок необхідних для безпеки їхнього повсякденного життя; виховувати в учнів гуманне ставлення до людини, що потрапила в біду, викликати до неї співчуття, бажання допомогти; пропагувати професію рятувальника; мотиваційної – створювати позитивну мотивацію у школярів до вивчення правил безпечної поведінки в різних небезпечних ситуаціях; практичної – підвищити рівень практичної підготовки учнів до дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, закріпити отримані знання на практиці; відпрацювати стереотипи поведінки учнів в умовах загрози та виникнення НС. Запорукою успішного проведення Тижня є ефективна організація навчально-виховного процесу, який дасть можливість учням оволодіти основними знаннями, уміннями та навичками безпеки повсякденного життя, а також сформувати у школярів правила безпечної поведінки та необхідність дотримання їх в різних нестандартних ситуаціях. Основні вимоги до проведення Тижня 1. Залучення всіх учасників навчально-виховного процесу до участі в заходах Тижня. 2. Органічне поєднання класної і позакласної діяльності. 3. Практична спрямованість заходів. 4. Врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, студентів їх інтересів і здібностей. З учнями проводяться: 1. 1-4 класи: Вікторини, рольові ігри з основ безпеки життєдіяльності (далі БЖД), змагання, до програми яких включається від однієї до декількох вправ, тренувань, відпрацьовуються дії за сигналами оповіщення при виникненні надзвичайних ситуацій у класі. Заходи можуть закінчуватися переглядом відеоматеріалів, що висвітлюють питання надзвичайних ситуацій. 2. 5-9 класи: Вікторини з БЖД, відкриті уроки щодо запобігання невиробничого травматизму серед учнів, змагання, естафети по класах. Учні шостих-сьомих класів беруть участь в оперативному випуску стінних газет, що розповідають про БЖД і переможців, з числа накопичених матеріалів оформляють фотовітрини, фотоальбоми. 3. 10-11 класи: Змагання з БЖД, відкриті уроки, семінари з обговоренням підготовлених рефератів, практичні заняття з вирішення ситуаційних завдань, організовуються екскурсії у Навчально-методичний центр ЦЗ і БЖД, курси ЦЗ, музею історії пожежної безпеки Чернівецької області. У ході проведення заходів готується і озвучується радіогазета «Знай і умій» та організовуються інші змістовні радіопередачі під час перерви. 4. Учні, крім планових заходів, беруть участь у заходах Тижня знань: на уроках: малювання – у конкурсі малюнків про допомогу при стихійних лихах, аваріях і катастрофах; праці – у виготовленні найпростіших засобів захисту і поновлення навчально-матеріальної бази ЦЗ навчального закладу; на практичних заняттях і тренуваннях – при вивченні тематики «Радіаційна безпека». Для повного засвоєння матеріалу використовуються наочні посібники: схеми, плакати, макети, презентації, відеофільми, поновлюються інформаційно-довідкові куточки з питань безпеки життєдіяльності. Орієнтовний план проведення Тижня знань основ безпеки життєдіяльності Понеділок 1. Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в весняно-літній період: «Безпечна поведінка біля відкритих водоймищ». 2. Проведення виховної години: «Загартовування організму», «Перша допомога при сонячному (тепловому) ударі». 3. Проведення конференції (семінару) на тему: «Чиста вода. Охорона водних ресурсів». Вівторок 1. Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в весняно-літній період: «Отруєння грибами». 2. Проведення брейн-рингу серед команд старшокласників на тему: «Основи пожежної безпеки». 3. Проведення конкурсу стінгазет для учнів молодших та середніх класів «Безпечне довкілля» або колажів «Коли електроприлади бувають небезпечні». Середа 1. Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в весняно-літній період: «Якщо ви заблукали в лісі». 2. Проведення вікторини для учнів середніх класів: "Виживання в екстремальній ситуації". 3. Проведення етапу змагань юних рятувальників серед старшокласників за програмою Всеукраїнського громадського дитячого руху «Школа безпеки». Четвер 1. Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в весняно-літній період: «Обережно, блискавка!». 2. Проведення дебатів серед учнів старших класів: «Тютюнопаління – загроза для здоров'я людини?». 3. Проведення конкурсу творів: «Рятувальник – професія героїчна». П’ятниця 1. Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в весняно-літній період: «Кліщ маленький, а біда велика». 2. Перегляд та обговорення відеофільмів, відеосюжетів з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності. 3. Підведення підсумків та нагородження переможців конкурсів, змагань, активних учасників Тижня. Тема: Основні правила поведінки при виявленні маловідомих предметів Види боєприпасів, методи їх розпізнання. Небезпечні предмети (знахідки) та дії при їх виявленнi. Час від часу в землі відшуковують небезпечні знахідки — вибухові предмети, що й до сьогодні являють велику загрозу життю i здоров’ю людей. Це рiзнi види боєприпасів: артилерiйськi снаряди, артилерiйськi та реактивні міни, авiацiйнi бомби, iнженернi міни, ручні гранати. Зовні небезпечні предмети нагадують безформеннi шматки металу. Роздивлятися їх та кидати у вогонь не можна, адже це може призвести до нещасного випадку. Знайшовши небезпечний предмет, сповістить про це дорослих. Правила поводження з вибуховими небезпечними предметами (ВНП), невизначеними предметами та речовинами. Щоб уникнути нещасних випадків, треба твердо запам’ятати, що доторкатися до вибухових або невизначених предметів не можна, бо це небезпечно для життя. Виявивши вибухонебезпечні предмети далеко від населених пунктів, треба добре запам’ятати дорогу до того місця, де їх виявлено, поставити біля них пам’ятну мітку. Про знайдені вибухонебезпечні предмети треба негайно сповістити працівників місцевого самоврядування, мiлiцiї (102), найближчого підприємства, школи або просто дорослих, які є поблизу. До жодних самостійних дій вдаватися не можна! Запобігання дитячому травматизму від ВНП побутового призначення. Не можна користуватися без нагляду дорослих пiротехнiчними засобами: хлопавками, петардами, феєрверками. Більш того, не можна зберігати їх вдома, адже вони належать до вибухонебезпечних предметів. Мiра небезпеки зростає у випадку із саморобними пiротехнiчними іграшками: можна отримати важкі опіки, втратити зір, скалічитися та навіть загинути. Так само існує висока ймовiрнiсть спричинити пожежу, якщо бавитися з вогнем біля горючих i легкозаймистих речовин та матеріалів. Вогнепальна зброя – не забава. Небезнечнiсть користування мисливськими рушницями, виготовлення та випробування вибухових пакетів. Вогнепальна зброя не забава. Якщо в домі є мисливська рушниця або якась інша зброя, вона повинна зберігатися у спецiальному сейфі або дерев’яному ящику, які не дають можливості доступу стороннім особам. Неповнолiтнiм та особам без спеціального дозволу зброю вдома тримати не можна. Необережне поводження з предметами, призначення яких ви не знаєте, та вибухонебезпечними речовинами може призвести до нещасного випадку. Тим більше дітям не можна виготовляти вибухові чи вогненебезпечні предмети, перевіряти їх на міцність. Вкрай небезпечно кидати їх у вогонь, бавитися поблизу них сірниками чи запальничками. Вибухова речовина, що знаходиться всередині, може вибухнути та завдати великої шкоди. Балони зi стисненим газом при ушкодженні чи перегріванні на сонці також можуть вибухнути. Заходи з безпеки під час збирання металевого брухту. Особливо уважними треба бути при збиранні металевого брухту. При виявленнi незнайомих предметів негайно сповістити про це класного керівника або когось з дорослих. Вибухові предмети являють високу загрозу здоров’ю i життю людей, отже, не можна ризикувати через власну недбалість або необережність. |
МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ З ОСНОВ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ Навчання дітей основ безпеки життєдіяльності є одним із пріоритетних напрямів освітнього процесу |
Методичні рекомендації з питань організації та проведення «Тижня безпеки дитини» ... |
Методичні рекомендації шодо проведення семінарських та практичних... Методичні рекомендації щодо проведення семінарських і практичних занять з кримінального процесу для студентів інституту фінансово-економічної... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення в загальноосвітніх навчальних... З метою відзначення Дня фізичної культури і спорту щорічно упродовж другого тижня вересня в загальноосвітніх навчальних закладах... |
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку Незалежності України: шлях до створення гуманного світу для дітей”: Методичні рекомендації щодо проведення Дня Знань і Першого уроку... |
Методичні рекомендації до проведення У збірнику вміщено методичні рекомендації та розробки уроків на допомогу педагогічним працівникам навчальних закладів для проведення... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК Методичні рекомендації щодо оцінювання знань і практичних навичок слухачів, курсантів і студентів під час державної атестації / В.І.... |
Методичні рекомендації для проведення навчальної практики студентам... Методичні рекомендації для проведення навчальної практики студентам факультету обліку та аудиту денної форми навчання галузі знань... |
Методичні рекомендації розроблено на допомогу студентам денної та... Вчитель трудового навчання і основ декоративно-ужиткового мистецтва; Вчитель трудового навчання і основ дизайну |
БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ Методичні рекомендації та конспективний виклад питань, визначених для самостійної |