|
Скачати 163.71 Kb.
|
ЗНО-2013 Всесвітня історія 1. Зображені на рисунках форми господарювання й виробництва вперше з’являються в Європі в епоху А палеоліту. Б мезоліту. В неоліту. Г енеоліту. 2. Період Нового царства в історії Давнього Єгипту завершився А ХVІІ ст. до н. е. Б ХV ст. до н. е. В ХIІІ ст. до н. е. Г ХІ ст. до н. е. 3. Яка характеристика належить царю Соломону? А вождь і законодавець народу єврейського; основоположник іудаїзму, який згуртував ізраїльські коліна в єдиний народ і привів його до Землі Обітованої Б цар Ізраїльсько-Іудейського царства, своєю столицею зробив Єрусалим; ідеальний образ правителя, з роду якого вийде Месія В цар Ізраїльського царства, засновник регулярної армії; втілення правителя, поставленого на царство з волі Бога, але став Йому неугодним Г цар Ізраїльсько-Іудейського царства, будівничий Єрусалимського Храму; втілення мудрого й справедливого царя 4. Укажіть складові реформ Солона (594–593 рр. до н. е.) в Афінах. А переселення найбідніших верств населення в колонії, зрівняльний розподіл землі серед усіх громадян міста Б роздача грошей і земельних ділянок незаможним верствам населення міста, запровадження податку на врожай В поділ усього вільного корінного населення на чотири розряди за розміром річного доходу, скасування боргового рабства Г виділення земельних ділянок населенню міста за межами полісу, уведення грошової плати посадовим особам 5. Що стало результатом громадянських війн 49–30 рр. до н. е. в Стародавньому Римі? А установлення народного трибунату Б завершення боротьби плебеїв з патриціями В утвердження диктатури Луція Корнелія Сули Г установлення принципату Октавіана Августа 6. Епоха зрілого (високого) Середньовіччя тривала впродовж А V–ІХ ст. Б Х–ХІІІ ст. В ХІV–ХV ст. Г ХVІ–ХVІІ ст. 7. З іменем Карла Великого пов’язано А проведення бенефіціарної реформи. Б хрещення франків за римським обрядом. В укладення судебника «Салічна правда». Г утворення Франкської імперії. 8. «Феод» у країнах Західної Європи епохи Середньовіччя – це А велике багатогалузеве господарство, засноване на праці кріпосних селян та орієнтоване на виробництво сільськогосподарської продукції, передусім збіжжя, на продаж. Б об’єднання міщан, які займалися торгівлею, промислами, утримували трактири, постоялі двори та сплачували податки на користь феодалів, власників міст. В володіння, яке надавалося васалу на умовах виконання ним певних обов’язків і переходило в спадок, якщо нащадки погоджувалися виконува- ти такі самі обов’язки. Г закрита корпоративна спілка, що складалася з ремісників однієї чи кількох споріднених спеціальностей та регламентувала виробництво й збут готової продукції. 9. Про впливовість якої особи доби Середньовіччя свідчить документ, уривок із якого процитовано: «Тільки він по праву називається вселенським. Тільки він сам може скидати єпископів і призначати їх… Один він має право розпоряджатися знаками імператорської гідності. Тільки йому всі князі цілують ноги… Ніхто не може скасувати його рішення, а він сам скасовує чиє завгодно. Ніхто йому не суддя…»? А Імператора Священної Римської імперії Б Імама Арабського Халіфата В Султана Османської імперії Г Папи Римського 10. Гуситський рух у формі релігійної боротьби в першій половині XV ст. є свідченням національного піднесення А чехів. Б угорців. В литовців. Г поляків. 11. Коли було укладено договір, який, за словами дослідників, «…заклав основи колоніальної політики піренейських держав і сформулював принципи виключних прав Іспанії та Португалії на володіння усім позаєвропейським світом»? А 1453 р. Б 1494 р. В 1517 р. Г 1545 р. 12. Тип підприємства, у якому використовувалися ручні знаряддя праці та існував поділ праці між виробниками, називається А цех. Б фабрика. В мануфактура. Г майстерня. 13. Зловживання якою нормою церковного права католицьким духовенством стало поштовхом до розгортання Реформації в країнах Західної Європи? А стягнення десятини Б відлучення від церкви В переслідування єретиків Г надання індульгенцій 14. Відмова Папи Римського Климента VII визнати недійсним шлюб Генріха VIIІ із Катериною Арагонською стала приводом до початку А гугенотських війн у Франції. Б «королівської реформації» в Англії. В Тридцятилітньої війни в Європі. Г «іконоборчого повстання» в Нідерландах. 15. Хто є автором картини, репродукцію якої зображено? А Пітер Брейгель Б Рембрандт Ван Рейн В Сандро Боттічеллі Г Рафаель Санті 16. Перебіг подій якої революції зумовив появу документа, уривок із якого процитовано: «Названий Карл Стюарт, ставши королем.., перебрав відповідальний обов’язок керувати країною в згоді із законами, а не будь-яким іншим чином; з огляду на це він мав використовувати владу для користі й добробуту свого народу, для охорони його прав і свобод. Однак, унаслідок злочинних намірів… оголосив зрадницьку й злочинну війну проти парламенту й народу…»? А Нідерландської революції другої половини XVI ст. Б Англійської революції середини XVII ст. В Американської революції другої половини XVIII ст. Г Великої Французької революції кінця XVIII ст. 17. Державу Великих Моголів заснував А Чингісхан. Б Сулейман. В Токугава. Г Бабур. 18. Зображена французька карикатура кінця XVIII ст. відображає суть А «старого порядку». Б якобінської диктатури. В термідоріанського режиму. Г консульства Наполеона Бонапарта. 19. «Священний союз» монархів Росії, Пруссії та Австрії створено А 1804 р. Б 1812 р. В 1815 р. Г 1817 р. 20. Укажіть наслідок повстання сипаїв (1857–1859 рр.) в Індії. А ліквідація Британської індійської армії Б перехід Індії під пряме управління англійської корони В поділ Британської Індії на дві країни за релігійною ознакою Г звільнення Індії від англійських колонізаторів 21. Про кого з діячів йдеться в уривку з історичного джерела: «Самозакоханий, метушливий, любитель театральних поз, молодий кайзер Вільгельм ІІ швидко посварився із владним канцлером, який не терпів дилетантів, а тим більше їхнього втручання у свою політику. Між ними виникли серйозні розбіжності, перш за все, у питанні відношення до Росії. Старий канцлер, на відміну від кайзера, завжди вважав війну проти Росії не тільки шкідливою, а й згубною для Німеччини…»? А Отто фон Бісмарка Б Вільяма Гладстона В Бенжаміна Дізраелі Г Пауля фон Гінденбурга 22. Заснування в 1833 р. Американського товариства боротьби проти рабства було складовою суспільного руху, що увійшов в історію США як рух А пацифістів. Б конфедератів. В ізоляціоністів. Г аболіціоністів. 23. Колоніальні прагнення якої країни відображає подана карикатура? А Франції Б Німеччини В Великої Британії Г Росії 24. Про кого з мислителів йдеться в уривку з історичного джерела: «Своїми працями («Феноменологія духа», «Наука логіки», «Енциклопедія філософських наук») намагався створити універсальну науку про «абсолютну ідею», пояснюючи сутність Бога як буття абсолютної ідеї у сфері чистого мислення, сутність природи як втілення несвідомої творчості абсолютної ідеї, і, нарешті, сутність суспільного життя як прояв свідомої творчості абсолютної ідеї та процесу її самопізнання в суспільній свідомості…»? А Йоганна Фіхте Б Георга Гегеля В Фрідріха Шеллінга Г Людвіга Фейєрбаха 25. На Західному фронті з кінця 1914 р. за характером бойових дій велася А «позиційна війна». Б «блискавична війна». В «рейкова війна». Г «дивна війна». 26. Під час роботи якої міжнародної конференції президент США намагався реалізувати таку пропозицію: «…слід утворити союз держав із метою забезпечення рівних взаємних гарантій політичної незалежності та територіальної цілісності як великим, так і малим країнам»? А Паризької, 1919–1920 рр. Б Вашингтонської, 1921–1922 рр. В Лондонської, 1922 р. Г Гаазької, 1922 р. 27. Що стало наслідком подолання країнами Заходу (США, Велика Британія, Франція) світової економічної кризи 1929–1933 рр.? А загальне одержавлення економіки та створення централізованої системи управління галузями промисловості Б створення державних механізмів регулювання економічних і соціальних процесів у суспільстві В установлення робітничого контролю на підприємствах і транспорті, ліквідація великого землеволодіння Г обмеження економічної свободи, прав приватної власності та створення державних концернів 28. Перелік яких понять і термінів потрібно використовувати, характеризуючи суспільно-політичний розвиток Німеччини в 1930-х рр.? А «проспериті», «Велика депресія», «сухий закон», «Новий курс» Б «більшовизм», «воєнний комунізм», «продрозверстка», «Великий терор» В «фашизм», «сквадри», «корпоративна система», «Латаранський пакт» Г «націонал-соціалізм», «фюрер», «гестапо», «кришталева ніч» 29. До уряду якої країни звертався академік І. Павлов із листом, уривок із якого процитовано: «Ви марно вірите у світову пролетарську революцію. Я не можу без посмішки споглядати плакати: «Хай живе соціалістична революція, хай живе світовий жовтень». Ви сієте по світу не революцію, а фашизм. До вашої революції фашизму не було. Інші уряди, не бажаючи бачити в себе те, що було і є у нас, застосовують для попередження цього те, чим користувалися і користуєтеся Ви, – терор і насилля…»? А Іспанії Б Німеччини В Італії Г Радянського Союзу 30. Що зумовило встановлення в Польщі режиму «санації» Ю. Пілсудського? А криза парламентської форми правління Б ураження країни світовою економічною кризою В загострення відносин з Радянським Союзом Г прихід до влади в Німеччині нацистів 31. Національна революція в Китаї тривала впродовж А 1918–1921 рр. Б 1925–1927 рр. В 1932–1935 рр. Г 1941–1945 рр. 32. Про яку область ідеться в уривку з історичного джерела: «Війни не буде! Гітлер запросив Муссоліні, Чемберлена, Даладьє зустрітися з ним завтра в Мюнхені. Ця трійця позбавить його від цієї «неслухняної дитини» Чехословаччини і він отримає свою область без війни. Лише на декілька днів пізніше ніж обіцяв…»? А Судетську Б Тешинську В Рейнську Г Сілезьку 33. Укажіть репродукцію картини, автором якої є Пабло Пікассо. 34. 22 червня 1941 р. Німеччина розпочала реалізацію воєнно-стратегічного плану А «Вайс». Б «Барбаросса». В «Морський лев». Г «Цитадель». 35. Що стало одним із наслідків Другої світової війни (1939–1945 рр.)? А розширення політичного впливу СРСР і США в Європі та світі Б узгодження СРСР і США спільних принципів політики щодо Німеччини В зміцнення зв’язків СРСР із країнами-засновницями Антигітлерівської коаліції Г поглиблення військово-економічного співробітництва між СРСР і США 36. У якому році ухвалено документ, уривок із якого процитовано: «Держави-учасниці розглядають як непорушні всі кордони між ними, а також кордони всіх держав у Європі… Держави-учасниці утримуватимуться від будь-якого втручання у внутрішні й зовнішні справи іншої держави-учасниці… Держави-учасниці поважатимуть права людини, основні свободи, включно зі свободою думки, совісті, релігії, переконань…»? А 1946 р. Б 1957 р. В 1975 р. Г 1991 р. 37. Укажіть один із наслідків економічної політики уряду президента США Р. Рейгана, що увійшла в історію під назвою «рейганоміка». А скорочення військових витрат федерального бюджету Б збільшення фінансування федеральних соціальних програм В розширення державного сектору в базових галузях економіки Г зростання частки наукомістких галузей промисловості 38. Поява «Бізонії», а згодом «Тризонії» пов’язано із процесом А утворення Федеративної Республіки Німеччини. Б формування Європейського Економічного Співтовариства. В розпаду Британської колоніальної імперії. Г становлення П’ятої республіки у Франції. 39. Що таке «науково-технічна революція»? А спосіб збільшення обсягів виробництва внаслідок кількісного приросту таких факторів виробництва, як трудові ресурси, фінанси, машини, верстати, устаткування, сировина Б метод господарювання, що поєднує централізоване керівництво з гос- подарською самостійністю підприємств у використанні фінансів і реалізації готової продукції В процес докорінних якісних змін у техніці та технології виробництва, організації праці, пов’язаний із перетворенням науки на безпосередню продуктивну силу суспільства Г зростання обсягів виробництва за рахунок упровадження досягнень технічного прогресу, підвищення якості трудових ресурсів, форм організації виробництва 40. Поданий пропагандистський плакат відображає досягнення СРСР, коли його лідером був А Й. Сталін. Б М. Хрущов. В Л. Брежнєв. Г М. Горбачов. 41. У результаті «оксамитової революції» 1989 р. Вацлав Гавел став президентом А Польщі. Б Чехословаччини. В Угорщини. Г Румунії. 42. Про кого з діячів йдеться в уривку з історичного джерела: «З кінця 1970-х до 1990-х рр. був фактичним керівником Китаю, займаючи другорядні посади в державі. Став головним ініціатором політики «чотирьох модернізацій» і побудови «соціалізму з китайською специфікою», що призвело до бурхливого економічного зростання в країні. Також є творцем нової концепції взаємовідносин («одна держава – дві системи») з етнічними китайськими територіями, що не увійшли в 1949 р. до складу КНР»? А Чан Кайші Б Сунь Ятсена В Мао Цзедуна Г Ден Сяопіна 43. Установіть відповідність між визначенням та поняттям. 1 форма організації суспільства та держави в Давній Греції, складовою якої було місто та прилегла сільська округа 2 назва міста-держави в Давніх Греції та Римі, головного по відношенню до заснованих ним на інших землях поселень 3 поселення, засноване греками за межами Давньої Греції та римлянами на завойованих Давнім Римом землях Італії та за її межами 4 територія за межами Італії, завойована та підвладна Давньому Риму, що керувалася римським намісником А «колонія» Б «центурія» В «поліс» Г «провінція» Д «метрополія» 44. Установіть відповідність між назвою держави та часом її утворення (проголошення). 1 Арабський халіфат 2 Візантійська імперія 3 Делійський султанат 4 Священна Римська імперія А IV ст. Б V ст. В VII ст. Г Х ст. Д ХІІІ ст. 45. Установіть відповідність між характеристикою діяча та його іменем. 1 реформатор церкви, засновник протестантського руху, рішуче виступав проти торгівлі індульгенціями, переклав Біблію німецькою мовою 2 засновник католицького ордену «Товариства Ісуса», активний борець із Реформацією, розробник системи єзуїтської освіти та виховання 3 радикальний проповідник часів Реформації, лідер Селянської війни в Німеччині, своїм завданням уважав установлення «царства Божого» на землі 4 протестантський релігійний реформатор, ідеї якого набули поширення у Швейцарії, у Женеві встановив жорсткий теократичний режим А Ігнатій Лойола Б Томас Мюнцер В Олівер Кромвель Г Мартін Лютер Д Жан Кальвін 46. Установіть відповідність між подією Великої Французької революції кінця XVIII ст. та її безпосередніми наслідками. 1 захоплення повсталими парижанами Бастилії 2 скликання Національного конвенту 3 створення Комітету громадянського порятунку 4 термідоріанський переворот А розгром і закриття Якобінського клубу в Парижі та його відділень в інших містах Б розгортання якобінського террору проти «ворогів революції» в країні В «муніципальні революції» в провінціях, формування загонів Національної гвардії Г установлення Консульства, обрання Наполеона довічно Першим консулом Д проголошення Франції республікою, страта короля Людовіка XVI 47. Установіть відповідність між територіальними змінами та назвою мирного договору (1918–1920 рр.), що їх фіксував. 1 уключення частини Верхньої Сілезії до складу Польщі, перехід м. Данциг під управління Ліги Націй 2 передання Трансільванії Румунії, Воєводини та Хорватії – Королівству сербів, хорватів і словенців 3 уключення Богемії, Моравії та Судетів до складу Чехословаччини, приєднання Буковини до Румунії 4 визнання британського протекторату над Єгиптом, а французького – над Марокко та Тунісом А Брест-Литовський Б Севрський В Тріанонський Г Сен-Жерменський Д Версальський 48. Установіть відповідність між подіями процесу формування (діяльності) Антигітлерівської коаліції та роком, коли вони відбулися. 1 підписання 26 країнами Декларації Об’єднаних Націй, укладення угоди між США і СРСР про взаємодопомогу у веденні війни проти агресорів 2 узгодження лідерами країн «Великої трійки» строків відкриття Другого фронту в Європі, ухвалення рішення про надання допомоги Ірану 3 укладення угоди між СРСР і Великою Британією про спільні дії у війні проти Німеччини, приєднання СРСР до Атлантичної хартії 4 висадка англо-американських військ на півночі Франції, звільнення території України, Молдавії та Прибалтики від німецької окупації 49. Установіть послідовність появи мистецьких стилів, втілених у зображених на фото пам’ятках архітектури. 50. Установіть послідовність подій першої половини ХХ ст. А початок громадянської війни в Іспанії Б проголошення Веймарської республіки В початок реалізації «Нового курсу» Ф. Рузвельта Г утворення Союзу Радянських Соціалістичних Республік 51. Установіть послідовність подій Другої світової війни (1939–1945 рр.). А розгром радянськими військами німецьких військ у ході битви на Курській дузі Б розгром британськими військами німецько-італійських військ під Ель-Аламейном В здійснення радянськими військами Корсунь-Шевченківської наступальної операції Г напад японської авіації на воєнно-морську базу США Перл-Харбор 52. Укажіть складові реформ Івана IV Грозного в Московській державі. 1 формування розвиненої системи «приказів» – центральних органів виконавчої влади галузевого управління 2 юридичне закріплення «Жалуваними грамотами» прав і привілеїв дворян і міщан 3 створення Синоду – світської установи для управління справами церкви та її майном 4 ліквідація Земського собору – станово-представницького органу влади 5 запровадження «Судебника» – першого загальнодержавного нормативно- правового акта 6 заміна намісництв, що базувалися на системі «кормлінь», виборними земськими установами 7 запровадження «Табелі про ранги» – системи чинів і порядку просування державною службою 53. Укажіть імена видатних діячів французького Просвітництва XVIII ст. 1 Ф. Бекон 2 Ж. Ж. Руссо 3 Г. Е. Лессінг 4 Ш. Л. Монтеск’є 5 Ф. Шиллер 6 Дж. Локк 7 Вольтер 54. Укажіть характерні риси тоталітарного режиму в СРСР у 1930-х рр. 1 панування однопартійної системи, зрощування партійного та державного апарату, культ вождя 2 співіснування державного та приватного секторів економіки, підтримка підприємницької активності громадян 3 усеохоплюючий політико-ідеологічний контроль держави над усіма сферами життя суспільства 4 існування незалежних профспілок, неурядових громадських організацій та інституцій 5 одержавлення економіки, її мілітаризація та бюрократизація, використання примусової праці 6 визнання абсолютної цінності людської особистості, дотримання владою принципу «особа важливіша за державу» 7 політичний плюралізм, активна діяльність партій, які є виразниками інтересів різних верств суспільства 55. Лідери яких країн у 1991 р. уклали Угоду про створення Співдружності Незалежних Держав (СНД)? 1 Казахстану 2 Білорусії 3 України 4 Молдови 5 Киргизії 6 Росії 7 Грузії https://sites.google.com/site/pidgotovkadoznotadpa2014goroku/ http://testportal.gov.ua/ |
У всі часи землі українські привертали своєю родючістю і багатством... Польські магнати прагнули поставити волелюбний народ на коліна, примусити його працювати задля розквіту Речі Посполитої. Однак ніхто... |
У всі часи землі українські привертали своєю родючістю і багатством... Польські магнати прагнули поставити волелюбний народ на коліна, примусити його працювати задля розквіту Речі Посполитої. Однак ніхто... |
В тебе, друже, не все гаразд Ведучий «Найбільше і найдорожче добро кожного народу – це його мова». Так писав Панас Мирний і так в дійсності воно є. Бо народ без... |
Любі друзі! Хоч маленькі Ми вже добре знаєм, Що зовемся українці... Ми з вами всі — український народ, який складається з родин великих і малих, дружних і працьовитих. Родина — це не тільки родичі... |
Проекту Народні звичаї – це ті прикмети, за якими розпізнається народ не тільки в сучасному, а й у його історичному минулому. Це те, що об`єднає... |
Народні традиції, свята та обряди у рідному краї Дорогі друзі! Всі ми з вами добре знаємо, що традиції і звичаї народу — це ті прикмети, по яких розпізнається народ не тільки в сучасному,... |
«Таланти твої, Україно!» Мета: Збагатити знання учнів про українську народну вишивку, різні види рукоділля, про національну кухню, про народну пісню; відроджувати... |
Конкурс оцінюється в 2 бали. Другий конкурс «Шевченківська вікторина» Кобзаря, показати його високу обдарованість, розкрити важкі умови життя поета і художника під час перебування на засланні, його оптимізм... |
Науково дослідницька робота Велика Вітчизняна війна — найтяжча з воєн. Ніколи нашому народу не загрожував такий небезпечний ворог, який ніс безпрецедентні розорення,... |
«НАРОД МІЙ Є! НАРОД МІЙ ЗАВЖДИ БУДЕ! НІХТО НЕ ПЕРЕСИЛИТЬ МІЙ НАРОД!» Методичні рекомендації ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ |