Проекту


Скачати 154.15 Kb.
Назва Проекту
Дата 09.02.2014
Розмір 154.15 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Народні звичаї – це ті прикмети, за якими розпізнається народ не тільки в сучасному, а й у його історичному минулому. Це те, що об`єднає окремих людей в один народ, в одну націю.

Олекса Воропай

Паспорт проекту

Тема проекту. Пори року. Осінь.

Автор. Дрозд Наталія Вікторівна, вчитель ЗОШ І –ІІ ступенів № 21 Дзержинської міської ради

Тип проекту: творчий, пошуковий, практико – зорієнтований, колективний, пролонгований.

Ресурсне забезпечення: Державний стандарт, навчальна та довідкова література.

Учасники проекту : учні, батьки, вчителі, бібліотекар.

Термін реалізації: вересень – листопад 2012 року.

Мета проекту:

навчальний аспект:

формування уявлень учнів про календар осінніх народних свят, підвищення мотивації учнів для отримання нових знань засобами народознавчого характеру, ознайомлення зі способами роботи з інформацією, формування навичок самоорганізації, збирання інформації, дослідження матеріалу, вироблення вміння робити висновки;
розвивальний аспект:

розвиток дослідницьких і творчих здібностей дітей,комунікативних та творчих здібностей, розвиток уміння планувати свою роботу і час, презентувати результати своєї роботи;
виховний аспект:

виховання шанобливого ставлення до звичаїв і традицій українського народу, патріотичних почуттів на народознавчому грунті,бажання досліджувати традиції і звичаї свого народу.

Провідна проблема : спонукати учнів вивчати звичаї та традиції українського народу. розширювати знання про минуле нашого народу, формувати громадянина – українця засобами виховання народознавчого характеру.
Спосіб розв`язання проблеми : пошук інформації, її узагальнення, виконання творчих робіт.
Освітній продукт: папка із зібраною інформацією та творчими роботами учнів, сценарій свята «Золота осінь» на основі зібраного учнями матеріалу (віршів, загадок , прикмет і т. д.), якою зможуть користуватися як учня цього класу. так і вчителі та діти інших класів, бібліотекарі.

Етапи реалізації проекту

Назва етапу

Структура етапу

Партнери у реалізації проекту

Термін

виконання

Підготовчий

- діагностика інтересів, потреб, схильностей учнів;

- вибір теми, формулювання мети і завдань;

- співбесіди з батьками;

- складання плану роботи ;

- інформування учнів.

Класний

керівник

Вересень

2012 р.

Інформаційно- діагностичний

- робота з розвитку навичок пошукової, рефлексивної, оцінювальної діяльності учнів; вивчення мотивації учнів;

формування уміння ставити завдання.

Класний

керівник,

психолог,

бібліотекар.

Вересень

2012 р.

Аналітичний

Консультування учнів щодо виконання проекту:

- формування умінь аналізувати і систематизувати зібраний матеріал.

Класний

керівник,

батьки,

бібліотекар.

Вересень - жовтень

Узагальнюючий

Сформувати уміння аналізу й самоаналізу участі в проекті, підготуватися до участі у святі .

Класний керівник, учні

Листопад 2012 р.

Заключний

- проведення свята ;

- обговорення результатів роботи над проектом;

- оцінити особистий внесок кожного у спільну роботу.

Класний керівник, учні, батьки

Листопад 2012 р.


Календар проекту

Назва

етапу

Структура етапу

Партнери у реалізації проекту

Термін

І.

Стратегія

проекту

1. Вибір учителем теми проекту.

2. Формування провідної проблеми та мети проекту.

3.Визначення виду проекту.

4. Анкетування учнів.

Вчитель, батьки

Вересень

2012 р.

ІІ. Планування проекту

І. Ознайомлення учнів із загальною темою та провідною проблемою.

2.Вибір учнями теми групових проектів.

3.Обдумування шляхів розв`язання проблеми.

4.Формування груп.

5. Визначення форми представлення результатів.

6. Визначення критеріїв оцінювання проектної діяльності учасників.

Вчитель, бібліотекар

Вересень

2012 р.

ІІІ.

Реалізація проекту

1. Складання учнями плану роботи над проектом.

2. Визначення джерел інформації.

3. Розподіл обов`язків щодо пошуку між учасниками проекту.

4. Самостійна пошукова робота учнів.

5. Аналіз і обробка інформації.

6. Виготовлення освітнього продукту.

Батьківський комітет

Жовтень 2012 р.



ІV.

Підсумок проекту

1. Оформлення результатів пошуку.

2. Підготовка до свята – підсумку проекту.

3. Свято, захист проектів.

4. Аналіз успіхів і невдач. Висновки

Учитель, батьки, бібліотекар

Листопад 2012р.

Завдання для груп
Синоптики . Пошук народних прикмет про осінь , перевірка їх.

Історики. Дослідити походження назв місяців.

Літератори. Знайти вірші про осінь, осінні місяці, загадки .

Художники. Створити малюнки із зображенням осені.

Поети. Написати власний вірш або твір про осінь.

Дослідники. Пошук прислів`їв про осінь.

Народознавці. Дізнатися від своїх бабусь і дідусів, які осінні свята вони знають і як їх святкували.

Свято. Пори року . Осінь.

Вчитель. Доброго дня, дорогі гості нашого свята Золотої Осені. Щедра красуня вже завітала до нас із гостинцями, розмалювала яскравими фарбами дерева та кущі, встелила ошатним килимом землю.

От і листопад стоїть на порозі,

Розфарбовує гарно ліси.

Щедра осінь давно у дорозі -

І добра принесла і краси.
І красою нам очі милує, Тішать серце рясні кольори.

І врожаєм хорошим дивує,

Усміхається сонце з гори.

Діти. 1.Ми сьогодні зібрались на свято,

Бо давно вже ми всі як сім`я.

Свят іще у нас буде багато,

Як пісень навесні в солов`я!
2.Але осінь у жовтому листі,

В цьому році найкраща у нас.

Глянь : калина в червонім намисті

Завітала сьогодні у клас!


3. Ходить тихо Осінь гаєм,
Землю листям устеляє.
А на крилах журавлиних
Пісня Літа в вирій лине.

4. Золота красуня - осінь чарівниця!
По землі ступає, золотом іскриться.
В жовте і червоне листячко фарбує,
І картини дивні, чарівні малює!

5. Небо синє-синє, листя кольорове,
А яке довкілля радісне, чудове!
А які в жоржини, наче сонце, квіти!
Світ наш неповторний, гарний , розмаїтий!

6.Осінь незбагненна, дивна, загадкова,

І така прекрасна, і така чудова!

До класу забігає Вітер.

Вчитель. А це що у нас за дивний гість? Як звати тебе, друже?

Календарик. Добрий день усім! А щоб дізнатись, як мене звуть, відгадайте ось таку загадку.

Дмухнув мені у вухо,

Зняв з дядька капелюха.

Ой, що це за пустун ?

Ой, що це за жартун?

(Вітер)
Так, мене звуть Вітер. А поспішав я до вас, щоб сповістити, що на ваше свято незабаром прийде сама королева Осінь, а з нею – троє її братів .

Заходить Осінь, Вересень, Жовтень, Листопад.

Осінь. Добрий день! В добрий час!

Рада дуже бачить вас!

Я – Осінь чарівна і ясна.

Я – дивна, наче казочка сама.

Тримаю пензлик у руках,

Малюю я в садках, в гаях,

Малюю всюди – тут і там,

Щоб догодити, любі, вам.

Не сама до вас прийшла –

а братів я привела.

Як їх кличуть? відгадайте!

Осінь загадує дітям загадки.

У південний край землі

Відлітають журавлі,

Шкільний дзвоник знов лунає.

Який місяць наступає? ( Вересень)
Кличуть нас ліси, поля, сади,

Позбирати осені плоди.

Із дерев спадає листя жовте.

То землею ходить місяць … (Жовтень).
Краплі з неба, дахів, стріх,

Дощ холодний, перший сніг.

Почорнів від листя сад.

Що за місяць? ( Листопад)
Вересень. Вересневе небо синє,

І сади ще пахнуть літом,

В палісаднику жоржини

Розгорілись дивоцвітом.

Вітаю вас! Я – перший місяць осені, звуся Вереснем. Ім`я моє пов`язане з рослиною вереск, що цвіте під час мого володарювання на землі.

Ведучий 1. До речі, з вересу, який щедро квітує у цей час, готували смачні компоти та варили варення. А перше свято у вересні – Наталі – вівсяниці ( 8 вересня). До цієї пори робітники намагаються зібрати весь урожай вівса. Наприкінці вересня – велике свято Воздвиження. У народі казали : «Осінь до зими наблизилась». Вважалося, що з 27 вересня кожен з лісових звірів до зими готується, запаси складає.

Жовтень. Жовтень – так мене назвали,

Бо кругом все жовтим стало.

Маю пензель чарівний,

Маю пензель золотий.

Розфарбовую все навкруг –

Золотіє ліс та луг!

Ведучий 2. Починається місяць із народного свята – дня Зосима ( 2 жовтня), заступника бджіл. У цей день збирали останній медок. А 14 жовтня – свято Покрови: до обіду стоїть осінь, а після обіду – зима. Із жовтнем також пов`язано багато народних прикмет.

Яка погода на Покрову, такою буде і зима.

Чим сухіший та тепліший початок жовтня – тим пізніше настане зима.

Листопад. Листопадом мене називають,

Бо листочки з дерев опадають.

Всі дерева стоять уже голі –

Нашумілися за літо доволі.

Темні хмари по небу повзуть

І осінні дощі нам везуть.

Я, Листопад, найменший брат рудоволосої красуні. Допомагаю їй підготувати все навкруги до холодної зими: зриваю з дерев золоте та багряне листячко, вкриваю ним землю, співаю колискову для тих тварин, що лягають спати на всю зиму.

Ведучий 1. В Україні цей місяць ще називали «падолист». 4 листопада – свято Казанської Божої Матері. Якщо цього дня небо заплаче, то за дощем прийде зима. А 21 листопада святкували день Михайла. За народними уявленнями, він опікується всіма лісовими звірами, йому підвладні хижаки. Тому найбільше шанували святого Михайла мисливці. Цього дня вони ходили до церкви на святкову вранішню службу, ставили свічки перед образом покровителя. А повернувшись додому, чистили і випробували зброю.

Ведучий2. А от якими прикметами славен листопад.

Якщо листопад дерев не обтрусить - зима довга бути мусить.

Швидкий падолист – на різку зиму.

Якщо в листопаді сніг ляже товстим шаром і на мерзлу землю – буде добрий урожай.

Осінь. От і познайомились. А тепер, гадаю, час і пограти.

Вересень. А у яку гру?

Осінь. У загадкову. Я оголошую загадкову вікторину. А допоможуть мені мої брати - місяці.

Вересень. Я – місяць врожайний. Тож і загадки мої про овочі.

На городі восени

Лежать жовті кабани,

Прив`язані за хвости,

Щоб не вздумали втекти.

(Гарбузи)
Мене смажать, мене варять.

Всі мене їдять і хвалять.

Звати як мене?

(Картопля)
Сто хустин собі напнула,

Кожушок вдягти забула.

(Капуста)
Не стелюсь я спати долі,

Деруся в гору.

Я …

(квасоля)


Ми зеленої всі масті,

Всі довгасті, всі смугасті.

Гарбуза сини і дочки.

Звати як нас?..

( Огірочки)
В теплій я живу коморі,

А коса моя на дворі.

Гарбузова я сестриця.

Мене звати ….

(Морковиця)

Жовтень. А я люблю бавитися в лісі, прикрашати дерева і спостерігати за тим, як тварини готуються до зими. А ось – мої загадки.


У теплий дощик народився,

Парасолькою накрився,

Може б, з лісу пострибав,

Якби другу ногу мав.

(Гриб)
Маю плаття золотеньке,

Гнучкі, ніжні віти.

Кору білу, стан тоненький.

Як я звуся, діти?

(Береза)


У темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться.

І зовуть її …

(Лисиця)
Що за звір лісовий

Стоїть стовпчиком струнким?

Він завмер серед трави -

Вуха більші голови.

(Заєць)

Листопад. Я – останній місяць осені, переддень зими. У цей час уся природа ніби завмирає, очікуючи на морози та зиму. А загадки мої будуть про різні природні явища.


У небі, як птах літає,

А з неба водою спадає.

(Хмара)
Невидимка ходить гаєм

І дерева роздягає.

(Осінь)


Дмухнув мені у вухо,

Зняв з дядька капелюха.

Ой, що це за пустун ?

Ой, що це за жартун?

(Вітер)

Червоне та жовте танцює та грає,

Мов зграйка птахів, у повітрі кружляє.

Красивий, та трохи засмучений сад…

Впізнали?Впізнали! Це він…

(Листопад)


Осінь. Я - Осінь! Славна, мила, золота!

Радіють всі мені – і села, і міста…

Я в лісі побувала, на городах все зібрала.

А тепер настав мій час, щоб порадувати вас!

Врожаю зібрала я багато і хорошого

І тепер усіх гостинно на ярмарок запрошую!

Вистава «Ярмарок»
1 торговець. Увага! Увага!

Спішіть – поспішайте!

Господарі й гості, глядіть не минайте!

На ярмарок прошу гуртом, поодинці,

На вас тут чекають чудові гостинці!

2 торговець. На ярмарку нашім веселім, багатім

Є чим дивувати і є що придбати,

Тут щедрі дарунки із саду й городу

Тут пісня і жарти усім в нагороду.

3 торговець. Мерщій на ярмарок всі поспішайте

Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте.

На нашому ярмарку повно овочів і фруктів.

ВИХОДЯТЬ ДІВЧАТА – ОВОЧІ.

Диня. Ви на мене подивіться,

Я дівиця круглолиця,

Жовтобока, запашна,

А до того ж і смачна.

Цибуля. Я цибуля хоч гірка,

Та корисна я така.

Я цілюща, кожен знає,

Від хвороби захищаю.

Картопля. Купуйте , куштуйте усі бараболю.

Варіть і смажте із сіллю й без солі.

Сто страв господиня з картоплі готує.

Картопля як хліб, вона всіх нагодує.

Капуста. Я капусточка гарненька,

Я кругленька, чепурненька.

З мене страви всі смачні

Їжте й дякуйте мені. Розходяться.

1 торговець. А он, дивись! Гарбуз іде зі своєю донечкою – морквинкою.

2 торговець. А я чув, що він хоче їй на ярмарку справжнього нареченого знайти!

Виходять Гарбуз і Морквинка.

Гарбуз. Я- Гарбуз, я радість ваша.

Бо насіннячко смачне!

А яка із мене каша!

Словом люблять всі мене.

Щиро, друзі, вас вітаю.

Я схвильований до краю:

Хочу донечку- Морквинку

Заміж я віддати.

Морквинка. Я- Морквинка- Морковиця.

Молоденька, білолиця.

Пийте сік із морквички

І рум`яні будуть щічки.

Виходять овочі – хлопці.

Часник. Я часник біленький і такий пахучий.

І такий зубастий, і такий пекучий.

Помідор. Хоч я не стрункий і на зріст невисокий

Та маю червоні гладесенькі щоки.

Соняшник. Живу біля сонця в далекій країні.

Та серцем з тобою, кохана, єдина.

Сидиш край віконця і мрієш , я знаю,

І журишся мила, бо сонце сідає.

Буряк. І я жених видатний, бо такий червоний,

І замок найкращий буде вам у мене!

Дуже я кохаю, зізнаюся вам,

І своїм суперникам вас я не віддам!

Морквина ховається за Гарбузом.

Гарбуз. Геть!

Буряк. Я – наречений. Я буду змагатись!

Соняшник. Ти хочеш змагатись?

Змагайся зі мною.

Дуель буде справжня

Готуйся до бою! Буряк утікає.

Гарбуз. Ну ,що ж. Можна і весілля святкувати.

Морква. Дощик, дощик капає дрібненько

не боюся я дощу, бо я веселенька.
Пісня про дощик.

Осінь. А зараз я пропоную всім свої «осінні конкурси та ігри».

1. «Наздожени яблуко»

Діти стають у коло і під музику передають яблуко. Коли музика зупиняється, той у кого яблуко стає в коло. Гра продовжується. Коли в колі буде 5 -7 учасників, то вони повинні по черзі розповісти щось про осінь.

2.Гра «Листочки»

Хто більше збере листочків, поки грає музика.

3. Конкурс «Вгадай овоч»

З зав`язаними очима вгадати на дотик овочі.

4. Гра «Збери картоплю»

У грі беруть участь 15 учнів, картопля розсипана на підлозі( кількість на 1 менше, чим учасників). Звучить музика, учні водять хоровод.

На весну картоплю посадили,

Влітку ми картоплю поливали,

А як час підійде,

Хто картоплю збере?

Музика припиняється, учні схоплюють картоплю, у кого не має – виходить з гри. Гра триває до останнього гравця. Він – переможець.

5. Гра «Склади вірш»

У вирій літечко побігло,

В садах, в городах все…. (достигло).

Зібрали люди урожай,

Щоб мати в хаті … (коровай).

Пташки покинули гніздечка,

Знялись в теплесенькі … ( містечка).

Усі у вирій полетіли,

Ліси й садочки … ( пожовтіли).

Якщо у синім небі просинь,

Це золота красуня … ( осінь).

Уся у жовтому царівна -

Казкова, гарна і … (чарівна).

Як небо хмара затягає,

То часто дощик … ( накрапає).

А вітер знову повіває,

З дерев останній лист … (знімає).

Осінь .Молодці, діти! Дарує осінні гостинці.

Осінь. Дуже дякуємо вам, друзі, за те, що гостинно мене зустрічали. гарні вірші подарували. Але час нам з братами в дорогу збиратись, адже ще треба провідати і ліси, і поля.

Вересень. Щоб пригостити усіх звірят осінніми ласощами.

Жовтень. Щоб прикрасити золотистими барвами усе навкруги.

Листопад. Щоб підготувати землю – матінку до зими.

Осінь. Але наступного року ми знову неодмінно завітаємо до вас. Отже, до зустрічі!

Вчитель. Ось і закінчилося наше свято. Я хочу вам побажати, щоб наші діти виростали добрими і працьовитими, чесними і вмілими, чуйними і творчими. Щоб уміли бачити красу природи рідного краю і захоплювалися нею, щоб вивчали традиції свого народу і несли в душі те найкраще, що є у нас, українців. І яка б пора року не була в природі – осінь чи весна, зима чи літо, - я бажаю, щоб у нашім серці завжди була весна!

Схожі:

«Екологічний театр у школі» Паспорт проекту Дидактична характеристика проекту: Тип проекту
Всеукраїнської організації «Екологічна варта», члени клубу «AQUA», учні 9-11 класів
«Екологічний театр у школі» Паспорт проекту Дидактична характеристика проекту: Тип проекту
Всеукраїнської організації «Екологічна варта», члени клубу «AQUA», учні 9-11 класів
План навчального проекту Автор навчального проекту
Всі інші учасники конкурсу розробляють Web-сайт, презентацію проекту та висновок з ключового питання
План навчального проекту Автор навчального проекту
Всі інші учасники конкурсу розробляють Web-сайт, презентацію проекту та висновок з ключового питання
Уроку. Технологія створення дизайн-проекту
Мета уроку: засвоєння знань про основні вимоги до розроблення дизайн-проекту, етапи та стадії створення проекту, формування вмінь...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка