|
Скачати 104.23 Kb.
|
УРОК ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ 3 клас Тема. Подорож картою України. Міста України Мета. Ознайомити учнів з розміщенням міст України на карті, формувати уявлення про визначні пам’ятки деяких міст. Розвивати інтерес до історичного минулого нашої Вітчизни, її сьогодення. Виховувати почуття патріотизму. Обладнання. Мультимедійний проектор, слайди, мікрофон, картинки українця Богданчика та українки Даринки, писанки, сердечка з зображенням карти України. Хід уроку І. Організаційний момент. Стали, діти, повернулись, З гостями привітались і щиро усміхнулись. На урок старання не забудьте взяти. Сіли всі рівненько, починаєм працювати. ІІ. Вступне слово вчителя. ( На фоні української мелодії слайд: державна символіка і карта України) У всьому світі – кожен зна: Є Батьківщина лиш одна. І в нас вона одна- єдина - Це наша рідна Україна. І сьогодні ми з вами здійснимо подорож по Україні. З нами будуть мандрувати Даринка та Богданчик . Допомагатиме нам у подорожі екскурсійне бюро « Мандрівник». Девіз нашого уроку… ( Учень читає на слайді.) Подорожуй по Україні! В радості живи! Розум, фантазію прояви! Активним і уважним будь, І про кмітливість не забудь! ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. ( Вчитель читає тему на слайді.) Тема. Подорож картою України. Міста України. На уроці ми з вами згадаємо міста України і детальніше з ними познайомимось. В Україні багато міст : серед них є величезні міста і маленькі містечка. Але сьогодні ми зможемо побувати лише в деяких з них. А подорожуватимемо ми на ось такому комфортабельному авіалайнері. ( Слайд із зображенням літака.) .В салоні нас супроводжуватимуть стюардеси – Катруся та Віолетта. (Виходять стюардеси.)
слухати – уважно, працювати – активно.
( Звучить зліт літака, з’являється слайд – літак в небі.) ІІІ. Робота над новим матеріалом.
Наш лайнер стрімко піднімається ввись, мчить повітряними просторами Батьківщини. Ось під нами чудове місто, в якому ми зможемо здійснити першу посадку. Що ж це за місто? Дізнаєтесь, відгадавши загадку. ( Слайд – літак летить в Київ.) Воно відоме в світі, Каштани в ньому квітнуть, Будинки тут високі, Дніпро тече широкий. Ну, хто з вас здогадається, Як місто називається? ( Київ) А чому ми спочатку прилетіли до Києва?( Київ – столиця України.) ( Слайд – Київ.) Екскурсію по Києву сьогодні здійснять Андрій та Настя, працівники нашого екскурсійного бюро. ( Розповідь екскурсоводів супроводжується слайдами.)
( Слайд – Кий, Щек, Хорив, Либідь.) Де стоїть тепер наш Київ, Там була сама гора. Жив там першим Кий з Хоривом, Щек та Либідь – їх сестра. На честь старшого брата Кия і названа столиця України. А засновникам міста кияни встановили пам’ятник. ( Слайд – Хрещатик.)
( Слайд – Києво-Печерська лавра)
( Слайд – Софійський собор)
( Слайд – Дніпро)
( Вчитель дякує за цікаву і змістовну екскурсію по Києву. Ставить оцінки екскурсоводам.) Діти, а зараз перевіримо, чи уважні ви були під час екскурсії по Києву і пограємо в гру « Продовж речення». Ваше завдання: уважно слухати початок речення і продовжити його. Гра « Продовж речення» Столиця України названа на честь… ( Кия). Головна вулиця Києва…( Хрещатик). Перші в Київській Русі бібліотека та школа були створені …( в Софійському соборі). Комплекс церков в Києві, яким майже 1000 років, називається…( Києво-Печерська лавра). Київ розкинувся на річці …( Дніпро). Молодці! 2.Зупинка – Чернігів. ( Слайд - літак летить у Чернігів.) Ну що ж, знову у путь! Чудові краєвиди відкриваються перед нами. Наш літак здійснює посадку у Чернігові. А чому це місто носить таку назву, ми дізнаємось з підручника « Я і Україна» ( с. 65). ( Читання учнями статті « Чернігів» на с. 65 вголос за абзацами. Після читання 2 абзацу вчитель пояснює значення слова хозари – кочові племена, які здійснювали набіги на Київську Русь.) ( Слайд – Чернігів) То звідки ж пішла назва міста Чернігів? Подивіться уважно на сторінку підручника та на слайд і скажіть, що є візитною карткою цього древнього міста? ( Спаський собор) 3.Фізпауза для очей. ( Слайд – літак в небі.) Час продовжувати мандрівку. В салоні на нас чекають стюардеси. ( Стюардеси говорять на фоні мелодії .)
4. Зупинка – Канів. ( Слайд – літак летить в Канів.) Наступна зупинка – місто Канів на Черкащині, де знаходиться Шевченківський національний заповідник. По ньому нас супроводжува- тимуть екскурсоводи нашого бюро Катруся та Олександр. ( Екскурсоводи в українському національному одязі говорять на фоні слайдів.) ( Слайд – портрет Т. Г. Шевченка у вишитих рушниках.)
( Слайд – Тарасова світлиця)
( Слайд – Чернеча гора) ( Слайд – пам’ятник Т.Г.Шевченку)
приносять живі квіти. ( Слайд – вид на Дніпро)
стали піснями… ( Катя виконує пісню « Зоре моя вечірняя…») ( Вчитель дякує екскурсоводам, ставить оцінки.) Діти, то в якому ж місті знаходиться Шевченківський національний заповідник? ( В Каневі) Молодці! 5. Робота в зошиті. ( Слайд - конверт із завданням.) Поки ми здійснювали екскурсію шевченківськими місцями, Богданчик приніс нам зашифроване послання від керівника польотів. В ньому є назви міст України, в яких ми не змогли сьогодні побувати. Давайте спробуємо відгадати. ( Слайд – кросворд) МИСУ СУМИ ЦЬКЛУ СОНРЕХ МИРЖИТО НІВЧЕРЦІ ПІЛЬНОТЕР КІРГРАДВОРО ( Робота в зошиті, с.62, з.2 – кросворд. Учні відгадують назви міст і по черзі записують їх маркером на дошці і в зошитах.) Молодці! В цих містах ми побуваємо на наступних уроках. 6. Зупинка – Умань. Час рушати у подорож далі. І раз ми вже завітали на Черкащину, то не можемо оминути містечко Умань, яке прославилось на всю Україну. А чим саме? Зараз дізнаєтесь. ( Слайд – літак летить в Умань.) ( Слайди « Барви Софіївки» на фоні мелодії.) І ми з вами потрапляємо в чудовий парк під назвою « Софіївка» - справжню перлину України. Цей парк, який називають « уманським дивом», нікого не залишає байдужим. Вже більше 200 років вражає Софіївка своєю красою та неповторністю. Дивовижні пейзажі, екзотичні рослини, прекрасні скульптури, водойми, каскади, фонтани, кам’яні печери – все це можна побачити, відвідавши парк. А створений він був багатим польським магнатом Станіславом Потоцьким на честь красуні-дружини Софії і названий її ім’ям – Софіївка. А зараз ми з вами прогуляємось диво-парком і проведемо фізкультхвилинку серед чарівних ландшафтів Софіївки. ( Під мелодію рухаються за вчителем на фоні слайдів про Софіївку.) Відпочили, час подорожувати далі. 7. Зупинка – Коломия. ( Слайд – літак летить в Коломию.) Наш літак піднімається все вище і вище, і ми незабаром будемо у невеличкому місті Коломия на Івано- Франківщині. А хто з вас, діти, знає, чим же особливе це місто? ( В ньому є Музей писанки.) А символом якого свята є писанка? ( Вчитель демонструє декілька дерев’яних писанок на підставці.) ( Символом Великодня.) А коли ж відбудеться Великдень? Правильно. І тому не випадково ми з вами завітали до цього чудового містечка, в якому знаходиться єдиний у світі Музей писанки. Зараз ви почуєте розповідь Даринки про цей унікальний музей. ( На фоні слайдів про музей звучить розповідь – аудіо запис.) Візиткою Коломиї стала споруда у формі найбільшого в світі писанкового яйця. Висота музею – 14 метрів, а діаметр – 10. Приміщення виготовлене повністю з кольорового скла. Площа вітражу становить 600кв. метрів. До речі, воно не має даху! Зараз музей володіє колекцією понад 6000 писанок, представлених з різних регіонів України та з-за кордону. Унікальний музей приваблює відвідувачів з усіх країн. Діти, то в якому ж місті знаходиться єдиний в світі Музей писанки? 8. Зупинка – Одеса. ( Слайд – літак летить до Одеси.) Чудово подорожувати Україною, та час повертатись додому до рідного міста. Свою улюблену Одесу ви відобразили в малюнках, які приготували до сьогоднішнього уроку. На перерві ви зможете підійти і роздивитись виставку робіт « Моя Одеса». А зараз перевіримо, чи добре ви знаєте своє рідне місто і проведемо тестування, яке приготував для вас Богданчик. Я читатиму питання, а ви уважно дивитесь на слайд, обираєте варіант відповіді, який вважаєте правильним і піднімаєте сигнальну картку. ( Вчитель дістає з конверта тест. До кожного запитання з’являється слайд. Після правильної відповіді - назва виду Одеси.) Тест 1.Що є візитною карткою Одеси ? 1) Оперний театр 2) Театр музкомедії 2.Яка головна вулиця нашого міста? 1) Дерибасівська 2) Корольова 3. Що є окрасою Одеси ? 1) Тарасова гора 2) Потьомкінські сходи 4. Як називається алея визволителям міста в парку Шевченка? 1) Алея Слави 2) Алея Переможців 5. На березі якого моря розташована Одеса? 1) Азовського 2) Чорного Молодці! З завданням справились. ІV. Узагальнення знань і вмінь.
А тепер давайте пригадаємо весь наш маршрут містами України і покажемо його на карті. ( Слайд – карта України.) Де ми побували спочатку? Куди потім тривав курс?... ( Учні на карті указкою показують курс від одного міста до іншого, на карті з’являється зоряна доріжка.)
Ви щойно назвали міста, в яких ми побували. А ось перед вами листівки, які привезли з кожного міста. Оберіть, яка листівка з якого міста привезена. (Діти по черзі до листівки маркером на проекторі приєднують назву міста.) V. Підсумок уроку. 1.Інтерактивна гра «Мікрофон». Діти, поки ми з вами подорожували, на нас чекав кореспондент телебачення. Він хоче взяти у вас інтерв’ю про здійснену подорож. (Учень з мікрофоном).
2.Заключне слово вчителя. А я дякую кореспонденту за цікаві питання, він отримує 11 балів. Оцінку 11 отримують стюардеси, які добре супроводжували нас в польоті. Ще на уроці гарно працювали… (Оцінювання вчителем учнів). Ось і закінчується наш урок . Але наша подорож по Україні ще не дійшла свого завершення. Ми продовжимо мандрувати картою України на інших уроках, дізнаємось ще багато нового та цікавого про нашу рідну Україну. VІ.Домашнє завдання. (Слайд – домашнє завдання). Прочитати легенди про походження назв міст і сіл (с.66-67). Дослідити походження назви нашого міста. (Вчитель говорить на фоні мелодії «Україна» Т. Петриненка і слайдів). Подорожуючи рідною країною, ми впевнились, що народились і живемо на такій чудовій мальовничій землі! Ми – українці! Україна – це наша земля, це наша Батьківщина! Весна така квітуча тільки в Україні! Небо таке блакитне тільки в Україні! У нас одна країна – рідна Україна! Україна була. Є. І буде могутньою, заможною, прекрасною! В кожному серці – Україна! І на згадку про наш урок, ми всім гостям хочемо подарувати часточку свого серця, в якому живе Україна. ( На фоні мелодії діти дарують гостям «сердечка» з зображенням карти України.) |
Урок з курсу «Я і Україна» України, про способи орієнтування на місцевості за різними ознаками в природі; формувати вміння користуватися фізичною картою і картою... |
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.» Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація |
Міністерство освіти і науки, молоді і спорту України Тема : М. Хоросницька «Звідки в міста назва Львів», узагальнюючий урок з теми «Прикметник» |
Урок № Тема: Античні міста держави в Північному Причорномор'ї та Криму Північного Причорномор’я; розвивати вміння аналізувати та систематизувати історичний матеріал, працювати з історичною картою, документами,... |
Тема: Складаємо розповідь на задану тему. «Історія рідного міста» Діти, а хто бажає вирушити зі мною у чудову подорож подорож, яка проведе нас історичними стежинками рідного краю, поведе стежинами,... |
Урок подорож по сторінкам Червоної книги Готуючи урок,автор використовувала Червону книгу України та підручник з біології різних років видання |
Питання громадянської компетенції Сьогодення ставить перед нами завдання з зовсім іншими підходами, до всебічного розвитку дитини, підвищенні рівня громадянської освіченості... |
Урок №9 Тема: Історичні пісні Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний... |
Урок- подорож Тема: Українська народна вишивка ... |
Відділ освіти Кам’янської райдержадміністрації Методичний кабінет... Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України. 10 клас. Рівень стандарту ”, затвердженої Міністерством освіти... |