Урок з предмету «Мій Київ», 5 клас Тема : Софія Київська


Скачати 41.33 Kb.
НазваУрок з предмету «Мій Київ», 5 клас Тема : Софія Київська
Дата18.12.2013
Розмір41.33 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Історія > Урок
Урок з предмету «Мій Київ», 5 клас

Тема: Софія Київська - перлина світового мистецтва

Мета:

1.Дидактична: ознайомити учнів з архітектурною пам’яткою київської Русі - Софією Київською, з’ясувати причини і дату побудови, дослідити особливості архітектурного ансамблю та особливості живопису, поглибити знання з історії Київської Русі

2.Розвивальна: розкрити значення Софії Київської в ланцюжку історичного розвитку Київської русі та дослідити її вплив на подальший розвиток

3.Виховна : викликати почуття захоплення першої світової архітектури з метою виховання почуття національної гідності, сприяти статичному вихованню учнів.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: інтерактивна дошка, дошка (звичайна), зошит, підручник, комп’ютер

Література: підручник «Мій Київ», навчальний посібник для 5-го класу , 2008 року, авторів Комаров Ю.С., Комарова П. Г., Алєксеєнко І.В, Атаманенко С.І. , сторінки 22-23; підручник «Мій Київ. Історія. Культура. Географія», 2001 року, автори Белкіна Є.В., Бойко В.М., Васильєва О.О.,параграф №4, сторінки 20-23;

Державний архітектурно - історичний заповідник «Софійський музей», фотоальбом, сторінки 50, 57, 62,70.

Хід уроку

1.Організаційний момент: фізкульт хвилинка, відмітка відсутніх на уроці

2.активізація опорних знань : «Цей день в історії»(інформація підготовлена учнем)

3.Вивчення нового матеріалу: Повідомлення теми, мети, плану і завдань уроку

Основні поняття по уроку: Апсида, арка, вівтар, графіті, мозаїка, неф, фреска, Оранта, Євангеліє

Дати по уроку: 1036 рік; 20 лютого 1054року.

План уроку

  1. Софія Київська 8-ме чудо світу

  2. Таємниці Софії Київської

  3. Живопис Софії Київської

Проблемна задача уроку: вирішити питання «Чи можна уявити історичний Київ без Софії Київської?»

Метод «Незакінчене речення»

Завдання продовжити речення, або відгадати про яку подію йде мова

Вчитель: «На цьому місці в 1036році князь Ярослав, у жорстокій битві переміг кочівників – печенігів. На честь перемоги князь наказав побудувати храм…(святої Софії)/відповідь учнів/.

Сьогодні ми познайомимося з перлиною світового мистецтва Софією Київською.

(Демонстрація на інтерактивній дошці Храму Святої Софії)

Метод «Ажурна пилка»

Учні попередньо отримали завдання, підготувати матеріал про історію та архітектуру собору

Завдання до класу: Слухаючи розповідь однокласників, встановити, значення Софії Київської в історії.

Матеріал для вчителя:

Для будівництва Софії Київської князь Ярослав запросив найкращих майстрів – греків з Візантії; Храм був місцем урочистих церемоній «посаження на престол князів», місцем зустрічі іноземних послів, укладення угод. Тут вмістилася перша на Русі бібліотека, яку називали «8-м чудом світом», зібрані Ярославом Мудрим. Бібліотека була не тільки книгосховищем, а й майстернею де писали книжки. Поряд з церковною літературою, тут створювали праці з історії, географії, астрономії, складалися перші літописні зводи, у першій половині 13ст. бібліотека загадково зникла. При Соборі працювала школа, де навчалися діти київської знаті.

Завдання до класу: Вчитель пропонує розглянути паперовий макет Софії Київської, « Спробуй описати архітектуру Софії Київської», «Чому храм є кораблем, що рятує душі?»

(діти користуючись підручним матеріалом, намагаються дати відповідь)

Підсумок вчителя: Софія Київська споруда, яка підіймається ніби корабель вверх до небес, яку увінчує 13 куполів, уособлюючи Христа та його 12 учнів апостолів. В давнину говорили «Хто не був у Києві, і не бачив Софіївського Собору, той і не бачив нічого». Собор – це справжня таємниця, своєрідний космос в якому є жителі небесні й земні.

Питання до класу: «Чи відомі вам таємниці Софіївського Собору?»

Метод «Спільний проект», за яким частина дітей отримала попередньо підготувати розповідь про живопис Софії Київської.

Матеріал для вчителя: Живопис на стінах і стелі собору розповідає про життя Христа, Богоматері, святих. Мозаїки і фрески суцільним килимом огортають стіни склепіння, стовпи храму, саме мозаїки, які прикрашають центральні частини храму, створюють казковий і урочистий настрій. Головне прикрашення собору мозаїка в центральній та вівтарній частинах Храма. Богоматір височіє над нами в повний зріст, з піднятими в гору руками, долонями до нас. Це образ Оранти- Богоматері, що молиться. Кольори в яких зображена Матір Божа – синій, символізує колір неба; вишневий – символ мудрості; золотий - символ світла. Матір Божа звертається до свого сина, благаючи, аби його суд був справедливим і милосердним. Матір Божа Марія є заступницею роду людського, покровителькою Києва. Фрески прикрашають більшу частину храму. В одному з бокових нефів храму можна побачити фреску з зображенням молодого Ярослава Мудрого. Більшість фресок – це багатофігурні композиції, численні зображення святих, барвисті орнаменти. Фрески, що збереглися на сходових вежах, розповідають про почесний похід Княгині Ольги до столиці Візантії – Константинополя; під шаром живопису пізнього часу у вежах були розкриті написи – графіті наприклад, є запис про смерть Ярослава Мудрого 20 лютого 1054р.
Поняття:
Апсида – напів циліндричний виступ у плані будівлі зі східного її фасаду.
Арка – криволінійне перекриття отвору в стіні чи просторі поміж двома опорами.
Вівтар – жертовник, східна частина православного храму.
Графіті – напис видряпаний на стіні.
Євангеліє - релігійний твір про життя Ісуса Христа.
Оранта - богиня, що прийшла з Передньої Азії.
Мозаїка = зображення зі шматочків різнокольорової смальти чи камінців.
Неф – витягнута частина будівлі в довжину, відділеної колонами чи стовпами.
Фреска – розпис по свіжій вапняній штукатурці, водяними фарбами.

Закріплення вивченого матеріалу

Бесіда:
1.Назвати основні поняття про які ви дізналися на уроці.
2.Які найголовніші частини храму Святої Софії?
3.Чому Софію Київську називають перлиною світового мистецтва?(складання ессе, або сінквейну)

4.Вирішення проблемної задачі уроку:
Чи можна уявити історію Києва без Софії Київської?

Підведення підсумків за урок.
Оцінки

Д\з: Спробуйте створити свою фреску або малюнок за матеріалом Софії Київської.
Читати сторінки 22-23 підручника.






Схожі:

Урок №9 Тема: Історичні пісні
Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний...
«НАРОД МІЙ Є! НАРОД МІЙ ЗАВЖДИ БУДЕ! НІХТО НЕ ПЕРЕСИЛИТЬ МІЙ НАРОД!» Методичні рекомендації
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Хрестовий похід Молитви (1) "Мій подарунок до Ісуса, щоб рятувати душі"
Мій дорогий Ісусе Ти, хто любить нас так сильно, дозволь мені у мій скромний спосіб допомогти врятувати Твої дорогоцінні душі. Помилуй...
ПРОГРАМ А Київ, Україна, 16-18 травня 2013 р
Департамент охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської Ради (Київська міська адміністрація)
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система
...
Урок фізкультури. 7 клас Тема: Баскетбол

Методичні рекомендації до проведення Першого уроку у старшій школі...
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас
Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі
УРОК У 8 КЛАСІ Тема: «Мій родовід. Історія української сім’ї»
Ціль: -на конкретних прикладах навчального матеріалу розвивати вміння розкривати характерні риси народу через аналіз його духовної...
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.»
Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка