|
Скачати 41.33 Kb.
|
Урок з предмету «Мій Київ», 5 клас Тема: Софія Київська - перлина світового мистецтва Мета: 1.Дидактична: ознайомити учнів з архітектурною пам’яткою київської Русі - Софією Київською, з’ясувати причини і дату побудови, дослідити особливості архітектурного ансамблю та особливості живопису, поглибити знання з історії Київської Русі 2.Розвивальна: розкрити значення Софії Київської в ланцюжку історичного розвитку Київської русі та дослідити її вплив на подальший розвиток 3.Виховна : викликати почуття захоплення першої світової архітектури з метою виховання почуття національної гідності, сприяти статичному вихованню учнів. Тип уроку: засвоєння нових знань Обладнання: інтерактивна дошка, дошка (звичайна), зошит, підручник, комп’ютер Література: підручник «Мій Київ», навчальний посібник для 5-го класу , 2008 року, авторів Комаров Ю.С., Комарова П. Г., Алєксеєнко І.В, Атаманенко С.І. , сторінки 22-23; підручник «Мій Київ. Історія. Культура. Географія», 2001 року, автори Белкіна Є.В., Бойко В.М., Васильєва О.О.,параграф №4, сторінки 20-23; Державний архітектурно - історичний заповідник «Софійський музей», фотоальбом, сторінки 50, 57, 62,70. Хід уроку 1.Організаційний момент: фізкульт хвилинка, відмітка відсутніх на уроці 2.активізація опорних знань : «Цей день в історії»(інформація підготовлена учнем) 3.Вивчення нового матеріалу: Повідомлення теми, мети, плану і завдань уроку Основні поняття по уроку: Апсида, арка, вівтар, графіті, мозаїка, неф, фреска, Оранта, Євангеліє Дати по уроку: 1036 рік; 20 лютого 1054року. План уроку
Проблемна задача уроку: вирішити питання «Чи можна уявити історичний Київ без Софії Київської?» Метод «Незакінчене речення» Завдання продовжити речення, або відгадати про яку подію йде мова Вчитель: «На цьому місці в 1036році князь Ярослав, у жорстокій битві переміг кочівників – печенігів. На честь перемоги князь наказав побудувати храм…(святої Софії)/відповідь учнів/. Сьогодні ми познайомимося з перлиною світового мистецтва Софією Київською. (Демонстрація на інтерактивній дошці Храму Святої Софії) Метод «Ажурна пилка» Учні попередньо отримали завдання, підготувати матеріал про історію та архітектуру собору Завдання до класу: Слухаючи розповідь однокласників, встановити, значення Софії Київської в історії. Матеріал для вчителя: Для будівництва Софії Київської князь Ярослав запросив найкращих майстрів – греків з Візантії; Храм був місцем урочистих церемоній «посаження на престол князів», місцем зустрічі іноземних послів, укладення угод. Тут вмістилася перша на Русі бібліотека, яку називали «8-м чудом світом», зібрані Ярославом Мудрим. Бібліотека була не тільки книгосховищем, а й майстернею де писали книжки. Поряд з церковною літературою, тут створювали праці з історії, географії, астрономії, складалися перші літописні зводи, у першій половині 13ст. бібліотека загадково зникла. При Соборі працювала школа, де навчалися діти київської знаті. Завдання до класу: Вчитель пропонує розглянути паперовий макет Софії Київської, « Спробуй описати архітектуру Софії Київської», «Чому храм є кораблем, що рятує душі?» (діти користуючись підручним матеріалом, намагаються дати відповідь) Підсумок вчителя: Софія Київська споруда, яка підіймається ніби корабель вверх до небес, яку увінчує 13 куполів, уособлюючи Христа та його 12 учнів апостолів. В давнину говорили «Хто не був у Києві, і не бачив Софіївського Собору, той і не бачив нічого». Собор – це справжня таємниця, своєрідний космос в якому є жителі небесні й земні. Питання до класу: «Чи відомі вам таємниці Софіївського Собору?» Метод «Спільний проект», за яким частина дітей отримала попередньо підготувати розповідь про живопис Софії Київської. Матеріал для вчителя: Живопис на стінах і стелі собору розповідає про життя Христа, Богоматері, святих. Мозаїки і фрески суцільним килимом огортають стіни склепіння, стовпи храму, саме мозаїки, які прикрашають центральні частини храму, створюють казковий і урочистий настрій. Головне прикрашення собору мозаїка в центральній та вівтарній частинах Храма. Богоматір височіє над нами в повний зріст, з піднятими в гору руками, долонями до нас. Це образ Оранти- Богоматері, що молиться. Кольори в яких зображена Матір Божа – синій, символізує колір неба; вишневий – символ мудрості; золотий - символ світла. Матір Божа звертається до свого сина, благаючи, аби його суд був справедливим і милосердним. Матір Божа Марія є заступницею роду людського, покровителькою Києва. Фрески прикрашають більшу частину храму. В одному з бокових нефів храму можна побачити фреску з зображенням молодого Ярослава Мудрого. Більшість фресок – це багатофігурні композиції, численні зображення святих, барвисті орнаменти. Фрески, що збереглися на сходових вежах, розповідають про почесний похід Княгині Ольги до столиці Візантії – Константинополя; під шаром живопису пізнього часу у вежах були розкриті написи – графіті наприклад, є запис про смерть Ярослава Мудрого 20 лютого 1054р. Поняття: Апсида – напів циліндричний виступ у плані будівлі зі східного її фасаду. Арка – криволінійне перекриття отвору в стіні чи просторі поміж двома опорами. Вівтар – жертовник, східна частина православного храму. Графіті – напис видряпаний на стіні. Євангеліє - релігійний твір про життя Ісуса Христа. Оранта - богиня, що прийшла з Передньої Азії. Мозаїка = зображення зі шматочків різнокольорової смальти чи камінців. Неф – витягнута частина будівлі в довжину, відділеної колонами чи стовпами. Фреска – розпис по свіжій вапняній штукатурці, водяними фарбами. Закріплення вивченого матеріалу Бесіда: 1.Назвати основні поняття про які ви дізналися на уроці. 2.Які найголовніші частини храму Святої Софії? 3.Чому Софію Київську називають перлиною світового мистецтва?(складання ессе, або сінквейну) 4.Вирішення проблемної задачі уроку: Чи можна уявити історію Києва без Софії Київської? Підведення підсумків за урок. Оцінки Д\з: Спробуйте створити свою фреску або малюнок за матеріалом Софії Київської. Читати сторінки 22-23 підручника. |
Урок №9 Тема: Історичні пісні Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний... |
«НАРОД МІЙ Є! НАРОД МІЙ ЗАВЖДИ БУДЕ! НІХТО НЕ ПЕРЕСИЛИТЬ МІЙ НАРОД!» Методичні рекомендації ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ |
Хрестовий похід Молитви (1) "Мій подарунок до Ісуса, щоб рятувати душі" Мій дорогий Ісусе Ти, хто любить нас так сильно, дозволь мені у мій скромний спосіб допомогти врятувати Твої дорогоцінні душі. Помилуй... |
ПРОГРАМ А Київ, Україна, 16-18 травня 2013 р Департамент охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської Ради (Київська міська адміністрація) |
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система ... |
Урок фізкультури. 7 клас Тема: Баскетбол |
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку у старшій школі... ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ |
Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі |
УРОК У 8 КЛАСІ Тема: «Мій родовід. Історія української сім’ї» Ціль: -на конкретних прикладах навчального матеріалу розвивати вміння розкривати характерні риси народу через аналіз його духовної... |
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.» Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація |