|
Скачати 63.93 Kb.
|
Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Бородянська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ, 6 КЛАС. УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ «ГРЕЦІЯ В I СТ. ДО Н.Е. УРОК-ВІКТОРИНА «ОЛІМПІЙСЬКІ ІГРИ» Максюта Ніна Павлівна Бородянка 2012 Всесвітня історія, 6 клас Тема уроку. Греція в І ст. до н.е. Мета уроку: шляхом проведення історичної вікторини закріпити та розвивати вміння використовувати набуті знання в новій навчальній ситуації, підкреслити значення грецької культури класичного періоду для становлення античної та сучасної європейської цивілізації. Очікувані результати: Після уроку учні зможуть: 1.Розуміти та розкривати на конкретних прикладах особливості розвитку Греції в класичний період. 2.Описувати життя мешканців причорноморських міст-держав. 3.Висловлювати судження про період розквіту грецької культури та пояснювати внесок давньогрецьких філософів, літераторів, митців у загальносвітову культурну спадщину. 4.Застосовувати та пояснювати на прикладах поняття й терміни теми. Тип уроку: урок узагальнювального повторення. Вид уроку: історична вікторина «Олімпійські ігри» Хід уроку І. Підготовчий етап. Вчитель ознайомлює учнів з правилами проведення гри, поділяє на команди, визначає склад журі, готує разом з учнями обладнання (імпровізовані оливкові вінки для переможців, символічне жертовне вогнище, ілюстрації з зображенням олімпійських богів, музичний супровід тощо). Правила вікторини:
Всього на змагання відводиться 36 хвилин.
ІІ. Проведення вікторини.
Вчитель дає загальну характеристику класичному періоду давньогрецькій історії (ст. до н.е.) 2. Відкриття олімпійських ігор (3 хв). 1. Один із учнів коротко розповідає про проведення олімпійських ігор у давнину. 2. Запалення Олімпійського вогню. 3. Далі вчитель пропонує учням вшанувати олімпійських богів, пригадавши їх імена і давши кожному коротку характеристику. Перемагає команда, що дасть найбільше правильних відповідей (за кожну – 1 бал). 3. Змагання (36 хв): 1) Конкурс 1 («Марафонська дистанція»). Запитання до теми: «Греко-перські війни». Спочатку учні мають пояснити походження терміну «марафонська дистанція» (1 бал за правильну відповідь). Потім кожна команда повинна «пробігти марафонську дистанцію»: На дошці – 3 записи (для кожної команди – окрема «доріжка»): І – Мілет __________ мис Афон ____________ Марафонська рівнина. ІІ – Геллеспонт ______ Фермопільська ущелина _______ о. Саламін. ІІІ – м. Платеї ___________ мис Мікале ___________ о. Делос (Афіни). Учасники відповідних команд підбігають до вказаних пунктів, ставлять прапорець (в кожної команди – різний колір) і відповідають, яка подія пов’язана з цим місцем, коли вона відбулася, імена яких видатних історичних осіб пов’язані з цією подією та її наслідки. Перемагає команда, яка використала найменше часу і дала всі правильні відповіді (по 2 хв. кожній команді, 3 бали за кожну правильну відповідь (всього 9 балів)).
Запитання з теми: «Розквіт афінської демократії». В конкурсі перемагає команда, яка більше разів «поклала суперника на лопатки» – дала більше відповідей (1 бал за кожну правильну відповідь) Запитання:
Запитання до теми: «Грецька культура». Вчитель пояснює, що грецькі наукові та культурні досягнення класичного періоду стали справжнім проривом (стрибком) у порівнянні з тим, що було зроблено раніше. Тому конкурс, присвячений цьому, має назву «Культурний стрибок». Кожна з команд отримує завдання підготувати виступ: 1) про розвиток науки (І команда), 2) про розвиток літератури та мистецтва (ІІ команда), 3) про розвиток архітектури та скульптури (ІІІ команда) класичного періоду. Підготовка до виступу – 2 хв. у виступі повинні прозвучати імена видатних діячів науки і культури, їх основні ідеї, назви найвідоміших творів. На виступ кожній команді дається 3 хв. Журі оцінює правильність та повноту поданої інформації, ораторські здібності доповідача і виставляє відповідні бали (5 балів). 4) Конкурс 4 («Метання диска»). Запитання до теми: «Побут, традиції, система освіти та виховання», На дошці або великому аркуші паперу – таблиця з номерами запитань:
Капітан команди «кидає диск» – називає обраний ним номер. Під кожним номером – відповідне запитання, на яке команда повинна дати відповідь, та отримати 2 бали. Якщо відповідь не прозвучала або була неправильною, право ходу переходить до наступної команди. За відповідь на запитання суперника команда отримує 1 бал. Запитання:
5) Конкурс 5 («Метання списа»). Запитання до теми: «Античні міста – держави Причорномор’я» На дошці або великому аркуші паперу – таблиця з номерами завдань:
Капітан команди «метає спис» – називає обраний номер. Під кожним номером – відповідне запитання: розповідь про історію одного з античних міст-держав Північного Причорномор’я:
Кожна команда має розповісти про історію заснування міста, географічне положення, значення грецької назви, життя мешканців цієї колонії, сучасну назву міста чи села, збудованого на місці колишньої колонії. На допомогу вчителю Значення назв причорноморських грецьких колоній та сучасні назви: Херсонес – «Півострів», м. Севастополь. Пантікапей – «Рибний шлях», м. Керч. Ольвія – «Щаслива», с. Парутине.
Коротка промова (1 хв.) про значення античної грецької культури для майбутніх поколінь (5 балів). ІІІ. Підсумок уроку. «Закриття Олімпійських ігор» (3 хв.) Журі підраховує кількість балів, отриманих кожною командою, визначаються переможці і проводиться церемонія нагородження (лаврові вінки, кошик з фруктами, можна медалі). |
Урок узагальнювального повторення. Вид уроку Гра «Найрозумніший історик» Методом проведення історичної гри «Найрозумніший історик» узагальнити, систематизувати та закріпити знання учнів про періоди появи... |
ІСТОРІЯ ОЛІМПІЙСЬКИХ ІГОР Олімпійські ігри Олімпійські ігри найбільші міжнародні комплексні спортивні змагання сучасності, які проводяться кожні чотири роки |
Урок 3 Тема: Олімпійські ігри Мета: Активізвати вживання ЛО у мові учнів. Практикувати учнів в аудіюванні тексту “Olympic Games”, викликати інтерес до міжнародних... |
Що являли собою Олімпійські ігри у стародавній Греції? У якому виді спорту змагалися атлети під час проведення перших Олімпійських ігор? |
УРОК 35 Тема уроку Мета уроку: Познайомити учнів з перестановками без повторень, формулою числа перестановок без повторення. Формування умінь знаходити... |
Ігрова форма роботи «Лови помилку» на уроках узагальнення та повторення... Термін історична пісня вперше увів в українську фольклористику Микола Костомаров. ( М. Гоголь ) |
УРОК 56 Тема уроку Фронтальна бесіда за запитаннями №№10—14 із «Запитання і завдання для повторення» розділу XIV та обговорення результатів розв'язування... |
Урок української мови у 4 класі Тема: Прикметник. Повторення вивченого... У нас незвичайний урок рідної мови. Ми будемо повторювати вивчене та дізнаватись щось нове. А чого ви очікуєте від цього уроку? (визначення... |
УРОК 57 Тема уроку Фронтальна бесіда за №15—25 із «Запитання і завдання для повторення» розділу V та відповіді на запитання, які виникли в учнів у... |
Тема: Повторення. Основні орфограми та пунктограми української мови.... Тип уроку: бінарний комбінований урок майстер-клас з української мови та технологій в 11 класі |