Уроку: усний журнал Хід уроку Учитель


Скачати 100.54 Kb.
Назва Уроку: усний журнал Хід уроку Учитель
Дата 28.10.2013
Розмір 100.54 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Історія > Урок




Т.Л.Крепчук

Нововоронцовська ЗОШ №1

Нововоронцовка

2009р

Тема: Хто багато читає, той багато знає

Мета: з'ясувати особливості появи книжки; підвищити інтерес учнів до ролі книжки в суспільному та історично-культурному житті;усвідомити велике значення книжки в житті людей; виховувати дбайливе ставлення до книжки.

Тип уроку: усний журнал
Хід уроку

Учитель: Сьогодні день бібліотеки і тут зібралися ті, хто любить і шанує книжку. Бібліотека – це книжковий храм, джерело ідей і скарбниця думок, що прокладають нам стежку в майбутнє. Храм збереженого часу…

«Кожен, хто вивчає науки, заходячи суди, не грюкне дверима, не стукне ногами: це заважає іншим. Якщо ви знайомого зустрінете, то шанобливо вклоніться мовчки і не займайтеся розмовами: тут мудрі говорять з ученими» - такий напис є на стіні Олександрійської бібліотеки.

Наш ранок називається»Хто багато читає,той багато знає». Проходитиме він у формі усного журналу. В кожному журналі є свої сторінки.
І сторінка

Вислови видатних людей про книжку

Вчитель: Книжка…Важко оцінити її значення для людства. Спочатку рукописна,а потім друкована книжка була і залишається невичерпаним джерелом знань. Мабуть, про жоден витвір людського генія не сказано стільки мудрих і хороших слів, як про книжку. Видатні постаті всіх епох складали їй гімни,звеличували це найбільше диво з див.

Ви отримали завдання знайти вислови видатних людей про книжки,які зараз презентуєте присутнім.

Учень 1: Дім,у якому немає книжок, подібний до тіла без душі (Цицерон)

Учень 2: Книжки – це наша праця, наша совість. Цілющої води живий струмок (Оксана Іваненко)

Учень 3: Хороша книжка –ніби бесіда з розумною людиною. Читач отримує від неї здатність розуміти життя. (Олексій Толстой)

Учень 4: Книжки можуть викликати надзвичайне захоплення, вони – наші кращі порадники, наші найближчі друзі. (Петрарка)

Учень 5: Спілкування з книжкою юність плекає, старість звеселяє, щастя прикрашає, у нещасті дає притулок і розраду, вдома утішає (Цицерон)

Учень 6: Книжки ввійшли в моє життя, як велике диво. Вони розкрили мені двері в невідомий безкрайній світ знань. Кожен день для мене став сходинкою в якийсь дивний світ, що дав мені змогу побачити могутність людини (Ольга Стасова)

Учень 7: Читання возвеличує душу (Вольтер)

Учень 8: Кожна книжка, що потрапила в бібліотеку, служитиме великій справі – накопиченню країні багатства (Антон Чехов)

Учень 9: Книжки – наставники,що навчають нас без лохини і палиці, без слів і гніву, без грошей. Коли не йдеш до них, вони не сплять. Не бурчать,якщо ти помилився, і не сміються, коли ти чогось не знаєш. Любов до книжок – любов до мудрості (Де Бюрі)

Учень 10: Одного разу потоваришувавши з книгою,бійтеся втратити цю славну,ні з чим незрівняну дружбу. Дорожіть нею,і ви ніколи не втратите силу духу та віру в можливість творити. (Струмилін)

Учень 11: Книжка – найвища річ у світі,бо це майже людина,навіть іноді вища від людини (Сергій Вавілов)
ІІ сторінка

Гра «Найуважніший читач»

  1. Де народилися арабські цифри? (В Індії)

  2. Основний закон нашої держави? (Конституція)

  3. Яка річка найдовша? (Ніл)

  4. Хто винайшов компас? (Китайці)

  5. Як називають найбільше дерево? (Баобаб)

  6. Як називають слова, що мають протилежне значення? (Антоніми)

  7. Скільки є див світу? (7)

  8. Як називається льодова гора, що плаває по океану? (Айсберг)

  9. Як називається короткий виклад змісту книжки? (Анотація)

  10. Яка рослина використовувалася в давні часи для виготовлення книжок? (Папірус)

  11. Як називається один із найважливіших засобів масової наукової і технічної інформації? (Книжка)

  12. Як називається перша духовна в Україні книжка? (Апостол)

  13. В якому році її було надруковано? (В 1564р.)

  14. Як називається приміщення, де зберігаються книжки? (Бібліотека)

  15. У школі ти школяр, школярка, а хто ти в бібліотеці? (Читач, читачка)

  16. Із чого починається книжка? (З обкладинки)

  17. На чому в бібліотеці розставлені книжки? (На стелажах)

  18. Як називається переписана від руки книжка? (Рукопис)

  19. Як називають забудькуватих читачів? (Боржниками)

  20. Що допомагає швидко знайти в книжці потрібний вірш, оповідання, казку? (Зміст)




ІІІ сторінка

Дещо з історії книжки та бібліотеки

Учень 1: Історія книжки і бібліотек знає і велику славу і чорні дні. Гарно про це казав поет Боришневський

Книга, як птиця -

Може весь світ облетіти.

Книга – цариця,

може серцю повеліти.

Книга – богиня,

Бо може і чудо здійснити.

Учень 2: Перші книгосховища, пр. які люди мають достовірні свідчення-це бібліотеки глиняних табличок із клинописом Ассирії, Вавилонії та інших країн Стародавнього Сходу. Археологічні розкопки середини минулого століття відкрили бібліотеку. В котрій зберігалося не менше 20 тисяч глиняних табличок. У цій бібліотеці працювали астрономи й астрологи, граматики і математики, будівельники палаців і храмів, каналів і гребель, лікарі і юристи, письменники і жреці.

Учень 1: Афінська бібліотека VІ століття до нашої ери складалося з книжок, записаних на дощечках, шкірі та папірусі. В ІІІ столітті до нашої ери виникла Пергамська бібліотека та її пишна суперниця – Олександрійська Бібліотека єгипетських царів бібліофілів Птоломеїв. У цій бібліотеці нараховувалося не менше 200 тисяч сувоїв.

Учень 2: У Стародавній Греції і Римі Були особисті зібрання книжок Еврипіда і Демосфена, Платона й Аристотеля. Цицерон мав бібліотеку в Римі і на приміській віллі.

Учень 1: Першу публічну бібліотеку заснував у Римі в 39 році до нашої ери друг Вергілія і Горація – Гай Азиній Поліон.

Учень 2: У ХІІІ столітті виникає Паризький Університет і при ньому бібліотека. В Італії книжки збирають Франческо Петрарка і Джовані Боккаччо.

Учень 1: Першу велику бібліотеку на Русі створив Ярослав Мудрий. Літопис засвідчує: «Великий князь Ярослав любив книги, читав їх часто як удень, так і вночі, і зібрав багато переписувачів». За часів ярослава переписування книжок вважалося справою великою, важливою, святою. Літописець оповідає, що Ярослав збирав писців і багато книг положив у церкві святої Софії, в Києві. Цю справу продовжували інші князі, любителі книжок – син його Святослав, онук Володимир Мономах.

Учень 2: Згодом рукописні книжки змінилися друкарськими. У 1574 році Іван Федоров і Петро Мстиславець надрукували першу українську книгу – «Апостол»

Учень1: Через 500 років в наше життя ввійшло радіо і телебачення. Сьогодні ми маємо доступ до 500 телевізійних каналів, до мільйонів інтернет-сайтів. Разом із книжкою у звичайній паперовій формі розвивається і книжка електронна.

Учень 2: Пройде час, і книгодрукування стане надбанням історії. Але винахід книгодрукування завжди вважатимуть зоряною годиною людства. Хвилиною найбільшого осяяння.

ІV сторінка

Казкова

До класу заходить Королева книжок.

Королева книжок: Добрий день, друзі. Я дуже рада зустрічі з вами. Я королева книжок. А це – (показує на виставку) моє королівство. Ви хочете стати читачами мого королівства?

Діти: Так!

Королева: Тоді вирушаймо в путь! Я познайомлю вас із жителями мого королівства. Але пам’ятайте: вони мовчки говорять,добре мудрують. А щоб не заблукати в широких коридорах мого королівства, ми повинні назвати пароль, або чарівне слово. Хай цим паролем, чарівним словом буде вірш про книжку.

Учень 1: Книги, книги на полицях,

Завше тихо поміж них,

Та, яку ти прагнеш –

То й легенда поміж них.

Учень 2: То в одній синіє море,

В іншій –криється тайга,

А ось в тій – Північний полюс,

Де морози і пурга

Учень 3: Все, що серце і що розум

Вік творили не один,

Повизбирувало людство

В книги – перли із перлин

Учень 4: Як краплин у Дніпрі.

Як зірок угорі,

Як листви на гіллі,

Скільки книг на землі

Учень 5: Є великі й малі,

Є легкі і важкі.

На полицях і столі –

Наші друзі книжки.

Учень 6: Книги дружать з дітворою,

Полюби їх у житті –

І улюблені герої

Будуть друзями в путі.

Учень 7: Сторінки книжок завітних

Всіх нас доброму навчать –

Працювати і учитись,

І вітчизну шанувать.

Королева: Ви виконали моє завдання. (в двері стукають). А хто це стукає? Зараз подивлюся. (На порозі стоїть скринька). Ой, яка краса! А хто ж це надіслав? Відкриємо?

Хтось із моїх друзів надіслав вам листа. (Читає)

«Здраздуйте, ребенок!»

Королева: Ой, який жах! Хто ж це так безграмотно пише?

«Ветаю вас із святом. Бажаю успехів у навчанні. Будте харошими читачами. Бирежіть книжки.

Надсілаю вам пісемцо з порадами, що робить, щоб стать «хорошим читачем», а іще щоб вас похваліли».

Королева: Це дуже добре – отримати хорошу пораду. А ви. Діти, любите, коли вас хвалять за хороший вчинок чи роботу або хорошу поведінку?

«Ось мої поради для вас!

  • Прокидайтеся вранці якомога пізніше. Тоді ви обязатільно спізнетися на урокі.»

Королева: Діти, невже ви виконаєте цю пораду? Вона жахлива!

  • «Портфель ще з вечора готуй!»

Королева:Це добра порада

«Спочатку поклади туди підручники, до них долий відро води!»

Королева: Та хто ж це нас навчає неправильних вчинків?

«Дрібненько зошити поріж…

Гарненько розмішай…

Але все це не сам ти з'їж –

Товаришу віддай!»

Королева: Ні, діти, ми з вами знаємо, що книжки і зошити – наші друзі і помічники. А хіба так можна поводитися з друзями?

Діти: Ні!

Королева: Ось і підпис: «Цялую. Ваша найкраща подруга Бабуся Шапокляк.»

Учитель: Шановна королево, ви не бійтеся. Ці діти ніколи не скривдять книжки, бо вони люблять читати і знають правила поводження з книжкою. Діти, розкажіть ці правила королеві.

Діти: Книжку потрібно брати тільки чистими руками.

  • Коли перегортаєш сторінку не можна слинити пальці, бо від цього псується папір. А ще це негігієнічно.

  • Для кращого збереження книжки необхідно обгорнути обкладинкою.

  • Щоб із книжки не випали сторінки, не перегинай її.

  • Бережи книжку від води та сонячного проміння – вони шкодять книжці.

  • Користуйся закладин кою.

  • Не читай під час їди.

Королева: Молодці діти. Ви добре пам’ятаєте правила користування книгою. А сьогодні, на згадку про свій візит до вас я вам дарую Правила читання для учнів. (Роздає правила) Прочитайте їх, вони вам допоможуть у навчанні

Учні зачитують правила.

Правила читання для учнів

  1. Якщо хочеш розвинути свій інтелект, кругозір, намагайся читати не менше ніж півгодини на день.

  2. Намагайся не читати лежачи, вибери зручну позу для читання.

  3. Під час читання прибери предмети, що відволікають, вимкни телевізор. Якщо ти цього не зробиш, твоя праця буде даремна.

  4. Читаючи, не квапся, звертай увагу на деталі тексту, цікаві фрази, порівняння. Вони допоможуть краще запам'ятати зміст книжки.

  5. Якщо звертатимеш увагу на час під час читання, незабаром забудеш зміст тексту, який читаєш.

  6. Якщо тебе захопила книжка й тобі хочеться почитати ще деякий час, зроби невелику перерву, а потім продовж читання.

  7. Звертай увагу на вчинки героїв, аналізуй їхні вчинки, роби для себе висновки.

  8. Навчайся в героїв прочитаних книжок хороших манер і гарних учинків.

  9. Якщо ти вирішив перервати читання до наступного разу, поклади в книжку закладку. Ця книжка, можливо, буде цікава не тільки тобі, а й іншим людям. Вони повинні взяти її в руки чистою й охайною.

  10. Ділися із друзями інформацією про цікаву й захоплюючу книжку.

  11. Якщо тобі трапилися цікаві фрази в книжці, не полінуйся їх виписати в окремий зошит. Можливо, колись ти повернешся до цих слів, виконуючи завдання вчителя або за власним бажанням.

Королева: Молодці! Ви дуже розумні, кмітливі й добрі діти. Але мені треба вирушати в путь до інших школярів.

Вчіться, діти! Мудра книжка

Допоможе вам багато

З того, що колись другими

І посіяно, й пожато.

Гарних вам вражень від читання мудрих книжок.

V сторінка

Дивосвіт скарбів книжкових

Вчитель: Наступна сторінка виставка-презентація книг про книги «Дивосвіт скарбів книжкових» (З виставкою учнів знайомить бібліотекар)

А найкращим підсумком нашої зустрічі буде вірш, який написала Ліда Гончар

Учень 1: Із джерела прадавньої культури

Безцінний скарб черпнули й понесли

І світ науки з нього осягнули,

Природи велич, праведність краси

Учень 2: Усе вона в собі це поєднала –

Наш перший друг, порадник у житті.

І кожному могутній стимул дала

Для мужності. Надії й боротьби.

Учень 3: Ім'я їй – книга – мудрість всенародна,

Багатство бідних, правильності шлях.

Без неї не живе людина жодна,

І не співає мрія у думках.

Учень 4: Любіть її, цінуйте якнайбільше,

Гортайте сторінки, долаючи життя!

Любіть її, вона за все відплатить,

Для кожного знайде пораду й співчуття.


Схожі:

«Мати наша сивая горлиця…»
Тип уроку: усний журнал, урок інтегрований, проводять учителі літератури і музики
Усний журнал Школа наш рідний дім
Пропонуємо вашій увазі усний журнал «Школа наш рідний дім, нам добре й весело у нім»
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство...
В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання
Урок-етюд. Хід уроку. УЧИТЕЛЬ
...
Конспект уроку 9 клас Тема уроку: «Життя -це рух, а рух це життя»
АВТОР: Ураскузіна Ольга Юріївна, учитель вищої категорії, «учитель-методист», викладач фізвиховання ліцею
Уроку: комбінований. Хід уроку
Тема: Засоби і методи ведення воєнних дій, що заборонені нормами Міжнародного гуманітарного права
Хід уроку І. Вправи на вдосконалення навичок читання
Матеріал уроку. Василь Сухомлинський "Який слід повинна залишити людина на землі?"
Уроку: узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів....
Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною»
Уроку: засвоєння нових знань Хід уроку
Навчальна: ознайомити учнів з поняттям «глобальна проблема», з’ясувати необхідність природоохоронних заходів з метою охорони середовища...
Уроку: комбінований. Хід уроку
Навчальна: ознайомити учнів з сучасними технологіями переробки відходів, з’ясувати необхідність спостереження та аналізу стану природи...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка