|
Скачати 100.54 Kb.
|
Т.Л.Крепчук Нововоронцовська ЗОШ №1 Нововоронцовка 2009р Тема: Хто багато читає, той багато знає Мета: з'ясувати особливості появи книжки; підвищити інтерес учнів до ролі книжки в суспільному та історично-культурному житті;усвідомити велике значення книжки в житті людей; виховувати дбайливе ставлення до книжки. Тип уроку: усний журнал Хід уроку Учитель: Сьогодні день бібліотеки і тут зібралися ті, хто любить і шанує книжку. Бібліотека – це книжковий храм, джерело ідей і скарбниця думок, що прокладають нам стежку в майбутнє. Храм збереженого часу… «Кожен, хто вивчає науки, заходячи суди, не грюкне дверима, не стукне ногами: це заважає іншим. Якщо ви знайомого зустрінете, то шанобливо вклоніться мовчки і не займайтеся розмовами: тут мудрі говорять з ученими» - такий напис є на стіні Олександрійської бібліотеки. Наш ранок називається»Хто багато читає,той багато знає». Проходитиме він у формі усного журналу. В кожному журналі є свої сторінки. І сторінка Вислови видатних людей про книжку Вчитель: Книжка…Важко оцінити її значення для людства. Спочатку рукописна,а потім друкована книжка була і залишається невичерпаним джерелом знань. Мабуть, про жоден витвір людського генія не сказано стільки мудрих і хороших слів, як про книжку. Видатні постаті всіх епох складали їй гімни,звеличували це найбільше диво з див. Ви отримали завдання знайти вислови видатних людей про книжки,які зараз презентуєте присутнім. Учень 1: Дім,у якому немає книжок, подібний до тіла без душі (Цицерон) Учень 2: Книжки – це наша праця, наша совість. Цілющої води живий струмок (Оксана Іваненко) Учень 3: Хороша книжка –ніби бесіда з розумною людиною. Читач отримує від неї здатність розуміти життя. (Олексій Толстой) Учень 4: Книжки можуть викликати надзвичайне захоплення, вони – наші кращі порадники, наші найближчі друзі. (Петрарка) Учень 5: Спілкування з книжкою юність плекає, старість звеселяє, щастя прикрашає, у нещасті дає притулок і розраду, вдома утішає (Цицерон) Учень 6: Книжки ввійшли в моє життя, як велике диво. Вони розкрили мені двері в невідомий безкрайній світ знань. Кожен день для мене став сходинкою в якийсь дивний світ, що дав мені змогу побачити могутність людини (Ольга Стасова) Учень 7: Читання возвеличує душу (Вольтер) Учень 8: Кожна книжка, що потрапила в бібліотеку, служитиме великій справі – накопиченню країні багатства (Антон Чехов) Учень 9: Книжки – наставники,що навчають нас без лохини і палиці, без слів і гніву, без грошей. Коли не йдеш до них, вони не сплять. Не бурчать,якщо ти помилився, і не сміються, коли ти чогось не знаєш. Любов до книжок – любов до мудрості (Де Бюрі) Учень 10: Одного разу потоваришувавши з книгою,бійтеся втратити цю славну,ні з чим незрівняну дружбу. Дорожіть нею,і ви ніколи не втратите силу духу та віру в можливість творити. (Струмилін) Учень 11: Книжка – найвища річ у світі,бо це майже людина,навіть іноді вища від людини (Сергій Вавілов) ІІ сторінка Гра «Найуважніший читач»
ІІІ сторінка Дещо з історії книжки та бібліотеки Учень 1: Історія книжки і бібліотек знає і велику славу і чорні дні. Гарно про це казав поет Боришневський Книга, як птиця - Може весь світ облетіти. Книга – цариця, може серцю повеліти. Книга – богиня, Бо може і чудо здійснити. Учень 2: Перші книгосховища, пр. які люди мають достовірні свідчення-це бібліотеки глиняних табличок із клинописом Ассирії, Вавилонії та інших країн Стародавнього Сходу. Археологічні розкопки середини минулого століття відкрили бібліотеку. В котрій зберігалося не менше 20 тисяч глиняних табличок. У цій бібліотеці працювали астрономи й астрологи, граматики і математики, будівельники палаців і храмів, каналів і гребель, лікарі і юристи, письменники і жреці. Учень 1: Афінська бібліотека VІ століття до нашої ери складалося з книжок, записаних на дощечках, шкірі та папірусі. В ІІІ столітті до нашої ери виникла Пергамська бібліотека та її пишна суперниця – Олександрійська Бібліотека єгипетських царів бібліофілів Птоломеїв. У цій бібліотеці нараховувалося не менше 200 тисяч сувоїв. Учень 2: У Стародавній Греції і Римі Були особисті зібрання книжок Еврипіда і Демосфена, Платона й Аристотеля. Цицерон мав бібліотеку в Римі і на приміській віллі. Учень 1: Першу публічну бібліотеку заснував у Римі в 39 році до нашої ери друг Вергілія і Горація – Гай Азиній Поліон. Учень 2: У ХІІІ столітті виникає Паризький Університет і при ньому бібліотека. В Італії книжки збирають Франческо Петрарка і Джовані Боккаччо. Учень 1: Першу велику бібліотеку на Русі створив Ярослав Мудрий. Літопис засвідчує: «Великий князь Ярослав любив книги, читав їх часто як удень, так і вночі, і зібрав багато переписувачів». За часів ярослава переписування книжок вважалося справою великою, важливою, святою. Літописець оповідає, що Ярослав збирав писців і багато книг положив у церкві святої Софії, в Києві. Цю справу продовжували інші князі, любителі книжок – син його Святослав, онук Володимир Мономах. Учень 2: Згодом рукописні книжки змінилися друкарськими. У 1574 році Іван Федоров і Петро Мстиславець надрукували першу українську книгу – «Апостол» Учень1: Через 500 років в наше життя ввійшло радіо і телебачення. Сьогодні ми маємо доступ до 500 телевізійних каналів, до мільйонів інтернет-сайтів. Разом із книжкою у звичайній паперовій формі розвивається і книжка електронна. Учень 2: Пройде час, і книгодрукування стане надбанням історії. Але винахід книгодрукування завжди вважатимуть зоряною годиною людства. Хвилиною найбільшого осяяння. ІV сторінка Казкова До класу заходить Королева книжок. Королева книжок: Добрий день, друзі. Я дуже рада зустрічі з вами. Я королева книжок. А це – (показує на виставку) моє королівство. Ви хочете стати читачами мого королівства? Діти: Так! Королева: Тоді вирушаймо в путь! Я познайомлю вас із жителями мого королівства. Але пам’ятайте: вони мовчки говорять,добре мудрують. А щоб не заблукати в широких коридорах мого королівства, ми повинні назвати пароль, або чарівне слово. Хай цим паролем, чарівним словом буде вірш про книжку. Учень 1: Книги, книги на полицях, Завше тихо поміж них, Та, яку ти прагнеш – То й легенда поміж них. Учень 2: То в одній синіє море, В іншій –криється тайга, А ось в тій – Північний полюс, Де морози і пурга Учень 3: Все, що серце і що розум Вік творили не один, Повизбирувало людство В книги – перли із перлин Учень 4: Як краплин у Дніпрі. Як зірок угорі, Як листви на гіллі, Скільки книг на землі Учень 5: Є великі й малі, Є легкі і важкі. На полицях і столі – Наші друзі книжки. Учень 6: Книги дружать з дітворою, Полюби їх у житті – І улюблені герої Будуть друзями в путі. Учень 7: Сторінки книжок завітних Всіх нас доброму навчать – Працювати і учитись, І вітчизну шанувать. Королева: Ви виконали моє завдання. (в двері стукають). А хто це стукає? Зараз подивлюся. (На порозі стоїть скринька). Ой, яка краса! А хто ж це надіслав? Відкриємо? Хтось із моїх друзів надіслав вам листа. (Читає) «Здраздуйте, ребенок!» Королева: Ой, який жах! Хто ж це так безграмотно пише? «Ветаю вас із святом. Бажаю успехів у навчанні. Будте харошими читачами. Бирежіть книжки. Надсілаю вам пісемцо з порадами, що робить, щоб стать «хорошим читачем», а іще щоб вас похваліли». Королева: Це дуже добре – отримати хорошу пораду. А ви. Діти, любите, коли вас хвалять за хороший вчинок чи роботу або хорошу поведінку? «Ось мої поради для вас!
Королева: Діти, невже ви виконаєте цю пораду? Вона жахлива!
Королева:Це добра порада «Спочатку поклади туди підручники, до них долий відро води!» Королева: Та хто ж це нас навчає неправильних вчинків? «Дрібненько зошити поріж… Гарненько розмішай… Але все це не сам ти з'їж – Товаришу віддай!» Королева: Ні, діти, ми з вами знаємо, що книжки і зошити – наші друзі і помічники. А хіба так можна поводитися з друзями? Діти: Ні! Королева: Ось і підпис: «Цялую. Ваша найкраща подруга Бабуся Шапокляк.» Учитель: Шановна королево, ви не бійтеся. Ці діти ніколи не скривдять книжки, бо вони люблять читати і знають правила поводження з книжкою. Діти, розкажіть ці правила королеві. Діти: Книжку потрібно брати тільки чистими руками.
Королева: Молодці діти. Ви добре пам’ятаєте правила користування книгою. А сьогодні, на згадку про свій візит до вас я вам дарую Правила читання для учнів. (Роздає правила) Прочитайте їх, вони вам допоможуть у навчанні Учні зачитують правила. Правила читання для учнів
Королева: Молодці! Ви дуже розумні, кмітливі й добрі діти. Але мені треба вирушати в путь до інших школярів. Вчіться, діти! Мудра книжка Допоможе вам багато З того, що колись другими І посіяно, й пожато. Гарних вам вражень від читання мудрих книжок. V сторінка Дивосвіт скарбів книжкових Вчитель: Наступна сторінка виставка-презентація книг про книги «Дивосвіт скарбів книжкових» (З виставкою учнів знайомить бібліотекар) А найкращим підсумком нашої зустрічі буде вірш, який написала Ліда Гончар Учень 1: Із джерела прадавньої культури Безцінний скарб черпнули й понесли І світ науки з нього осягнули, Природи велич, праведність краси Учень 2: Усе вона в собі це поєднала – Наш перший друг, порадник у житті. І кожному могутній стимул дала Для мужності. Надії й боротьби. Учень 3: Ім'я їй – книга – мудрість всенародна, Багатство бідних, правильності шлях. Без неї не живе людина жодна, І не співає мрія у думках. Учень 4: Любіть її, цінуйте якнайбільше, Гортайте сторінки, долаючи життя! Любіть її, вона за все відплатить, Для кожного знайде пораду й співчуття. |
«Мати наша сивая горлиця…» Тип уроку: усний журнал, урок інтегрований, проводять учителі літератури і музики |
Усний журнал Школа наш рідний дім Пропонуємо вашій увазі усний журнал «Школа наш рідний дім, нам добре й весело у нім» |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
Урок-етюд. Хід уроку. УЧИТЕЛЬ ... |
Конспект уроку 9 клас Тема уроку: «Життя -це рух, а рух це життя» АВТОР: Ураскузіна Ольга Юріївна, учитель вищої категорії, «учитель-методист», викладач фізвиховання ліцею |
Уроку: комбінований. Хід уроку Тема: Засоби і методи ведення воєнних дій, що заборонені нормами Міжнародного гуманітарного права |
Хід уроку І. Вправи на вдосконалення навичок читання Матеріал уроку. Василь Сухомлинський "Який слід повинна залишити людина на землі?" |
Уроку: узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів.... Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною» |
Уроку: засвоєння нових знань Хід уроку Навчальна: ознайомити учнів з поняттям «глобальна проблема», з’ясувати необхідність природоохоронних заходів з метою охорони середовища... |
Уроку: комбінований. Хід уроку Навчальна: ознайомити учнів з сучасними технологіями переробки відходів, з’ясувати необхідність спостереження та аналізу стану природи... |