|
Скачати 82.12 Kb.
|
Тема уроку: Могутність і занепад папства. Мета уроку: розглянути діяльність церкви в Європі в середньому та пізньому Середньовіччі; з’ясувати причини, хід та наслідки хрестових походів; розвивати вміння аналізувати історичні події та факти, а також опрацьовувати історичну інформацію; розкрити причини утворення лицарських орденів та проаналізувати значення їх діяльності для середньовічної Європи, розкрити основні розвивати вміння аналізувати історичну інформацію; виховувати толерантне ставлення до будь-якої релігії та повагу до думок інших. Очікувані результати уроку Після уроку учні зможуть: назвати час Хрестових походів; показувати на карті напрямки хрестових походів; місцезнаходження держав хрестоносців; пояснювати і застосовувати поняття «чернечий орден»; описувати хрестові походи; наводити приклади духовно-рицарських орденів; порівнювати роль християнської церкви в ранньому, середньому та пізньому Середньовіччі; висловлювати судження щодо причин і наслідків Хрестових походів. Основні поняття: хрестові походи, рицарські ордени, єретик, інквізиція. Обладнання: презентація, атлас, роздатковий матеріал, підручник. Література: Бутромеев В.П. Всемирная история в лицах: Раннее средневековья. Энциклопедия для школьника. – М.: Олма-Пресс, 1999.-320с. Энциклопедия для детей. Т.1. Всемирная история.-М.: Аванта, 2000.- 688с. Карліна О.М. Історія середніх віків. Підруч. Для 7 кл. серед. шк.. – К.: Генеза, 1998. - 399с. Крижанівський О.П., Хірна О.О. Історія середніх віків. Підруч. Для 7 кл. серед. шк.. – К.: Аквіліон-Плюс, 2001.-288с. Тип уроку: комбінований. Форма уроку: лабораторно-практичне заняття. Хід уроку І. Підготовчий етап 1. Організація робочого місця і роботи класу (до 5 хв.) Гра «Пароль» Одразу після привітання, ще не посадивши семикласників, учитель пропонує назвати їм по одному важливому слову, що відповідало б змісту попереднього уроку. Це своєрідний пароль, який дає змогу учням сісти й почати працювати. 2. Актуалізація розумової діяльності школярів(10 хв.). Метод «Мережа думок». Учитель пропонує тему для обговорення «Чернечі ордени». Учні поділені на групи, повинні розбити її на логічно взаємопов’язані підтеми. Розкриваючи кожну підтему, створюється загальна характеристика обраної проблеми. Зразок учнівської відповіді. 2. Гра «Точність – ввічливість королів» . Учні записують на дошці дати, що зустрічаються в тексті підручника. До кожної дати пропонуємо запитання, відповіді на які мають бути лаконічними й точними. Це змагання проводиться між рядами (зараховуються блискавичні, точні відповіді, відповідає представник ряду, який першим підняв руку). Християнська мораль ІІ. Основний етап (25 хв.).
План уроку.
В наш час знято багато фільмів про рицарів-хрестоносців, хрестові походи, середньовічні битви.. Що вам відомо про походи рицарів?
Побудова повідомлень за алгоритмом. Учитель подає учням алгоритм, за яким вони готують письмове повідомлення. У даному випадку це тема «Причини хрестових походів»: Причини → економічні → політичні → соціальні. Робота з підручником (с.76-77(слайд №4)) . Робота з документом « З промови папи Урбана ІІ на Клермонському соборі 1095 р.» (слайд №5). Метод «Мозковий штурм».
Проблема висвітлюється на слайді №6. Хрестові походи – це визволення чи завоювання? Учні пропонують свої версії. Робота в групах. Учні представляють свої роботи у вигляді презентацій, які підготували до уроку. Група 1. Тема дослідження. Перший хрестовий похід. Представлення роботи за планом:
Група 2. Тема дослідження . Створення держав хрестоносців. Представлення роботи за планом:
Група 3. Тема дослідження . Духовно-рицарські ордени. Представлення роботи за планом:
Група 4. Тема дослідження . Третій хрестовий похід. Представлення роботи за планом:
Учитель узагальнює результати їхньої роботи у вигляді таблиці.
Окремі учні отримують випереджуючі завдання підготувати повідомлення про П’єра Абеляра, Фому Аквінського. |
Тема уроку: Католицька церква в V-XIII столітті. Мета уроку Література: Бутромеев В. П. Всемирная история в лицах: Раннее средневековья. Энциклопедия для школьника. – М.: Олма-Пресс, 1999.... |
Список друкованих джерел Зюскинд П. Парфюмер: История одного убийцы. – Спб.: Издательский Дом «Азбука-классика», 2006. – 304 с |
Скрынников Р. Г. История Российская. IX XVII вв СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №1 2 історії слов’янських народів на І курсі інституту історії, етнології і права |
Посилання на використані ресурси Інтернету Вельфлин Г. Ренессанс и барокко. Пер с нем. СПБ, 1913 Герман Вейс. История культуры народов мира. – Москва : Эксмо, 2005 |
1. Паблик рилейшнз: значение, содержание, история становления Эта концепция означает, — отражение интересов общества в целях и содержании работы товаропроизводителя — необходимое условие устойчивого... |
Евтушенко С. Г. История государства и права зарубежных стран: Краткий... Самостійна робота з дисципліни «Історія держави і права зарубіжних країн» охоплює три основні напрямки |
СЕРГІЙ ЖАДАН: ЛІТЕРАТУРА НЕ Є ЧИМОСЬ БІЛЬШИМ, НІЖ СПОРТ ЧИ ПРОҐНОЗ ПОГОДИ Львів), «Історія культури початку століття», «Біґ Мак» (обидві — Київ 2003), «История культуры начала столетия» (2003, Москва). Тексти... |
ЧАСТИНА ПЕРША Правда серед усіх змінностей світу і для дітей, і для жінок, і для націй, і для цілих рас |
Контрольний тест по темі Для чого призначені форми: для зберігання даних бази; для відбору і обробки даних бази; для введення даних бази і їх перегляду; ... |
ТЕМА. МОЯС І М ’ Я ОБЛАДНАННЯ. Диференційні картки для розчитки,асоціативний кущ «Сім’я» на дошці та в дітей для групової роботи, завдання для парної... |