Бутромеев В. П. Всемирная история в лицах: Раннее средневековья. Энциклопедия для школьника


Скачати 82.12 Kb.
Назва Бутромеев В. П. Всемирная история в лицах: Раннее средневековья. Энциклопедия для школьника
Дата 26.10.2013
Розмір 82.12 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи
Тема уроку: Могутність і занепад папства.

Мета уроку: розглянути діяльність церкви в Європі в середньому та пізньому Середньовіччі; з’ясувати причини, хід та наслідки хрестових походів; розвивати вміння аналізувати історичні події та факти, а також опрацьовувати історичну інформацію; розкрити причини утворення лицарських орденів та проаналізувати значення їх діяльності для середньовічної Європи, розкрити основні розвивати вміння аналізувати історичну інформацію; виховувати толерантне ставлення до будь-якої релігії та повагу до думок інших.

Очікувані результати уроку

Після уроку учні зможуть: назвати час Хрестових походів; показувати на карті напрямки хрестових походів; місцезнаходження держав хрестоносців; пояснювати і застосовувати поняття «чернечий орден»; описувати хрестові походи; наводити приклади духовно-рицарських орденів; порівнювати роль християнської церкви в ранньому, середньому та пізньому Середньовіччі; висловлювати судження щодо причин і наслідків Хрестових походів.

Основні поняття: хрестові походи, рицарські ордени, єретик, інквізиція.

Обладнання: презентація, атлас, роздатковий матеріал, підручник.

Література: Бутромеев В.П. Всемирная история в лицах: Раннее средневековья. Энциклопедия для школьника. – М.: Олма-Пресс, 1999.-320с. Энциклопедия для детей. Т.1. Всемирная история.-М.: Аванта, 2000.- 688с.

Карліна О.М. Історія середніх віків. Підруч. Для 7 кл. серед. шк.. – К.: Генеза, 1998. - 399с. Крижанівський О.П., Хірна О.О. Історія середніх віків. Підруч. Для 7 кл. серед. шк.. – К.: Аквіліон-Плюс, 2001.-288с.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: лабораторно-практичне заняття.

Хід уроку

І. Підготовчий етап

1. Організація робочого місця і роботи класу (до 5 хв.)

Гра «Пароль»

Одразу після привітання, ще не посадивши семикласників, учитель пропонує назвати їм по одному важливому слову, що відповідало б змісту попереднього уроку. Це своєрідний пароль, який дає змогу учням сісти й почати працювати.

2. Актуалізація розумової діяльності школярів(10 хв.).

Метод «Мережа думок». Учитель пропонує тему для обговорення «Чернечі ордени». Учні поділені на групи, повинні розбити її на логічно взаємопов’язані підтеми. Розкриваючи кожну підтему, створюється загальна характеристика обраної проблеми. Зразок учнівської відповіді.

2. Гра «Точність – ввічливість королів» .

Учні записують на дошці дати, що зустрічаються в тексті підручника. До кожної дати пропонуємо запитання, відповіді на які мають бути лаконічними й точними. Це змагання проводиться між рядами (зараховуються блискавичні, точні відповіді, відповідає представник ряду, який першим підняв руку). Християнська мораль ІІ. Основний етап (25 хв.).

  1. Оголошення теми; повідомлення завдань і очікуваних результатів(слайд № 1-2).

  2. Опрацювання нового матеріалу (слайд №3).

План уроку.

  1. Організація папством Хрестових походів.

  2. Духовно - рицарські ордени.

  3. Боротьба церкви з єретиками.

  4. Папство в ХІІІ - на початку ХVст.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

В наш час знято багато фільмів про рицарів-хрестоносців, хрестові походи, середньовічні битви..

Що вам відомо про походи рицарів?

  1. Вивчення нового матеріалу.

Побудова повідомлень за алгоритмом.

Учитель подає учням алгоритм, за яким вони готують письмове повідомлення. У даному випадку це тема «Причини хрестових походів»: Причини → економічні → політичні → соціальні.

Робота з підручником (с.76-77(слайд №4)) .

Робота з документом « З промови папи Урбана ІІ на Клермонському соборі 1095 р.» (слайд №5).

Метод «Мозковий штурм».

  • Чи є фрази, які свідчать про визвольні цілі хрестоносців?

  • Про загарбницькі?

  • Зрівняйте свої висновки. Чи є протиріччя.

  • Як ви вважаєте, яку проблему нам потрібно з вами вирішити?

Проблема висвітлюється на слайді №6.

Хрестові походи – це визволення чи завоювання?

Учні пропонують свої версії.

Робота в групах.

Учні представляють свої роботи у вигляді презентацій, які підготували до уроку.

Група 1.

Тема дослідження. Перший хрестовий похід.

Представлення роботи за планом:

  1. Назвіть основні події Першого хрестового походу.

  2. Покажіть на карті шлях війська хрестоносців під час Першого хрестового походу.

  3. Як відбувалося взяття Єрусалиму?

  4. Які наслідки мав хрестовий похід?

Група 2.

Тема дослідження . Створення держав хрестоносців.

Представлення роботи за планом:

  1. Де із якою метою створювалися держави хрестоносців?

  2. Який устрій мали створювані держави?

  3. Які відносини складалися між державами хрестоносців і східними державами?

Група 3.

Тема дослідження . Духовно-рицарські ордени.

Представлення роботи за планом:

  1. Назвіть основні рицарські ордени. Де і коли вони виникли?

  2. Із якою метою вони створювались?

  3. Хто входив до складу рицарських орденів? Чим займалися ці організації?

Група 4.

Тема дослідження . Третій хрестовий похід.

Представлення роботи за планом:

  1. Назвіть основні події третього хрестового походу.

  2. Покажіть на карті шлях війська хрестоносців під час Третього хрестового походу.

  3. Які наслідки мав Третій хрестовий похід?

Учитель узагальнює результати їхньої роботи у вигляді таблиці.



Критерії оцінки

Перший хрестовий похід

Створення держав хрестоносців

Духовно-рицарські ордени

Третій хрестовий похід

1.

Якість виступу: повнота представлення роботи і результатів (максимальна оцінка 5 балів)













2.

Культура мови, манери викладу

(максимальна оцінка 5 балів)













3.

Якість оформлення, наочність

(максимальна оцінка 5 балів)













4.

Оригінальність, творчість

(максимальна оцінка 5 балів)













5.

Дотримання регламенту (часу)

(максимальна оцінка 5 балів)













6.

Артистизм, виразність виступу

(максимальна оцінка 5 балів)













Розповідь вчителя. Християнська мораль заснована на Євангельських заповідях (12 заповідей), наприклад: «не убий», «не вкради», «Шануй батька та матір своїх »,« полюби ближнього як самого себе »і т. д. Такі правила намагалися виконувати віруючі, і життя їх ставала більш втішним, так як пом'якшувалися жорстокі вдачі, поліпшувалася поведінка людей.
Церква закликала до порятунку душі через допомогу всім бідним, злиденним і т. д. Церква і християнська мораль засуджували гонитву за багатством. Ідеалом чесноти вважався святий або монах, який відрікався від земного життя і присвячував себе служінню Богові.
Але сама церква часом не виконувала цих правил і прагнула до накопичення багатств. Тому стали з'являтися люди, що викривали офіційну церкву. Їх називали єретиками.
Єретик {грец. «Супротивник») - противник пануючого віровчення церкви.
Єретики вважали:
1) церква «зіпсована»;
2) папа - намісник Диявола, а не Бога(слайд №5).
Вони відкидали дорогі церковні обряди, пишні богослужіння; вимагали скасування церковної десятини, відмови духовенства від земельних володінь і багатств.
Джерела віри єретиків - Євангеліє, ідея «ангельської
бідності »(слайд №6).
Вчитель демонструє схему (слайд №7), яка дає уявлення про те, як церква боролася з єретиками. Найстрашнішим покаранням було відлучення від церкви.

AlphaДуховенство стало на шлях фізичної розправи з інакодумцями.
Папа видав припис: «Руйнувати всюди, де були єретики, все, що підлягає руйнуванню ».
Далі вчитель привертає увагу учнів до слайдів №8-10
Церква стверджувала, що тільки вона захищає людей від ворогів церкви (єретиків) і гріхів.
У XIII столітті папа створив спеціальний церковний суд – ІНКВІЗИЦІЯ, - спрямований на боротьбу з єретиками.
Інквізиція (лат. «розслідування») - трибунал католицької церкви, який здійснював судові, розшукні, карательні функції.
Існували особливі суди інквізиції для розправи з еретиками. Їх піддавали жорстоким тортурам, змушуючи зізнатися у тому, що вони служать дияволу(слайд №11).
У обвинувачених було два шляхи:

Визнання своєї провини

Заперечення своєї провини

Примирення з церквою, відпущення гріхів

Спалення на багатті
«Без пролиття крові»

Довічне ув'язнення або безболісне вбивство






ІІІ. Заключний етап (10 хв.).

  1. Підбиття підсумків уроку.

Рефлексія.

Проводиться за методом «Мікрофон».

  • «Я» - як почував себе в кінці навчання, чи було мені комфортно, з яким настроєм працював, чи задоволений собою;

  • «Ми» - наскільки комфортно мені працювалося в групі, я допомагав товаришам, вони допомагали мені – чого було більше, які труднощі були у спілкуванні;

  • «Справа» - я досягнув мети навчання, мені цей матеріал потрібен для подальшого навчання….., в чому я мав труднощі, як мені подолати свої проблеми.

Кожна група повертає таблиці оцінювання.

Група

Кількість індивідуальних відповідей

Характеристика роботи групи

1

 

 

2

 















  1. Повідомлення та інструктаж домашнього завдання.

Обов’язкове. Опрацювати зміст параграфа.

Заповніть таблицю.

Християнська церква у середні віки.

Період

Формування церковної ієрархії

Авторитет у суспільстві

Відносини з державою

Раннє середньовіч (VI-ІХ ст..)










Зріле (розвинуте) Середньовіччя (Х – середина ХІVст.)










Пізнє Середньовіччя (друга половина ХІV – ХVст.)












Окремі учні отримують випереджуючі завдання підготувати повідомлення про П’єра Абеляра, Фому Аквінського.

Схожі:

Тема уроку: Католицька церква в V-XIII столітті. Мета уроку
Література: Бутромеев В. П. Всемирная история в лицах: Раннее средневековья. Энциклопедия для школьника. – М.: Олма-Пресс, 1999....
Список друкованих джерел
Зюскинд П. Парфюмер: История одного убийцы. – Спб.: Издательский Дом «Азбука-классика», 2006. – 304 с
Скрынников Р. Г. История Российская. IX XVII вв
СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №1 2 історії слов’янських народів на І курсі інституту історії, етнології і права
Посилання на використані ресурси Інтернету
Вельфлин Г. Ренессанс и барокко. Пер с нем. СПБ, 1913 Герман Вейс. История культуры народов мира. – Москва : Эксмо, 2005
1. Паблик рилейшнз: значение, содержание, история становления
Эта концепция означает, — отражение интересов общества в целях и содержании работы товаропроизводителя — необходимое условие устойчивого...
Евтушенко С. Г. История государства и права зарубежных стран: Краткий...
Самостійна робота з дисципліни «Історія держави і права зарубіжних країн» охоплює три основні напрямки
СЕРГІЙ ЖАДАН: ЛІТЕРАТУРА НЕ Є ЧИМОСЬ БІЛЬШИМ, НІЖ СПОРТ ЧИ ПРОҐНОЗ ПОГОДИ
Львів), «Історія культури початку століття», «Біґ Мак» (обидві — Київ 2003), «История культуры начала столетия» (2003, Москва). Тексти...
ЧАСТИНА ПЕРША
Правда серед усіх змінностей світу і для дітей, і для жінок, і для націй, і для цілих рас
Контрольний тест по темі
Для чого призначені форми:  для зберігання даних бази;   для відбору і обробки даних бази;  для введення даних бази і їх перегляду; ...
ТЕМА. МОЯС І М ’ Я
ОБЛАДНАННЯ. Диференційні картки для розчитки,асоціативний кущ «Сім’я» на дошці та в дітей для групової роботи, завдання для парної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка