|
Скачати 37.3 Kb.
|
Тема уроку: ЛЮДИНА - ПОРТРЕТ ВСЕСВІТУ. Мета : дати знання про співвідношення частин обличчя, навчити за допомогою тону й фону передавати глибину на двовимірній площині; розвивати навички роботи з фарбами; викликати інтерес дітей до розуміння людських почуттів через їхнє зображення на портреті. Тип уроку : урок - роздум. Обладнання та матеріали : для вчителя : репродукції портретів, дитячі роботи, таблиці; для учнів : альбом, фарби, пензлі, палітра, ємкість з водою. ПЛАН УРОКУ. 1. Організаційна частина (2-3 хв.) 2. Оголошення теми і мети уроку (2-3 хв.) 3. Актуалізація набутих знань ( 5 хв.) 4. Подання нового матеріалу ( 15 хв.) 5. Практична діяльність учнів (20 хв.) 6. Аналіз дитячих робіт (2-3 хв.) 7. Підсумок уроку (2-3 хв.) ХІД УРОКУ. І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ. Привітання. За допомогою слів, веселої історії підняти настрій учнів і встановити емоційний зв'язок. II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. 1. Вступ, спрямований на зацікавлення учнів : Сьогодні на вас чекає урок - роздум « Людина - портрет Всесвіту». Кінцевий результат наших роздумів - створення портрета. У ньому має ожити людська душа, відобразитися гармонія й таїна цілого Всесвіту. 2. Ознайомлення дітей з метою уроку. III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ДОСВІДУ, НАБУТИХ ЗНАНЬ УЧНІВ. У ході бесіди за допомогою казки - загадки пояснити, в яких положеннях можна зобразити людське обличчя (фас, анфас, профіль). Король і художник (Інтерпретація за мотивами казок світу) У деякому царстві жив та був Король. У всьому він мав удачу і щастя, але одна біда сталася з Королем: раз страшна хвороба знемогла його, і хоча не забрала життя , - страшно спотворила йому половину обличчя. Доживши до старості й мудрості, він за звичаями свого королівства мусив залишити в родинній галереї замку свій портрет. Король оповістив повсюди, що художник, який створив його портрет, водночас і правдивий, і красивий, отримає винагороду :пів королівства і Принцесу. Невмілому ж карою буде смерть. Небагато відшукалося сміливців. Придворний живописець відважився, бажаючи примножити свою славу та привілеї, і намалював портрет, але в гордості своїй не зміг відмовитися від уміння зображати якнайточніше риси реальності. « Портрет правдивий, - сказав Король, - але некрасивий». І живописця стратили. Інший знаменитий художник королівства, що все життя мріяв зайняти місце придворного, вирішив діяти інакше і полестити самолюбству Короля. На його портреті Король був зображений таким, яким він був до хвороби. « Портрет красивий, - сказав Король, - але неправдивий». І його теж стратили. Ніхто не поспішав виконати, здавалось, неможливе бажання Короля. Минав час. І от якось одного разу рано - вранці до воріт королівського замку постукав невідомий Майстер. Король поговорив з ним, і наступного дня він розпочав роботу. А треба сказати, що то був юнак, який кохав Принцесу, не боявся смерті, не бажав слави чи почестей, а просто перейнявся повагою і співчуттям до людини - батька коханої. І він допоміг Королю здійснити його бажання. Невідомий Майстер зумів це зробити дуже просто. Намалювавши такий портрет, який був і правдивим, і красивим одночасно. Майстер отримав обіцяні пів королівства Щаслива Принцеса одружилася з ним, і зажили вони багато і щасливо. - А тепер, діти, скажіть: як, на вашу думку, міг художник намалювати такий портрет і виконати умови Короля? Відповіді дітей. Висновки. Обличчя людини можна зображати в трьох положеннях : фас, анфас (3\4), профіль. На портреті зображати не лише зовнішній вигляд людини, а й внутрішній її стан. А також виявляється ставлення художника до портретованого, яке й дозволяє йому змалювати і передати справжню красу. ІV. ПОДАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Демонстрація репродукції із зображенням обличчя людини в трьох ракурсах. « Діти, ви бачите портрети. А чи знаєте ви, що вони живі?» « Це досягається завдяки розташуванню точки сходу на рівні очей. А також завдяки тому, що художник проникає в суть внутрішнього світу людини, небайдужий до неї, розуміє і любить її. До яких засобів вдається художник, щоб передати емоційний стан людини? Наприклад, підняті кутики вуст виражають мрійливість; опущені повіки - сум, печаль; погляд у бік - грайливість, хитрість. Кольорова гама, освітлення, контрастність, тональність теж підкреслюють певні характеристики : темний фон - таємничість, сонячне світло - радість. Тон дає глибину тривимірного простору : світле на темному і навпаки». 2. Пояснення (із наочним прикладом на дошці) основних пропорцій людського обличчя : а) симетрія; б) співвідношення між частинами голови; в) деталізація рис ока. V. ТВОРЧІСТЬ НА ПРАКТИЦІ. 1. Самостійне осмислення учнями людини за допомогою художніх засобів - створення портрета. 2. Завдання учням - підкреслити назвою стан зображуваного і ставлення до нього. «Яке багатство людської емоційної сфери і безмежжя людини, її емоцій і станів, розмаїття відношення художника до зображуваного. Справді, людина - Всесвіт. Своїми назвами ви якнайкраще те показали. Використайте це багатство, домальовуючи портрет збагатіть його, зробіть багатогранним, як дані назви». VІ. АНАЛІЗ ДИТЯЧИХ РОБІТ. Вербальне оцінювання їх учителем та учнями. VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. |
Тема уроку: «Незвичайні подорожі з Жулем Верном» (6 клас) Мета уроку ... |
Писанка реліктове явище Світової культури, концентрат сенсів Всесвіту.... Всесвіту. Виникнення традиції розписування яєць. Легенди про створення Землі і взагалі Всесвіту з яйця. Формування світоглядних засад,... |
Тема уроку: Милосердя – дзеркало справжньої людини ( гуманістичний... Обладнання: портрет О. Генрі, ілюстрації та обкладинки до твору, створені учнями, аудіозаписи, газета «Милосердя – дзеркало справжньої... |
Урок засвоєння нових знань. Обладнання уроку: Портрет С. Ф. Черкасенка,... Тема уроку: Спиридон Черкасенко. Цікава сторінка з життя митця. Образ донецького степу в поезії «Вечір у степу» |
Тема: Головні члени речення. Узагальнення та систематизація вивченого. Мета Отже, епіграфом нашого уроку є така народна мудрість: «Найдорожчий діамант – чистої води, найдорожча людина – чистої душі»(Українське... |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу... |
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма |
Тема уроку. Об'єм циліндра. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про об'єм циліндра, а також умінь знаходити об'єми циліндрів |
Тема уроку. Площа сфери. Мета уроку Мета уроку: вивчення формули для площі сфери; формування вмінь застосовувати вивчену формулу до розв'язування задач |