|
Скачати 280.78 Kb.
|
Бурлака Олена Вікторівна, вчитель історії Городищенського економічного ліцею Городищенської районної ради Черкаської області Розробка першого уроку до Дня знань Тема уроку: Україно! Ти для мене - диво! Мета уроку: поглибити і закріпити знання учнів про Україну, її природу, історію боротьби за проголошення незалежності, познайомити із видатними історичними постатями, поглибити знання учнів про Конвенцію про права дитини, розширити знання української поезії, долучити до скарбниць української духовної культури; розвивати пізнавальну активність учнів, вміння аргументовано висловлювати власне бачення на події та явища, удосконалювати ораторські здібності, сприяти розвитку творчих здібностей учнів; виховувати патріотизм, почуття національної гідності, формувати естетичні смаки, повагу до людини, гуманізм. Обладнання: мультимедійні матеріали (слайд-шоу «Моя країна – Україна!», фото галерея «Тобі, Україно моя і перший мій подих, і подих останній тобі», відеофільм «Миттєвості єднання» (автор В.О. Муха), записи мелодій пісень «Чорнобривці», «Мамина вишня», «Пісня про рушник», «Стоїть тополя», «Калина», козацький марш, заготовка пазлів з малюнків по Конвенції про права дитини, ватман із намальованим колом для проекту «Вінок для України» (у колі напис «Я люблю Україну!»), заготовки символічних квітів для виготовлення вінка Література: випуски журналу «Позакласний час» № 19-20. – 2009; №13-14. – 2009; №11-12. – 2009; МочкінаЛ.І., ГуркоТ.С. Нестандартні уроки з історії України. Методичний посібник. – Тернопіль: Мандрівець, 2002. – 72 с.; Найтов В. Видатні особистості України. – Харків: Книжковий клуб, 2007. – 398 с.; www.gorlovka.dn.ua/node/933. Форма уроку: літературно-мистецький фестиваль Хід уроку Ведучий На білому світі є різні країни, Де ріки, ліси і лани… Та тільки одна на землі Україна, А ми її доньки й сини. Ведуча Усюди є небо, і зорі скрізь сяють, І квіти усюди ростуть… Та тільки одну Батьківщину ми маєм – Її Україною звуть Вчитель Доброго дня, дорогі діти, гості! Запрошуємо вас взяти участь у патріотичному літературно-мистецькому фестивалі «Україно! Ти для мене диво!», присвяченому 20-й річниці незалежності України. Ведучий Україно! Ти для мене диво! На карті світу Україну відшукати нескладно. Ця древня земля лежить на південному заході Східноєвропейської рівнини — «проти сонця, головою до Чумацького Возу (сузір’я Великої Ведмедиці), ногами до синього моря», як співали в старовину кобзарі та лірники. Ведуча Бути українцем — значить пишатися своєю Вітчизною. І нам є чим пишатися. Ми пишаємося красою української природи. Україна славиться безкрайніми степами, густими лісами, величними горами, повноводими ріками та неозорими полями пшениці, що колоситься. Неповторність її краєвидам додають голови соняшників, що повертаються слідом за сонцем, полум’яніючі грона осінньої калини, задумливо схилені над гладінню ставків верби, тінисті вишневі сади, гнізда білосніжних лелек над сільськими хатами. Любов до Батьківщини завжди починається з живого почуття любові до рідної природи, із прихильності до тієї землі, на якій ти виріс, до звичного оточення і знайомого з дитинства пейзажу. Україна — країна дивовижних краєвидів. Запрошуємо вас переглянути творчий доробок наших режисерів – слайд-шоу «Моя країна – Україна!» (Додаток 1) (демонстрація слайд-шоу супроводжується декламацією поезій, у яких оспівано красу української землі) Поет Пожовклим листям грає прохолода, В рожевім зблиску вечір в ніч пірна, По пояс очерет забрів в болото, Німіє все й до ранку не зрина. Туман повільно луки застеляє Та сріблом віддзеркалює ріка, Де з краю в край легенька хвиля грає При місяці, мов риб’яча луска. Я п’ю красу, затамувавши подих, Милуюся, схвильований до сліз. В душі моїй струмує тихий подив Перед красою рідної землі. Поетеса …Буває, часом сліпну від краси, Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, - Оці степи, це небо, ці ліси, Усе так гарно, чисто незрадливо, Усе як є – дорога, явори, Усе моє – все зветься Україна. Така краса, висока і нетлінна, Що хоч спинись і з Богом говори… (Ліна Костенко «Маруся Чурай») Поет Я знаю, вранці зійде сонце, Я впевнений, життя трива, Загляне світло у моє віконце, І що росте після дощу трава. Я знаю що весняний вітер віє, І наді мною небо голубе, Я знаю – і тому не смію Забуть і не любить тебе. Земна весна, буяє черемшина, Веселка радо сяє в небесах, Калина, символ України, Розквітне попід лісом і в садах. Я так люблю весняну пору року… Ведучий: Україно! Ти для мене диво! Українці – талановитий і стійкий народ з унікальною історичною долею, неповторними духовними якостями, прекрасною самобутньою душею й особливим характером, у якому степова волелюбність і непокірливість поєдналися з європейською раціональною поміркованістю. Ми пишаємося древніми традиціями і мудрістю предків, багатою культурною спадщиною. Український характер закодований у народних символах України, що відомі нам змалечку. Ведуча Хто не чував Пісень по селах вечорами І жартівливих і сумних? То долю рідними словами Народ виспівує у їх. Ведучий Українці - найспівучіший народ у світі. Багатство тематики та жанрів українського мелосу вражає. Запрошуємо вас до галереї літературно-мистецьких загадок «Символи мого народу». Вам потрібно за фрагментами мелодій українських пісень вгадати символи України та пояснити значення цих символів для українського народу. (З учнів класу утворюються дві команди. Вікторина «Символи мого народу») Звучать уривки мелодій до пісень:
Ведучий У вирі історичного часу під гнітом численних завойовників наш народ довго був роз’єднаним державними кордонами різних імперій, до того ж значні географічні обшири та розмаїття природних умов сприяли тому, що в кожному окремому регіоні України були свої символи, які не охоплювали долі та характеру всього народу. Однак поступово в українців, не зважаючи на численні перепони, формувалося почуття національної єдності, прагнення жити в одній державі, мислити єдино – по державному, по-українськи. Яскравим виявом національно-патріотичного піднесення стало виникнення та утвердження національних символів України, які в незалежній Україні проголошені державними символами. Ведуча Кожен патріот, громадянин має не лише знати, але й свято шанувати державні символи України. Тому на другому етапі вікторини «Символи мого народу» вам потрібно після прослуховування поетичних рядків описати державний символ та коротко розповісти його історію. (Звучать вірші, присвячені державним символам України) Поет (вірш В.Крищенка «Прапор України») Вже скільки закривавлених століть Тебе, Вкраїно, імені лишали… Тож встаньмо, браття, в цю урочу мить: Внесіть Прапор вільної Держави! Степів таврійських і карпатських гір З’єднався колір синій і жовтавий. Гей, недругам усім наперекір – Внесіть прапор вільної Держави! Ганьбив наш прапор зловорожий гнів. Його полотна в попелі лежали… Але він знов, як день новий, розцвів. Внесіть прапор вільної Держави! Повірмо в те, що нас вже не збороти, І долучаймось до добра і слави, Хай будуть з нами Правда і Господь. Поетеса (читає уривок вірша про тризуб) Не якір, не в польоті птах, А символ єдності і слави В тисячолітньої держави Він у натруджених руках. Єдиний символ, клич і дзвін, Провісник він й пересторога, Трисвітло і триєдність Бога, Всесильний захист з трьох сторін. Надія він, а в битві – грім. Бо злитий, наче з капель криці. І не мечі, не хижі птиці, А злото сонця сяє в нім. Лиш він нас захистить від бід. На прапорі колосся й неба. Він наш, нам іншого не треба… Поет (декламує вірш про гімн на фоні музики М.Вербицького) Слова палкі, мелодія врочиста Державний Гімн ми знаємо усі, Для кожного села, містечка. Міста – Це клич один з мільйонів голосів. Це клятва, заповідь священна. Хай чують друзі й вороги, Що Україна вічна, незнищенна, Від неї ясне світло навкруги. Ведучий Україно! Ти для мене диво! Країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її. Історія нашої землі – це нескінченна боротьба українського народу проти іноземних загарбників: кочовиків, магнатів, імператорів, чужоземних поміщиків та генералів. Поет (Звучить вірш «Встала мати Україна») |
Уроку до Дня знань Тема уроку: Україно! Ти для мене диво! Україну, її природу, історію боротьби за проголошення незалежності, познайомити із видатними історичними постатями, поглибити знання... |
Виховна справа «Україно! Ти для мене диво!» Для ліцеїстів І курсу Мета: формувати в ліцеїстів почуття патріотизму, обов’язку, вірності своїй державі, виховувати любов та пошану до неньки-України |
Україно! Ти для мене диво! Подорож столицею нашої Батьківщини Робота... О. В. Ломака «Вознісся у височінь наш древній Київ – град.» Журнал „Розкажіть онуку” №12. 2007 |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
Тема уроку. Об'єм циліндра. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про об'єм циліндра, а також умінь знаходити об'єми циліндрів |
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу... |
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку Незалежності України: шлях до створення гуманного світу для дітей”: Методичні рекомендації щодо проведення Дня Знань і Першого уроку... |
Тема уроку. Перетворення подібності та його властивості. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про подібність просторових фігур, вивчення властивостей перетворення подібності та застосування... |
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом |
УРОК №48 Тема уроку Мета уроку: перевірити рівень знань учнів з теми, уміння застосувати отримані знання під час розв'язування задач |