№ з/п
|
Зміст навчального матеріалу
|
Практичні роботи
|
Домашнє завдання
|
Тема 1. Інформація. Інформаційні процеси та системи (2 год.)
|
|
|
Інформація. Інформаційні процеси. Способи подання й кодування інформаційних повідомлень. Інструктаж з безпеки життєдіяльності під час роботи на комп’ютері та в кабінеті інформатики
|
|
|
|
Інформаційні системи та технології. Поняття про інформаційну культуру та інформатичну компетентність. Об’єкти та їх властивості.
|
|
|
Тема 2. Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 год.)
|
|
|
Історія розвитку обчислювальної техніки. Типова архітектура персонального комп’ютера.
|
|
|
|
Пристрої обробки та зберігання даних.
|
|
|
|
Пристрої введення та виведення даних
(Оцінки за теми 1-2)
|
Практична робота № 1. Робота з клавіатурним тренажером.
|
|
Тема 3. Системне програмне забезпечення (7 год.)
|
|
|
Різновиди програмного забезпечення. Поняття операційної системи та її функції. Складові та класифікація операційних систем.
|
|
|
|
Інтерфейс користувача операційної системи.
|
Практична робота № 2. Робота з інтерфейсом користувача операційної системи.
|
|
|
Поняття файлової системи. Навігація файловою системою.
|
|
|
|
Операції над об’єктами файлової системи.
|
|
|
|
Запуск на виконання програм. Типи файлів.
|
Практична робота № 3. Робота з об’єктами файлової системи.
|
|
|
Пошук інформації на комп’ютері. Використання автономної та онлайнової довідки операційної системи.
|
Практична робота № 4. Пошук інформації на комп’ютері.
|
|
|
Використання системних утиліт.
|
|
|
Тема 4. Службове програмне забезпечення (3 год.)
|
|
|
Комп’ютерні віруси та антивірусні засоби.
|
Практична робота № 5. Захист комп’ютера від вірусів.
|
|
|
Стискання та архівування даних.
|
Практична робота № 6. Архівування та розархівування даних.
|
|
|
Збереження даних на знімних носіях.
(Оцінки за теми 3-4)
|
|
|
Тема 5. Комп’ютерні мережі (20 год.)
5.1. Поняття про комп’ютерні мережі. Робота в локальній мережі (3 год.)
|
|
|
Комп’ютерні комунікації та комп’ютерні мережі.
|
|
|
|
Апаратне і програмне забезпечення комп’ютерних мереж.
|
|
|
|
Робота в локальній мережі. Спільний доступ до ресурсів.
|
Практична робота № 7. Спільне використання ресурсів локальної мережі.
|
|
5.2. Основи Інтернету (17 год.)
|
|
|
Призначення й структура мережі Інтернет. Служби Інтернету. Всесвітня павутина. Адресація в Інтернеті.
Послуги Інтернету. Протоколи Інтернету. Способи передавання даних Інтернетом, поняття маршрутизації.
|
|
|
|
Підключення до Інтернету, вибір провайдера. Поняття гіперпосилання та гіпертекстового документа, веб-сторінки та веб-сайту.
|
|
|
|
Використання та настроювання веб-браузера. Порівняння можливостей популярних браузерів. Браузер Internet Explorer:
|
|
|
|
Поняття Cookie та Кеш.
|
Практична робота № 8. “Створення переліку корисних ресурсів у папці «Обране» й збереження веб-сторінок”.
|
|
|
Веб-каталоги. Принципи організації та використання пошукових машин. Стратегії пошуку інформації. Формулювання пошукових запитів.
|
|
|
|
Огляд кількох популярних пошукових машин. Правила опису електронних джерел.
|
Практична робота № 9. “Порівняння можливостей пошукових систем Інтернету»
|
|
|
Принципи функціонування електронної пошти. Огляд програм для роботи з електронною поштою. Програма Outlook Express.
|
Практична робота № 10 “Створення облікового запису в Outlook Express і поштової скриньки на сервері електронної пошти”.
|
|
|
Безкоштовні сервери електронної пошти. Етикет електронної переписки.
|
Практична робота № 11 ”Електронне листування з однокласниками”.
|
|
|
Обмін миттєвими повідомленнями: принципи функціонування послуги, огляд популярних програм. Програма ICQ. Програма Windows Messenger. Спілкування в чатах. Етикет онлайнового спілкування.
|
Практична робота № 12
”Обмін миттєвими повідомленнями”.
|
|
|
Мережа Usenet. Керування новинами за допомогою Outlook Express: пошук груп новин та підписування на них, вибір повідомлень та їх перегляд, надсилання повідомлень до груп новин. Робота з групами новин за допомогою веб інтерфейсу.
|
|
|
|
Поняття блога й різновиди блогів. Служба Blogger: створення облікового запису, створення й оформлення блога, публікація повідомлень у блогу, настроювання параметрів блога.
|
Практична робота № 13
”Створення блога, публікація повідомлень у блогу й викори-стання блогів однокласників”
|
|
|
Передавання файлів за протоколом FTP. Використання FTP-клієнтів. Програма WS_FTP. Програма для завантаження файлів і сайтів ReGet Deluxe (або Download Master)
|
|
|
|
Огляд навчальних ресурсів Інтернету. Формати аудіо- та відео файлів в Інтернеті. Програми-програвачі аудіо та відео. Пошук і завантаження MP3-записів у пірінгових мережах. Відтворення відео в режимі реального часу. Інтернет-радіомовлення. Відтворення кліпів Flash. Комп’ютерні ігри в Інтернеті
|
Практична робота № 14
”Використання навчальних ресурсів Інтернету”.
|
|
|
Повторення. Підведення підсумків
(Оцінки за тему) Кінець І семестру
|
|
|
Тема 6. Основи роботи з текстовою інформацією (7 год.)
|
|
|
Призначення, можливості і класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором. Використання довідкової системи
|
|
|
|
Введення й редагування тексту.. Поліграфічні вимоги до оформлення тексту. Перевірка правопису
|
|
|
|
Виділяння фрагментів тексту. Форматування тексту.
|
|
|
|
Форматування тексту
|
Практична робота № 15. Введення, редагування й форматування тексту.
|
|
|
Операції з фрагментами тексту. Використання буферу обміну
|
|
|
|
Списки. Використання списків
|
|
|
|
Робота з кількома документами
(Оцінки за тему)
|
Практична робота № 16. Робота з текстовими фрагментами та кількома документами
|
|
Тема 7. Комп’ютерна графіка (30 год.)
7.1. Призначення, основні поняття та засоби комп’ютерної графіки. Графічна алгоритмізація. Основи растрової і векторної графіки (10 год.)
|
|
|
Призначення, можливості і сфери застосування комп’ютерної графіки. Поняття векторної і растрової графіки, їх порівняння
|
|
|
|
Параметри растрових і векторних зображень. Колірні моделі. Апаратні і програмні засоби комп’ютерної графіки
|
|
|
|
Особливості редакторів векторної і растрової графіки
|
|
|
|
Поняття алгоритму побудови графічного зображення. Розробка графічних алгоритмів побудови векторних і растрових зображень
|
|
|
|
Графічний редактор Paint: створення растрових зображень, що складаються з кількох елементів (графічних примітивів), використання інструментів графічного редактора Paint
|
|
|
|
Практична робота № 17. Графічна алгоритмізація і побудова зображення в середовищі Paint.
|
|
|
|
Засоби графічного редактора, вбудованого у середовище офісних програм Microsoft
|
|
|
|
Cтворення простих векторних зображень.
|
|
|
|
Практична робота № 18. Побудова векторного зобра-ження в середовищі MS Word.
|
|
|
|
Повторення. Підведення підсумків
(Оцінки за тему)
|
|
|
7.2. Растрова графіка (10 год.)
|
|
|
Джерела й параметри растрових зображень.
Поняття про роздільну здатність і її зв’язок з якістю растрових зображень.
|
|
|
|
Середовище програми Adobe Photoshop. Основні інструменти й панелі властивостей.
|
Практична робота № 19. Основні прийоми роботи в середовищі Adobe Photoshop
|
|
|
Виділення областей на зображеннях.
Уточнення виділення. Використання масок і каналів
|
Практична робота № 20. Виділення областей та їхня обробка
|
|
|
Створення колажів. Робота з шарами на зображеннях
|
|
|
|
Практична робота № 21. Обробка багатошарових зображень, створення колажів
|
|
|
|
Креслення і зафарбування
|
Практична робота № 22.
Малювання й фарбування
|
|
|
Коректування тону. Керування кольоровим балансом, яскравістю, балансом, насиченістю і відтінками кольору.
|
|
|
|
Практична робота № 23. Коректування кольору й тону
|
|
|
|
Комплексна обробка фотографій. Ретушування, усунення дефектів, освітлення й затемнення фрагментів, підвищення різкості.
|
|
|
|
Практична робота № 24. Обробка цифрових фотографій (Оцінки за тему)
|
|
|
7.3. Векторна графіка (10 год.)
|
|
|
Огляд середовища програми CorelDraw. Відкриття й збереження зображень у CorelDraw. Інструменти малювання. Малювання геометричних фігур
|
|
|
|
Операції з об’єктами. Зафарбування об’єктів, керування заливками
|
Практична робота № 25.
Створення найпростіших малюнків. Зафарбування об’єктів.
|
|
|
Створення рисунків з кривих ліній і ламаних
|
Практична робота № 26.
Використання кривих ліній і ламаних
|
|
|
Впорядкування, вирівнювання й об’єднання об’єктів
|
|
|
|
Практична робота № 27. Впорядкування й групування об’єктів. Створення складних малюнків
|
|
|
|
Застосування до об’єктів ефектів об’ємності й перетікання
|
|
|
|
Практична робота № 28. Застосування графічних ефектів
|
|
|
|
Додавання й форматування тексту
|
|
|
|
Практична робота № 29.
Робота з текстом у графічних зображеннях
|
|
|
|
Повторення. Підведення підсумків
(Оцінки за тему)
|
|
|
|
Резервний урок (використовується за потребою)
|
|
|