ПРОГРАМА З ГЕОМЕТРИ ДЛЯ 7 КЛАСУ
(54 год. І семестр — 16 год, 1 год на тиждень,
II семестр — 38 год, 2 год на тиждень)
К-ть год.
|
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
4
|
Тема 1. НАЙПРОСТІШІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ
Геометричні фігури. Точка, пряма, відрізок, промінь, кут та їх властивості. Вимірювання відрізків і кутів. Бісектриса кута. Відстань між двома точками. Вимірювальні, креслярські та допоміжні інструменти, що використовуються в геометрії.
|
Наводить приклади геометричних фігур.
Описує точку, пряму, відрізок, промінь, кут.
Формулює:
означення: рівних відрізків, рівних кутів, бісектриси кута;
властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання відрізків і кутів.
Знаходить довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання.
Зображує за допомогою креслярських інструментів геометричні фігури, вказані у змісті. Застосовує вивчені означення і властивості до розв'язування задач.
|
12
|
Тема 2. ВЗАЄМНЕ РОЗТАШУВАННЯ ПРЯМИХ НА ПЛОЩИНІ
Суміжні та вертикальні кути, їх властивості. Паралельні та перпендикулярні прямі, їх властивості.
Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої. Кут між двома прямими, що перетинаються.
Кути, утворені при перетині двох прямих січною. Ознаки паралельності прямих. Властивості кутів, утворених ари перетині паралельних прямих січною.
|
Пояснює, що таке аксіома, теорема, означення, ознака.
Наводить приклади геометричних фігур, вказаних у змісті.
Зображує за допомогою лінійки і косинця паралельні й перпендикулярні прямі.
Описує кути, утворені при перетині двох прямих січною.
Формулює:
означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої;
властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; ознаки паралельності прямих.
Обґрунтовує взаємне розміщення вказаних у змісті геометричних фігур, спираючись на їх властивості.
|
Доводить властивості суміжних і вертикальних кутів,паралельних прямих, перпендикулярних прямих, ознаки паралельності прямих.
Застосовує вивчені означення і властивості до розв'язування задач.
|
18
|
Тема 3. ТРИКУТНИКИ
Трикутник і його елементи. Рівність геометричних фігур. Ознаки рівності трикутників. Види трикутників. Рівно-бедрений трикутник, його властивості та ознаки. Висота, бісектриса і медіана трикутника.
Ознаки рівності прямокутних трикутників. Властивості прямокутних трикутників.
Сума кутів трикутника. Зовнішній кут трикутника та його властивості. Нерівність трикутника.
|
Описує зміст поняття "рівні фігури".
Наводить приклади рівних фігур. Зображує та знаходить на малюнках рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їх елементи.
Формулює:
означення: різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника;
властивості: рівнобедреного і прямокутного трикутників;
ознаки: рівності трикутників; рівнобедреного трикутника.
Класифікує трикутники за сторонами і кутами.
Доводить: ознаки рівності трикутників, ознаки рівності та властивості прямокутних трикутників, властивості й ознаки рівнобедреного трикутника, властивості кутів трикутника, властивість зовнішнього кута трикутника.
Застосовує вивчені означення і властивості до розв'язування задач.
|
14
|
Тема 4. КОЛО І КРУГ. ГЕОМЕТРИЧНІ ПОБУДОВИ
Коло. Круг.
Дотична до кола, її властивість.
Коло, описане навколо трикутника.
Коло, вписане в трикутник. Задача на побудову та її розв'язування. Основні задачі на побудову:
- побудова трикутника за трьома сторонами;
- побудова кута, що дорівнює даному;
- побудова бісектриси даного кута;
- поділ даного відрізка навпіл;
- побудова прямої, яка
перпендикулярна до даної
прямої.
|
Пояснює, що таке: задача на побудову; геометричне місце точок.
Зображує на малюнках коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник, і коло, описане навколо нього.
Описує взаємне розташування кола і прямої.
Формулює:
означення: кола, круга, їх елементів; дотичної до кола, кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник;
властивості: серединного перпендикуляра, бісектриси кута, дотичної до кола, діаметра і хорди, точки перетину серединних перпендикулярів сторін трикутника,точки перетину бісектрис кутів трикутника.
Доводить властивості: дотичної до кола, існування кола, вписаного в трикутник, та кола, описаного навколо трикутника.
|
|
Геометричне місце точок. Метод геометричних місць.
|
Доводить правильність виконаних побудов для основних задач.
Розв'язує основні задачі на побудову та нескладні задачі, розв'язання яких зводиться до основних побудов.
Застосовує вивчені означення і властивості до розв'язування задач.
|
6
|
Тема 5. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ І ПОВТОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО
МАТЕРІАЛУ
|
|
Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г. Уроки геометрії в 7 класі
|