Лекція 15 Діловий імідж


Скачати 113.44 Kb.
Назва Лекція 15 Діловий імідж
Дата 20.04.2013
Розмір 113.44 Kb.
Тип Лекція
bibl.com.ua > Інформатика > Лекція

Лекція 15

Діловий імідж




Рокфеллер розпочав свій бізнес з того, що купив собі на останні гроші дорогий костюм і став членом гольф-клубу.

Коли перед нами з’являється людина, вдягнена не надто яскраво, ми першочергово звертаємо увагу на її волосся і взуття. До речі, ще одна важлива деталь, особливо для жінок, про яку іноді забувають, – гарні (маємо на увазі доглянуті, а не яскраві) нігті.

Що ж до одягу, то діловий імідж ставить наступні вимоги. Загальні рекомендації для створення ділового стилю, який намагається робити акцент на здібностях і характері людини, а не на її зовнішності, наступні:

· нічого яскравого – тільки блиск інтелекту,

· мінімум моди, ніякого авангарду,

· прихована сексуальність (жодних “міні”, топів, зібране волосся).

Дозволяється прояв власної індивідуальності, але в межах «гарного смаку». Тобто можна урізноманітнити сірий діловий костюм симпатичним шаликом. Звичайно, суворість дотримання вимог залежить від престижності фірми, і тут важливо не бути надмірним. Але справжній діловий стиль – це елегантні костюми і тісні краватки, а не зручні джинси і старі кросівки.

ОДЯГ.

Одяг, особливо для спілкування з публікою, має відповідати наступним вимогам:

· не повинен притягати до себе надто багато уваги, щоб бачили і чули сутність слів людини,

· стиль ділового одягу повинен бути класичним,

· якість костюму має бути найвищою з усього, що ви можете собі дозволити,

· одяг не повинен зливатися з фоном,

· бути зручним і перевіреним – не варто одягати новий костюм, а тим більше, взуття, на виступ,

· не викликати «візуальної вібрації», тобто не мати різноманітних смуг, клітинок, яскравих великих малюнків; заборонене використання металізованих і блискучих тканин,

· а от взуття має завжди бути блискучим.

Найчастіше у діловому стилі рекомендують обмежуватися відтінками темно-синього і сірого, які символізують спокій, впевненість, престиж і успіх. Вважається, що ці кольори також вигідно підкреслюють риси особистості і допомагають сподобатися іншим.

Для жінок:

> спідниця – не коротша, ніж 10 см над коліном, а краще – 10-15 см нижче коліна;

> колір колготок має гармоніювати з кольором взуття, інакше ноги візуально вкорочуються;

> підбори – не вище середніх (5 см); для далеких «прогулянок» можна просто перевзуватися до появи «на публіці»;

> навіть влітку не варто з’являтися на виступі з короткими рукавами – це виглядає надто неформально, натомість довгі рукави надають фігурі стрункості і роблять вигляд більш професійним;

> влітку можна вдягати босоніжки, але не шльопанці;

> відсутні громіздкі і блискучі прикраси і годинники – вони відволікають увагу від ваших очей.

Для чоловіків:

> колір шкарпеток відповідає кольору костюма або взуття;

> сорочка має бути не надто вузькою, щоб не виглядав «животик»;

> довжина штанів – така, щоб не було видно голих ніг, коли ви сидите;

> краватка дорога і так звана “телевізійна” – з матової тканини, без смуг і яскравих малюнків;

> заборонено знімати піджак;

> класичне взуття – тільки туфлі, навіть влітку.

На зустрічі до 20.00 чоловікам можна одягати будь-які костюми не яскравих кольорів. На зустрічі після 20.00 слід одягати костюми темного кольору. Чоловік може з'явитися на будь-яких урочистих заходах або офіційній церемонії і в повсякденному костюмі неяскравого кольору. Важливо, щоб цей костюм був незаношеним, бездоганно чистим, ретельно випрасуваним, а також доповненим свіжою сорочкою і красивою відповідною краваткою.

У ділових відносинах дуже важливо відповідати загальноприйнятому іміджу бізнесмена. А імідж цей вимагає дотримання класичного стилю в одязі.

Обов'язковою приналежністю класичного чоловічого костюма є піджак. Його необхідно одягати при будь-якому візиті. При офіційних обставинах піджак повинен бути застібнутий. У застебнутому піджаку заходять до знайомих, в ресторан, у зал глядачів театру, сидять в президії чи виступають з доповіддю, але при цьому слід знати, що нижній ґудзик ніколи не застібають.

Знімати піджак на офіційних заходах можна тільки після того, як це зробив господар, почесний гість - словом, перша особа на прийомі. Зняти піджак можна, лише знаходячись в гостях у близьких, не чекаючи, поки це зробить господар. Але заздалегідь слід попросити дозволу на це у господаря.

Пізньою осінню, зимою, ранньою весною, вечірньої пори краще носити темний піджак. У денний час і влітку переважно світлий, в спеку - бавовняний. Костюм може бути однотонним, а також в дрібну смужку або в клітку, але без різких контрастів.

Для ділових переговорів рекомендується одягати однотонні костюми сірого, темно-сірого, темно-синього або чорного кольору. Найбільш поширений в діловому світі костюм-двійка, але допускається і костюм-трійка. Чорний костюм призначений для найурочистіших випадків. Решта всіх деталей одягу підбирається під костюм. Особлива увага приділяється краватці.

Розглянемо класичні правила поєднання різних деталей одягу. Краватка - обов'язкове доповнення до однотонної сорочки. З костюмом в смужку, в клітку і т.д. - добре поєднується однотонна краватка, а з однотонним костюмом - краватка з візерунком.

Якщо сорочка однотонна, потрібно потурбуватись про те, щоб краватка поєднувалася з її кольором. До яскравої сорочки з візерунком підійде тільки однотонна краватка. У всіх випадках краватка повинна бути темнішою за сорочку. Забарвлення краватки ділового партнера може допомогти визначити його характер, настрій, позицію на даних переговорах.

Готуючись до ділових переговорів, краще надягати сіро-перлові, синьо-червоні, темно-бордові краватки. Рекомендуються краватки з графічним малюнком. Така гама кольорів зосередить ваших співрозмовників на діловий лад, підкреслить вашу повагу до них. А ось яскрава краватка з авангардним малюнком створить у ділових партнерів відчуття емоційного тиску, дратуватиме і відволікатиме їх.

Також рекомендується використовувати комплект з краватки і носової хустки (кінчик якої виглядає з нагрудної кишені) однакового кольору.

До вечірнього темного костюма найкраще підходить шовкова краватка. Синтетичну краватку носять тільки з шкіряним піджаком. У краватках-метеликах з'являються тільки на офіційних заходах. Чорна краватка з тканини доречна лише на похоронах і поминальних церемоніях.

Краватку не прийнято поєднувати із спортивною, шерстяною сорочкою, з будь-якою сорочкою, яку носять навипуск.

Ширина краватки повинна бути прямо пропорційна розміру піджака, тобто чим ширше в плечах чоловік, тим ширше повинна бути краватка.

Колір чоловічих шкарпеток повинен бути у всякому випадку темнішим за костюм, що створює перехід від кольору костюма до кольору взуття. Лаковане взуття одягається лише до смокінга. Штани повинні бути такої довжини, щоб попереду лише трохи опускалися на взуття, а ззаду доходили до початку каблука.

Коричневий костюм не прийнято вдягати на ділові зустрічі. Вважається, що такі костюми носять невдахи.

 Сорочка може бути будь-якого кольору, але однотонна. А в особливо урочистих випадках біла. Сорочка під піджаком допускається лише із довгими рукавами. Комір повинен бути на сантиметр-півтора вищим коміру піджака. Строката сорочка не підходить до костюма з візерунком. Не слід одягати сорочку в смужку з костюмом в клітку і, навпаки, клітчасту сорочку з костюмом в смужку. Чим темніший костюм, тим світлішою повинна бути сорочка. Ідеальна сорочка, що відповідає візитам будь-якого рівня, - біла.

Але найгармонійніше поєднання і найкраща сорочка не справляють хорошого враження, якщо сорочка брудна. Свіжість сорочки, мабуть, найважливіша її характеристика.

Як біла сорочка підходить будь-якому костюму (за винятком білого), так і чорні черевики підходять до костюму будь-якого кольору. Коричневе взуття погано поєднується з темним костюмом. Світле взуття слід носити тільки з світлим костюмом в літній час, спортивне - тільки до спортивного одягу; лаковані черевики - тільки зі смокінгом і фраком.

Головний убір повинен відповідати верхньому одягу і його тону. Фетровий капелюх прийнято носити у поєднанні з солідним пальтом. Шарф і рукавички повинні підходити за кольором і візерунком до решти деталей одягу. Взимку переважно носять одяг темних тонів. Світлі штани під чорним пальтом небажані. Носову хустку рекомендується носити в кишені штанів.

Не можна допускати, щоб із зовнішніх кишень піджака було видно будь-які предмети - ручку, олівець, гребінець, окуляри і т. д.

Якщо ви плануєте влаштуватися на роботу у солідну компанію або вас нещодавно прийняли, потрібно, по-перше, з’ясувати, які вимоги до одягу на фірмі існують і якими є кольори компанії. Можна ненав’язливо включити ці кольори у свій одяг чи макіяж. Так ви непомітно будете передавати оточуючим сигнал: я свій.

Крім того, на співбесіду, варто вдягати костюми класичних кольорів: всі відтінки сірого, темно-синій, чорний і в ніякому випадку не яскравих кольорів – червоний, бірюзовий, блакитний і т.п. такі костюми вдягаються коли ви вже адаптувались в колективі, або коли зустрічаєтесь з замовниками чи клієнтами не перший раз.

Верхній одяг теж повинен бути в класичному стилі та класичних тонів. Неприпустимим є одягання спортивних курток поверх костюмів.

Рукавички при рукостисканні необхідно знімати, навіть, якщо це відбувається при мінусовій температурі. Сонцезахисні окуляри теж потрібно знімати при розмові – це забирає бар”єр між тими, хто спілкується.

АКСЕСУАРИ.

Таємниця гарного смаку – у вмінні підбирати відповідні аксесуари до свого одягу. За їх допомогою ви можете урізноманітнювати свій костюм і пристосовуватись до різних ситуацій.

Для жінок

Аксесуари, такі як сумочка, годинник, мобільний телефон, ручка, візитниця, органайзер - впливають на імідж ділової жінки, вигідно доповнюють його, підкреслюючи неповторність та унікальність.

Головна вимога до ділової сумки - це чіткість ліній і форм, що досягається наявністю жорстких стінок корпусу і сумочки. Оптимальний варіант - сумка середнього розміру (25 х 25 см). Така сумка підкреслює класичний стиль, зберігаючи при цьому свою місткість.

Предмети в сумочці повинні поєднуватися між собою: гаманець, косметичка, записна книжка і футляр для ключів повинні бути витримані в одному стилі (класичний варіант - натуральна шкіра, сучасний - припускає наявність синтетичних матеріалів).

Верхи елегантності у класичному діловому стилі вважаються механічні годинники зі стрілками і на шкіряному ремінці. Кварцові годинники допустимі, вони більш практичні і прості в обігу, але краще все-таки механічні. Електронні годинники і ділова жінка - неприпустиме поєднання. Ну і, зрозуміло, солідна марка годинника підкреслить солідність їх власниці.

Мобільний телефон. Може бути який завгодно марки і як завгодно поліфункціональним, основне, щоб дзвінки були нейтральними (не припустимі навіть класичні мелодії). Забарвлення повинно бути класичне (креативні розписи не вітаються), а чохол, за наявності такого, повинен бути з натуральної шкіри. Телефон, підвішений на шнурку прикрашаючи шию - не допустимо в діловому світі.

Обов'язковим атрибутом кожного ділової людини є ручка і олівець. Ручка з надійним золотим пером, виглядає солідніше. Дешеві ручки неприпустимі.

Найбільш престижними вважаються перові ручки. Дорога ручка солідної марки є відображенням респектабельності її власникові. Серед престижних фірм, що випускають дорогі авторучки, найбільшою популярністю користуються фірми Waterman (ручка банкірів), Parker (більш демократична, але не менш шанована), Sheaffer, Mont Blanc (творча інтелігенція), Aurora (річка Біла Гейтса і багатих аристократів – вишукана і ювелірна). Як і швейцарські годинники і витончені окуляри, хороша ручка відноситься до розряду речей, які відображають дійсний соціальний статус свого власника.

Це можна робити за допомогою поясів, шаликів, прикрас тощо. Не забувайте, що сумка також має відповідати вашому вигляду. Найбільш популярні – темні гладенькі сумки, оскільки вони підходять до будь-якого костюма. Важливий і розмір – не надто маленька, щоб вміщати все необхідне, але достатньо вишукана. Прикраси, яким варто віддати перевагу – прості, але зі смаком:

· кольорові перли (сірі, голубі, бежеві),

· неяскраве намисто з напівдорогоцінного каміння,

· булавки і кульчики з напівдорогоцінного каміння, краще темних кольорів,

· невеликі антикварні прикраси,

· прикраси з емалі темних тонів.

Імідж – це не тільки одяг, це і все, що вас супроводжує. Стиль має бути у всьому – поєднання високих підборів і рюкзака не можливе. Якщо ви хочете справити враження, усі речі, які супроводжують вас, мають бути гарними і не “потертими”. Дешева трохи погризена ручка, записник з вирваними листочками і великими жирними плямами, розірвана сумочка, облізлий годинник і пом’яті документи – для тих, хто хоче ніколи не отримати роботу. Можуть бути і винятки, але так набагато складніше. Якщо ви вже працюєте у поважній компанії і хочете вдосконалити свій діловий імідж, використовуйте усе фірмове – записники, ручки, календарі, конверти, сумочки і кульки. У своїх візитках обов’язково використовуйте логотип компанії, отримайте “фірмову” адресу електронної пошти.

Ноутбук не варто насити в полотняній сумці – невеликий шкіряний портфель – саме для цього.

Якщо ви йдете на співбесіду, варто вдягати костюми класичних кольорів: всі відтінки сірого, темно-синій, чорний.

Для чоловіків

Ювелірні вироби. Тут правило просте: багато - не значить добре. Вітається скромність і гармонійність (другорядне - значить не привертає увагу). Тут не вітається зайва химерність (шпильки для краватки, значок на лацкані піджака). З прикрас - тільки обручка. Запонки повинні бути простими, маленькими, непомітними. Біжутерія не припустима - тільки дорогоцінні метали і камені. У прикрасах - тільки прості форми, без хитромудрих узорів.

Годинники - обов'язково плоскі, з простого металу або золота на браслеті або шкіряному ремінці.

Окуляри не можна назвати «дрібницею». У певному сенсі вони є «продовженням» обличчя людини і, відповідно, можуть впливати на його вигляд: підкреслювати переваги та вади, залежно від того наскільки правильно підібрана оправа. Окуляри завжди можна замінити контактними лінзами. Кожному вікові відповідають певні матеріали, з яких виготовляються оправи (чим легша оправа - тим молодший вік). Так металева оправа більше підходить молодим. Важкі пластмасові або рогові оправи більш традиційні, люди, що носять їх виглядають старшими своїх років. Чим масивніше обличчя, тим масивніша оправа. А якщо у чоловіка досить важка нижня щелепа, то краще носити окуляри у важкій оправі. Особам з вузькою щелепою більше підходять полегшені оправи. Непогано, коли колір оправи поєднується з кольором волосся.

Гаманець повинен виглядати скромно, акуратно. Кращий матеріал - шкіра темно-коричневого кольору. Не варто набивати гаманець - він повинен вільно закриватися.

Портфелі. Незважаючи на всю свою консервативність, на портфель також впливають модні тенденції. Найбільш прийнятні м'які шкіряні моделі з великою кришкою на прихованих магнітних застібках. «Затерта шкіра» портфеля надає більшої солідності його власнику.

Рукавички. Оптимальний колір для рукавичок ділової людини - коричневий або чорний. Непоганий також сірий колір. Рукавички повинні бути на тонкій підкладці. Замшеві рукавички більше відповідають позаурочним заходам і можуть знадобитися на відпочинку або при заняттях спортом. Ремінь може бути будь-яким, але без помітної пряжки та гармоніювати з кольорами гардеробу.

Парасолька. Вид ділового чоловіка краще підкреслить нескладна парасолька чорного кольору з простою ручкою.

Хусточки переважно бавовняні, звичайно ж, підшиті, білого кольору. Не варто намагатися шукати гармонійність в поєднанні кольору носової хустки і краватки.

МАКІЯЖ.

Ще кілька слів про діловий макіяж, бо це велике мистецтво - виглядати гарно, але так, щоб ваша зовнішність не приваблювала уваги більше за ваші слова. Діловий макіяж повинен підкреслювати вашу природню красу, і найкращим компліментом буде, якщо вам скажуть, що ви чудово виглядаєте без макіяжу!Основна вимога тут – макіяж робиться в натуральних тонах, пудра прозора, навіть туш для очей рекомендується сіра, темно-синя або коричнева, а не чорна. Тіні не можуть бути зеленими або бордовими. Помада – не яскраво-червона, її колір повинен гармоніювати з кольором ваших губ і не дуже змінюватися залежно від одягу. Уникати треба і яскравого блиску для губ – з помадою чи без неї.

ЗАЧІСКА.

Перш за все, волосся повинне бути завжди чистим. Ваша зачіска має створювати природний і приємний фон для рис вашого обличчя. Волосся не повинне бути ні абсолютно некерованим, але не варто виливати на себе пляшку лаку для волосся. Спеціалісти рекомендують дотримуватися природного кольору волосся, оскільки корінці швидко відростають, а часте фарбування сильно шкодить.

НІГТІ.

Щоб ваші пальці виглядали довшими, треба трохи звузити нігті ближче до кінців і використовувати ніжно-рожеві лаки і лаки кольору шкіри. Довгі червоні нігті, навпаки, візуально вкорочують пальці і привертають надто багато уваги.

ОКУЛЯРИ.

Якщо ви носите окуляри, треба дуже серйозно підійти до підбору оправи. Бар’єр між вашими очима і глядачами має бути якнайменшим. При цьому форма оправи має підходити до вашого обличчя. Дизайн має бути простим і не блискучим, можна використовувати окуляри без оправи на нижній частині лінз. Хороший вибір – окуляри під колір волосся.

АРОМАТ.

Дуже важливим елементом ділового стилю, який часто недооцінюється, є парфуми. Частина мозку, яка аналізує запахи, дуже тісно пов’язана з емоційною частиною мозку, тому різні запахи так легко викликають у нас захоплення або відразу. Аромат “для роботи” має бути свіжим, легким і ненав’язливим. Тут можна слідувати модним тенденціям, але слід пам’ятати, що надмірне – завжди погано. І, оскільки людина швидко звикає до запаху улюблених парфумів, варто радитися з оточуючими або користуватися різними духами, скажімо, на роботу і на вечір.

Схожі:

Лекція 12 Імідж корпорації   Поняття «корпоративний імідж»
Поняття «корпоративний імідж», міцно затвердилося в бізнесі та стало актуальним і для державних установ. Турбота про імідж ознака...
Лекція Імідж лідера. Імідж політика Імідж лідера
Він використовував мову, висловлювання і сленг, якими користувався, коли виступав перед друзями. Звідси його прагнення використовувати...
Лекція 1 Вступ, визначення іміджу та іміджелогії. Поняття «імідж»
Так, один з перших відвідувачів ресторану швидкої їжі Макдональдс в Києві говорив, що він прийшов спробувати американської культури....
Лекція 14 Імідж сім’ї
Думка оточуючих про кожну сім'ю грунтується на отриманій про цю сім'ю інформації, яку можна назвати іміджеформуючою інформацією....
Лекція 15 Імідж акторів, співаків, шоу-менів, спортсменів
Якщо фраза про талант досить самокритична, то "нахабство" у вигляді досить агресивної комунікації є дуже важливою в шоу-бізнесі....
Урок №2 ТЕМА. ДІЛОВІ ПАПЕРИ. ЗАЯВА. АВТОБІОГРАФІЯ Мета: поглибити...
Обладнання: Пам’ятка «Як оформляти автобіографію», підручник, картки із завданнями
ЛЕКЦІЯ 3
Лекція: Поняття предмета права промислової власності, коло та характеристика однорідних суспільних відносин
Лекція 7 8
Лекція 7 Українська революція і пошук її зовнішньополітичних орієнтацій. Початки дипломатичної діяльності УНР. (4 год.)
Лекція з курсу «Прикладні програми (Електронні таблиці Excel)»
Лекція Робота з фінансовими функціями. Створення, редагування і форматування графіків і діаграм (2 год.)
Лекція Державна мова мова професійного спілкування
Евфемізм і перифраз у професійному спілкуванні Лекція Риторика і мистецтво презентації
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка