Тема по програмі


Скачати 62.08 Kb.
Назва Тема по програмі
Дата 07.04.2013
Розмір 62.08 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
План заняття

виробничого навчання

Тема по програмі: Технології комп’ютерної обробки інформації. Організація баз даних СУБД.

Тема уроку: Поняття запиту. Створення запитів. Виконання обчислень у запитах. Створення та редагування звітів.

Мета уроку: сформувати поняття запиту, навчити учнів здійснювати пошук інформації в базі даних за допомогою запитів, навчити учнів створювати звіти за допомогою майстра.

Матеріально - технічне забезпечення уроку: персональні комп'ютери з операційною системою Windows, роздатковий матеріал, інструкційні картки мультимедійний проектор, інтерактивна дошка SmartBoard.

Структура заняття

І. Вступний інструктаж

 1.1. Організаційний момент. Привітання, перевірка готовності учнів до заняття, перевірка присутніх.

Оголошення теми, мети заняття.

1.2. Перевірка правил ТБ (3 хв):

- Облаштованість робочих місць операторів ПЕОМ;

- Вимоги безпеки перед початком роботи;

- Вимоги безпеки під час роботи;

- Вимоги безпеки  по закінченню роботи.

 1.3. Перевірказнаньпройденогоматеріалу (10 хв)

 Фронтальне опитування учнів  з попередньої теми:

1. Призначення форм

2. Використання засобу «Форма» для створення нової форми

3. Створення форми за допомогою майстра форм

4. Створення форми за допомогою засобу «Пуста форма»

5. Додавання емблеми, назви, номерів сторінок або дати й часу до форми.

6. Як змінити структури форми.

7. Як змінити властивості форми

8. Відображення вікна властивостей

1.4. Пояснення нового матеріалу

(пояснення супроводжується показом прийомів роботи на демонстраційному комп’ютері майстром в/н)

Поняття запиту

Під час роботи з базами даних найголовнішим завданням є пошук та відбір інформації, що в ній міститься. Для цього використовуються запити.

Запит — це об’єкт бази даних, призначений для пошуку записів, перетворення таблиць і створення на їхній основі нових.

Застосовуються два типи запитів:

  • запит за зразком (QBE – Query by example)

  • структурована мова запитів (SQL – Structured Query Language).

QBE - запит за зразком – засіб для пошуку необхідної інформації в базі даних. Такий вид запиту формується не спеціальною мовою, а шляхом заповнення бланка запиту у вікні Конструктора запитів.

SQL-запит – це запит, який складається з послідовності SQL-інструкцій. Ці інструкції задають команди, які потрібно виконати із вхідним набором даних для створення вихідного набору. Наприклад, програма MS Access усі запити будує на основі SQL – запитів - щоб подивитися їх, потрібно в активному вікні проектування запиту виконати команду Вид/SQL.

Алгоритм створення запиту за допомогою майстра:

· активізувати закладку об’єкту Запити (Запросы);

· обрати засіб створення - Простий запит;

· вибрати джерело даних;

· вибрати поля, дані з яких потрібні;

· задати ім’я запиту;

· натиснути Готово.

Дуже часто серед завдань пошуку інформації потрібно відібрати не всі записи з таблиць, а лише ті, в яких є потреба. Це завдання вирішується за допомогою запитів на вибірку.

Метою запиту на вибірку є створення результуючої таблиці, в якій відображаються лише ті записи, значення яких задовольняють заданій умові відбору.

Алгоритм створення запиту за зразком в режимі конструктора

· обрати засіб створення - Конструктор запитів;

· вибрати джерело даних (таблиці або запит);

. вибрати поля, дані з яких потрібні;

· задати порядок сортування;

· задати умови відбору;

· зберегти запит.


Після запуску запиту відкривається діалогове вікно, в якому користувачу пропонується ввести параметр. http://internal/osvit/complex/bd_mk/bd_op_ns/m2/r3/zp1_2.jpg

Створення та редагування звітів

Звіт – це гнучкий засіб для організації даних для виведення на друк. Звіт може бути створений на основі таблиці, запиту або звіту.

Вся інформація в звіті розбивається на розділи, кожний з яких має спеціальне призначення:

  • заголовок звіту

  • верхній колонтитул

  • область даних

  • примітка даних

  • нижній колонтитул

  • примітка звіту.

Звіт може бути створений на основі таблиці, запиту або звіту. Для створення звіту використовуються такі самі засоби, що і для створення інших об’єктів бази даних. Робота над створенням звітів подібна до роботи з формами. Відмінністю є те, що для підготовки інформації до друку використовуються параметри сторінки зі стандартним розміром (наприклад, А4).

За допомогою Майстра звіт створюється за таким алгоритмом:

  1. Обрати засіб створення – Майстер звітів (Мастер отчетов).

  2. Вибрати джерело даних – таблицю або запит.

  3. Вибрати поля, дані з яких мають бути представлені у звіті. Натиснути кнопку Далі (Далее)

  4. Вибрати вигляд представлення даних. Натиснути кнопку Далі (Далее)

  5. Додати рівні групування даних, якщо є така потреба. Натиснути кнопку Далі (Далее)

  6. Задати порядок сортування даних. 3

  7. Обчислити, у разі потреби, підсумки.

  8. Вибрати макет для звіту.

  9. Вибрати стиль оформлення звіту. 2

  10. Задати ім’я звіту. 1



4




1.5. Закріплення знань вступного інструктажу

1.Для чого призначені звіти?

2.Які засоби створення звітів Ви знаєте?

3.Як можна створити звіт за допомогою майстра?

4.Для чого призначені запити?

5. Які бувають запити?

6. Які Ви знаєте засоби створення запитів?

7.Який запит можна створити за допомогою майстра Простой запрос?

8.Який алгоритм створення простого запиту?

9.Які запити можна створити за допомогою конструктора?

10.Який алгоритм створення запиту за допомогою конструктора?

Попереднє оцінювання учнів.

 ІІ. Поточний інструктаж та відпрацювання навчально - тренувальних вправ по темі.

 Ознайомитися з методичними вказівками.

1.     Опрацювати теоретичний матеріал.

2.     Виконання запропонованого матеріалу.

Проводити обхід робочих місць з метою:

1.дотримання учнями правил охорони праці та техніки безпеки;

2. правильності відпрацювання вправ;

3. визначення типових помилок;

4. дотримання правил санітарії;

5. організації робочих місць;

6. поточного інструктажу з учнями.

ІІІ. Заключний інструктаж

1.     Перевірка виконаних робіт. (Перевірити роботу кожного учня, на закріплення теми провести опитування за питаннями з роздаткового матеріалу)

2.     Разом з учнями виявити типові помилки, які були допущені під час виконання вправ, обговорити їх.

3.     Підведення підсумків.

4.     Оцінювання знань учнів.

ІV.  Завдання додому: Створення запитів. Виконання обчислень у запитах. Створення та редагування звітів.

V. Прибиранняробочихмісць:  вологе прибирання майстерні перед початком роботи і по закінченню роботи.

Схожі:

Тема: Основні прийоми роботи в програмі Microsoft FrontPage
Мета: Ознайомитися з інтерфейсом програми та засвоїти основні прийоми роботи в програмі
Тема по програмі
Тема заняття: Робота з меню електронної таблиці. Створення, завантаження та збереження файлів-книг. Введення, редагування та форматування...
Тема по програмі
Тема заняття: Робота з головним меню програми Page Maker, вікном та панелями інструментів, палітрою інструментів
Тема по програмі
Тема уроку:  Створення слайдів презентації. Робота зі слайдами презентації. Редагування та демонстрація презентації
Тема по програмі
...
Тема по програмі
Табличний редактор Adobe Table може бути відкритий безпосередньо з програми PageMaker
Тема по програмі
Мета заняття: Навчити учнів розбирати та вивчити основні деталі та блоки моніторів
Тема по програмі
Мета уроку: Навчитися створювати та редагувати форми у базі даних та виконувати обчислення
Тема по програмі
Мета заняття: Навчити учнів розбирати та вивчити основні деталі та блоки моніторів
Тема по програмі
Мета уроку: навчити працювати з графічними об’єктами в Page Maker, оволодіти прийомами роботи
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка