|
Скачати 58.8 Kb.
|
План заняття виробничого навчання на «___» __________201 Тема по програмі: Обслуговування моніторів. Тема заняття: Розборка та вивчення будови моніторів на основі ЕПТ. Мета заняття: Навчити учнів розбирати та вивчити основні деталі та блоки моніторів. Матеріально-технічне забезпечення заняття: персональні комп'ютери з операційною системою Windows, монітори, набір викруток, набір пінцетів, тестер. Структура заняття І. Організаційна частина:1) перевіряю наявність учнів; 2) перевіряю зовнішній вигляд учнів; 3) призначаю чергових. IІ. Вступний інструктаж. Ознайомлюю учнів з темою і метою заняття.
Пояснення нового матеріалу Класифікація моніторів за типом маскиСучасні монітори з будь-якою маскою мають практично плоску форму екрана, завдяки якій суттєво понижуються викривлення геометрії, особливо по кутках. Тому тип маски по формі екрану визначити не так просто. На сьогоднішній день в ЕПТ-дисплеях використовуються три основні технології формування матриць і масок для RGB-тріад: трьохкрапкова тіньова маска (DOT-TRIO SHADOW-MASK CRT); щілинна апертурна решітка (APERTURE-GRILLE CRT); гніздова маска (SLOT-MASK CRT). Тип маски можна визначити, подивившись на екран 10-20-кратну лупу. Однак при створенні моніторів окрім масок використовуються різноманітні відхилюючі системи та інша електроніка. Хоча сам екран і є найбільш важливим фактором, що визначає експлуатаційні параметри дисплея, відхиляюча система та відеопідсилювач також відіграють важливу роль. Тому не потрібно думати, що при використанні одного і того ж типу матриці виробники отримають монітори з однаковими параметрами. Виробники різних моделей кажуть про великі переваги саме своєї технології, але той факт, що на ринку пропонується декілька моделей і, крім того, багато виробників випускають моделі з різними типами матриць, показує, що однозначного вибору не буває. Переваги визначаються тільки смаками користувача і його завданнями. ЕПТ-монітори з трьохкрапковою тіньовою маскою Найбільш стара та широко використовувана технологія з так званою тіньовою маскою використовує перфоровану металеву пластину, яка розташована перед люмінофором. Вона маскує три окремих промені, кожен з яких керується власною електронною гарматою. Маскування забезпечує необхідну концентрацію кожного променя та обумовлює його попадання тільки на потрібний кольорову ділянку люмінофора. Однак практика показує, що ні один з моніторів не забезпечує ідеального виконання цього завдання по всій поверхні екрана (мал.1). Ранні ЕПТ-дисплеї з тіньовою маскою мали визначену криволінійну (сферичну) поверхню. Це дозволяло отримувати краще фокусування і зменшувало небажані ефекти та відхилення, викликані нагрівом. В даний час більшість професійних і спеціалізованих моніторів мають практично плоский прямокутний екран (типу FST). Монітори з тіньовою маскою мають свої перваги: текст виглядає краще (особливо при малому розмірі крапок); кольори "натуральніші" і точніші (що особливо важливо для комп’ютерної графіки і поліграфії); налагоджена технологія забезпечує краще співвідношення ціни і якості. З недоліків можна відзначити меншу яскравість таких моніторів, недостатню контрастність зображення і більш короткий термін служби в порівняні з іншими типами дисплеїв. Мал.1. ЕПТ-монітор з тіньовою маскою. ЕПТ-монітори з щілинною апертурною решіткою Нову технологію виготовлення CRT-дисплеїв – з апертурною решіткою замість традиційної крапкової маски – вперше запропонувала фірма Sony, випустивши монітори з трубкою Trinitron. В електронних гарматах цих трубок використовуються динамічні квадрупольні магнітні лінзи, що дозволяють формувати дуже тонкий і точно направлений пучок електронів. Завдяки такому рішенню значно знижується астигматизм – розсіювання електронного пучка, яке призводить до недостатньої різкості і контрастності зображення (особливо по горизонталі). Але головна відміність технології з тіньовою маскою тут полягає в тому, що замість металевої пластини з круглими отворами, яка виконує функції маски, тут використовується вертикальна проволочна сітка (апертурна решітка) і люмінофор наноситься не у вигляді крапок, а у вигляді вертикальних смуг (мал.2). Мал.2. ЕПТ-монітор з апертурною решіткою Монітори з апертурною решіткою мають ряд переваг: в тонкій сітці менше металу, що дозволяє використовувати більше енергії електронів на реакцію з люмінофором, а значить, менше розсіюється на решітці і виходить в тепло; збільшена площа покриття люмінофором дозволяє підвищити яскравість випромінювання при тій же інтенсивності пучка електронів; в зв’язку зі значним загальним підвищенням яскравості можна використовувати більш темне скло і отримувати на екрані більш контрастне зображення; екран монітора з апертурною решіткою більш плоский, ніж у дисплеїв з тіньовою маскою, а в останніх моделях навіть не циліндричний, як раніше, а абсолютно рівний, що значно зручніше при роботі і зменшує кількість бліків і відбиттів. З недоліків можна відзначити тільки "неприємні" горизонтальні нитки-обмежувачі, що використовуються в таких моніторах для надання проволочній сітці додаткової жорсткості. Хоча проволочки в апертурній решітці туго натягнуті, в процесі роботи вони можуть вібрувати під дією пучків електронів. Демпферна нитка (а в екранах великих розмірів – дві нитки) служить для послаблення коливань і гасіння вібрацій. По цих нитках монітори з трубкою Trinitron можна відрізнити від інших моделей. Крім того, якщо в процесі роботи такого монітора його злегка гойднути, коливання зображення буде видно навіть неозброєним оком. Саме тому монітори з такими трубками не рекомендується ставити на системні блоки типу desktop. Залишається додати, що в електронно-променевих трубках SonyTrinitron використовується система трьох пучків електронів, які випромінюються одніє гарматою, а в трубках з подібно апертурною решіткою компанії Mitsubishi – Diamondtron – система з трьох променів з трьома гарматами. ЕПТ-монітори з гніздовою маскою Комбінований тип електронно-променевої трубки, так званий CromaClear/OptiClear (вперше запропонований фірмою NEC) – це варіант тіньової маски , в якій використовуються не круглі отвори, а щілини, як в апертурній решітці, тільки короткі – "пунктиром", і люмінофор наноситься у вигляді таких же еліптичних смуг, а отримані таким чином гнізда для більшої рівномірності розташовані в "шахматному" порядку. Така гібридна технологія дозволяє поєднувати всі переваги вищеописаних типів при відсутності їх недоліків. Чіткий і ясний текст, натуральні, але достатньо яскраві кольори і висока контрастність зображення притягують до себе всі групи користувачів. в) закріплення знань з вступного інструктажу:
Виставляю попередні оцінки. ІІІ. Самостійна робота учнів та поточний інструктаж Учні виконують практичні завдання, запропоновані в роздатковому матеріалі та отримують поточний інструктаж. Під час виконання учнями практичних завдань, проводжу обхід робочих місць з метою: 1. Дотримання правил техніки безпеки та охорони праці учнями. 2. Правильності відпрацювання вправ. 3. Визначення типових помилок. 4. Правильності організації робочих місць під час виконання вправ. ІV. Заключний інструктаж: Обговорюємо типові помилки та оцінюю виконані завдання. Оголошую оцінки. V. Завдання додому: вивчити теоретичний матеріал Майстер в/н І.В. Петров |
Тема: Основні прийоми роботи в програмі Microsoft FrontPage Мета: Ознайомитися з інтерфейсом програми та засвоїти основні прийоми роботи в програмі |
Тема по програмі Тема заняття: Робота з меню електронної таблиці. Створення, завантаження та збереження файлів-книг. Введення, редагування та форматування... |
Тема по програмі Тема уроку: Поняття запиту. Створення запитів. Виконання обчислень у запитах. Створення та редагування звітів |
Тема по програмі Тема заняття: Робота з головним меню програми Page Maker, вікном та панелями інструментів, палітрою інструментів |
Тема по програмі Тема уроку: Створення слайдів презентації. Робота зі слайдами презентації. Редагування та демонстрація презентації |
Тема по програмі ... |
Тема по програмі Табличний редактор Adobe Table може бути відкритий безпосередньо з програми PageMaker |
Тема по програмі Мета заняття: Навчити учнів розбирати та вивчити основні деталі та блоки моніторів |
Тема по програмі Мета уроку: Навчитися створювати та редагувати форми у базі даних та виконувати обчислення |
Тема по програмі Мета уроку: навчити працювати з графічними об’єктами в Page Maker, оволодіти прийомами роботи |