План заняття
виробничого навчання
Тема по програмі: Основи технічного редагування та форматування
Тема уроку: Створення таблиць Adobe Table
Мета уроку: навчити працювати з графічними об’єктами в Page Maker, оволодіти прийомами роботи.
Матеріально – технічне забезпечення: ПК, інструкційні картки, практичні завдання.
Структура заняття
І. Вступний інструктаж
1.1. Організаційний момент. Привітання, перевірка готовності учнів до заняття, перевірка присутніх.
Оголошення теми, мети заняття.
1.2. Перевірка правил ТБ (3 хв):
- Облаштованість робочих місць операторів ПЕОМ;
- Вимоги безпеки перед початком роботи;
- Вимоги безпеки під час роботи;
- Вимоги безпеки по закінченню роботи.
1.3. Перевірка знань пройденого матеріалу (10 хв)
Фронтальне опитування учнів з попередньої теми:
- Як створити публікацію у видавничій системі Page Maker?
- Як створити текстовий блок у публікації?
- Як скопіювати чи перенести текстовий блок?
- Які типи форматування існують?
- Як змінити гарнітуру, кегль, інтерліньяж?
- Як змінити параметри абзацу?
- Як об’єднати декілька текстових блоків в один?
1.4. Пояснення нового матеріалу
Програма Adobe Table встановлюється на жорсткому диску комп'ютера або в мережі в папці (каталозі) програми PageMaker. Ви можете запустити її як будь-яку іншу програму - наприклад, подвійним клацанням миші на її значку.
Щоб створити нову таблицю:
1.Запустити програму Adobe Table або, якщо вона вже працює, виберіть команду «Файл» > «Новий...».
2. Задайте потрібну кількість рядків і стовпчиків, а також висоту ширину таблиці.
Загальні розміри таблиці визначають висоту її рядків і ширину стовпчиків.
3. В групі «Товщина ліній» введіть або виберіть з відповідних списків потрібні значення для зовнішніх меж і внутрішніх розділових ліній. Для кожного типу ліній ви можете:
Ввести значення в діапазоні від 0 до 36 пунктів з точністю 0.1 пункту.
Вибрати один з запропонованих варіантів товщини, якщо вибрати варіант «Нульова», це дозволить зробити лінії невидимими.
Ви можете задати товщину окремо для кожної з зовнішніх меж таблиці, а також визначити товщину вертикальних і горизонтальних розділових ліній між сусідніми стовпчиками і рядками. Щоб задати єдиний стиль для всіх ліній, виберіть або введіть потрібне значення в списку «Всі».
4. В групі «Внутрішні поля» задайте в зручних для Вас одиницях виміру відстань по горизонталі між текстовими блоками сусідніх стовпчиків і відстань по вертикалі між текстовими блоками сусідніх рядків.
5. Натисніть кнопку «Так».
Крім того, табличний редактор Adobe Table може бути відкритий безпосередньо з програми PageMaker.
табличний редактор Adobe Table може бути відкритий безпосередньо з програми PageMaker: меню «Редактирование» - «Вставіть об’єкт»
Додавання стовпчиків та стрічок у таблицю:
меню «Ячейка» - Insert Rom» (вставити строки вище курсору)
меню «Ячейка» - Insert Rom» (вставити строки нище курсору)
меню «Ячейка» - Insert Column Before» (вставити стовпчик зліва від курсору)
меню «Ячейка» - Insert Column After» (вставити стовпчик справа від курсору
Вибір товщини ліній (якщо вибрати варіант «Нульова», це дозволить зробити лінії прозорими):
Меню «Format Cells» введіть або виберіть з відповідних списків потрібні значення для зовнішніх меж і внутрішніх розділових ліній. Для кожного типу ліній ви можете:
Ввести значення в діапазоні від 0 до 36 пунктів з точністю 0.1 пункту.
Ви можете задати товщину окремо для кожної з зовнішніх меж таблиці, а також визначити товщину вертикальних і горизонтальних розділових ліній між сусідніми стовпчиками і рядками. Щоб задати єдиний стиль для всіх ліній, виберіть або введіть потрібне значення в списку «Всі».
1.5. Закріплення знань вступного інструктажу:
Фронтальне опитування з пройденого матеріалу:
Призначення та склад програми РМ.
Як можна створити таблицю у РМ?
Як добавити стовпчик (стрічку) у таблицю?
Як знищити стовпчик (стрічку) в таблиці?
Як змінити розмір стовпчика (стрічки) в таблиці?
Попереднє оцінювання учнів.
ІІ. Відпрацювання навчально - тренувальних вправ по темі та поточний інструктаж. Ознайомитися з методичними вказівками.
Опрацювати теоретичний матеріал.
Виконання запропонованих навчально-тренувальних вправ.
Проводжу обхід робочих місць з метою:
1. дотримання учнями правил охорони праці та техніки безпеки;
2. правильності відпрацювання вправ;
3. визначення типових помилок;
4. дотримання правил санітарії;
5. організації робочих місць;
6. поточного інструктажу з учнями.
ІІІ. Заключний інструктаж
Перевірка виконаних робіт. (Перевірити роботу кожного учня, на закріплення теми провести опитування за питаннями з роздаткового матеріалу)
Разом з учнями виявити типові помилки, які були допущені під час виконання вправ, обговорити їх.
Підведення підсумків.
Оцінювання знань учнів.
ІV. Завдання додому: Створення таблиць у Adobe Table.
V. Прибирання робочих місць: вологе прибирання майстерні перед початком роботи і по закінченню роботи.
|