|
Скачати 350.94 Kb.
|
Зміст Вступ...........................................................................................................3 РОЗДІЛ І. Аналітичний огляд, постановка задачі..............6 1.1. Моделі дистанційного навчання...........................................................6 1.2. Огляд та аналіз існуючих платформ ДН..............................................8 1.3. Вибір оптимальних засобів для створення платформи ДН..............12 РОЗДІЛ ІІ. Основна частина............................................................16 2.1. Розробка моделей і алгоритмів рішення.............................................16 2.2. Огляд програмного продукту...............................................................18 2.3. Програмна реалізація............................................................................21 2.3.1. Опис таблиць БД.................................................................................21 2.3.2. Опис програмних модулів.................................................................26 2.3.3. Таблиці стилів.....................................................................................34 2.4. Розробка програмної та експлуатаційної документації.....................36 Висновки .................................................................................................37 Література................................................................................................39 ДОДАТКИ ВступДистанційну форму навчання спеціалісти по стратегічним проблемам освіти називають "Освітньою системою ХХІ сторіччя", і це не випадково. Результати суспільного прогресу, що раніше зосереджувались в техносфері сьогодні концентруються в інфосфері. Настала ера інформатики. Поточну фазу її розвитку можна охарактеризувати як телекомунікаційну. Це фаза спілкування, фаза трансферу інформації і знань. Навчання і робота сьогодні - синоніми: професійні знання старіють дуже швидко, тому необхідне їх постійне вдосконалення - це і є відкрита освіта! Світова телекомунікаційна інфраструктура дає сьогодні можливість створення систем масового неперервного самонавчання, загального обміну інформацією, незалежно від часових і просторових поясів. "Дистанційне навчання увійде в ХХІ сторіччя як найефективніша система підготовки і неперервного підтримання високого кваліфікаційного рівня спеціалістів (див.[1])". Системи дистанційної освіти (СДО) дають рівні можливості школярам, студентам, цивільним і воєнним спеціалістам, безробітним в будь-яких районах країни і за її межами, реалізувати права людини на освіту і отримання інформації. Саме ця система може найбільш адекватно і гнучко реагувати на потреби суспільства і забезпечувати реалізацію конституційного права на освіту кожного громадянина держави. СДО відповідає логіці розвитку системи освіти і суспільства вцілому, де за основу беруться потреби кожної окремої людини. Дистанційна освіта у вигляді заочного навчання зародилась на початку 20-го сторіччя. Сьогодні заочно можна отримати вищу освіту, вивчити іноземну мову, підготуватись до вступу у ВУЗ і т.д. Однак в зв’язку з погано налагодженою взаємодією між викладачами і студентами, і відсутністю контролю за навчальною діяльністю студентів заочників в періоди між екзаменаційними сесіями, якість подібного навчання виявляється гіршою за ту, яку можна отримати при очному навчанні. Сучасні комп’ютерні телекомунікації здатні забезпечити передачу знань і доступ до різноманітної учбової інформації на рівні традиційного навчання, а іноді й набагато ефективніше, ніж традиційні засоби навчання. Експерименти підтвердили, що якість і структура учбових курсів, рівно як і якість викладання при дистанційному навчанні досить часто набагато краща, ніж при традиційних формах навчання. Нові електронні технології, такі як інтерактивні диски, електронні дошки оголошень, мультимедійний гіпертекст, доступні через глобальну мережу Інтернет за допомогою інтерфейсів Mosaic і WWW можуть не тільки забезпечити активне залучення учнів в учбовий процес, але й дозволяють керувати цим процесом, на відміну від більшості традиційних навчальних середовищ. Інтеграція звуку, руху, образу і тексту створює нове неймовірно багате за своїми можливостями учбове середовище, з розвитком якої збільшиться і ступінь залучення учнів в процес навчання. Інтерактивні можливості програм, що використовуються в СДО, і систем доставки інформації дозволяють налагодити і навіть стимулювати зворотній зв’язок, забезпечити діалог і постійну підтримку, що неможливі в більшості традиційних навчальних системах. По даним закордонних експертів в ХХІ сторіччі мінімальним рівнем освіти, необхідним для виживання людства, стане вища освіта. Навчання такої маси студентів за очною (денною) формою навряд чи витримає бюджет навіть найблагополучніших країн. Тому не випадково за останні десятиліття чисельність учнів за нетрадиційними технологіями зростає скоріше за чисельність студентів денних відділень. Світова тенденція переходу до нетрадиційних форм освіти прослідковується і в рості числа вузів, що ведуть підготовку за цими технологіями. Довгострокова мета розвитку СДО в світі - дати можливість кожному учню, що живе в будь-якому місці, пройти курс навчання будь-якого коледжу або університету. Це зумовлює перехід від концепції фізичного переміщення студентів з держави в державу до концепції мобільних ідей, знань і навчання з метою розподілу знань шляхом обміну освітніми ресурсами [2]. Метою нашої магістерської роботи є збір і систематизація проблем дистанційного навчання, що потребують автоматизації, проведення аналізу існуючих платформ дистанційного навчання та створення власної експериментальної платформи, що увібрала б в себе кращі моменти вже існуючих платформ, і була оптимізована для роботи конкретного вузу, а саме Ужгородського державного інституту інформатики, економіки і права. Власний програмний продукт повинен бути універсальним - не залежати від предметної області застосування; зручним при настройці і мати можливість для створення додаткових специфічних не реалізованих раніше модулів. Крім того - повністю інтерактивним, повинен забезпечувати двосторонній зв’язок між викладачем та студентом; повинен мати засоби для здійснення контролю ступеню оволодіння студентами знань та навичок. Науково-методичне значення: результат роботи дозволяє розробити методичні рекомендації та інструкцій для створення освітніх середовищ для широкого спектру підготовки. Практична цінність: розроблено базис експериментальної платформи для дистанційного навчання, використано СДО в навчальному процесі. РОЗДІЛ І. Аналітичний огляд, постановка задачі 1.1. Моделі дистанційного навчання Моделі дистанційного навчання (ДН) можна класифікувати за двома групами: організаційно-методичні моделі та організаційно-технологічні. Організаційно-методичні моделі ДН. 1. Навчання по типу екстернату. Навчання, орієнтоване на шкільні або вузівські (екзаменаційні) вимоги, призначалося учням і студентам, що за якихось причин не могли відвідувати стаціонарні учбові заклади. Так, в 1836 році був організований Лондонський університет, основним завданням якого в ті роки була допомога і проведення іспитів на отримання тих чи інших атестатів, ступенів та ін. для учнів, студентів, що не відвідували звичайні учбові заклади. Ця задача збереглась і понині наряду з стаціонарним навчанням студентів. 2. Навчання на базі одного університету. Це вже ціла система навчання для студентів, які навчаються не стаціонарно (on-campus), а на відстані, заочно або дистанційно, тобто на основі нових інформаційних технологій, включаючи комп’ютерні телекомунікації (off-campus). Такі програми на отримання різноманітних атестатів освіти розроблені в багатьох провідних університетах світу. Так, Новий університет Південного Уельсу в Австралії проводить заочне і дистанційне навчання для 5000 студентів, тоді як стаціонарно в ньому навчаються 3000 студентів. 3. Співробітництво кількох учбових закладів. Таке співробітництво в підготовці програм заочного дистанційного навчання дозволяє зробити їх більш професіонально якісними і менш дорогими. Подібна практика реалізована, наприклад, в міжуніверситетській телеосвітній програмі Кеприкон, в розробці якої прийняли участь університети Аргентини, Болівії, Бразилії, Чилі і Парагваю. Іншим прикладом подібної співпраці може служити програма "Співдружність в освіті". Голови співдружності Британських країн зустрілися в 1987 році з тим, щоб договоритися про організацію мережі дистанційного навчання для всіх країн співдружності. Перспективна ціль програми - дати можливість будь-якому громадянину країн співдружності, не покидаючи власної країни і власного дому, отримати будь-яку освіту на базі функціонуючих в країнах співдружності коледжів та університетів. 4. Автономні освітні заклади, спеціально створені для цілей ДН. Найбільшим подібним закладом є Відкритий університет (The Open University) в Лондоні, на базі якого в останні роки проходять навчання дистанційно велика кількість студентів не тільки з Великобританії, але і з багатьох країн Співдружності. В США прикладом такого університету може служити Національний технологічний університет (штат Колорадо), який готує студентів по різним інженерним спеціальностям сумісно з 40 інженерними коледжами. В 1991 році університет об’єднав ці 40 коледжів мережею ДН при тісній співпраці з керівництвом штату і сферою бізнесу. 5. Автономні навчаючі системи. Навчання в рамках подібних систем ведеться цілком за допомогою телебачення чи радіопрограм, а також додаткових друкованих посібників. Прикладом такого підходу до навчання на відстані може служити американсько-самоанський телевізійний проект. 6. Неформальне, інтегроване дистанційне навчання на основі мультимедійних програм. Такі програми орієнтовані на навчання дорослої аудиторії, тих людей, що за якихось причин не змогли закінчити шкільну освіту. Такі проекти можуть бути частиною офіційної освітньої програми, інтегрованими в цю програму (приклади таких програм існують в Колумбії), або спеціально орієнтовані на певну освітню ціль (наприклад, Британська програма грамотності), або спеціально націлені на профілактичні програми здоров’я, як, наприклад, програми для країн, що розвиваються. Організаційно-технологічні моделі ДН. 1. Одинична медіа - використання якого-небудь одного засобу навчання і каналу передачі інформації. Наприклад, навчання через листування, навчальні радіо або телепередачі. В цій моделі домінуючим засобом навчання є, як правило, друкований матеріал. Практично відсутня двостороння комунікація, що приближає цю модель дистанційного навчання до традиційного заочного навчання. 2. Мультимедіа - використання різних засобів навчання: учбові посібники на друкованій основі, комп’ютерні програми учбового призначення на різних носіях, аудіо і відеозаписи і т.п. Однак домінує при цьому передача інформації в "один бік". При необхідності використовуються елементи очного навчання - особисті зустрічі учнів і викладачів, проведення підсумкових учбових семінарів або консультацій, очний прийом іспитів і т.п. 3. Гіпермедіа - модель дистанційного навчання третього покоління, що передбачає використання нових інформаційних технологій при домінуючій ролі комп’ютерних телекомунікацій. Найпростішою формою при цьому є використання електронної пошти і телеконференцій, а також аудіонавчання (сукупність телефону і телефаксу). При подальшому розвитку ця модель дистанційного навчання буде використовувати комплекс таких засобів як відео, телефакс і телефон (для проведення фідеоконференцій) і аудіографіку при одночасному широкому застосуванні відеодисків, різноманітних гіперзасобів, систем знань і штучного інтелекту [2]. 1.2. Огляд та аналіз існуючих платформ ДН Перед тим як розпочати огляд існуючих технологій ДН необхідно розібратися з загальними поняттями. Наука про ДН найбільшого розвитку отримала в англомовних країнах, тому основні означення приводяться на мові оригіналу з відповідним перекладом. Content management system (CMS) - система управління вмістом - комп’ютерна система, що дозволяє авторам добавляти дані до системи, модифікувати та стирати вміст системи. Learning management system (LMS) - система управління навчанням - комп’ютерна система, що спрощує адміністрування навчаючих/тренуючих програм, дозволяє слідкувати за успішністю студентів, включаючи тестові оцінки та іншу інформацію про навчальний процес. Learning content management system (LCMS) - система управління навчанням та вмістом - комп’ютерна система, що одночасно керує процесами навчання (відслідковує прогрес учнів, тестові оцінки та ін.) та вмістом (дозволяє добавляти до системи нові курси, змінювати та видаляти з системи вже існуючі). Тепер розглянемо існуючі стандарти та організації в області ДН. Microsoft LRN - варіація IMS. Так склалося, що Microsoft не відіграє жодної ролі на ринку e-learning (електронного навчання), навіть враховуючи той факт, що вони є учасниками проекту IMS. LMS - систем у Microsoft також нема. SCORM - Sharable Content Object Reference Model. Програма що об’єднує в собі AICC та IMS. Поточна версія 1.2. Домашня сторінка: http://www.adlnet.org AICC - Aviation Industry CBT (Computer Based Training) Comittee. Стандарт описує два рівні: комунікаційний рівень (як отримується і як зберігається інформація отримана від користувача), і рівень описання структури курсу (розміщення/видача інформації сервером, послідовність). Домашня сторінка: http://www.aicc.org IMS - The IMS Global Learning Consortium. Організація присвячена розробці специфікацій ДН. Специфікація IMS - XML - базовий стандарт, що описує структуру курсу. Домашня сторінка: http://www.imsproject.org ADL - Advanced Distributed Learning організація, заснована Білим Домом США в 1997 (від цієї системи пішов SCORM). Домашня сторінка: http://www.adlnet.org ARIADNE - Alliance for Remote Instructional Authoring and Distribution Networks for Europe. Європейська розробка специфікації, на даний момент не підтримується. Домашня сторінка: http://www.ariadne-eu.org Проведемо аналіз платформ для створення дистанційних курсів. Learning Space - продукт компанії IBM, підтримує 22 мови і працює під управлінням ОС (операційної системи) Windows NT або 2000. В якості СУБД (системи управління базами даних) використовує продукти DB2, UDB, Oracle або Microsoft Sequel Server. Згідно цінової політики фірми ІВМ, система Lotus LearningSpace 5.0 поставляється безкоштовно, однак ліцензії користувачів (безтермінові) коштують від 26 до 86 у.о. Вартість русифікації 25% від сумарної вартості ліцензій. Вартість установки порядку 800-900 у.о. Для отримання скидок в повному обсязі необхідно скористатись сервісом Passport Advantage. Скидки на покупку і апгрейд надаються для державних і освітніх закладів. Домашня сторінка: http://www.lotus.com/products Oracle iLearning - продукт, призначений для автоматизації адміністрування учбових процесів, пропонуючи комплексне і недороге рішення для проведення тренінгів. ILearning можна використовувати як в якості внутрікорпоративної служби, так і в якості Інтернет-ресурсу. Домашня сторінка: http://ilearning.oracle.com ReadyGo - Web Course Builder - client side з "тріал" версією. Повна підтримка IMS, SCORM, AICC. Вартість програми 495 у.о., серверної частини - 995 у.о. Домашня сторінка: http://www.readygo.com WebTutor - система ДН. В цей достатньо добре відлагоджений пакет входить: тестування, електронні конференції, управління контентом (вмістом) учбового сайту, інтеграція з системами обліку персоналу. Орієнтація на корпоративне навчання персоналу. Домашня сторінка: http://www.websoft.ru "Прометей" - найбільш популярна серед вузів СНД система, створена недержавною організацією "Інститут віртуальних технологій в освіті". На ринку 4 роки, українська локалізація. Вартість ліцензії порядку 8000 у.о. Домашня сторінка: http://www.etraining.ru "Микротест" - організація, що навчає всю МПС Росії. На даний момент виконує тільки корпоративні замовлення. Домашня сторінка: http://www.microtest.ru "СТ Курс" - продукт компанії Cognitive Technologies. Вартість від 7 до 100 у.о. в залежності від модулів і від кількості слухачів. Є можливість оренди платформи. Домашня сторінка: http://www.ctkurs.ru "ИнтраЗнание" - система самостійного навчання співробітників від компанії "Город-Инфо". Система будується на основі веб-технологій і використовує інтерактивні Shockwave-роліки, розроблені фірмою "ГородИнтерактив" (дочірнім підрозділом "Город-Инфо"). Візуальні і звукові "підказки" забезпечують наглядність і ефективність навчання. Дані про результати тестування і рівень кваліфікації співробітників доступні для перегляду як адміністратору системи, так і керівництву компанії. Серед користувачів "Татнефть" і Міністерство Фінансів РФ. Основні курси - робота з офісним пакетом ПЗ. Ціна договірна, орієнтовано на великі компанії. Інтерфейс простий і зрозумілий, анімація якісна, дизайн і оформлення на рівні. Домашня сторінка: http://www.intraznanie.gorod.ru "Батисфера" - не веб-орієнтований продукт компанії "Инфопроект". Складається з двох блоків: Totor (вартістю 450 у.о.) - засіб розробки курсу (дозволяє створювати учбові матеріали будь-яких типів і форм: лекції, домашні завдання, лабораторні і контрольні роботи, тести, інтерактивні заліки, екзамени, електронні підручники). Можна регламентувати час виконання перевірочної роботи і встановлювати порядок допуску до наступного завдання. Reader (прокатчик курсу), ціною від 5 до 50 у.о. за місце, в залежності від кількості слухачів. Домашня сторінка: http://www.baty.ru "Интеллект" - продукт Дніпропетровського СП. Домашня сторінка: http://www.intellect.dp.ua Крім того існує велика кількість програм для дистанційного навчання, для економії місця ми їх детально розглядати не будемо. Macromedia Dreamweaver MX - програмний продукт компанії Macromedia, доповнений такими розширеннями, як: CourseBuilder, LearningSite - дозволяє як оформляти і розміщувати довідковий і учбовий матеріал в Інтернеті, так і тестувати знання учнів. Слід звернути увагу на модулі: Manifest Maker+, SCORM RTI Minimal Code. Macromedia Director - мабуть найбільш потужний інструмент створення мультимедійного навчального контенту. Недоліки: висока ціна програми (1900 у.о.), складність у вивченні МП (мови програмування) Lingo. Продукт ідеальний для створення повноекранних, складних анімаційних роликів, з високою роздільною здатністю, і наявністю математичної взаємодії між об’єктами. Macromedia Flash MX - для створення дистанційних курсів. Macromedia Authorvave - для створення мультимедійних розробок в області електронного навчання. Найбільш вигідні носії - компакт диски, локальна мережа; для веб-технологій досить громіздка. В якості БД використовує .txt ODBC. Ціна останньої версії 2699 у.о.[3]. IBM HotMedia - безкоштовний продукт для створення мультимедійного контенту в веб. Підтримка 3D об’єктів. Висока компресія звуку і відео. ViewletBuilder - безкоштовний продукт для створення анімованих on-line презентацій. Найбільш вдалий продукт для створення help-ів до програм. Також існують такі продукти: Microsoft LRN Toolkit, Quest, Interactive Learning Studios, а також наші вітчизняні розробки: "УНИАР Продюсер 2002", "УНИАР-Білдер 2002", eLearning Office, та інші. |
КУРСОВА РОБОТА Транспортні договори, їх система та правове регулювання ЗМІСТ Вступ Вступ с. 3-5 |
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА З дисципліни: Принципи і методи аналізу художнього твору Спеціальність Враховується знання студентів, набуті при вивченні курсів "Вступ до літературознавства", "Вступ до мовознавства" та ін. Безсумнівний... |
Модуль Олени Горошко і Джулі Снайдер-Юлі Вступ до ґендерних аспектів... Вступ: Мета цього модуля – ознайомити студентів із тим, як ґендерні відмінності конструюються за допомогою дискурсу електронної комунікації... |
Взаємодія школи та родини – один з вирішальних факторів успішного виховання дітей Школа. Як багато чекань, надій, хвилювань пов'язують діти, батьки, учителі з цим словом. Вступ до школи – це початок нового етапу... |
ЗМІСТ Вступ 3 Змістовна програма вступних випробувань 3 Критерії оцінювання 7 Література 9 Вступ Методичні матеріали до вступних випробувань з Історії України на навчання до Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля... |
ЗМІСТ Вступ 3 Змістовна програма вступних випробувань 3 Критерії оцінювання 7 Література 9 Вступ Методичні матеріали до вступних випробувань з Історії України на навчання до Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля... |
ЗМІСТ Вступ 3 Змістовна програма вступних випробувань 3 Критерії оцінювання 7 Література 9 Вступ Методичні матеріали до вступних випробувань з Історії України на навчання до Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля... |
План Вступ Міжнародно-правова відповідальність за екологічні правопорушення... У найбільш загальному значенні під міжнародно-правовою відповідальністю у даній галузі розуміють настання негативних наслідків для... |
З УЧНЯМИ ВСТУП |
1 Вступ ( 1 година) |