|
Скачати 62.89 Kb.
|
Адреса передового педагогічного досвіду Марченко Оксана Євгенівна, вчитель біології Городищенського економічного ліцею, Городищенської районної ради. Педагогічний стаж – 22 роки. Науково-методична проблема: Впровадження новітніх інформаційних технологій з метою формування в ліцеїстів екологічного світогляду». Актуальність проблеми полягає в тому, що сучасні комп’ютерні технології дають можливість учителю реалізувати ідеї «педагогіки співробітництва». Об’єднання зусиль вчитель і учнів дозволяє якнайкраще розкрити індивідуальні особливості кожної дитини, зацікавити її, визначити сутність досліджуваної проблеми, досягти взаєморозуміння. Головна мета: формування екологічного світогляду ліцеїстів. Основними завданнями реалізації проблеми є:
Основна ідея передбачає впровадження і використання сучасних ІК-технологій на уроках біології та екології. Інноваційна значущість досвіду впровадження ІКТ полягає у можливості оновлення педагогічної системи в таких аспектах: а) збагачення функціонального змісту діяльності вчителя та учня; б) зміна умов і засобів навчальної праці за рахунок застосування у навчальному процесі і ІКТ та систем (мультимедійні засоби, мережа Інтернет, ППЗ); в) зміна форм організації педагогічного процесу; г) зміна соціально-психологічного клімату – формування партнерських відносин учитель-учень. Педагогічні інновації у змісті, навчанні, вихованні, формах і методах, технологіях особистісно-орієнтованого навчання спонукають учнів до самоосвіти та саморозвитку, формують здатність критично мислити й активно діяти. Здійснюючи особистісно-орієнтоване навчання вчитель застосовує метод проектів у поєднанні з інформаційно-комунікативними технологіями. Це розширює можливості навчального процесу, дозволяє проводити дослідження, привчає учнів до самостійної дослідницької роботи для здійснення навчальної мети. Метод проектів сприяє формуванню в учнів навичок планування, послідовного мислення та представлення своїх ідей, роботи в команді та індивідуально, визначення пріоритетів, а також виховує почуття особистої відповідальності за виконання взятих на себе обов’язків. Застосування комп’ютерних систем у навчанні вчить учнів швидко знаходити та опрацьовувати, творчо інтерпретувати великі обсяги інформації. При цьому обробка учнями знайденої в Інтернеті та інших джерелах інформації сприяє не лише розширенню світогляду, а й розвитку аналітичного мислення, виробленню власних стратегій навчальної діяльності. Водночас досвід впровадження ІКТ свідчить про невичерпну можливість взаємного інформаційного та духовного збагачення учнів та вчителя. Отже, інноваційна значущість досвіду полягає у забезпеченні високої результативності знань: використання сучасних ІКТ у вивченні предмета, засвоєння та формування знань і вмінь учнів, активній взаємодії всіх учнів і вчителя (спів навчання та взаємонавчання); використанні різноманітних форм і методів контролю навчальних досягнень; формуванні мотивів навчання; розвитку гуманних стосунків між дітьми. Технологією реалізації науково-методичної проблеми є створена Оксаною Євгенівною певна система творчих самостійних завдань для обдарованої особистості: довгострокові домашні завдання; творчі завдання, звіти з певної теми; відповіді на питання проблемного характеру; літні завдання дослідницького характеру; створення проектів, прогнозів щодо явища або існуючої проблеми в науці; написання творчих робіт; учнівські наукові-дослідницькі роботи МАН; виступи та доповіді на учнівських конференціях; бесіди та міні-лекції під волонтерської роботи. Практична значущість досвіду полягає у вмінні працювати з комп’ютером, підготовці змістовних доповідей, рефератів, ґрунтовних відповідях на семінарах і конференціях, участі у турнірах, олімпіадах, інтелектуальних конкурсах. Досвід проведення уроків та виховних заходів на основі впровадження ІКТ дозволяє Марченко Оксані Євгенівні досягти таких результатів у навчально-виховній діяльності: опанування широкого масиву інформації, розвитку самостійного мислення, формування активності, здатності орієнтуватися у сучасному інформаційному просторі; потреба аналізу та систематизації отриманої з різних джерел інформації для підготовки виступів та мультимедійних презентацій розвиває логічне мислення, вміння планувати свою роботу, виховує творчу, мислячу особистість, яка вміє висловити власну думку і обґрунтовувати її фактами; завдяки використовуванню всіх доступних можливостей ІКТ (аудіовізуальний супровід, мультимедійні презентації) під час проведення уроку вчителеві вдається створити атмосферу відповідну темі і меті; використання інноваційних технологій під час уроку чи виховного заходу практично завжди вимагає тісної співпраці вчителя та учнів, що сприяє встановленню інтелектуального й духовного контакту між ними, дозволяє будувати партнерські стосунки на засадах взаємоповаги, толерантності; безпосередня участь ліцеїстів у підготовці до заходу, можливість застосовувати свої технічні навички володіння ІКТ, сприяє самоспостереженню учнів, підвищенню самооцінки та впевненості у власних інтелектуальних та духовних силах. Особливого значення у педагогічній діяльності вчитель Марченко Оксана Євгенівна надає особистісно-орієнтованим технологіям навчання, які дозволяють врахувати можливості дитини, спонукати її до свідомого вивчення навчального матеріалу, залучити її до активності на будь-якому етапі уроку. Учні приймають участь у формулюванні проблеми, визначають основні питання, працюють з різними джерелами, узагальнюють, диференціюють, висловлюють власну думку, сперечаються, оцінюють власну діяльність на уроці. В реалізації проектного навчання вчитель Оксана Євгенівна намагається створити умови, за яких учні самостійно здобувають знання з різних джерел, застосовують їх у розв’язанні творчих завдань, набувають комунікативних вмінь та дослідницьких навичок, вчаться спостерігати, аналізувати, прогнозувати, узагальнювати і, як результат, брати активну участь в конкурсах-захистах учнівських науково-дослідницьких робіт МАН, предметних олімпіадах. На перших етапах з обдарованою учнівською молоддю вчитель зацікавлює, мотивує учнів до сприймання завдань різного рівня складності, створює атмосферу співдружності і довіри. Групова та індивідуальні форми роботи дають більше можливостей для диференціації й індивідуалізації навчання. Учні отримують консультації вчителя, виконують творчі завдання, здійснюють роботу по створенню спільних проектів. Основною формою навчання учнів у сучасній школі залишається урок. Сьогодні звичайними для ліцеїстів стали уроки-конференції, уроки-подорожі, семінари, прес-конференції, екскурсії, диспути, інтелектуальні ігри. Більше 10 років Оксана Євгенівна очолює районне методичне об’єднання вчителів біології. За цей час вчителем створена справжня творча лабораторія, де зібрані багаті за змістом і формою методичні матеріали, необхідні для проведення уроків, позакласних заходів, науково-методичної підготовки вчителів біології району. Напрацювання вчителя надруковані у фахових методичних журналах «Біологія» (видавнича група «Основа»), у збірниках матеріалів обласних та всеукраїнських науково-практичних екологічних конференцій та обласного методичного об’єднання вчителів біології. Реалізацію поставленої проблеми вона здійснює під час проведення уроків біології та екології, позакласних виховних заходів, в ході підготовки учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, Всеукраїнському конкурсі-захисті учнівських науково-дослідницьких робіт, під час підготовки учнів ліцею до зовнішнього незалежного оцінювання. Результати роботи вчителя за останні чотири роки досить вагомі, зокрема: 4 переможці і 6 учасників II етапу та 1 переможець III етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад; 3 переможці, 1 учасник I етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН у секціях «Медицина», «Ветеринарія і зоотехнія», «Лісознавство». Таким чином, проаналізувавши досвід вчителя Марченко Оксани можна стверджувати, що впровадження ІКТ на уроках біології та інших дисциплін, є доцільним інструментом формування та розвитку соціально активної особистості Обраний вчителем підхід впровадження ІКТ в навчальний процес сприяє розвитку особистості; розвиває творчі здібності учнів, уміння аналізувати, моделювати, прогнозувати, творчо мислити; формує в учнів вміння самостійно отримувати знання і інформацію для виконання навчальних завдань; підвищує інтерес до вивчення предмета, спонукає до здобування знань протягом усього життя, виховує громадянина з новим типом мислення, тобто сприяє загальній модернізації та демократизації освітньої системи. |
ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ Канева щодо вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду |
Адреси передового педагогічного досвіду Кисленко Тетяна Леонідівна, учитель обслуговуючої праці Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №33 ім. В. Симоненка |
Департамент освіти і науки молоді та спорту Чернівецької обласної... ПРО ВИЯВЛЕННЯ, ВИВЧЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ПОШИРЕННЯ ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ |
Адреси передового педагогічного досвіду: Мороз Яків Іванович Мороз Яків Іванович, старший вчитель І категорії предмета «Захист Вітчизни» Старосільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів... |
Адреси передового педагогічного досвіду вчителів математики – 2007 Ходоровська Стелла Іванівна, Олефіренко Наталія Михайлівна, вчителі математики Кам’янської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів... |
Методичні рекомендації щодо організації виховної роботи в загальноосвітніх... У кабінетах заступників директорів з виховної роботи мають бути створені паперові, електронні картотеки передового педагогічного... |
Використання проектної технології в методичній роботі Валентина Попова,... Організовано роботу творчої групи, яка здійснювала відбір запропонованих методичних проектів. Були проведені методичні консультації... |
Адреси передового педагогічного досвіду Чеканюк Лідія Григорівна, вчитель фізики Уманської загальноосвітньої школи I-III ступенів №8 Уманської міської ради, Щерба Алла Андріївна,... |
5 2012 ДЕРЖАВНА НАУКОВА УСТАНОВА Марченко О. В. Трансформація сучасного простору освіти: тенденції та пріоритети / О. В. Марченко // Теорія і практика управління... |
Список носіїв перспективного передового досвіду з образотворчого мистецтва Чикаленко Раїса Володимирівна – вчитель-методист образотворчого мистецтва Руськополянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів... |