|
Скачати 113.04 Kb.
|
Тема уроку: Подорож Скруджа Різдвяної ночі в часі і просторі як можливість осягнути своє життя. Завдання уроку: Простежити шлях Скруджа Різдвяної ночі, зробити висновки про помилки Скруджа, спостерігати за змінами у його поведінці та характері; формувати вміння аналізувати зміст художнього твору, розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву учнів; виховувати людяність, доброту, милосердя. Форма уроку : урок - подорож . Подорожувати – означає кожної хвилини народжуватися і помирати. Віктор Гюго Очікувані результати : Після цього уроку учні зможуть
На уроці будуть формуватися такі групи компетентностей :
Ключові поняття : Різдвяне оповідання, життєвий шлях героя, деградація , відродження особистості героя . Обладнання: портрет Ч. Діккенса, ілюстрації до І, ІІ, ІІІ строфи. Хід уроку І. Організаційна частина . 1. Привітання з учнями . Як казково вечір наплива, В серці щем забутий ожива. Тихо стукає у шибку Ніч Христового Різдва. Це приходить той чарівний час, Що до неба повертає нас.
Назвіть «ланцюжком» ключове слово попереднього уроку. (Паролем цього уроку можуть бути слова : Чарлз Діккенс, Різдво, оповідання, «Різдвяна пісня в прозі», строфа, Марлей, Дух Минулого Різдва і так далі) . Діти, це третій урок по «Різдвяній пісні», на попередніх уроках ви зуміли визначити особливість жанру різдвяного оповідання, прочитали та проаналізували Строфу І, створювали порт фоліо Скруджа (визначено переможців: групу Патрашок С., Прокопенко Д., Білоусова А.) Зараз ми продовжуємо працювати по строфі ІІ-ІУ. (запис числа, класної роботи) ІІ. Актуалізація опорних знань учнів . 1.Тестування „Відгадай слово ” Перевірка засвоєння матеріалу попередніх уроків (комп’ютерна підтримка) Знайдіть правильну відповідь на запитання, випишіть букви-відповіді, складіть слово і дізнайтеся, що нас очікує сьогодні на уроці.
А) Чарівником Різдва; П) батьком англійського Різдва; Р) Засновником Різдва.
Б) «Дивак»; В) «Слимак»; О) «Скнара».
Д) Усі герої, крім Скруджа; Е) Духи Різдва; Є) Родини Боба Кретчита та Фреда.
А) Жаху; О) Таємничості, фантастичності; І) Суму.
Б) Марлей навідався до Скруджа, щоб попередити про прихід трьох Духів; Р) Дух Минулого Різдва нагадав Скруджеві, що він в дитинстві не любив Різдво; С) Дух Майбутнього Різдва показав Скруджеві , як може закінчитися його життя.
А) Племінник Фред; Е) Пани з благодійної контори; О) Марлей.
В) З повітря; Г) Заліза; Ж) Скриньок для грошей. Перевір себе : ПОДОРОЖ Нас сьогодні чекає подорож разом зі Скруджем і Духами Різдва. Запишіть тему уроку. ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.
Реклама учня:
(Учні пишуть на сніжинках кількома словами свої очікування від уроку. По черзі прикріплюють їх на ялинку. На основі очікувань формулюється мета уроку ) 3.Завдання уроку: - Тож сьогодні завданнями буде: Простежити шлях Скруджа Різдвяної ночі, зробити висновки про помилки Скруджа, спостерігати за змінами у його поведінці та характері; формувати вміння аналізувати зміст художнього твору, розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати людяність, доброту, милосердя. V. Мотивація навчальної діяльності учнів . - В кінці ви спробуєте самі оцінити свою роботу на уроці за карткою самооцінювання. (Ознайомлення учнів з формою проведення уроку , видами роботи ) VІ. Формування нових знань і способів дії . Мозкова атака: - Як ви розумієте зміст висловлювання, який служить епіграфом уроку Подорожувати – означає кожної хвилини народжуватися і помирати. Віктор Гюго, німецький письменник, державний діяч Бесіда: - згадайте наші досягнення минулих уроків і скажіть, чому саме в Різдвяну ніч відбуваються неймовірні пригоди героя? Учень використовує схему «Особливості жанру різдвяного твору» та виставку книг про Різдво (В книгах про Різдво описуються казкові пригоди, перетворення, духи, чорти,..) - А ось як говорять про Різдво сам Чарлз Діккенс та Ебінезер Скрудж. ПОЧИНАЄМО ПОДОРОЖУВАТИ ЧАС ПОДОРОЖІ - РІЗДВО Інсценування «Автор та герой про Різдво»: Ч. Діккенс: «Це радісні дні – дні милосердя, доброти, всепрощення. Це єдині дні в усьому календарі, коли люди ніби за мовчазною згодою, добровільно розкривають одне одному серце і вбачають у своїх ближніх, навіть бідних і знедолених, - таких же людей, як вони самі». Скрудж: «Різдво! Що за дурниці! Коли б я міг робити так, як бажаю, то я б кожного дурня, що шляється та славить Христа, зварив разом з його різдвяною стравою й поховав би, застромивши йому ялинку в серце!» На чиєму боці ви? ІНТЕРВ’Ю З АВТОРОМ - Коли відбувається якась визначна подія, ведуться репортажі, беруться інтерв’ю. Тож і сьогодні на уроці є репортер________________________ Інтерв’ю: Репортер: - Шановний авторе! Чи вірите ви в те, що навіть такий негідник, як Ебінезер Скрудж може все-таки змінитися? Ч. Діккенс: - Я як автор, беззаперечно вірю, що бездушна і зіпсована грішми людина поверне собі душу, і любов, і людяність. Репортер: - Як це можливо? Ч. Діккенс: - Саме в різдвяному творі можливі дива, казкові перетворення героїв. Тож Скруджу я запропонував казкову подорож з привидами та духами Репортер: - Що ж, щасти вам обом. А ми будемо спостерігати за подіями та повідомляти новини. ВАЛІЗА СКРУДЖА Гра «Збираємо уявну валізу героя»: - Вирушаючи в дорогу, разом з необхідними речами ми беремо з собою і найдорожче серцю, без чого путь стане сумним. Які? (фото, телефон..) - Зберемо символічну валізу Скруджа: (рахівниця, гроші,..) - А посмішку треба брати в дорогу? Гарний настрій? Чи взяв їх Скрудж? - А шо ще може взяти із собою Ебінезер Скрудж.? (свої погані вчинки, згадки, помилки, зачерствілу душу) СТОП-КАДР (ФОТО НА ЗГАДКУ) Дослідницька робота «Стоп-кадр» : помилки героя. Учні підготували виставу про вчинки, які здійснив Скрудж. Завдання 1:
1. Скрудж і Фред. Фред: - Будьте здорові, дядечку, зі Святим вечором, з веселим Різдвом! Щасти вам, боже! Скрудж: - Що за дурниці! Цей світ, де я живу, заселений такими дурнями, як ти! Фред: - Та не гнівайтеся, дядечку, а краще приходьте до нас завтра на святковий обід. Скрудж: - Та згинь ти зі своїми святцями! Фред: - Мене до самого серця діймає ваша невблаганність. Ніякої сварки між нами не було, я спробував просити вас заради Різдва, і до кінця свят матиму веселий настрій. Бажаю вам, дядечку, радісно зустріти Різдво! Скрудж: - Прощавай! 2. Скрудж і пан. Пан: - Містере, кілька чоловіків з нас дбають, щоб зібрати грошей та купувати хліб, дрова, м’ясо й теплу одежу бідними. Ми особливо вибрали це свято для своєї діяльності, бо в цю пору найбільше допікає нужда. Скільки скажете записати від вас? Скрудж: - Ніскільки! Я сам не граюсь в Різдво і не маю таких достатків, щоб давати на забави лінивим. Хіба вже немає тюрем та робочих домів для бідних? Пан: - Є, ваша правда. Та багато хто воліє краще вмерти, ніж потрапити туди. Скрудж: - Коли б вони згодилися швидше вмерти, то ще й на краще було б: поменшало трохи людей, а то вже дуже намножилося!Прощавайте. 3. Скрудж і кохана. Кохана: - Любий друже, що трапилося з нашим коханням? Скрудж: - А що трапилося? Кохана: - Ваше обличчя вражає грубими та неприємними рисами. У ваших очах з’явивсь якийсь неспокійний заздрісний вираз. Скрудж: - Пусте. Кохана: - «Пусте». Вам усе одно. Другий божок став вам за мене. Скрудж: - Який божок? Кохана: - Золотий. Всі ваші надії та наміри пожерло одне бажання: охота наживати гроші. Дай Боже, щоб ви були щасливі в тому житті, що ви тепер собі вибрали. Скрудж: - Прощавайте. Завдання 2:
(не шанує Різдво, відмовляється від племінника, невблаганний не допомагає нужденним, егоїст, жадібність до грошей, жажда збагачення руйнує сімейне щастя тощо)
Завдання 3: Продовжіть речення: Людина має право робити помилки, але щоб життєвий шлях закінчився щасливо,вона повинна їх … (виправляти) - Може допоможемо Скруджеві виправитися і зібрати нову валізу?
VІІ. Застосування знань, умінь і навичок .
(кожна група переказує стисло важливі моменти ІІ, ІІІ та ІV строф, після кожного виступу, Скрудж робить свій висновок) СТАНЦІЯ «ДУХ МИНУЛОГО РІЗДВА» І група – подорож Скруджа з Духом Минулого Різдва Учень, який виконує роль Скруджа, підходить до групи, до нього звертається Дух: «Тільки пробило першу годину ночі, я з’явився біля Скруджевого ліжка. Він мене боявся, та я торкнувся своєю рукою його серця, і ми вирушили в дорогу. Я показав декілька картин. Спочатку ми опинилися в пустій школі. Там сидів самотній хлопчик, покинутий всіма на Різдво. Він читав улюблену книгу про Алі-Бабу і 40 розбійників. Я помітив, що Скрудж плаче, дивлячись на цього хлопчика». С.97 Скрудж: «Я згадав, що минулої ночі якийсь хлопчик колядував коло моїх дверей. Мені хотілось би дати йому що-небудь» Дух: «Потім я показав наступні картини, де всі люди на вулицях гуляють і радіють святу. І як приїхала сестра забрати маленького Скруджа додому на Різдво, а він був веселий і щасливий. Сестра вже дорослою помре, і зостанеться її син – Фред». Скрудж: «Я згадав, що в дитинстві любив Різдво, і рідних, і мені зараз хочеться піти до Фреда на святковий обід». Дух: «Потім я показав наступну картину: кохана дівчина повертає слово Скруджеві, бо золотий божок замінив йому кохання. Згодом у тієї дівчини була велика щаслива родина, і Скрудж побачив, як батько піклується про своїх дітей». Скрудж: «Я уявив, що на місті того батька міг би бути я. та всі мої надії пожерло одне бажання: золото. От тоді у мене навернулися сльози . Я хотів би все виправити ». СТАНЦІЯ «ДУХ ТЕПЕРІШНЬОГО РІЗДВА» ІІ група – подорож Скруджа з Духом Теперішнього Різдва. Учень, який виконує роль Скруджа, підходить до групи, до нього звертається Дух: Дух: «Я запросив Скруджа до його кімнати. Він її спочатку не впізнав, бо там було повно всіляких харчів, а в каміні горів такий вогонь, якого той задубілий камін багато-багато років не бачив». Скрудж: «Я зрозумів, що в мене є гроші, а я ніколи собі нічого не дозволяв: ні поїсти, ні погрітись». Дух: «А ще серед інших картин я показав Скруджеві, як зараз святкують Різдво у родині писаря Боба Кретчита. Найбільше Скруджа вразило пусте місце для милиць Тайні Тіма». С. 109-110 Скрудж: «Мені соромно за ці слова. Я хотів би дати грошей для бідних і врятувати Тайні Тіма». Дух: «Наступне, що я показав Скруджеві, - це свято у будинку Фреда. Там розважалися друзі, танцювали, співали. Скрудж: «Я зрозумів, що я втрачаю, коли не хочу визнавати Різдво і не маю рідних, друзів. Я хотів би все виправити». СТАНЦІЯ «ДУХ МАЙБУТНЬОГО РІЗДВА» ІІІ група – подорож Скруджа з Духом Майбутнього Різдва. Учень, який виконує роль Скруджа, підходить до групи, до нього звертається Дух: Дух: «Мене Скрудж боявся найбільше, але він чекав мене і моєї науки.». с. «Я показав Скруджеві, яким буде його похорон: нікого не буде біля його ліжка, все розкрадуть. А одна сім’я навіть зрадіє, що він помер, бо не треба платити борг». «Потім я привів Скруджа на старе кладовище до зарослої бур’яном могили і показав, що це його гідне місце». С.120 Скрудж: «Я зрозумів, як люди живуть, такий їм буде кінець…» VІІІ. Узагальнення та закріплення набутих знань, умінь і навичок . СТАНЦІЯ «ЗАВДАННЯ ГРУПАМ»
СТАНЦІЯ КІНЦЕВА
Репортер: - Шановні глядачі! Ми знову з вами на зв’язку з Чарлзом Діккенсом та Ебінезером Скруджем. Що ж ми бачимо, містере Скрудже, такі разючі зміни: ви посміхаєтеся, такий люб’язний! Скрудж: - О, я вже не той чоловік, що був раніше. Я почуваю себе легким, як пушинка, щасливим, як ангел, веселим, як школяр! Дай Боже, кожному щасливого Різдва! Ч. Діккенс: - Після тієї пригоди Скрудж не бачився більше з Духами, але все життя поводився, як наказує любов до людей, відривав від себе й допомагав іншим. І про нього казали, що вже хто-хто, а Скрудж уміє шанувати Різдво. ІХ. Рефлексія 1. «Відкритий мікрофон»
Учні теж долучилися до різдвяних традицій і дарують гостям свої вироби і найкращі побажання. Х. Оцінювання 1. Самооцінка Оцініть себе по кожному з визначених напрямів від 0 до 3 балів. 1. Ви успішно справилися з тестуванням _______ 2. Ви брали участь в роботі групи _______ 3. Ви виявили себе як творча особистість (брали участь в проведенні презентації, інсценуванні тощо) ______ 4. Ви успішно засвоїли матеріал уроку _______ Всього балів _____
ХІ. Домашнє завдання
|
Ч: Діккенс. Короткі відомості про письменника. «Різдвяна пісня у... Тема: Ч: Діккенс. Короткі відомості про письменника. «Різдвяна пісня у прозі». Мандри Скруджа у часі та просторі |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
Уроку зі світової літератури у 6 класі Тема: Причини деградації Скруджа... Мета: розкрити причини деградації Скруджа та мотиви його переродження; формувати навички аналізу тексту; розвивати образне та асоціативне... |
Що слід вважати пожежею? ... |
«Подорож у часі. Історія створення книги» Амвросіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Амвросіївської районної ради Донецької області |
Бізнес-план це документ, який містить систему ув'язаних у часі й... Бізнес-план – це документ, який містить систему ув'язаних у часі й просторі, узгоджених з метою і ресурсами заходів та дій, спрямованих... |
УРОК №54 Тема уроку. Взаємне розміщення прямої та площини і площин... Мета уроку: повторити, привести в систему й розширити відомості про площину та взаємне розміщення двох площин у просторі; ознайомити... |
38. Дистанційне навчання інформатики та цого організація Це освітній... Це освітній процесс, в якому значна частина викладання здійснюється викладачевіддаленим у просторі або у часі від учнів сучасне дистанційне... |
Одним із найпоширеніших у світі видів ринкових процесів є оптова... Товарна біржа є однією з форм організованого в часі та просторі товарного ринку з його особливостями та правилами |
Культура давных словьян … Отже, сама лише мова не могла бути вирішальним чинником у формуванні культури. Вона вбирала в себе весь життєвий досвід народу, сприяла... |