Уроку: Подорож Скруджа Різдвяної ночі в часі і просторі


Скачати 113.04 Kb.
Назва Уроку: Подорож Скруджа Різдвяної ночі в часі і просторі
Дата 06.01.2014
Розмір 113.04 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Тема уроку: Подорож Скруджа Різдвяної ночі

в часі і просторі

як можливість осягнути своє життя.

Завдання уроку: Простежити шлях Скруджа Різдвяної ночі,

зробити висновки про помилки Скруджа,

спостерігати за змінами у його поведінці та характері;

формувати вміння аналізувати зміст художнього твору,

розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву учнів;

виховувати людяність, доброту, милосердя.
Форма уроку : урок - подорож .

Подорожувати – означає

кожної хвилини

народжуватися і помирати.

Віктор Гюго
Очікувані результати :

Після цього уроку учні зможуть

  • Назвати життєві помилки Скруджа;

  • Пояснити зміну поведінки героя;

  • Назвати основні кульмінаційні картини подорожей Скруджа;

  • Висловлювати своє ставлення до героя повісті ;

  • Ділитися набутим досвідом .


На уроці будуть формуватися такі групи компетентностей :

  • Соціальна;

  • Полікультурна;

  • Комунікативна;

  • Інформаційна;

  • Самоосвітня;

  • Пізнавальна;

  • Продуктивної творчої діяльності.


Ключові поняття : Різдвяне оповідання, життєвий шлях героя, деградація , відродження особистості героя .

Обладнання: портрет Ч. Діккенса, ілюстрації до І, ІІ, ІІІ строфи.


Хід уроку
І. Організаційна частина .

1. Привітання з учнями .

Як казково вечір наплива,

В серці щем забутий ожива.

Тихо стукає у шибку

Ніч Христового Різдва.

Це приходить той чарівний час,

Що до неба повертає нас.


  1. Технологія „Пароль”

Назвіть «ланцюжком» ключове слово попереднього уроку.

(Паролем цього уроку можуть бути слова : Чарлз Діккенс, Різдво, оповідання, «Різдвяна пісня в прозі», строфа, Марлей, Дух Минулого Різдва і так далі) .

Діти, це третій урок по «Різдвяній пісні», на попередніх уроках ви зуміли визначити особливість жанру різдвяного оповідання, прочитали та проаналізували Строфу І, створювали порт фоліо Скруджа (визначено переможців: групу Патрашок С., Прокопенко Д., Білоусова А.)

Зараз ми продовжуємо працювати по строфі ІІ-ІУ.

(запис числа, класної роботи)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів .

1.Тестування „Відгадай слово ”

Перевірка засвоєння матеріалу попередніх уроків (комп’ютерна підтримка)

Знайдіть правильну відповідь на запитання, випишіть букви-відповіді, складіть слово і дізнайтеся, що нас очікує сьогодні на уроці.

  1. Як в Англії називають Чарлза Діккенса?

А) Чарівником Різдва;

П) батьком англійського Різдва;

Р) Засновником Різдва.

  1. Як перекладається з англійської мови ім’я «Скрудж»?

Б) «Дивак»;

В) «Слимак»;

О) «Скнара».

  1. Хто святкував Різдво у творі Ч. Діккенса?

Д) Усі герої, крім Скруджа;

Е) Духи Різдва;

Є) Родини Боба Кретчита та Фреда.

  1. Які відчуття притаманні жанру різдвяного оповідання?

А) Жаху;

О) Таємничості, фантастичності;

І) Суму.

  1. Знайдіть неправильне твердження:

Б) Марлей навідався до Скруджа, щоб попередити про

прихід трьох Духів;

Р) Дух Минулого Різдва нагадав Скруджеві, що він в

дитинстві не любив Різдво;

С) Дух Майбутнього Різдва показав Скруджеві ,

як може закінчитися його життя.

  1. Хто прийшов попередити Скруджа про Духів Різдва?

А) Племінник Фред;

Е) Пани з благодійної контори;

О) Марлей.

  1. Із чого був зроблений ланцюг Марлея?

В) З повітря;

Г) Заліза;

Ж) Скриньок для грошей.

Перевір себе : ПОДОРОЖ
Нас сьогодні чекає подорож разом зі Скруджем і Духами Різдва.

Запишіть тему уроку.

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

  1. Тема уроку: Подорож Скруджа Різдвяної ночі у часі й просторі як можливість осягнути своє життя. (запис теми в зошити)

Реклама учня:

  • учениця _______________ підготувала для вас рекламу до нашого уроку. ( «Хочеш дізнатися, як твердого, як кремінь, потайного, як слимак, скнару заставити за одну ніч почуватися легким, як пушинка, щасливим, як ангел? Тоді читай повість Чарлза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»)

  1. Проведення вправи „Очікування” .

  • Хочете і ви дізнатися? Чого ви ще очікуєте від уроку?

(Учні пишуть на сніжинках кількома словами свої очікування від уроку. По черзі прикріплюють їх на ялинку. На основі очікувань формулюється мета уроку )
3.Завдання уроку:

- Тож сьогодні завданнями буде:

Простежити шлях Скруджа Різдвяної ночі,

зробити висновки про помилки Скруджа,

спостерігати за змінами у його поведінці та характері;

формувати вміння аналізувати зміст художнього твору,

розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву;

виховувати людяність, доброту, милосердя.
V. Мотивація навчальної діяльності учнів .

- В кінці ви спробуєте самі оцінити свою роботу на уроці за карткою самооцінювання.

(Ознайомлення учнів з формою проведення уроку , видами роботи )
VІ. Формування нових знань і способів дії .

Мозкова атака:

- Як ви розумієте зміст висловлювання, який служить епіграфом уроку

Подорожувати – означає

кожної хвилини

народжуватися і помирати.

Віктор Гюго,

німецький письменник, державний діяч
Бесіда:

- згадайте наші досягнення минулих уроків і скажіть, чому саме в Різдвяну ніч відбуваються неймовірні пригоди героя?

Учень використовує схему «Особливості жанру різдвяного твору» та виставку книг про Різдво (В книгах про Різдво описуються казкові пригоди, перетворення, духи, чорти,..)

- А ось як говорять про Різдво сам Чарлз Діккенс та Ебінезер Скрудж.
ПОЧИНАЄМО ПОДОРОЖУВАТИ
ЧАС ПОДОРОЖІ - РІЗДВО

Інсценування «Автор та герой про Різдво»:

Ч. Діккенс: «Це радісні дні – дні милосердя, доброти, всепрощення. Це єдині дні в усьому календарі, коли люди ніби за мовчазною згодою, добровільно розкривають одне одному серце і вбачають у своїх ближніх, навіть бідних і знедолених, - таких же людей, як вони самі».

Скрудж: «Різдво! Що за дурниці! Коли б я міг робити так, як бажаю, то я б кожного дурня, що шляється та славить Христа, зварив разом з його різдвяною стравою й поховав би, застромивши йому ялинку в серце!»

На чиєму боці ви?
ІНТЕРВ’Ю З АВТОРОМ

- Коли відбувається якась визначна подія, ведуться репортажі, беруться інтерв’ю. Тож і сьогодні на уроці є репортер________________________

Інтерв’ю:

Репортер: - Шановний авторе! Чи вірите ви в те, що навіть такий негідник, як Ебінезер Скрудж може все-таки змінитися?

Ч. Діккенс: - Я як автор, беззаперечно вірю, що бездушна і зіпсована грішми людина поверне собі душу, і любов, і людяність.

Репортер: - Як це можливо?

Ч. Діккенс: - Саме в різдвяному творі можливі дива, казкові перетворення героїв. Тож Скруджу я запропонував казкову подорож з привидами та духами

Репортер: - Що ж, щасти вам обом. А ми будемо спостерігати за подіями та повідомляти новини.
ВАЛІЗА СКРУДЖА

Гра «Збираємо уявну валізу героя»:

- Вирушаючи в дорогу, разом з необхідними речами ми беремо з собою і найдорожче серцю, без чого путь стане сумним. Які? (фото, телефон..)

- Зберемо символічну валізу Скруджа: (рахівниця, гроші,..)

- А посмішку треба брати в дорогу? Гарний настрій? Чи взяв їх Скрудж?

- А шо ще може взяти із собою Ебінезер Скрудж.? (свої погані вчинки, згадки, помилки, зачерствілу душу)
СТОП-КАДР (ФОТО НА ЗГАДКУ)
Дослідницька робота «Стоп-кадр» : помилки героя.

Учні підготували виставу про вчинки, які здійснив Скрудж.

Завдання 1:

  • Перегляньте виставу.

  • Визначте ПОМИЛКИ Скруджа .

  • Запишіть ці помилки в зошит.

1.

Скрудж і Фред.

Фред: - Будьте здорові, дядечку, зі Святим вечором, з веселим Різдвом! Щасти вам, боже!

Скрудж: - Що за дурниці! Цей світ, де я живу, заселений такими дурнями, як ти!

Фред: - Та не гнівайтеся, дядечку, а краще приходьте до нас завтра на святковий обід.

Скрудж: - Та згинь ти зі своїми святцями!

Фред: - Мене до самого серця діймає ваша невблаганність. Ніякої сварки між нами не було, я спробував просити вас заради Різдва, і до кінця свят матиму веселий настрій. Бажаю вам, дядечку, радісно зустріти Різдво!

Скрудж: - Прощавай!
2.

Скрудж і пан.

Пан: - Містере, кілька чоловіків з нас дбають, щоб зібрати грошей та купувати хліб, дрова, м’ясо й теплу одежу бідними. Ми особливо вибрали це свято для своєї діяльності, бо в цю пору найбільше допікає нужда. Скільки скажете записати від вас?

Скрудж: - Ніскільки! Я сам не граюсь в Різдво і не маю таких достатків, щоб давати на забави лінивим. Хіба вже немає тюрем та робочих домів для бідних?

Пан: - Є, ваша правда. Та багато хто воліє краще вмерти, ніж потрапити туди.

Скрудж: - Коли б вони згодилися швидше вмерти, то ще й на краще було б: поменшало трохи людей, а то вже дуже намножилося!Прощавайте.

3.

Скрудж і кохана.

Кохана: - Любий друже, що трапилося з нашим коханням?

Скрудж: - А що трапилося?

Кохана: - Ваше обличчя вражає грубими та неприємними рисами. У ваших очах з’явивсь якийсь неспокійний заздрісний вираз.

Скрудж: - Пусте.

Кохана: - «Пусте». Вам усе одно. Другий божок став вам за мене.

Скрудж: - Який божок?

Кохана: - Золотий. Всі ваші надії та наміри пожерло одне бажання: охота наживати гроші. Дай Боже, щоб ви були щасливі в тому житті, що ви тепер собі вибрали.

Скрудж: - Прощавайте.

Завдання 2:


  • Визначте ПОМИЛКИ Скруджа (та запишіть у зошити)

  • Перевірка за методикою «2, 4, 8»

  • Запишіть ці помилки на листочках та добавте у валізу героя.


(не шанує Різдво, відмовляється від племінника, невблаганний

не допомагає нужденним, егоїст,

жадібність до грошей,

жажда збагачення руйнує сімейне щастя тощо)


  • Чи доброю дорога буде з таким багажем?

  • Що треба зробити мандрівнику, щоб дорога була щасливою? (змінитися)



Завдання 3:
Продовжіть речення: Людина має право робити помилки, але щоб життєвий шлях закінчився щасливо,вона повинна їх … (виправляти)


- Може допоможемо Скруджеві виправитися і зібрати нову валізу?


  • Давайте простежимо за мандрівкою нашого героя, попрацюємо в групах. Займіть свої місця біля столів.


VІІ. Застосування знань, умінь і навичок .


  • Ви на минулому уроці отримали завдання:

  1. Об’єднайтися в три групи.

  2. Від імені Духа Минулого, Теперішнього та Майбутнього Різдва розповісти про мандрівку. Звернути увагу на почуття, настрій героя.

  3. Скрудж буде вас уважно слухати і робити свої висновки.

(кожна група переказує стисло важливі моменти ІІ, ІІІ та ІV строф, після кожного виступу, Скрудж робить свій висновок)
СТАНЦІЯ «ДУХ МИНУЛОГО РІЗДВА»
І група – подорож Скруджа з Духом Минулого Різдва

Учень, який виконує роль Скруджа, підходить до групи, до нього звертається Дух:

«Тільки пробило першу годину ночі, я з’явився біля Скруджевого ліжка. Він мене боявся, та я торкнувся своєю рукою його серця, і ми вирушили в дорогу. Я показав декілька картин.

Спочатку ми опинилися в пустій школі. Там сидів самотній хлопчик, покинутий всіма на Різдво. Він читав улюблену книгу про Алі-Бабу і 40 розбійників.

Я помітив, що Скрудж плаче, дивлячись на цього хлопчика». С.97

Скрудж: «Я згадав, що минулої ночі якийсь хлопчик колядував коло моїх дверей. Мені хотілось би дати йому що-небудь»

Дух: «Потім я показав наступні картини, де всі люди на вулицях гуляють і радіють святу. І як приїхала сестра забрати маленького Скруджа додому на Різдво, а він був веселий і щасливий. Сестра вже дорослою помре, і зостанеться її син – Фред».

Скрудж: «Я згадав, що в дитинстві любив Різдво, і рідних, і мені зараз хочеться піти до Фреда на святковий обід».

Дух: «Потім я показав наступну картину: кохана дівчина повертає слово Скруджеві, бо золотий божок замінив йому кохання. Згодом у тієї дівчини була велика щаслива родина, і Скрудж побачив, як батько піклується про своїх дітей».

Скрудж: «Я уявив, що на місті того батька міг би бути я. та всі мої надії пожерло одне бажання: золото. От тоді у мене навернулися сльози . Я хотів би все виправити ».

СТАНЦІЯ «ДУХ ТЕПЕРІШНЬОГО РІЗДВА»
ІІ група – подорож Скруджа з Духом Теперішнього Різдва.

Учень, який виконує роль Скруджа, підходить до групи, до нього звертається Дух:

Дух: «Я запросив Скруджа до його кімнати. Він її спочатку не впізнав, бо там було повно всіляких харчів, а в каміні горів такий вогонь, якого той задубілий камін багато-багато років не бачив».

Скрудж: «Я зрозумів, що в мене є гроші, а я ніколи собі нічого не дозволяв: ні поїсти, ні погрітись».

Дух: «А ще серед інших картин я показав Скруджеві, як зараз святкують Різдво у родині писаря Боба Кретчита. Найбільше Скруджа вразило пусте місце для милиць Тайні Тіма». С. 109-110

Скрудж: «Мені соромно за ці слова. Я хотів би дати грошей для бідних і врятувати Тайні Тіма».

Дух: «Наступне, що я показав Скруджеві, - це свято у будинку Фреда. Там розважалися друзі, танцювали, співали.

Скрудж: «Я зрозумів, що я втрачаю, коли не хочу визнавати Різдво і не маю рідних, друзів. Я хотів би все виправити».
СТАНЦІЯ «ДУХ МАЙБУТНЬОГО РІЗДВА»
ІІІ група – подорож Скруджа з Духом Майбутнього Різдва.

Учень, який виконує роль Скруджа, підходить до групи, до нього звертається Дух:

Дух: «Мене Скрудж боявся найбільше, але він чекав мене і моєї науки.». с.

«Я показав Скруджеві, яким буде його похорон: нікого не буде біля його ліжка, все розкрадуть. А одна сім’я навіть зрадіє, що він помер, бо не треба платити борг».

«Потім я привів Скруджа на старе кладовище до зарослої бур’яном могили і показав, що це його гідне місце». С.120

Скрудж: «Я зрозумів, як люди живуть, такий їм буде кінець…»

VІІІ. Узагальнення та закріплення набутих знань, умінь і навичок .
СТАНЦІЯ «ЗАВДАННЯ ГРУПАМ»

  1. Літературний крос: «Що міг би сказати Марлей, зустрівши Скруджа після подорожей?»

  2. Сенкан до слова Скрудж (за змістом ІІ - ІУ строфи).

  3. Поради Скруджеві (порадьте, що треба Скруджеві взяти в нову валізу, виберіть малюнки).



СТАНЦІЯ КІНЦЕВА

  • Ось ми і дібралися кінцевої мети нашої подорожі.

Репортер: - Шановні глядачі! Ми знову з вами на зв’язку з Чарлзом Діккенсом та Ебінезером Скруджем. Що ж ми бачимо, містере Скрудже, такі разючі зміни: ви посміхаєтеся, такий люб’язний!

Скрудж: - О, я вже не той чоловік, що був раніше. Я почуваю себе легким, як пушинка, щасливим, як ангел, веселим, як школяр! Дай Боже, кожному щасливого Різдва!

Ч. Діккенс: - Після тієї пригоди Скрудж не бачився більше з Духами, але все життя поводився, як наказує любов до людей, відривав від себе й допомагав іншим. І про нього казали, що вже хто-хто, а Скрудж уміє шанувати Різдво.
ІХ. Рефлексія

1. «Відкритий мікрофон»

  • Помилки Скруджа були в тому, що він …

  • Людина може змінити кінець свого життєвого шляху, якщо…

  • Хто вірив у те, що Скрудж може змінитись?

  • Що ви побажаєте собі перед Різдвом?

  • Я вас вітаю та бажаю гарних оцінок.

Учні теж долучилися до різдвяних традицій і дарують гостям свої вироби і найкращі побажання.

Х. Оцінювання

1. Самооцінка

Оцініть себе по кожному з визначених напрямів від 0 до 3 балів.

1. Ви успішно справилися з тестуванням _______

2. Ви брали участь в роботі групи _______

3. Ви виявили себе як творча особистість (брали участь

в проведенні презентації, інсценуванні тощо) ______

4. Ви успішно засвоїли матеріал уроку _______

Всього балів _____

  1. Оцінювання вчителем


ХІ. Домашнє завдання

  1. Перечитати Строфу V «Закінчення».

  2. Творча робота на тему: «Моя зустріч з паном Скруджем» або «Що в житті людини найцінніше?»

Схожі:

Ч: Діккенс. Короткі відомості про письменника. «Різдвяна пісня у...
Тема: Ч: Діккенс. Короткі відомості про письменника. «Різдвяна пісня у прозі». Мандри Скруджа у часі та просторі
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство...
В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання
Уроку зі світової літератури у 6 класі Тема: Причини деградації Скруджа...
Мета: розкрити причини деградації Скруджа та мотиви його переродження; формувати навички аналізу тексту; розвивати образне та асоціативне...
Що слід вважати пожежею?
...
«Подорож у часі. Історія створення книги»
Амвросіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Амвросіївської районної ради Донецької області
Бізнес-план це документ, який містить систему ув'язаних у часі й...
Бізнес-план – це документ, який містить систему ув'язаних у часі й просторі, узгоджених з метою і ресурсами заходів та дій, спрямованих...
УРОК №54 Тема уроку. Взаємне розміщення прямої та площини і площин...
Мета уроку: повторити, привести в систему й розширити відомості про площину та взаємне розміщення двох площин у просторі; ознайомити...
38. Дистанційне навчання інформатики та цого організація Це освітній...
Це освітній процесс, в якому значна частина викладання здійснюється викладачевіддаленим у просторі або у часі від учнів сучасне дистанційне...
Одним із найпоширеніших у світі видів ринкових процесів є оптова...
Товарна біржа є однією з форм організованого в часі та просторі товарного ринку з його особливостями та правилами
Культура давных словьян …
Отже, сама лише мова не могла бути вирішальним чинником у формуванні культури. Вона вбирала в себе весь життєвий досвід народу, сприяла...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка