Бізнес-план це документ, який містить систему ув'язаних у часі й просторі, узгоджених з метою і ресурсами заходів та дій, спрямованих на отримання максимального прибутку внаслідок реалізації підприємницького проекту угоди. Бізнес


Скачати 95.49 Kb.
Назва Бізнес-план це документ, який містить систему ув'язаних у часі й просторі, узгоджених з метою і ресурсами заходів та дій, спрямованих на отримання максимального прибутку внаслідок реалізації підприємницького проекту угоди. Бізнес
Дата 21.03.2013
Розмір 95.49 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи

Бізнес-план – це документ, який містить систему ув'язаних у часі й просторі, узгоджених з метою і ресурсами заходів та дій, спрямованих на отримання максимального прибутку внаслідок реалізації підприємницького проекту (угоди.

Бізнес – ініціативна економічна діяльність, що здійснюється за рахунок власних чи позичених коштів на свій ризик і під свою відповідальність, головною метою якої є отримання прибутку і розвиток власної справи

Основні цілі бізнес-плану:-Формування чіткої мети щодо здійснення підприємницького задуму, визначення конкретних кількісних показників його реалізації і строків їх досягнення

-Розробка взаємопов'язаних виробничих, маркетингових і організаційних програм, що забезпечують досягнення поставленої мети

-Визначення необхідних обсягів фінансування і пошуку його джерел

-Виявлення складнощів і проблем, що зустрічатимуться у ході реалізації проекту

-Організація системи контролю за ходом здійснення проекту

-Підготовка розгорнутого обгрунтування, необхідного для залучення інвесторів до фінансування проекту

Етапи розробки бізнес-плану:

-Підготовчий – підбір виконавців, консультантів, експертів, постановка завдання та розподіл обов'язків між виконавцями, розробка календарного графіка виконання робіт, збір вихідної інформації

-Безпосередня розробка – творчий, взаємоузгоджений процес, який передбачає багатоваріантність розрахунків, узгодження окремих розділів, уточнення вихідної інформації

-Презентація – процес доведення основних положень бізнес-плану до потенційних інвесторів, зацікавлених сторін, працівників підприємства
Вимоги до складання бізнес-плану:

-Має бути написаним простою і зрозумілою мовою з використанням коротких і чітких формулювань

-Його обсяги не повинні перевищувати 20-25 сторінок машинописного тексту

-Повинен мати всеохоплюючий характер, тобто включати всю інформацію щодо проекту, що є цікавою для зацікавлених осіб, інвестора

-Ґрунтуватись на реальних фактах і обґрунтованих пропозиціях

-Повинен мати завершений характер, тобто містити стратегію досягнення поставлених цілей

-Повинен бути комплексним, тобто містити виробниче, маркетингове, організаційне, фінансове забезпечення

-Повинен мати перспективний характер, тобто забезпечувати можливість розробки на його основі подальших планів із збереженням спадковості розвитку

-Має бути гнучким, тобто має забезпечуватись можливість внесення коригувань у розроблені програми

-Повинен мати контрольований характер, пов'язаний з чітким формулюванням графіків робіт, контрольних строків і показників.

Типова структура бізнес-плану:

Типова структура бізнес-плану:

1. Титульний листок

2. Резюме

3. Аналіз положення справ у галузі;

4. Сутність проекту;

5. План маркетингу;

6. Виробничий план;

7. Організаційний план;

8. Оцінка ризиків;

9. Фінансовий план.

10. Додатки.

Документи, що регулюють трудові відносини:

• Конституція України

• Кодекс законів про працю

• Генеральна тарифна угода

• Трудовий договір (Цивільна угода)

• Галузева тарифна угода

• них благ, виконання робіт, надання послуг, а також двірники, кур'єри, сторожі, прибиральники і т.д.

• Колективний договір


Інформаційне поле бізнес-плану – це сукупність документів чи даних правового, політичного, економічного, комерційного, науково-технічного, зовнішньоекономічного та соціального характеру, які забезпечують інформаційні потреби підприємця в процесі опрацювання бізнес-плану

Інформація, необхідна для розробки бізнес-плану :

-Маркетингова( Споживачі, Продукти-аналоги, Ціни, Конкуренти, Особливості просування продукту на ринок )

-Виробнича (Технологія машин та устаткування, Сировина та матеріали, Трудові ресурси, Виробничі пл)

-Фінансова (Рентабельність, Потреби в кредитах, Особливості руху готівки, Оподаткування, Страхув.,)

-Загально-економічна й галузева (Економічна ситуація, Соціальні та політичні умови, Законодавство, ін)

Передбачення та припущення щодо обсягів продажу, частки ринку, можливих цін, темпів зростання бізнесу тощо.

Джерела отримання інформації:

-Законодавчі акти

-Власний досвід практичної діяльності у виробничій сфері

-Безпосередні контакти з майбутніми споживачами, постачальниками, торговими агентами

-Публікації (з питань підприємництва, відомості про конкурентів)

-Статистична інформація про стан і тенденції розвитку галузі (сфери майбутньої діяльності)

-Поточні аналітичні огляди економічної та ринкової ситуації у ЗМІ

-Рекламні матеріали, матеріали виставок, ярмарок, науково-практичних конференцій (семінарів)

Товарна продукція це продукція, прийнята відділом технічного контролю і здана на склад готової продукції; або – це загальна вартість усіх видів готової продукції, робіт, послуг виробничого характеру що буде підготовлена до реалізації.
До обсягу товарної продукції належить:

-готова продукція;

-послуги;

-капітальний ремонт власного підприємства;

-напівфабрикати та запчастини призначені для реалізації стороннім споживачам;

-капітальне будівництво для непромислових підрозділів підприємства;

-роботи пов'язані з освоєнням нової техніки;

-тара, що не входить до оптової ціни виробу.

Реалізована продукція – це продукція поставлена споживачам, гроші за яку надійшли на розрахунковий рахунок постачальника.

Згідно з чинним законодавством, з метою оподаткування, датою реалізації вважається дата передачі права власності на вказану продукцію незалежно від строків здійснення оплати. Отже, законодавством України встановлено поняття реалізованої продукції, яке не включає ознаки оплати продукції, тобто реалізованою вважається передана покупцю продукція без урахування того, оплачена вона чи ні.
Що стосується працівників розумової праці, то доцільно застосовувати систему інвентаризації трудових навичок чи спеціальностей – тобто реєструвати професійні навички службовців із визначенням кількості працівників, котрі володіють цими навичками .

Фактори, що впливають на продуктивність праці:

Підвищення технічного рівня виробництва

Покращання організації виробництва та праці

Зміна об'єму і структури в-тва продукції

Зміна природних умов та інших чинників НС;

Галузеві та інші фактори.

Надлишок персоналу усувається через:

Припинення прийому на роботу

Розриву або непоновлення по закінченні строку тимчасових трудових угод

Ліквідація сумісництва посад

Скорочення пенсіонерів та сумісників

Звільнення працівників із дотриманням соціальних гарантій і виплат відхідної допомоги


Отже товарна і реалізована продукція за своїм складом однорідні.

Але кількісно вони відрізняються на величину зміни залишків нереалізованої готової продукції на початок і кінець планового періоду.

Тп = Рп+Зп-Зк ,

де Тп – товарна продукція;

Рп – реалізована продукція;

Зп – залишок на початок звітного періоду;

Зк – залишок на початок звітного періоду

Валова продукція – це вся продукція підприємства у вартісному вираженні незалежно від ступеня її готовності.

Валова продукція включає товарну продукцію і зміну залишків незавершеного виробництва*

Чиста продукція – це вартість створена на підприємстві тобто додана вартість

Чп = Тп-(М+А) ,де Чп – чиста продукція; Тп – товарна продукція;

М – матеріальні витрати на виробництво продукції;

А – амортизаційні відрахування за відповідний період;

Номенклатура виробництва – це перелік виробів (укрупнений перелік видів продукції), які потрібно виготовити на підприємстві в плановому році

Асортимент – це різновид виробів у межах даної номенклатури.

Виробнича програма визначає необхідний обсяг виробництва продукції у плановому періоді, який відповідає за номенклатурою, асортиментом, і якістю вимогам плану реалізації

Виробнича програма д/о підприємства – це перелік та обсяги д/о робіт або заходів, які потрібно виконати протягом планового періоду із зазначенням строків виконання.

Вона визначає склад, кількість та обсяг продукції, що має бути поставлена споживачам.

Джерела інформації для формування виробничої програми:

-перспективний план;

-прогноз потреби продукції підприємства;

-обсяги держзамовлення та держконтракту на продукцію підприємства;

-результати вивчення поточного попиту на продукцію;

-угоди на постачання продукції заключенні на умовах вільного продажу.

Державний контракт – фінансування виробництва даного виду продукції здійснюється за рахунок держбюджета.

Державне замовлення – в цьому випадку держава здійснює лише викуп готової продукції.

Розділи плану по праці і заробітній платі:

-Підвищення продуктивності праці

-Планування кількості персоналу по категоріях

-Планування фонду заробітної плати

-План підготовки і підвищення кваліфікації персоналу


Завдання плану по праці і зарплаті

-встановлення оптимального співвідношення між кількістю різних категорій працівників п-ства;

-зниження трудомісткості за рахунок вдосконалення техніки і технології, підвищення техрівня;

-забезпечення приросту випуску продукції без збільшення кількості персоналу;

-вдосконалення форм і систем заробітної плати;

-встановлення найраціональнішого співвідношення в оплаті праці окремих категорій працівників ув’язування показників з оплати праці й заробітної плати з іншими показниками поточного плану;

дотримання співвідношення між зростанням продуктивності праці і зростанням заробітної плати

Інформаційна база для розробки плану по праці і заробітній платі:

- матеріали аналізу стану використання трудових ресурсів, продуктивності праці й ефективності стимулювання персоналу підприємства;

- матеріали дослідження й прогнозування кон’юнктури ринку праці в регіоні діяльності підприємства;

- законодавчі та нормативні акти, які регулюють трудові відносини і встановлюють державні гарантії з питань праці та її оплати, прогноз очікуваних змін у даному питанні;

- стратегічний план розвитку підприємства;

- інформація про режим роботи підприємства, кількість робочих місць, виробничих площ.

Поділ персоналу підприємства за категоріями:

-Керівникипрацівники, що займають керівні посади та їх заступники;

-Спеціалісти (фахівці) – виконують спеціальні, інженерно-технічні, економічні та інші роботи (інженери, економісти, бухгалтери, юристконсульти та ін.)

-Службовцівиконують суто технічну роботу, займаються діловодством, обліком, контролем (діловоди, секретарі, обліковці, касири);

Робітники – це категорія персоналу, яка безпосередньо зайнята у процесі створення матеріаль Праця усвідомлена, енергозатратна, суспільно корисна діяльність людини, що вимагає докладання зусиль, здійснення роботи

Продуктивність праці це показник, що характеризує ефективність праці і показує здатність працівників випускати певну кількість продукції за одиницю часу

Показники, що використовуються для розрахунку продуктивності праці: вартісні, натуральні, трудові.

Методи планування продуктивності праці:

-Метод екстраполяції - має невелику трудомісткість, але є не досить точним, оскільки не враховує позитивні зрушення у продуктивності праці, можливі у плановому періоді

-метод коригування базового рівня продуктивності праці з урахуванням його зміни під дією техніко-економічних факторів – доволі трудомісткий, але дає точні результати.

Додаткова потреба в персоналі може задовольнятись через:

використання резервів зростання продуктивності праці

суміщення посад

розширення норм обслуговування



Схожі:

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ
По-друге, бізнес-план це документ, який охоплює всі сторони діяльності підприємства
Складання основних розділів бізнес-плану. Титульний лист. Резюме....
Мета: формувати навички складати бізнес-план селянського (фермерського) господарства
ПРОГРАМА БІЗНЕС-ЗУСТРІЧІ
Бізнес-зустріч розрахована для громадян країн не членів ЄС, які потенційно розглядають можливість інвестувати свої кошти, час та...
БІЗНЕС-ПЛАН розвитку Лозівського професійного ліцею на 2013-2015 роки
Розробка складових елементів бізнес-плану відбулася під час трьох робочих зібрань
1. Бізнес-план у ринковій системі господарювання
Навчально-методичний комплекс з вивчення дисципліни "Бізнес-планування розвитку підприємства" для підготовки студентів V курсу з...
АНКЕТА БІЗНЕС-ПРОЕКТУ
Вказати пріоритетний напрям розвитку відповідної території та / або пріоритетний напрям розвитку малого підприємництва в Запорізькій...
Теми рефератів з дисципліни «Організація та планування підприємств»
Склад бізнес-плану і технологія його розробки. Характеристика основних розділів бізнес-плану
Р еєстраційна форма учасника Українсько-Канадського Бізнес-Форуму
Запрошуємо до участі в Українсько-Канадському бізнес-форумі, який відбудеться 05-07 вересня 2011 року на базі туристичного комплексу...
Це самостійна, ініціативна господарська діяльність громадян, що спрямована...
Щодо Закону України “Про підприємництво”, то там зазначено, що підприємництво — це самостійна ініціатива, систематична на власний...
Повідомлення ТОВ «РІАЛ ІСТЕТ БІЗНЕС ГРУПП» про виникнення особливої інформації
Повне найменування емітента: Товариство з обмеженою відповідальністю "РІАЛ ІСТЕЙТ БІЗНЕС ГРУПП"
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка