|
Скачати 58.81 Kb.
|
Кириленко Інна Дмитрівна, Амвросіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6, учитель фізики Інноваційний підхід до профільного навчання і допрофесійної підготовки старшокласників Ця стаття містить теоретичні матеріали про сутність профільного навчання, які допоможуть по-новому переробити сам навчальний процес та різноманітні освітні програми. Доповідь призначена для використання в загальноосвітніх закладах, щоб забезпечити поглиблене вивчення окремих предметів та якісно підготувати учнів до вступу в вищі навчальні заклади. Ключові слова: профільне навчання, структура, мета, завдання і форми організації профільного навчання. Статья содержит теоретические материалы о сущности профильного обучения, которые помогут по- новому переделать сам учебный процесс и разнообразные образовательные программы. Доклад предназначен для использования в общеобразовательных учреждениях, чтобы обеспечить углубленное изучение отдельных предметов и качественно подготовить учеников к поступлению в высшие учебные заведения. Ключевые слова: профильное обучение, структура, цели, задачи и формы организации профильного обучения. Щоб гідно жити в суспільстві, особистість повинна бути компетентною в різних сферах діяльності. Тому школа має сформувати у дітей уміння обирати свій життєвий шлях, ураховуючи при цьому власні можливості. Сьогоднішні діти – це вже якісно новий склад особистості, адекватний часу й змінам у суспільстві. Профільне навчання – вид диференційованого навчання, який передбачає врахування освітніх потреб, нахилів, здібностей учнів; створення умов для навчання старшокласників відповідно до їхнього професійного самовизначення, що забезпечується за рахунок змін у цілях, структурі та організації навчального процесу. Мета профільного навчання – забезпечення можливостей для рівного доступу учнівської молоді до здобуття загальноосвітньої профільної та початкової допрофесійної підготовки, безперервної освіти впродовж усього життя, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання і мобільності в умовах реформування сучасного суспільства. На думку нашого педагогічного колективу, суспільству потрібна людина, яка вміє застосовувати набуті знання в житті, приймати рішення, знає свої права та обов’язки, реально оцінює себе та свої можливості, уміє формувати стосунки між людьми, дбає про своє здоров’я , здатна долати труднощі й обов’язково має почуття відповідальності, прагне до творчого самовираження. Завдання:
Структура:
Організаційні форми:
У класах з допрофільним навчанням є напрямки:
Тобто профіль навчання охоплює таку сукупність предметів: базові, профільні та курси за вибором. У навчальних закладах передбачається опанування змісту на різних рівнях:
Внутрішньошкільні форми організації профільного навчання:
Зовнішньошкільні форми організації:
Профільне навчання передбачає спеціальний добір кадрів, програми самоосвітньої роботи педагогів і розвитку творчих здібностей учнів, напрацьовування власного досвіду, участі у виставках педагогічних інновацій (колективних, групових, індивідуальних форм роботи: динамічних, ініціативних творчих груп, майстер-класів, творчих звітів, адресної допомоги, фестивалів нестандартних уроків, методичних декад). Особливостями організації процесу забезпечення навчальних і життєвих потреб і прагнень особистості шкільною освітою передбачено:
На мою думку, сьогодення вимагає, передусім, духовності. Здійснити перехід з епохи раціоналізму в епоху духовності – саме такою має бути місія профільного закладу. Це можливо, коли в спілкуванні з дітьми педагог дотримується принципу «не поряд і не над, а разом». Головне – завжди пам’ятати, що дитина – найвище творіння природи. Вона несе в собі життєве завдання, свою місію, якій має служити. Упровадження профільного навчання здійснюється на підставі вивчення освітніх запитів, потреб учнів та їх батьків та внутрішніх ресурсів навчальних закладів. Література
|
Відділ освіти Овруцької районної державної адміністрації Овруцька... Федюніна І. С. Застосування засобів підготовки та демонстрації презентацій як інноваційний підхід до проведення уроків з інформатики.... |
Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних... Метою профільного навчання за спеціалізацією "Деревообробка" є підвищення рівня компетентностей учнів 10-11 класів з основ деревообробки... |
Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів Метою профільного навчання за спеціалізацією «Основи дизайну» є забезпечення загальноосвітньої проектно-технологічної підготовки... |
КУРСОВА РОБОТА «Створення тестів для контролю навчально-пізнавальної діяльності старшокласників на уроках профільного навчання за допомогою інструментальних... |
4. Методичні рекомендації щодо розвитку допрофільної підготовки і... Моніторингове дослідження стану організації профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах Черкаської області |
Лекція Тема: Професійне самовизначення учнів у процесі профільного (професійного навчання) Система профорієнтаційної роботи в загальноосвітній школі в умовах профільного навчання |
Лекція Тема: Професійне самовизначення учнів у процесі профільного (професійного навчання) Система профорієнтаційної роботи в загальноосвітній школі в умовах профільного навчання |
ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ Йної економіки, основних компонентів інформаційної культури учнів, забезпечення умов для їх професійного самовизначення, вироблення... |
НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ Такий підхід вимагає консолідації зусиль кількох закладів освіти, об’єднаних на добровільних засадах. Кожна школа як суб’єкт «об’єднання»... |
О. В. Варецька КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД – КОНЦЕПТУАЛЬНА ОСНОВА СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ Ключові слова: компетентнісний підхід, компетентнісна освіта, освітня компетентність, компетентність, компетенція, діяльнісний підхід,... |