Тренінговий майданчік – інноваційна модель сучасної освітньої технології


Скачати 80.58 Kb.
Назва Тренінговий майданчік – інноваційна модель сучасної освітньої технології
Дата 29.12.2013
Розмір 80.58 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Игнатова Елена Николаевна,

практический психолог ОШ №47

г.Мариуполя

Тренінговий майданчік – інноваційна модель сучасної освітньої технології

Нові тенденції розвитку культури інформаційного суспільства актуалізують потребу пошуку та розробляння нових освітніх систем,у центрі уваги яких перебувають ключові питання,пов`язані з розвитком життєвих компетенцій,ціннісних настанов та свідомого ставлення до власного та громадського здоров`я,- усе те,що допоможе особистості успішно й у повному обсязі виконувати соціальні ролі,активно інтегруватися в сучасному суспільстві.

Поширення інновацій в освітянській галузі міста зумовило потребу в створенні у окрузі № 7 інноваційної моделі тренінгового майданчику,який сприяє:

-створенню інноваційно-виховного середовища для популяризації здорового способу життя,профілактики ризикованої поведінки,формування життєвої компетенції,здатності до соціальної адаптації особистості,здатності реалізуватися в сучасному життєвому просторі;

-створенню інноваційного осередку для апробації та впровадження проектів,програм,спрямованих на здоров` я збережувальні,здоров`я формувальні, здоров`я зміцнювальні технології навчання та виховання успішної,конкурентоспроможної особистості;

-запровадженню механізму між секторної взаємодії різних урядових та неурядових організацій, які сприяють здійсненню превентивних заходів.

Мета діяльності тренінгового майданчику- підвищення рівня поінформованості різних цільових груп(дітей,батьків,педагогів,соціальних педагогів,практичних психологів,керівників) з актуальних питань сьогодення:виховання,популяризації здорового способу життя,організації дозвілля дітей та молоді,управлінський менеджмент.

Завдання полягають у розроблені та впроваджені інтерактивних,інноваційно-превентивних програм щодо формування здорового способу життя серед дітей різних категорій,у навчанні педагогів та батьків.

Серед першочергових завдань діяльності інноваційної моделі надання освітніх послуг визначено: -сприяння виробленню в учасників тренінг-курсів навичок толерантного ставлення до учнів,батьків та педагогів;

-розвиток у підлітків навичок самоорганізації в начальній і дозвільній діяльності,а також сприяння підготовці особистості до свідомого професійного вибору.

Підготовка педагогів,учнів,батьків,проходить у формі тренінгових занять. Безперечно,така форма навчання дозволяє сформувати в людині нові моделі керування власною поведінкою та діяльністю. Саме у тренінговій діяльності досягається більша відкритість,прямота в ставленні до себе та інших,розширюється усвідомлення потенціалів власного особистісного зростання та розвитку.

Основні напрями роботи


Тренінговий майданчик

проведення мас с ових заходів

консультування



проведення просвітницько-превентивних програм


Розроблення, апробація та впровадження інноваційних програм, форм, методів просвітницько-профілактичної роботи, які спрямовані на популяризацію здорового способу життя, - одне із завдань роботи тренінгового майданчика. Тренер має відповідний сертифікат з програм «Рівний- рівному» та «Соціальна робота в громаді».

Відповідно до запитів освітнього округу № 7 на тренінговому майданчику проходять семінари-тренінги різноманітної тематики для різних цільових груп: підлітків, педагогів, батьків.

Тренінговий майданчик – це інноваційна модель надання освітніх послуг різним цільовим групам.

Основна діяльність тренінгового майданчика полягає в проведенні тренінгів, у використанні активних та інтерактивних методів навчання, що значною мірою підвищує ефективність засвоєння отриманих знань.

Соціально-психологічний тренінг – один з методів активного навчання та психологічного впливу, яке здійснюється в процесі інтенсивної групової взаємодії та спрямованого на підвищення компетентності у сфері навчання, в якому загальний принцип активності доповнюється принципом рефлексії над суспільною поведінкою та поведінкою інших учасників групи. Для такої рефлексії та саморефлексії в групі створюються максимально сприятливі умови у вигляді можливості отримати зворотній зв’язок на поведінку кожного учасника від тренера, членів групи, перегляду відеоматеріалів.

Основними завданнями тренінгового майданчика є:

1) Придбання психологічних знань, поглядів різноманітних психологічних шкіл на особистість людини, процес взаїмодії людей, рухомі пружини цієї взаємодії, засоби ефективного спілкування.

2) Надбання зовнішньо виражених вмінь та навичок спілкування: в парній взаємодії, у складі групи, при вступлені в контакт, при активному слуханні та ін., тобто збагачення техніки та тактики спілкування.

3) Корекція комунікативних установок, таких як: партнерство – взаємодія з позиції сили, щирість – маніпуляція, втягнутість – уникання спілкування, настирність – погодження, тобто виработка власних стратегій спілкування.

4) Адекватне сприйняття себе та інших у ситуаціях спілкування.

5) Розвиток та корекція особистості, її глубинних освіт, вирішення особистісних екзистенціальних проблем.

На сьогодні тематика семінарів спланована з урахуванням потреб педагогічної, учнівської та батьківської громад в отриманні послуг певного виду.

Про позитивні результати діяльності тренінгового майданчика свідчать такі факти:

- створення збірника тренінгових вправ «Пізнай себе»;

- проводиться соціальний похід «Молодь за свідоме життя»;

- розробляється та проводиться соціальна рекламна компанія «Твої права» та «Здоровий спосіб життя», створення буклетів;

- проведено заходи з організації змістовного дозвілля під час літньої школи та осінніх, зимових та весняних канікул;

- висвітлено проблему сприяння громадському здоров’ю в засобах масової інформації.

Підсумовуючи викладене вище, можна зробити висновок, що тренінгова діяльність повністю змінила підходи як до навчально-виховної, так і до позаурочної роботи. Просвітницькі програми, які впроваджуються в усіх навчальних закладах міста, дали поштовх до зміни ставлення дітей, педагогів та батьків до власного здоров’я як однієї з основних цінностей у житті людини.

Додаток 1

Інформація про проект «Рівний - рівному»

Із серпня 2000 року Уряд України за підтримки програми розвитку ООН ЮНЕЙДС та за фінансування фонду ООН впроваджує в Україні програму «Сприяння просвітницькій роботі «Рівний - рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя». В основу просвітницько-профілактичної програми покладено метод навчання «Рівний - рівному».

Сутність цього методу полягає в тому, що головну роль у поширенні знань здійснює сама молодь. Навчання проводяться через надання достовірної, соціально значущої інформації під час довільного спілкування в рамках організованої (тренінги, акції, кампанії) та неформальної (спілкування з однолітками) роботи, яку проводять спеціально підготовлені підлітки-інструктори.

Зміст проекту розкривається через низку навчалньих модулів.

Модуль 1 – «Спілкуємось та діємо» - спрямований на формування навичок толерантного спілкування, ефективної взаємодії та відповідальної поведінки.

Модуль 2 – «Твоє життя – твій вибір» - спрямований на формування знань про здоровий спосіб життя та вплив наркотичних речовин на здоров’я підлітків та молоді.

Модуль 3 – «Прояви турботу та обачливість» для підлітків та молоді – спрямований на отримання загальних знань про безпечну поведінку, про негативні наслідки куріння, вживання алкоголю, наркотиків та їхній вплив на ризик інфікування ВІЛ, ІПСШ. Для підлітків 15-18 років – безпека статевих стосунків, профілактика інфікування ВІЛ, ІПСШ та незапланової вагітності.

Модуль 4 – «Знаємо та реалізуємо свої права» - спрямований на усвідомлення підлітками своїх прав, обов’язків, відповідальності стосовно здорового способу життя та вибору правомірної поведінки.

Додаток 2

1. «Права дитини»;

2. «Основи батьківської компетентності»;

3. «Використання інтерактивних технологій у програмах із формування здорового способу життя серед дітей та підлітків»;

4. «Профілактика жорстокого ставлення та насильства серед дітей та підлітків»;

5. «Сучасні підходи у сфері охорони здоров’я та його популяризації»;

6. «Сімейні групові наради як метод розв’язання конфліктних ситуацій»;

7. «Усвідомлене батьківство як умова повноцінного розвитку дитини та підвищення потенціалу громади»;

8. «Форми організації дозвілля дітей та молоді»;

9. «Громада як осередок соціальної роботи з дітьми та сім’ями»;

10. «Збереження та зміцнення репродуктивного здоров’я підлітків і молоді: потенціал громади».

Положення

про тренінговий майданчик у ЗОШ № 47 –

опорної школи освітнього округу № 7

1. Загальні положення.

Тренінговий майданчик – це спеціалізоване формування, метою діяльності якого є підвищення професійної компетентності педагогів навчальних закладів, інформованості учнівської молоді, батьків.

Тренінговий майданчик створено 01.09.20__ року на базі ЗОШ № 47 м. Маріуполя.

У своїй діяльності керується Законами України, чинним законодавством України, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування про сприяння поліпшенню громадського здоров’я та даним Положенням.

Тренінговий майданчик забезпечує вивчення потреб та запитів учнів, батьків та педагогічних громад, надає послуги щодо їх задоволення.

Діяльність тренінгового майданчику забезпечується педагогом-тренером, підготовленим ____, який має сертифікати та свідоцтва.

Утримання тренінгового майданчика здійснюється за власні кошти тренера.

Тренінговий майданчик підконтрольний директору ЗОШ № 47 – голові освітнього округу № 7 м. Маріуполя.

2. Основними завданнями тренінгового майданчику є:

- організація та проведення тренінгів,семінарів, акцій;

- популяризація практичного досвіду соціальної роботи;

- надання індивідуальних та групових консультацій педагогам, батькам щодо специфіки організації соціальної роботи з різними цільовими групами.

3. Діяльність тренінгового майданчика базується на таких принципах:

- доступність послуг для різних цільових категорій;

- зв’язок теорії з практикою;

- відповідальність послуг запитам членів громади.

4. Тренінговий майданчик співпрацює з навчальними закладами, які входять в освітній округ № 7, соціальними службами для сімей, дітей та молоді, неурядовими організаціями.

5. Відповідно до завдань тренінговий майданчик забезпечує:

- використання матеріальної бази, інформаційних технологій;

- надання допомоги в доборі літератури з різних питань соціальної роботи.

6. Тренінговий майданчик користується майном, наданим директором ЗОШ № 47.

Схожі:

ТЕХНОЛОГІЇ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ як шлях формування професійної компетентності педагога
Створення моделі професійно компетентного педагога сучасної освітньої установи, розробка моделі індивідуального маршруту професійної...
Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про авторське право і суміжні права", "Про науково-технічну інформацію", "Про наукову...
Модель психолого-педагогічної компетентності класного керівника Блок знань
Знання нормативно-правових актів, що регламентують функціонування освітньої системи
Валерій Іванович Комишник
В умовах зростаючої конкуренції активна інноваційна діяльність на підприємствах дедалі більше визначає успіх підприємницької діяльності....
ІННОВАЦІЙНА ПОЛІТИКА ТА ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КРАЇН У ПОСТКРИЗОВИЙ ПЕРІОД
Ано причини, що призвели до сучасної економічної кризи; визначено основні напрямки модернізації системи державного регулювання економічного...
ВСТУП
Важливими напрямком сучасної освітньої діяльності в Україні є реалізація комплексної державної політики щодо збереження здоров'я...
Уроках історії Педагогічна довідка
Тестові технології оцінювання рівня освітньої компетентності учнів на уроках історії
Практична робота №1 ПРОСТА (З ДВОМА ЗМІННИМИ) ЕКОНОМЕТРИЧНА МОДЕЛЬ Основні теоретичні положення
Серед численних зв'язків між економічними показниками завжди можна виокремити такий, вплив якого на результативну ознаку є основним,...
Використання ІКТ у діяльності сучасної школи
Нові інформаційні технології стають не тільки головною рушійною силою прогресу, але й потужним засобом навчання
Е. А. Юрьева. Квалиметрическая модель результативности этнопедагогической...
КВАЛІМЕТРИЧНА МОДЕЛЬ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ЕТНОПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка