Використання ІКТ у діяльності сучасної школи


Скачати 34.8 Kb.
Назва Використання ІКТ у діяльності сучасної школи
Дата 24.12.2013
Розмір 34.8 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Використання ІКТ у діяльності сучасної школи

Політик думає про наступні вибори,

державний діяч - про наступне покоління

Д. Кларк

Нові інформаційні технології стають не тільки головною рушійною силою прогресу, але й потужним засобом навчання.

В широкому сенсі слово технологія - це спосіб освоєння людиною матеріального світу за допомогою соціально організованої діяльності, що включає три компоненти: інформаційну (наукові принципи та обґрунтування), матеріальну (знаряддя праці) та соціальну (фахівці, які мають професійні навички).

Під інформаційною технологією навчання розуміють таку модель навчально-виховного процесу, у якій мета досягається насамперед за рахунок найповнішого використання можливостей комп'ютерів та програмного забезпечення.

Основною метою інформаційних технологій є підготовка учнів до комфортного самопочуття в умовах інформаційного суспільства.

Я вважаю, що інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують і ефективність самостійної роботи.

Комп'ютер у школі являє собою потужну інформаційну підтримку вчителеві в організації навчального процесу, підвищує якість та ефективність навчальних методик, дає можливість реалізації індивідуального підходу до кожного учня.

В процесі розвитку освіти України курс інформатики і
обчислювальної техніки прийнятий в якості обов'язкового
для загальноосвітньої школи. І, незважаючи на перші труднощі, пов'язані з нестачею і низькою надійністю техніки, дефіцитом підготовлених учительських кадрів та ін., цей курс постійно вдосконалюється і вже посів надійне місце у навчальній програмі.

Дослідження проведення комп’ютерних занять у Макіївській загальноосвітній школі № 72 показує, що діти шкільного віку з великим інтересом спілкуються з комп’ютером, без утруднень оволодівають багатьма елементами комп’ютерної грамотності, а використання комп’ютерних навчальних програм допомагає їм успішно засвоювати новий матеріал, сприяє формуванню вмінь і навичок.

Порівняльний аналіз

ефективності засвоєного матеріалу на уроках

Впровадження комп'ютерної техніки в навчальний процес школи дає змогу школярам розширювати свої можливості, спонукає до активної навчальної діяльності, є гарним засобом активізації пізнавальної діяльності, дає можливість з цікавістю вивчати будь-які предмети. Хоча може виникнути ряд проблем з комп'ютеризацією навчання у школі:

  • не якісне володіння учителями навичками роботи за комп’ютером;

  • небажання переходу вчителів до інновацій в системі навчання;

  • закоренілі погляди «старе надійне і краще за нове»;недостатнє

  • забезпечення навчальними програмами;

  • недостатня матеріальна база.

Але не треба забувати, що використання ЕОМ у навчальному процесі змінює функції вчителя. Машині передаються лише ті функції, з якими вона може впоратися ефективніше за вчителя.

Використання інформаційних технологій на уроках може відбуватися різними способами, це залежить від низки факторів, найважливішими з яких, я вважаю, такі: потреби конкретного уроку, рівня володіння різними програмами та наявністю сертифікованих програм у системі   освіти. Серед зазначених технологій використовуємо такі їх види:

  • інформаційні технології;

  • електронні підручники;

  • окремі типи файлів (зображення, відео-, аудіо-, анімації);

  • розроблені авторські уроки (інтеграція різних об’єктів в один формат-     презентації, web-сторінки).

У своїй роботі я надаю перевагу використанню створених власних уроків, зокрема мультимедійних супроводів. На порталі Класна оцінка (http://klasnaocinka.com.ua) створена тема «Переваги та недоліки використання ІКТ для підтримки навчально-виховного процесу. Що це дає Вам? Учням?». Зробивши аналіз, багато вчителів віддають більше переваг у використанні ІКТ під час навчально-виховного процесу.

Таким чином, узагальнивши сучасні уявлення про можливості комп'ютеризації освіти, можна виявити такі чотири напрями використання комп'ютерів:

  1. Комп'ютер як об'єкт вивчення.

  2. Комп'ютер як засіб навчання.

  3. Комп'ютер як складова частина системи управління народною освітою.

  4. Комп'ютер як елемент методики наукових досліджень.

Схожі:

І. М. Кушнір ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ...
Постановка проблеми. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчальному процесі дозволяє реалізувати інформатизацію...
ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНФОРМАТИКИ В СТАРШИХ КЛАСАХ
Одним із методів, що суттєво збагачує навчальний процес нашої сучасної школи, є метод навчальних проектів, використання якого змінює...
Методичні рекомендації щодо використання ІКТ під час викладання іноземних мов
Основний зміст діяльності з навчання іноземної мови зосереджений на пріоритеті комунікативної мети, збалансованому навчанні усних...
ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ ЕТИКИ
Хочу відмітити, що ІКТ я застосовую не замість колишніх методів, прийомів і засобів навчання, а разом з ними, оскільки вони є складовою...
ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ...
Обсягу інформації та залучення інформаційних ідей, засобів і технологій майже до кожної галузі людської діяльності. Навчання з використанням...
ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ...
Обсягу інформації та залучення інформаційних ідей, засобів і технологій майже до кожної галузі людської діяльності. Навчання з використанням...
У. А. Уорд Практичний досвід, спостереження та дослідження, які було...
Моделі компетентнісно спрямованого навчання в ЗСГГ №27 “Школа професійної кар’єри та компетентності учнів”, трансформувалося пізніше...
Тема: Використання сучасного програмного забезпечення для організації...
Використання систем керування комп’ютерним кабінетом. Робота з програмою NetSupport Manager
Завідувачка лабораторії «Культурно-виховуюче середовище сучасної...
О. М. Коберника. В центрі уваги Авторської школи О. А. Захаренка завжди знаходилася дитина з її проблемами, інтересами, прагненнями....
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
«Карти ІКТ грамотності» для суспільствознавчих дисциплін загальноосвітньої школи США
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка