|
Скачати 34.8 Kb.
|
Використання ІКТ у діяльності сучасної школи Політик думає про наступні вибори, державний діяч - про наступне покоління Д. Кларк Нові інформаційні технології стають не тільки головною рушійною силою прогресу, але й потужним засобом навчання. В широкому сенсі слово технологія - це спосіб освоєння людиною матеріального світу за допомогою соціально організованої діяльності, що включає три компоненти: інформаційну (наукові принципи та обґрунтування), матеріальну (знаряддя праці) та соціальну (фахівці, які мають професійні навички). Під інформаційною технологією навчання розуміють таку модель навчально-виховного процесу, у якій мета досягається насамперед за рахунок найповнішого використання можливостей комп'ютерів та програмного забезпечення. Основною метою інформаційних технологій є підготовка учнів до комфортного самопочуття в умовах інформаційного суспільства. Я вважаю, що інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують і ефективність самостійної роботи. Комп'ютер у школі являє собою потужну інформаційну підтримку вчителеві в організації навчального процесу, підвищує якість та ефективність навчальних методик, дає можливість реалізації індивідуального підходу до кожного учня. В процесі розвитку освіти України курс інформатики і обчислювальної техніки прийнятий в якості обов'язкового для загальноосвітньої школи. І, незважаючи на перші труднощі, пов'язані з нестачею і низькою надійністю техніки, дефіцитом підготовлених учительських кадрів та ін., цей курс постійно вдосконалюється і вже посів надійне місце у навчальній програмі. Дослідження проведення комп’ютерних занять у Макіївській загальноосвітній школі № 72 показує, що діти шкільного віку з великим інтересом спілкуються з комп’ютером, без утруднень оволодівають багатьма елементами комп’ютерної грамотності, а використання комп’ютерних навчальних програм допомагає їм успішно засвоювати новий матеріал, сприяє формуванню вмінь і навичок. Порівняльний аналіз ефективності засвоєного матеріалу на уроках Впровадження комп'ютерної техніки в навчальний процес школи дає змогу школярам розширювати свої можливості, спонукає до активної навчальної діяльності, є гарним засобом активізації пізнавальної діяльності, дає можливість з цікавістю вивчати будь-які предмети. Хоча може виникнути ряд проблем з комп'ютеризацією навчання у школі:
Але не треба забувати, що використання ЕОМ у навчальному процесі змінює функції вчителя. Машині передаються лише ті функції, з якими вона може впоратися ефективніше за вчителя. Використання інформаційних технологій на уроках може відбуватися різними способами, це залежить від низки факторів, найважливішими з яких, я вважаю, такі: потреби конкретного уроку, рівня володіння різними програмами та наявністю сертифікованих програм у системі освіти. Серед зазначених технологій використовуємо такі їх види:
У своїй роботі я надаю перевагу використанню створених власних уроків, зокрема мультимедійних супроводів. На порталі Класна оцінка (http://klasnaocinka.com.ua) створена тема «Переваги та недоліки використання ІКТ для підтримки навчально-виховного процесу. Що це дає Вам? Учням?». Зробивши аналіз, багато вчителів віддають більше переваг у використанні ІКТ під час навчально-виховного процесу. Таким чином, узагальнивши сучасні уявлення про можливості комп'ютеризації освіти, можна виявити такі чотири напрями використання комп'ютерів:
|
І. М. Кушнір ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ... Постановка проблеми. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчальному процесі дозволяє реалізувати інформатизацію... |
ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНФОРМАТИКИ В СТАРШИХ КЛАСАХ Одним із методів, що суттєво збагачує навчальний процес нашої сучасної школи, є метод навчальних проектів, використання якого змінює... |
Методичні рекомендації щодо використання ІКТ під час викладання іноземних мов Основний зміст діяльності з навчання іноземної мови зосереджений на пріоритеті комунікативної мети, збалансованому навчанні усних... |
ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ ЕТИКИ Хочу відмітити, що ІКТ я застосовую не замість колишніх методів, прийомів і засобів навчання, а разом з ними, оскільки вони є складовою... |
ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ... Обсягу інформації та залучення інформаційних ідей, засобів і технологій майже до кожної галузі людської діяльності. Навчання з використанням... |
ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ... Обсягу інформації та залучення інформаційних ідей, засобів і технологій майже до кожної галузі людської діяльності. Навчання з використанням... |
У. А. Уорд Практичний досвід, спостереження та дослідження, які було... Моделі компетентнісно спрямованого навчання в ЗСГГ №27 “Школа професійної кар’єри та компетентності учнів”, трансформувалося пізніше... |
Тема: Використання сучасного програмного забезпечення для організації... Використання систем керування комп’ютерним кабінетом. Робота з програмою NetSupport Manager |
Завідувачка лабораторії «Культурно-виховуюче середовище сучасної... О. М. Коберника. В центрі уваги Авторської школи О. А. Захаренка завжди знаходилася дитина з її проблемами, інтересами, прагненнями.... |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь «Карти ІКТ грамотності» для суспільствознавчих дисциплін загальноосвітньої школи США |