І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь


Скачати 54.39 Kb.
Назва І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Дата 08.05.2013
Розмір 54.39 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи

І Н Ф О Р М А Ц І Й Н И Й Б Ю Л Е Т Е Н Ь

4, 2010







Інститут інформаційних технологій і засобів навчання

НАПН України

Інформаційно-аналітичний відділ педагогічних інновацій



«Карти ІКТ грамотності» для суспільствознавчих дисциплін загальноосвітньої школи США

Розв’язання проблеми використання стандартів ІКТ у процесі вивчення суспільствознавчих дисциплін загальноосвітньої школи запропонувала організація Партнерство для навичок 21го століття (Partnership for 21st Century Skills), що була створена в 2002 році завдяки зусиллям уряду США в особі Міністерства освіти. У співробітництві з Національною радою із соціальних досліджень (NCSS) та іншим організаціями, що працюють у цій галузі, розроблено так звані «Карти ІКТ грамотності», які ілюструють перетин між інформаційним і комунікаційними технологіями та основними академічними дисциплінами. «Карти ІКТ грамотності» було складено з математики, англійської мови, природничих дисциплін і предметів суспільствознавчого циклу для трьох рівнів загальноосвітньої школи: початкового, середнього, старшого. Стандарти, що запропоновані у цих документах, дають можливість педагогам зорієнтуватися, які конкретні знання і навички ІКТ-грамотності можуть бути інтегровані у змісті навчальних предметів, щоб відповідати вимогам 21 століття, створюючи умови для більш ефективного та якісного навчання та рівного доступу до освіти. Концептуальні засади, що лягли в основу розробки цих карт, базуються на компетентісному підході і спрямовані на формування знань та умінь у шести напрямках.

Для предметів суспільствознавчого циклу вони визначені, як:

формування критичного мислення і навички вирішення проблем, що включає набуття практичного досвіду у формулюванні власних міркувань під час осмислення проблеми, уміння зробити вибір, розуміння взаємозв'язку між системами, визначення рамок або площини проблеми, її аналіз і шляхи вирішення;

навчання контекстуальним навичкам, що передбачає використання знань у самих різних контекстах, як у класі, так і за його межами, розуміння того, що знання набуваються в рамках контексту;

комунікативні навички, володіння якими надає можливість формулювати думки та ідеї чітко і ефективно;

навички інформаційної і медіа грамотності сприяють розумінню, використанню і створенню ефективних усних, письмових та мультимедійних повідомлень в різних форматах і контекстах. Ці навички допомагають аналізувати, знаходити, керувати, інтегрувати, оцінювати та створювати інформацію у різних формах, у тому числі і медіа форматі;

навички творчої та інноваційної діяльності формують уміння демонструвати оригінальність і винахідливість у роботі, уміння розробки, впровадження та поширення нових ідей серед інших, що спрямовують учня бути відкритим і реагувати на нові різноманітні перспективи;

навички співпраці, що передбачають здатність учня демонструвати готовність і можливість до ефективної роботи у різних групах, бажання бути корисним, при необхідності проявляти готовність йти на компроміс для досягнення спільної мети.



Для формування наведених вище знань, умінь, навичок і ціннісних орієнтирів по кожному напрямку для кожного з трьох рівнів (початкового, середнього – 8 клас, та старшого – 12 клас) розробники пропонують стандарти ІКТ. Наприклад, по закінченню 4 класу, якщо узагальнити перелік ІКТ компетентностей, учні, використовуючи інструментарій ІКТ, мають набути умінь, знань та навичок:

  • роботи з пошуковими системами та стратегіями пошуку;

  • будування таблиць та роботи з ними;

  • знання графічного програмного забезпечення,

  • використання Інтернет-джерел;

  • проведення «мозкового штурму» програмного забезпечення,

  • роботи з графічними програмами (малюнок, живопис, редагування зображень),

  • роботи з мультимедійними ресурсами (картинки, відео, звук, анімація),

  • роботи з системами автоматизованого навчання (CAI - Computer Aided Instruction) та симуляторами програмного забезпечення,

  • роботи у режимі відеоконференції, ТБ та DVD;

  • використання геоінформативних інструментів та глобальних систем місцевизначення (GPS - Global Positioning System ).

Також по закінченню 4 класу учні мають оволодіти навичками використання друкованих ресурсів, цифрових зображень, працювати у веб- видавничих програмах.

Крім того, «карти» мають зразки навчальних досягнень учнів по кожному із шести напрямків. Як приклад практичного застосування ІКТ у початковій школі подано практики використання посилань, цифрових матеріалів, що можуть бути застосовані для виявлення та опису природних та людських ресурсів, або товарів, що необхідні для спланованої господарської діяльності на регіональному або державному рівні. Наприклад, учні можуть досліджувати ресурси Інтернету і шукати інформацію щодо складу ґрунтів місцевого регіону країни та аналізувати можливість їх використання.

Володіння технологіями графічного відображень даних використовується для того, щоб навчитися робити свідомий вибір та приймати участь у житті місцевих громад або брати участь у процесах вирішення державних чи суспільних проблем. Як приклад, учні будують таблиці, що ілюструють фінансові ресурси, виділені Штатом для кожної школи району. Інформація має відобразити кошти, що передбачені державою на кожного учня школи. Учні структурують інформацію за алфавітом, а також вказують кошти (суму в доларах) від найбільшого до найменшого показника, і обговорюють свої думки та роблять зауваження з приводу цієї інформації. Питаннями для дискусії можуть бути: Яка школа буде найпопулярнішою і чому? Що може відрізняти школи їх району з найнижчим фінансуванням в порівнянні з школами з найвищим фінансуванням?

За допомогою доступу до інформації учні мають виявити взаємозв'язок між роллю уряду і послугами, що надаються громадськості. Прикладом такої роботи може бути дослідження, що проводять всі четверті класи в школі, за темою, щодо спортивних секцій, гуртків, клубів та ін., які можна відвідувати у їх районі. Результати мають бути представлені у вигляді графіків. Учні використовують GIS та GPS, щоб показати частини району, в яких розташований той чи інший гурток або секція.

Процеси реформування і розвитку сучасної суспільствознавчої освітньої галузі США також характеризує перегляд підходів до стандартизації, зокрема у аспекті впровадження інформаційних і комунікаційних технологій. Проблема модернізації стандартів, зміна підходів до стандартів навчальних планів, змісту освіти, навчальних досягнень учнів пов’язана компетентісно-орієнтованим спрямуванням сучасної освіти, що в свою чергу викликане перетвореннями, які відбуваються у житті суспільства, науці, економіці, політиці і т.і. Аналіз досвіду застосування освітянами США компетентісного підходу до стандартизації освіти є актуальним для вітчизняних фахівців. Демократизація суспільства, стрімкий розвиток ІКТ відображається на освітніх реформаційних процесах і зумовлює тенденції включення до рамки стандартів предметів суспільствознавчого циклу ІКТ компетентностей, що дозволяє просувати сучасні світові тенденції розвитку освітньої галузі і освіти в цілому, а саме, забезпечити рівний доступ, покращити якість освіти, забезпечити умови для освіти продовж життя.
За матеріалами організації Партнерство для навичок 21го століття (Partnership for 21st Century Skills) - http://www.p21.org
Матеріал підготувала науковий співробітник Інформаційно-аналітичного відділу педагогічних інновацій Інституту інформаційних технологій і засобів навчання

НАПН України Гриценчук О.О.

Адреса: Україна, 04060, м. Київ, вул. Максима Берлінського, 9

тел/факс: (044) 440–96–27

http://ime.edu-ua.net e-mail: [email protected]





Схожі:

І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь

І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Он-лайн ресурси та видання з використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
ПРОБЛЕМА ЕФЕКТИВНОСТІ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
НАЙБІЛЬШ РОЗПОВСЮДЖЕНІ ВІЛЬНІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ВАРІАНТИ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Використання навчальних ресурсів інформаційних освітніх мереж для викладання дисциплін гуманітарного циклу в країнах зарубіжжя
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Саме тому у даний час особливий наголос ставиться на аналіз проблем мотивації слухачів до очно-дистанційного навчання
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Україні; вона відкриває не тільки можливості вибору навчальних програм, а й широкого доступу всіх верств населення до якісної освіти...
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Співробітники Інституту засобів навчання АПН України запрошують Вас скористатись можливістю ознайомитись з поширеними інформаційними...
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Представництва Банку в різних країнах світу займаються реалізацією його програм, підтримують зв’язок з урядом і цивільним суспільством...
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Відділом телекомунікаційних систем та мережевих технологій та Центру педагогічних інновацій та інформації Центрального інституту...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка