Тема: Використання сучасного програмного забезпечення для організації і підтримки навчального процесу із застосуванням ІКТ 


Скачати 410.73 Kb.
Назва Тема: Використання сучасного програмного забезпечення для організації і підтримки навчального процесу із застосуванням ІКТ 
Сторінка 1/4
Дата 29.04.2013
Розмір 410.73 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4
 

Тема: Використання сучасного програмного забезпечення для організації і підтримки навчального процесу із застосуванням ІКТ (2 год)

 

1.              Використання систем керування комп’ютерним кабінетом. Робота з програмою NetSupport Manager

2.              Використання телекомунікацій в навчальному процесі. Телеконференції

3.              Організація відеозв’язку

4.              Робота з системами відеоконференцій Skype

Література:

1. Гуревич Р.С., Кадемія М.Ю. Інформаційно-телекомунікаційні технології в навчальному процесі та наукових дослідженнях: Навчальний посібник для студентів педагогічних ВНЗ і слухачів інститутів післядипломної педагогічної освіти. – Вінниця: ООО „Планер”, 2005. – 366 с.

2. Энциклопедия. Компьютерные сети, Интернет / Ю. Новиков и др. – СПб.: Питер, 2002. – 928 с.

3. Кадемія М.Ю., Козяр В.М., Кобися В.М., Коваль М.С. Соціальні сервіси Веб 2.0 і Веб 3.0. у навчальній діяльності: навчальний посібник. – Вінниця: ТОВ «Планер», 2010. – 230 с.

4. Кадемія М.Ю., Сисоєва О.А. Методика використання програмного продукту Skype : навчально-методичний посібник / М. Ю. Кадемія, О. А. Сисоева. - Вінниця : ВДПУ ім. М. Коцюбинського, 2010. - 147 с.

5. Камер Д. Компьютерные сети и Internet. Разработка приложений для Internet. – М.: Вильямс, 2002.

6. Олифер В.Г., Олифер Н.А. Компьютерные сети. Принципы, технологии, протоколы. - СПб.: Питер, 2001.

7. Соломенчук В. Интернет: краткий курс. - СПб.: Питер, 2000.

8. Шниер М. Толковый словарь компьютерных технологий. - М.: ДиаСофт, 2000. – 720 с.

9. Ясулайтіс В.А. Дистанційне навчання: Методичні рекомендації. – К.: МАУП, 2005. – 72 с.

 

1.     Використання систем керування комп’ютерним кабінетом. Робота з програмою NetSupport Manager

Компанія NetSupport Limited (раніше PCI) була заснована в 1989. Штаб-квартира компанії розташована в Пітерборо, Великобританія. NetSupport спеціалізується на розробці комерційних пакетів програм для управління і підтримки локальних і великих розгалужених комп'ютерних мереж. Флагманський продукт компанії - пакет NetSupport ManagerRemote Control і Desktop Management. NetSupport Manager і його похідні продаються у всьому світі і лідирують на ринку програмного забезпечення багатьох країн. Якість продуктів і їх міжнародний успіх сприяли швидкому зростаннюNetSupport і визнанню її серед компаній-розробників програмного забезпечення.

Програмне забезпечення Netsupport:

            NetSupport DNA полегшує централізоване управління РС підприємства, роблячи його безпечним і скоординованим. NetSupport DNA забезпечує широкий діапазон можливостей для локалізації і управління РС в мережевому середовищі. Продукт не тільки зберігає основні дані користувача (ім'я, телефон і так далі), але і забезпечує детальне зберігання об'єкту підтримки, даних лізингу і обслуговування. NetSupport DNA має могутній модуль HardwareInventory, який містить великий об'єм інформації про кожен конкретний РС, від CPU і BIOS до пам'яті, яка використана услотах пам'яті і так далі. NetSupport DNA може показати підсумкові дані про всі додатки, виявлені на комп'ютері.

            NetSupport Helpdesk - могутнє рішення на основі Інтернету, що забезпечує деталізовану реєстрацію івідстежування призначених для користувача Help-запитів. Стандартна функціональність NetSupport DNA Helpdeskдозволяє реєструвати і аналізувати Help-запити користувачів, аналізувати їх і зберігати історичні дані.

            NetSupport Manager поєднує могутнє дистанційне керування РС з розширеною функціональністю робочого столу, істотно збільшуючи продуктивність користувачів, задовольняючи запити клієнта і забезпечуючи організаційну гнучкість. Серед пакетів віддаленого контролю і управління десктопом NetSupport Manager є одним з найбільш популярних продуктів в світі. NetSupport Manager не вимагає додаткового апаратного забезпечення. Ряд функційNetSupport Manager: сприяння в навчанні, підтримці, моніторингу і управлінні клієнтами; видалене управління; перегляд або контроль екрану, клавіатури і миші комп'ютера незалежно від колірного дозволу, протоколу мережі або операційної системи з обох сторін. Програмне забезпечення NetSupport Manager дуже просто інсталювати і використовувати.

            NetSupport Notify - економне, безпечне і могутнє настільне вирішення повідомлення і попередження безпеки для шкільних і корпоративних мереж. NetSupport Notify зручний у використанні, установці і застосуванні в будь-якому середовищі без потреби зміни конфігурації в існуючій мережі.

            NetSupport Protect – це кращий вибір IT адміністраторів і системних координаторів по захисту операційних систем Windows® від зловмисних втручань і змін. З NetSupport Protect ви можете бути упевнені в тому, що ні зловмисні, ні випадкові нелегальні зміни не стануть для вас проблемою і не понизять продуктивності вашої комп'ютерної системи.

            NetSupport School допоможе викладачам і інструкторам удосконалити процес навчання в класній кімнаті, централізовано інструктуючи своїх студентів на їх РС, концентрувати їх увагу, контролюючи використання додатків і Інтернету, і економити час, швидко опитуючи клас і миттєво показуючи результати. З NetSupport School викладач може на своєму екрані бачити всі дисплеї студентів по черзі або одночасно. Також викладач може показати свій екран деяким або всім студентам. За допомогою NetSupport School викладачі можуть також записати всі екрани, роботу клавіатури і миші на студентському автоматизованому робочому місці, щоб проглянути пізніше або прокрутити ці дані по цілому класу. Програмне забезпечення NetSupport School призначене для різних типів навчальних закладів, зокрема для вищих.

NetSupport School - корисний додаток, який призначено для навчання дітей в школі.

Програма має цілий набір корисних функцій, наприклад, таких як можливість, показати екран викладача учням або одночасно відобразити до 16 екранів на моніторі викладача.

Програма містить модуль для навчання і тестування з можливістю створення тестів і контрольних питань, а також додаток для веб-сервера контролю, яке забезпечує обмеження у використанні учнями додатків і Інтернету.

У програму додані нові можливості, наприклад, такі як облік часу проведення уроку і планувальники, за допомогою яких можна побудувати урок. Програма NetSupport School нагадуватиме вам про те, коли слід приступати до наступного завдання. Ця програма універсальна і дуже практична, тому викладачеві не потрібно контролювати ученів, які завершують сеанс. Більш того, якщо учень помилково перерве урок, у викладача є можливість знову включити його.

Окрім додавання таких функций як Список учнів, План уроків, Таймер уроків і Розклад дзвінків, а так самопокращуваних налаштувань демонстрації, програма NetSupport School в своєму розпорядженні на Панелі Інструментів має таку корисну опцію як "Блокування доступу в Інтернет". Використовуючи функції програми NetSupport School"Блокування/Розблокування доступу в Інтернет", викладач легко може відключити використання Інтернету на всіх комп'ютерах шкільної мережі.

Ще одна новинка в NetSupport School - це функція White Board, яка безпосередньо інтегрована в інтерфейс версії програми встановленої у викладача. Дана функція підтримує інструменти малювання, які допоможуть учням спільно працювати в класі.

Також функція White Board дозволяє викладачеві додавати інформацію до того, як вона буде показана всьому класу, заздалегідь відключивши доступ і видимість.

Програма має власний чат, де учні можуть залишати коментарі, які будуть видні всьому класу.

 

2.     Використання телекомунікацій в навчальному процесі. Телеконференції

Під телекомунікаціями в міжнародній практиці розуміють передачу довільної інформації на відстань за допомогою технічних засобів (телефону, телеграфу, радіо, телебачення).

У педагогічній практиці, говорячи про телекомунікації, найчастіше мають на увазі передачу, прийом, обробку і зберігання інформації комп’ютерними засобами за допомогою модему чи традиційних телефонних ліній, або за допомогою супутникового зв’язку. Це комп’ютерні телекомунікації. Передача і прийом інформації в комп’ютернихтелекомунікаціях можуть бути прямими – з комп’ютера на комп’ютер (синхронний зв'язок) і через проміжний ПК (асинхронний зв’язок), який дозволяє накопичувати повідомлення і передавати їх на персональні комп’ютери і міру потреби користувачам.

Комп’ютерні телекомунікації використовуються для постійного підключення учасників навчального процесу до спільної телекомунікаційної мережі з виходом в Інтернет та використання його основних сервісів у навчальній діяльності. Основними телекомунікаційними сервісами Інтернет є електронна пошта та електронні конференції.

Електронна пошта (e - mail, скор. від англ. electronic mail) -найшвидший спосіб доставки листів і інших видів повідомлень. Час доставки складається з двох періодів: часу, який вимагається для пересилання повідомлення з комп'ютера адресата на комп'ютер одержувача повідомлення, і часу, через який одержувач звернеться до своєї "поштової скриньки" і прочитає надіслані йому повідомлення. Якщо перший період часу залежить від технічних особливостей мережі (а звичайний лист пересилаєтся від декількох секунд до одного дня в будь-яку точку планети), то другий період часу повністю залежить від одержувача.

Нині електронна пошта завоювала велику популярність у світі і стала так само широко використовуватися, як і телефон, радіо, факс або періодична преса. Спілкуватися між собою електронною поштою можуть користувачі, що знаходяться в межах однієї установи або в різних куточках планети.

Електронна пошта використовується для пересилання текстових повідомлень або файлів, що містять комп'ютерні програми, графічні зображення, оброблені за допомогою текстового редактора документи, електроні таблиці чи навітьаудіо- і відеоінформацію, одному чи декільком адресатам; поширення "електронного журналу", "електронної газети" або "електронної реклами".

Комп'ютерні телекомунікації також використовується як засіб доступу до програм віддалених комп'ютерів і мережевих служб, наприклад, для отримання файлів певних документів або відповідей на запити з мережевих баз даних.

Різновидом поштових послуг Інтернет, які зберегли своє значення і в сучасних умовах упровадження досконаліших інформаційних мережевих програмних засобів, є конференції.

Існує 2 види електронних конференцій, що проводяться в Інтернет: "реальні" конференції, коли користувачі спілкуються один з одним безпосередньо, можливо навіть з використанням звуку і відеозображення (це - дорогий і організаційно відносно складний вид послуг), і віддалені в часі дискусії, які найчастіше і називаються електронними конференціями або телеконференціями.

Електронні конференції (телеконференції) зазвичай розбиті на кілька "сюжетних ліній", об'єднаних однією темою.

Конференції бувають "відкритими" - доступними для будь-якого користувача мережі або "закритими", доступ до яких здійснюється тільки під суворим контролем модератора, що веде конференції і лише для обраного контингенту учасників, запрошених ведучим. Раніше електронні конференції були основним інформаційним засобом в мережі, вони використовувалися і з навчальною метою, і для організації електронних газет і журналів, а також для проведення спільних проектів групою вчених або учнів.

Телекомунікації активно впроваджуються в різні сфери людської діяльності, а саме: в науку, виробництво, банківську справу, освіту і охорону здоров'я. Уміння правильно і швидко користуватися різними джерелами інформації і засобами доступу до неї, включаючи і комп'ютерні телекомунікації, дуже важливо для людей XXI століття.

Сучасні засоби телекомунікацій дозволяють здійснювати спілкування в режимі off-line у вигляді публікації в Інтернеті за допомогою розгорнутих, заздалегідь відредагованих, текстів, що відображаються у хронологічному порядку.

Відповідний інструментарій дозволяє в ході навчального процесу здійснювати  віддалене  керування  навчальною дискусією,  тематичну організацію дискусій, систематизувати публіковані послання. Для організації та проведення спілкування в режимі on-line використовується спеціальне програмне забезпечення для проведення синхронних комп'ютерних конференцій, яке називають Chatware. Воно стало вже жаргонним серед програмістів. Слово "чат" можна перекласти російською мовою як "базікання". Виступи учасників синхронних комп'ютерних конференцій, запитання "слухачів" і відповіді публікуються в Інтернеті в режимі реального часу (on-line). Деякі з чатів орієнтовані на передачу звукових і відеофайлів. Це важливо для спілкування у навчальному процесі, проте повноцінне застосування можливостейчатів наразі неможливе, оскільки мультимедійна техніка відносно складна в експлуатації і пропускна спроможність переважної більшості вітчизняних каналів передачі даних невисока. Ми сподіваємося, що незабаром ці недоліки будуть подолані розвитком високошвидкісних ліній зв'язку та зниженням вартості технічного забезпечення.

Веб-конференції (англ. Web conferencing) - технології, що забезпечують онлайн-зустрічі і спільну роботу в режимі реального часу з використанням мережі Інтернет. Веб-конференції дозволяють проводити онлайн-презентації, спільно працювати з документами і додатками, синхронно проглядати сайти, відеофайли, зображення. При цьому кожен учасник знаходиться на своєму робочому місці за комп'ютером.

Веб-конференції, які допускають тільки односторонній зв'язок між аудиторіями (мінімальний зворотний зв'язок від аудиторі!), називають вебінарами (семінарами) - особливий тип веб-конференцій. Зв'язок, як правило, односторонній - з боку доповідача і взаємодія із слухачами обмежена. Вебінари можуть бути сумісними і включати сеанси голосувань і опитів, що забезпечує повну взаємодію між аудиторією і викладачем. В даний час вебінар використовується в рамках системи дистанційного навчання.

Дистанційне навчання — сукупність технологій, що забезпечують: доступ до основного об'єму матеріалу, що вивчається; інтерактивну взаємодію слухачів (студентів) і викладачів в процесі навчання; надання слухачам (студентам) можливості самостійної роботи із засвоєння матеріалу, що вивчається в процесі навчання (рис. 1).

Сучасне дистанційне навчання будується на використанні:

-         середовищ передачі інформації (пошта, телебачення, радіо, інформаційно-комунікаційні мережі);

-         методів навчання, які залежать від технічного середовища обміну інформацією.

описание: описание: clip_image002 copy

Рис.1. Технологічна схема організації дистанційного навчання

 

Викладач - взаємодіє зі студентами, веде групи, призначає тести, заліки, екзамени.

Студент - реєструється на курсах, одержує підтримку викладача, працює в групі студентів, проходить тести, здає заліки, екзамени.

Дирекція — створює групи, керує навчальним процесом, взаємодіє з викладачами.

Кафедра - розробляє підручники, складає тестові завдання, комплектує бібліотеку.

Адміністратор — налаштовує та підтримує систему.

Дистанційне навчання, яке здійснюється за допомогою комп'ютерних телекомунікацій, має наступні форми занять:

Чат-заняття — навчальні заняття, які здійснюються за допомогою чат-технологій. Чат-заняття проводяться синхронно, тобто всі учасники мають одночасний доступ до чату (рис. 2). В рамках багатьох дистанційних навчальних закладів діє чат-університетів, в якій за допомогою чат-кабінетів організовується діяльність дистанційних педагогів і студентів.

описание: описание: phpthumb_cache_srcf2b5aed139df6341599b5900316321ee_par249fc84f9b757251ca73fb3b3e949e60

Рис. 2. Вигляд чат-занять
  1   2   3   4

Схожі:

Камер Д. Компьютерные сети и Internet. Разработка приложений для Internet
...
«Використання вільного програмного забезпечення для організації шкільної мережі»
Тема: «Використання вільного програмного забезпечення для організації шкільної мережі»
«Використання вільного програмного забезпечення для організації шкільної мережі»
Тема: «Використання вільного програмного забезпечення для організації шкільної мережі»
FRANçAIS Використання мультимедійних технічних засобів навчання
Сучасні мультимедійні технології надають величезний діапазон можливостей для вдосконалення навчального процесу та системи освіти...
Тема: Огляд спеціалізованого програмного забезпечення для обробки цифрового звуку
До видів звуку та використання спеціалізованого програмного забезпечення з метою: підготовки нотних партитур, створення фонограм,...
Тема. Використання програм віддаленого керування
Формування вмінь і навиків використання програмного забезпечення для віддаленого керування. Систематизація знань файлової структури,...
Диплом європейського зразка та додаток до нього
Положення про кредитно-модульну систему організації навчального процесу в Інституті педагогіки, психології та інклюзивної освіти...
Інформатизація освіти один з основних напрямів процесу інформатизації,...
Вона має забезпечити впровадження в практику програмно-педагогічних розробок, спрямованих на інтенсифікацію навчального процесу,...
«ІНСТИТУТ ПІДПРИЄМНИЦТВА ТА СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ» ПОЛОЖЕННЯ про кредитно-модульну...
Положення про кредитно-модульну систему організації навчального процесу в ПВНЗ «Інститут підприємництва та сучасних технологій» (далі...
Тема. Аналіз ефективності парольного захисту PDF-документів, архівів...
Знань методів і способів подолання парольного захисту та навиків використання відповідного програмного забезпечення. Закріплення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка