|
Скачати 87.94 Kb.
|
МЕТОДИЧНА РОБОТА: ОРІЄНТАЦІЯ НА ТВОРЧІСТЬ І. Організація методичної роботи Методична робота з педагогічними кадрами в ліцеї є частиною системи внутриліцейного управління, яка спрямована на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, підготовки педагогів до пошукової діяльності, залучення до науково-дослідницької діяльності з метою впровадження педагогічних інновацій в навчальний процес. Основними завданнями методичної роботи ДПТНЗ «Житомирський професійний технологічний ліцей» є:
У ліцеї розроблено модель методичної роботи, яка допомагає цілеспрямовано й якісно здійснювати діяльність усіх методичних підрозділів (схема 1). Схема 1 Організація методичної роботи в ДПТНЗ «Житомирський професійний технологічний ліцей» Методична робота в ліцеї здійснюється в методичних комісіях. У ліцеї 9 методичних комісій: 4 методичні комісії педагогічних працівників загальноосвітньої підготовки та 5 методичних комісій педагогічних працівників професійно-практичної підготовки. Кожна методична комісія працює над своєю науково-методичною проблемою, яка випливає із загальноліцейної проблеми. Діяльність методичних комісій ліцею спрямована на вирішення завдань:
Планування роботи методичних комісій складається з урахуванням результатів діагностування, а також результатів моніторингу рівня навчальних досягнень учнів, вихованості, стадії інноваційного процесу, який відбувається в ліцеї. З метою координації методичної роботи в ліцеї, приведення фахової та методичної компетентності педагогічних кадрів до рівня сучасних вимог створений інформаційно-науковий методичний центр з: науково-методичної ради; методичного кабінету; медіа-центру: інфоцентр, бібліотека, читальний зал; кваліметрична лабораторія; психолого-медичний відділ; консультативний відділ (схема 2). Схема 2 Структура інформаційно-наукового методичного центру ДПТНЗ «Житомирський професійний технологічний ліцей» Однією з важливих колективних форм роботи педколективу ліцею є робота над єдиною науково-методичною темою, яка відображена в планах роботи педагогічної ради, методичних комісій, інформаційно-наукового методичного центру, відповідно до результатів педагогічної діагностики. ІІ. Методичний кабінет Центром усієї навчальної та науково-методичної роботи в ліцеї є методичний кабінет — основний компонент підвищення кваліфікації усього викладацького складу, важлива ланка в системі безперервної освіти та один із засобів управління навчально-виховним процесом. Методичний кабінет організовує вивчення педпрацівниками основних нормативних документів, надає методичну допомогу в самоосвіті, підвищенні кваліфікації, затверджує плани індивідуальної методичної роботи педпрацівників, заходи методичних комісій з вивчення та узагальнення досвіду роботи членів методичної комісії, організовує заходи щодо підвищення педагогічної майстерності медпрацівників. Бере активну участь у підготовці і проведенні засідань методичних комісій, разом з методичними комісіями організовує виставки з метою поширення перспективного досвіду педагогічних працівників. У методичному кабінеті зібрані нормативні документи про освіту, періодичні фахові видання, матеріали передового педагогічного досвіду викладачів, майстрів в/н та видані ними методичні розробки показових занять, методичні рекомендації, робочі зошити, посібники, збірники тощо. При методичному кабінеті працює Школа становлення молодого педагога, Школи передового педагогічного досвіду, проводяться семінари, засідання «круглого столу», майстер-класи, індивідуальні, групові консультації. Такі напрями і форми роботи сприяють професійному росту та удосконаленню педагогічної майстерності викладачів і майстрів виробничого навчання (схема 3). СТРУКТУРА РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ ДПТНЗ «ЖИТОМИРСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЛІЦЕЙ» ІІІ. Форми методичної роботи в ліцеї Головним у методичній роботі є надання реальної, дієвої допомоги педагогам у процесі розвитку їхньої майстерності як сплаву професійних знань, навичок та умінь. Cистема методичної роботи ліцею охоплює різні форми роботи, як традиційні так і нетрадиційні (схема 4). Форми організації методичної роботи в ліцеї доволі динамічні. Вибір конкретної з них залежить від педагогічної культури педагогів, морально-психологічного клімату, матеріально-технічних можливостей, інноваційної відкритості та активності педагогічних працівників ліцею. Схема 4 Для підвищення фахового рівня педагогічних працівників в ліцеї діють творчі групи («Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу в навчальний процес», «Метод проектів у виховному процесі», «Акмеологічний підхід», «Формування проектної культури педагога»), проводяться постійно діючі семінари («Психолого-педагогічний супровід розвитку особистості в системі компетентнісно орієнтованого підходу до навчання», навчальний семінар на базі відкритих уроків «Палітра»), науко-практичні конференції, індивідуальні консультації, місячники педагогічної творчості, предметні тижні, місячник педагогічної творчості «Творчість. Здобутки. Пошук». У спільній роботі методичний кабінет і методичні комісії готують діагностичні матеріали, розробляють графіки відкритих уроків, виховних заходів, індивідуальних науково-методичних тем, графіки вивчення педагогічного досвіду викладачів, що атестуються, організовують роботу з молодими педагогами, узагальнюють матеріали відкритих уроків, перспективного педагогічного досвіду, видають навчальні, методичні посібники, рекомендації, розробки, готують і проводять місячник педагогічної майстерності, організовують роботу трибуни перспективного педагогічного досвіду. Результативність роботи методичних комісій і методичного кабінету забезпечується послідовністю, наступністю, системністю, актуальністю, зв'язком теорії і практики. Одним із напрямків методичної роботи є систематизація, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду. Приступаючи до вивчення досвіду, методист намічає план роботи, напрями, за якими вивчатиметься діяльність педагога. Використовуючи методи спостереження, бесіди, анкетування, вивчення результатів роботи; відвідуючи уроки, позакласні заходи, збирає фактичний матеріал, аналізує, систематизує, узагальнює його, робить певні висновки. На основі зібраного матеріалу проводиться педагогічний аналіз та узагальнюються результати педагогічного досвіду, визначається мета і основа досвіду. Методичні комісії беруть активну участь у створенні, вивченні, узагальненні, поширенні матеріалів досвіду. Після аналізу досвіду на засіданнях методичних комісій відбувається його розгляд на засіданні педагогічної ради. Схвалений педагогічною радою досвід вивчають педпрацівники навчального закладу. Автор досвіду друкує методичні, навчальні матеріали в засобах масової інформації, ділиться досвідом на засіданнях обласних методичних секцій, друкує матеріали в обласних та всеукраїнських виданнях. IV. Атестація педагогічних працівників Атестація педагогічних працівників включена в систему управлінської діяльності та методичної роботи ліцею, спрямована на підвищення кваліфікаційної, професійної компетентності педагогічного колективу. Базується на принципах прозорості, демократизму, колегіальності, що забезпечує належний рівень гласності, інформованості, відкритості, доступності. Викладачі, що атестуються, проводять відкриті уроки та заходи, беруть участь у роботі творчих груп та в педагогічних майстернях, готують творчі звіти. Атестація проходить шляхом поетапного виконання запланованого:
Атестація здійснюється на основі освітнього моніторингу та педагогічної кваліметрії. Дана методика дозволяє максимально використати мотиваційну та стимуляційну функції атестації. Загалом визначаються такі інноваційні елементи в роботі з атестації педагогічних кадрів у навчальному закладі:
Система атестації педагогічних працівників не тільки успішно виконує стимулюючу функцію та зумовлює стійку тенденцію до зростання якісного складу педагогічного колективу, але й закріплює системну та ефективну роботу педагогічного колективу в режимі інноваційних перетворень; забезпечує оптимальні умови для формування професійної мобільності та конкурентоспроможності педагогів в умовах сьогодення. Шляхи удосконалення методичної роботи:
Використана література:
|
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ Х Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика (далі Конкурс) серед учнів ПТНЗ області на базі ДПТНЗ „Житомирський професійний... |
ДПТНЗ «Житомирський професійний технологічний ліцей» Проект Автор... Улюблений колір відображається при виборі гардеробу, оформленні інтер’єру квартири. Я люблю білий колір, він мені приносить радість,... |
З досвіду роботи майстра виробничого навчання ДНЗ «Ніжинський професійний... |
ДНЗ «Уманський професійний аграрний ліцей» Лабораторно-практичні роботи Методичний посібник: Лабораторно-практичні роботи «Системи та агрегати двигуна тракторів та автомобілів» |
ЗВІТ директора ДНЗ «Решетилівський професійний аграрний ліцей імені... Державний навчальний заклад «Решетилівський професійний аграрний ліцей імені І. Г. Боровенського» є державним професійно-технічним... |
Структура роботи методичного кабінету ДНЗ «Решетилівський професійний... Безпосереднє керівництво роботою методичного кабінету здійснює методист ліцею Раїса Іванівна Рафальська |
Тематика засідань методичної ради Аналіз методичної роботи за минулий навчальний рік. Завдання методичної служби школи на новий навчальний рік. Затвердження планів... |
Донецький професійний ліцей Тісторозкачувальна машина «Єкомат» призначена для розкачування дріжджового та шарового тіста |
«Фламбування страв» Слов’янський професійний ліцей залізничного транспорту імені Героя Соціалістичної Праці П. Ф. Кривоноса |
ДНЗ «Черкаський професійний автодорожній ліцей» Нові інформаційні технології навчання враховують: обов’язкове володіння навичками роботи з комп’ютером усіх учасників навчально-виховного... |