|
Скачати 116.49 Kb.
|
Ювілейнівська загальноосвітня школа I-III ступенів Урок образотворчого мистецтва 3 клас ( з використанням ППЗ) Тема. У маленької киці м’які топтанці. Вчитель Бучинська Л.Л. Людмила Бучинська , вчителька початкових класів Ювілейнівської ЗОШ I- III ст. Цюрупинського р-ну Херсонської обл. Інформаційні – комп’ютерні технології в роботі з молодшими школярами загальноосвітньої школи – викладання уроків з використанням мультимедійних технологій (ППЗ) Активний розвиток та впровадження інформаційних технологій у різні сфери життя, в тому числі в освіту, одним з основних завдань перед школою ставлять формування інформаційної культури сучасних школярів. Комп’ютерні технології – це потужний інструмент для отримання дитиною найрізноманітнішої інформації, ефективний засіб підвищення інтересу до навчання , а також мотивації, наочності, науковості тощо. Використання ІКТ на різних етапах уроку у початковій школі дає змогу перейти від пояснювально - ілюстрованого способу навчання до діяльнісного, за якого дитина стає активним суб’єктом навчальної діяльності. Це сприяє усвідомленому засвоєнню знань учнями. Використання комп’ютера можливе на всіх етапах навчання. Але слід пам’ятати , що комп’ютерна підтримка повинна бути одним із компонентів навчального процесу, а не заміняти вчителя. Та застосовуватися там, де доцільно. Однією із найвдаліших форм підготовки і подання навчального матеріалу до уроків у початковій школі можна назвати створення мультимедійної презентації. Мультимедійні презентації – це зручний і ефектний спосіб представлення інформації за допомогою комп’ютерних програм. Він поєднує в собі динаміку , звук і зображення, тобто ті фактори, які найдовше утримують увагу дитини. Одночасно вплив на два найважливіших органи сприйняття(слуху і зору) дає змогу досягти набагато більшого ефекту. У класі під час таких уроків створюється ситуація реального спілкування, за якою учні охоче виконують завдання виявляють цікавість до досліджуваного матеріалу, вчаться самостійно працювати з навчальною, довідковою та іншою літературою з предмета. У дітей виявляється зацікавленість в отриманні вищого результату, готовність і бажання виконувати додаткові завдання. Уроки з використанням ІКТ стали звичними для учнів мого класу, а для мене – нормою роботи. Сьогодні на ваш розгляд пропоную урок образотворчого мистецтва з використанням ППЗ. Мета загальної образотворчої освіти в школі полягає в особистісному розвитку учнів і збагаченні їхнього емоційно-естетичного досвіду під час сприймання навколишнього світу і художньо-практичній діяльності, інтерпретації та оцінювання творів образотворчого мистецтва , а також у формуванні цініснних орієнтирів , потреби в творчій самореалізації та духовно-естетичному самовдосконаленні. Методикою проведення уроків образотворчого мистецтва передбачено гармонійне поєднання у структурі уроку різноманітних видів діяльності та видів мистецтва (музика, література, театр тощо). Мультимедійні засоби навчання відкривають нові технологічні можливості для педагогіки образотворення , унікальні можливості полі художнього виховання школярів, мають переваги порівняно з традиційним навчанням , допомагають поєднувати візуальні, музичні, театральні й інші види мистецтва. Створення педагогічного програмного засобу « Образотворче мистецтво, 3 клас» виправдано тим , що саме при вивченні образотворчого мистецтва необхідно синтезувати вербальну, візуальну, звукову та рухову інформацію, поєднувати абстрактно-логічні та предметно – образні форми наочності, підвищувати мотивацію навчання за рахунок єдності пізнання та розваги, емоційності та образності форми викладу навчального матеріалу, можливістю вибору вчителем та учнями темпу та послідовності діяльності, об’єму матеріалу, що вивчається. Педагогічний програмний засіб «Образотворче мистецтво, 3 клас» розроблений відповідно до програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Образотворче мистецтво» (1-4 класи) (авт. Л.Любарська, Л.Вовк). Програмний засіб орієнтований на сучасні форми навчання із забезпеченням традиційних та інноваційних підходів до навчання в повній відповідності з документами, що регламентують зміст освіти. Увесь курс складається з 35 уроків, що відповідає навчальній програмі. Кожен урок розкриває конкретну тему згідно навчальної програми та містить засоби для пояснення необхідної теми : малюнки, світлини, текст, анімації, аудіо - та відео фрагменти, зразкове виконання практичних робіт, правила роботи з різними матеріалами, особливості роботи в тій чи іншій техніці тощо. Для перевірки знань передбачено підсумкові заняття , запитання для самоконтролю та контролю. Крім того, програмний засіб містить довідникову інформацію: довідку по роботі з ППЗ , словник термінів і понять , іменний покажчик, правила роботи з матеріалами, правила техніки безпеки. Використання ППЗ « Образотворче мистецтво, 3 клас» дає можливість досягнення наступних педагогічних цілей:
- створення комфортних умов комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських технологій навчання; - активізація пізнавального інтересу учнів; - забезпечення диференційованого та інтегрованого підходів до навчання предмету; - структуризація та мотивація змісту навчання. Тема. У маленької киці м’які топтанці Мета. Ознайомити з створенням декоративного образу тварин на прикладі творчості М. Примаченко. Розвивати образне мислення, творчу уяву, фантазію. Закріпити знання про особливості будови тварин, передача руху , колір і характер. Елементарні прийоми розпису. Виховувати інтерес і любов до мистецтва, тварин. Практичне завдання. « Дивовижний звір». Вид уроку. Урок – подорож. Тип уроку. Комбінований урок. Обладнання. Мультимедійна дошка, ноутбук, педагогічний програмний засіб «Образотворче мистецтво 3 клас»- урок№26. Матеріал для сприйняття. М. Примаченко « Український кіт у чоботях», «Котячий цар», «Лев на ліжку», «Нечуваний звір», Ю.Васнецов «Ішов котик на торжок»,Л.Токмаков « Кіт і лисиця», В.Півень «Масюндель». Техніки та матеріали. Тонований папір, гуаш, пензлі, палітра. Хід уроку I. Організаційна частина. Добрий день, веселий час! Друзі, усміхайтесь! Вчителя дружненько всі, Хороше вітайте. II.Актуалізація опорних знань. - Діти, як називають тварин , про яких піклуються люди?(Свійськими). - Назвіть свійських тварин, яких ви знаєте. - Які з них живуть у вас вдома? - Розкажіть, як ви за ними доглядаєте. - Як називають тварин, що самі добувають їжу?(Дикими). - Назвіть диких тварин, яких ви знаєте? - Де вони живуть? - А де ще можна побачити диких тварин?(діти діляться своїми враженнями). - До якого жанру образотворчого мистецтва належать картини або твори скульптури , об’єктом зображення яких є тварини? ( До анімалістичного жанру).
III.Робота над темою уроку. 1. Відгадування загадок. В кого лапки з подушечками? Як ступа ніхто не чує, Тихо крадучись, полює. І маленькі сірі мишки Утікають геть…(кішки). Має вуха, пишний хвіст І негарну звичку: Спершу добре він поїсть, Потім вмиє личко.(кіт). В нього ніс в сметані й ротик. Відгадайте: хто це?(котик). 2.Перегляд малюнків із зображенням котика. - Кого ви бачите на малюнках? - Що ви можете розповісти про них? - Зверніть увагу на те, яка у котика зовнішність (шерсть, голівка,лапки, хвостик, очі, вуха).
очі, вуха, ніс).
(Діти діляться своїми враженнями). 3. Виступ творчих груп. Перша група: представляє історичні відомості.
А в Європі про «маленького тигра» не знали довго. Там мишей ловили вужі і лисиці. Лише згодом у найбагатших громадян з’явилися єгипетські тварини .До речі, характер пухнастого дива певною мірою залежить від кольору хутра. Чорні кицьки – нервові, чутливі, цікаві, дуже люблять ласку. Чорні з білим - легко звикають до господаря, особливо дітей. Смугасті – замкнуті, понад усе цінують волю і незалежність. Руді та руді з білим – люблять спокій і домашній затишок. Білі вередливі, нервові, вразливі, дивакуваті. Очі у кота бачать у темряві у шість разів краще за людські, а вуха вловлюють навіть такі звуки, які людям видаються тишею. Коти бояться води, хоча полюбляють рибку. А в Туреччині в озері Вам живуть красиві білі коти. Так, так: вони живуть у воді і навіть сплять у ній. Був випадок, коли кіт, залишений на місці відпочинку, повернувся додому, подолавши 2400 кілометрів. Тривалість життя кішок – 25- 27 років. Друга творча група:( про котика в усній народній творчості). КОТИКУ СІРЕНЬКИЙ (Українська народна колискова пісенька) Котику сіренький, Дитя буде спати, Котику біленький, Котик – воркотати. Котику волохатий, Ой на кота воркота, Не ходи по хаті, На дитину - дрімота. Не буди дитяти. А-а-а. А-а-а. ОЙ ТИ, КОТЕ СІРИЙ ( Українська народна пісня) Ой ти, коте сірий, Сідай в срібний Вимети нам сіни, човен, А ти ,білуватий, Лови рибки повен. Прибери нам в хаті, Буде на снідання А ти, коте рудьку, І мамці, і няньці. Та витопи грубку, І бабусі старенькій, А ти, коте чорний, І дитинці маленькій. Далі учні представляють котика в образі казкових героїв, з українських народних казок. Третя група:(про котика в класичній літературі). М .Познанська КОЛИ КИЦЯ ЛЮБИТЬ, А КОЛИ СЕРДИТЬСЯ Киця любить, як по спинці Киця сердиться на мене, Гладжу киценьку свою, Як смикну її за хвіст: Як дарю їй гостинці, Очі робляться зелені Кашку , молочко даю. І не п’є тоді й не їсть. Г.Бойко П.Воронько МУРЛИКА ХВОСТИК НІДЕ ДІТИ Мурлика Я пошила на святки Тільки не зуміла Муркоче- Нашій киці чобітки Трусики надіти - Морозива Шапочку наділа. Хвостик ніде діти. Хоче. Мурлико Руденький,- Замерзнеш, Дурненький! П. Воронько Є У МЕНЕ КИЦЯ МУРКА Є у мене киця Мурка, А синок її Васько Дуже мудра кішка. Муркне: Тільки скажеш: «Мила нене, «Замазура!»- Поки вип’ю молоко, Вмиється хоч трішки. Вмийся ти за мене». Д.Чередниченко МІЙ КОТИК Намалював я квачиком, Як котик згорнувся калачиком. Ще намалюю олівчиком – І сяде мій котик під стільчиком. 4. Слово вчителя. На сьогоднішньому уроці ми знову помандруємо в гості до пані Фарби і пана Олівця і разом з ними подорожуватимемо в цікавому світі мистецтва. План подорожі: 1.В гості до дівчинки. 2.Споглядання репродукцій. 3.Відомості про стилізацію 5. Слово гідам ( виступ пані Фарбі і пану Олівцю).( Показ слайд –анімації) Вступ . Розповідь про М.Примаченко Жила на світі маленька дівчинка Марійка . Вона зростала у великій дружній сім’ї і дуже любила своїх рідних: маму, тата, братиків і сестричок. Та трапилося лихо: у Марійки почали боліти ноги, їй було дуже важко ходити. Лікарі мало чим могли втішити батьків дівчинки. Часто Марійка лишалася вдома, коли рідні йшли на роботу в поле, але вона не сумувала. Залишившись на самоті , дівчинка поринала у чарівний світ фантазії – створювала на папері дивовижні образи звірів, птахів, комах. Марія по-своєму бачила їх, а кого не бачила зовсім, а лише чула про них, - малювала так, як уявляла. Саме такий спосіб передавати свої думки допоміг дівчині не занепасти духом. Завдяки своїй фантазії та неповторному сприйняттю дійсності Марія Примаченко подарувала глядачам велику колекцію небачених звірів. Зараз Марія Примаченко – визнаний в усьому світі майстер декоративного мистецтва. Виставки її малюнків з великим успіхом проходять у багатьох країнах світу. Художні образи розповідають не лише про авторку, а й про світ, у якому вона жила. Споглядання та аналіз репродукцій Погляньте на образи тварин , створені Марією Примаченко. Пригадайте , як називають переробку реалістичної форми зображення на вигадану, декоративну. Відомості про стилізацію Так само, стилізуючи образи тварин, працюють інші майстри декоративно - прикладного мистецтва. Погляньте на образ кота, створений Львом Токмаковим. Скажіть , про що говорить його вигнута спина. Аось такого кота уявив і намалював російський майстер Юрій Васнецов. Скажіть , що робить ця тварина. Погляньте , який улюбленець живе вдома у сучасного художника Влада Півня. Скажіть, на що вказує його поза. Який характер цієї тварини? Ви вже вмієте передавати характер за допомогою кольору. Яку кольорову гаму ви б використали для передачі спокійного характеру тварини? Подивіться цей кіт грайливий і веселий. Яким кольором можна передати його характер? Ав цього сумного кота немає настрою. Скажіть , якими кольорами ви б його зобразили. III.Практична робота «Дивовижний звір» 1.Послідовне виконання композиції вчителем. Сьогодні ми теж намалюємо дивовижного звіра – кота ! Спочатку спробуйте по-своєму уявити цю тваринку, яка живе поряд з нами. Вона показує нам свою вдачу і дозволяє милуватися собою. Розміщуємо великий аркуш тонованого паперу згідно нашого задуму по горизонталі чи по вертикалі. У центрі аркуша простим олівцем малюємо силует кота . Враховуємо , що поза тварини вказує на її настрій. За допомогою кругів та овалів промальовуємо тварину : голову, тулуб, лапи, хвіст. Малюємо декоративні елементи, які допоможуть нам розкрити характер кота. Утворюємо на палітрі потрібний відтінок кольору шерсті тварини. Пензлем великого розміру замальовуємо силует. Поки підсихатиме фарба, малюємо інші елементи композиції, які вказують на розміщення кота у просторі. Тоненьким пензлем промальовуємо декоративні елементи , які допоможуть показати характер звіра. Різноманітні крапочки, лінії, квіточки, ромбики чи квадратики нададуть тварині декоративного звучання , допоможуть виділити деталі в її будові . При потребі використовуємо в композиції орнамент чи візерунок – як це робила у своїх роботах Марія Примаченко. Попри велику кількість дрібних декоративних елементів образ дивовижного звіра повинен сприйматися цілісно, єдиною плямою. 2. Фізкультхвилинка (кіт - мишка) 3.Практична діяльність учнів. (неголосно звучить музика). IV.Підсумки уроку. Рефлексія. Як колір допомагає художникам передати характер і настрій? Для чого майстри декоративного мистецтва використовують багато дрібних деталей.? Демонстрація , аналіз та оцінювання робіт. Ми чудово справились із завданням створити декоративний образ тварин.
Список використаної літератури: 1Любарська Л. М. Образотворче мистецтво . 3кл.,Київ «Форум» 2004 с.111. 2.Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: навч. Посіб./ І.М. Дич- ківська.-К.:Академ., видав., 2004.- 352с. 3.Савченко О.Я. Сучасний урок у початкових класах/ О.Я. Савченко – К.: «Майстер -S»; 1977.- 256С. 4.Харчевникова О.Л. Овладение учителем школьными технологиями / О.Л. Харчевникова// Начальная школа.- 2002.№2.- с.33-38. |
Математика Лупу Людмила Михайлівна Лупу Людмила Михайлівна, вчитель математики Берегометської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Вижницького району, вища категорія, вчитель-методист |
1. Функції, їхні властивості та графіки Тест Дійсні числа та обчислення Курінна Людмила Володимирівна, вчитель математики, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист |
Анотації до матеріалів обласної виставки претендентів до нагородження вчителів біології Юрченко Людмила Петрівна, вчитель біології Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради, старший вчитель |
Спарений урок хімії у 8 класі Підготувала Рибченко Людмила Василівна,... Тема: Класифікація оксидів. Відношення оксидів до води. Способи добування оксидів |
Задача. Заміни Підготувала вчитель початкових класів Запорізького навчально-виховного комплексу №109 Дидика Людмила Іванівна |
Програма гуртка «Юн і натуралісти-екологи» Затверджено на науково... Програма гуртка передбачає навчити дітей мислити такими категоріями, які б допомогли їм усвідомити свою природну сутність, невіддільність... |
Міністерство освіти та науки, молоді та спорту України Відділ освіти... На уроці спрямовуємо діяльність на те,щоб,озброївши дитину певними знаннями, навчити її шукати якомога ширше коло практичного застосування... |
З досвіду роботи Вчитель фізики,вищої категорії Великобілозерської... Розділ Теоретичні основи системи роботи вчителя фізики з активізації пізнавальної діяльності учнів |
«Мені зірка впала на долоню!» Вчитель фізики та астрономії СЗШ №36... Мета. Розкрити перед учнями красу Природи, її законів. Показати, що розподіл творчих людей на “фізиків” і “ліриків” не є абсолютним.... |
"Я вражений красою. Дивний цвіт…" На столах – композиції з квітів.... К. Білокур та інших художників, дитячими малюнками, витинанками, вишивками, аплікаціями на тему "Я вражений красою. Дивний цвіт…"... |