Методичні рекомендації за темою: Підготувала: викладач історії І категорії Івашиніна Т. І


Скачати 74.15 Kb.
Назва Методичні рекомендації за темою: Підготувала: викладач історії І категорії Івашиніна Т. І
Дата 15.12.2013
Розмір 74.15 Kb.
Тип Методичні рекомендації
bibl.com.ua > Інформатика > Методичні рекомендації
Маріупольський професійний машинобудівний ліцей



Методичні рекомендації за темою:




Підготувала:

викладач історії

І категорії

Івашиніна Т. І.

2012 р.

Хто має інформацію, той править світом.

Брехт

Нове тисячоліття принесло стрімкий розвиток науки і техніки, нові технології, нові горизонти. Що ж найцінніше в наші дні? Відповідь на це питання однозначна - знання і швидкість: швидкість виконання, швидкість сприйняття, швидкість переробки інформації. Сучасне суспільство як ніколи гостро потребує фахівців, що володіють добрими знаннями і умінням запроваджувати їх в життя, молодь творчою, технічно грамотною, здатною добре орієнтуватися в нових технологіях. Перед освітою стоїть проблема - підготувати школярів до життя і професійної діяльності у високоосвіченому середовищі, до можливості здобувати освіту з використанням інформаційних технологій навчання. У практиці інформаційними технологіями навчання називають всі технології, що використовують спеціальні технічні засоби (ЕОМ, аудіо, кіно, відео). Коли комп'ютери почали широко використовуватися в освіті, з'явився термін «нова інформаційна технологія навчання». На мій погляд, більш вдалим терміном для технологій навчання, що використовують комп'ютер, є «комп'ютерна технологія».

Одна з ключових проблем будь-якого навчання - проблема утримання уваги учнів. Комп'ютер, завдяки зміні яскравих вражень від побаченого на екрані монітора, дозволяє утримувати цю увагу протягом всього уроку. При цьому на відміну від відеофільмів, увага носить не споглядальний, а мобілізуючий характер, оскільки те, що відбувається на екрані, вимагає у відповідь реакції учнів.

Наочність, можливість змінити темп і форми вивчення матеріалу, його образно-художнє уявлення - все це робить комп'ютер незамінним помічником у справі зниження стомлюваності учнів. До позитивних якостей комп'ютера як помічника на уроках історії я відношу практично необмежені можливості вчителя будувати урок так, як він вважає за потрібне, проявляючи свою творчість. Але завдання зводиться до того, щоб, зберігши всі переваги використання КТ в освіті, звільнити учбовий процес від його негативних сторін. На рішення цього питання і направлена запропонована концепція і педагогічна технологія. Її особливістю є проведення уроку не в комп'ютерному, а в звичайному класі. Для проведення уроку потрібний тільки один комп'ютер і проектор, що дозволяє вивести необхідну наочність на широкоформатний екран, який дозволить демонструвати всі підготовлені вчителем комп'ютерні аудіо- і відеоматеріали. При цьому не страждає і зір, а різноманітні форми роботи в ході уроку не викликають зорового стомлення. Отже, робота з комп'ютером не призводить до функціональних порушень органів зору. Різноманітність форм роботи учнів у поєднанні з демонстрацією відеоряду і мультимедіаматералів створює в учнів емоційний підйом, підвищений інтерес до предмету за рахунок новизни його подачі, знижує стомлюваність. Цьому сприяє також введення в структуру уроку спеціальної валеологічної паузи. Ці та інші переваги, як мені здається, дозволяють сподіватися, що запропонована педагогічна технологія організації уроків є найбільш доцільною і завдяки цьому вдається забезпечити високий рівень пізнавальної активності учнів, що вчаться не за рахунок свого здоров'я.

Оптимальним є не створення повністю комп'ютеризованих курсів, а уміле і цілеспрямоване їх поєднання з традиційними технологіями. Це дає можливість вчителю формувати в учнях вміння працювати з інформацією, розвивати комунікативні здібності; підготувати дитину до «інформаційного суспільства»; дати учню так багато навчального матеріалу, як тільки він може засвоїти; формувати дослідницькі вміння та вміння ухвалювати оптимальні рішення.

На сьогодні навчання – це спілкування дитини з комп'ютером.

У будь-який момент вчитель може корегувати процес навчання.

За допомогою комп’ютера вчитель має можливість оптимально поєднувати індивідуальну і групову роботи. Також комп’ютер має здатність необмеженого навчання: зміст, його інтерпретації і додатки можуть бути як завгодно великими.

Впровадження КТ дозволяє:

підвищувати і стимулювати інтерес учнів;

активізувати розумову діяльність;

підвищувати швидкість викладу і засвоєння інформації;

вести екстрену корекцію.

Дана технологія використовується:

для максимального засвоєння матеріалу;

для оптимального закріплення матеріалу;

для поліпшення контролю знань учнів, для організації позакласної роботи.

Комп’ютер може використовуватися у всіх видах і формах навчання. При цьому будь–який підхід до виділення етапу використання комп'ютера повинен завжди визначатися викладачем, який також приймає рішення про дидактичну об’єктивність використання його на конкретному уроці. При цьому треба мати на увазі, що загальна мета використання комп'ютера – це розвиток творчої ініціативи учнів при вирішенні різного роду задач. З такою метою програма для комп'ютера повинна методично складатися так, щоб вона могла виступати в ролі „партнера” і “помічника” для учнів при вирішенні навчальних задач.

Отже, при використанні комп'ютера робота педагога збагачується організаційними компонентами. Викладач дозує роботу учнів з комп’ютером, організовує допомогу учням, а головне – доповнює „бездушне” функціонування техніки.

Слід зазначити те, що саме педагог є центральною фігурою навчання та виховання учнів, а все навчально – виховне середовище (в тому числі комп’ютери та інші дидактичні засоби) виконують роль інструментів у впливі педагога на учнів. Звісно, комп’ютери – дуже складна техніка, тому для їх обслуговування необхідні технічні кадри та багатоступенева система керування функціонуванням і використанням комп’ютерів у навчанні. Однак зберігається дієвість самої освіти навчання: педагог так трансформує структуру процесу навчання, будує методику навчання, організовує навчальний процес, щоб, використовуючи комп’ютери, інтенсифікуючи самостійну навчально – пізнавальну діяльність учнів, значно підвищити ефективність їх навчання і виховання.

Широке використання комп'ютера, розробка педагогічних програмних засобів, відбір і підготовка для них навчальної інформації суттєво змінюють методику роботи вчителя. Традиційно методика роботи педагога спрямована на забезпечення його неопосередкованого контакту з учнями, формування в них знань, вмінь і навичок; на розвиток особистості взагалі. В залежності від принципу оптимізації навчання педагог так трансформує навчальний процес, структурує зміст, обирає необхідні методи, засоби навчання, його форми, умови, так активізує самостійну діяльність учнів, щоб вкінці було досягнуто максимально високий ефект навчально – виховного впливу.

Отже, з розвитком комп’ютерної техніки, розширенням сфери її використання у навчанні розвивається система опосередкованого педагогічного впливу, де виділяється новий блок – засоби навчання, що замінюють педагога на ряді етапів навчального процесу. Які ж основні проблеми повинен вирішити вчитель при організації уроку з використанням комп'ютера як засобу навчання на уроці? Використання комп'ютера повинно виділятися змістом теми, матеріалами попередніх і наступних уроків. При аналізі уроку треба перш за все вирішити чи треба використовувати комп’ютер на цьому уроці, на якому саме етапі уроку. Дуже важливо виділити чітке місце комп'ютера на уроці.

Комп'ютерна технологія, яка здійснюється в трьох варіантах

(«проникаюча», основна, монотехнологічна), може використовуватися на всіх етапах процесу навчання: при поясненні нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі навчальних досягнень учнів.

У своїй практиці я застосовую елементи проникаючої КТ, оскільки ПКТ припускає використання комп'ютерної техніки лише на окремих уроках, або на окремих етапах уроку для вирішення певних завдань.

Прагнення використовувати комп'ютерні технології на уроках історії продиктоване соціальними, педагогічними і технологічними причинами. По-перше, сформовано соціальне замовлення на включення такої діяльності в систему освіти; по-друге, педагогічні причини обумовлені необхідністю пошуку засобів підвищення ефективності навчання, по-третє, комп'ютер значно розширює можливість пред'явлення навчальної інформації, дозволяє підсилити мотивацію навчання і активно залучити учнів в навчальний процес.

Використання можливостей комп'ютера і медіапроектора на уроках дозволяє відкрити для дітей замкнутий простір кабінету і поринути в світ мистецтва, співтворчості з вчителем і один з одним, світ нового погляду на навчання. Коли в розпорядженні дітей є сучасні засоби медіатехнологій, вони навчаються з величезним інтересом, готують уроки-лекції, екскурсії, семінари з історії образотворчого мистецтва, архітектури. Свою розповідь вчитель може доповнювати документальними фільмами, мапами, уривками з художніх фільмів, що може більш зацікавити учнів. Наприклад, тему «Друга світова війна» я висвітлюю за допомогою фрагментів з наступних док. фільмів: «Напередодні», «Грізне літо», «Сталінградська битва», «Битва за Дніпро», «Таємниці Третього рейху»; худ. фільмів «Перл Харбор», «Доля людини» та ін.

У навчальному процесі зараз активно використовуються численні компакт-диски з навчальними медіа-програмами - репетиторами з різних предметів, електронні підручники. При наявності такого підручника дитина самостійно без допомоги вчителя може вдома вивчати предмет. В підручниках є не тільки розповідь, мапи, відеофрагменти подій, а й питання, тестові завдання. Таким чином, дитина самостійно може контролювати свій рівень знань, виявляти прогалини в знаннях. Найчастіше використовуються на уроках презентації Power Рoint, які готують учні чи вчитель. У презентації можна вставляти і відеофрагменти, що економить час уроку, а на прикінці уроку (або етапу уроку) за переглядом презентації можна внести питання (усні чи письмові).

Замість карток на уроці я використовую комп'ютерні тестові завдання для закріплення теми або перевірки опорних знань. Комп'ютер самостійно виставляє оцінку учню, що економить час вчителя.

При контролі знань учнів одного комп'ютера не достатньо. Для цього потрібен комп'ютерний клас.

Але успішно впроваджувати інформаційні технології можна тільки тоді, коли змінеться погляд на навчання та викладання. Коли кожен учень матиме доступ до потрібної інформації і розпочне використовувати її в навчальних цілях.

Схожі:

Уроках української мови Методичні рекомендації підготувала
...
М. І. Мирошниченко ВПРАВИ ДЛЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ
Методичні рекомендації підготувала Мирошниченко Марія Іванівна – старший викладач кафедри українознавства Одеського національного...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА З КУРСУ ІСТОРІЇ...
Укладач : ст викладач кафедри іноземних мов та перекладу Богатирьова Олена Євгенівна
Е. О. Дідоренка Методичні рекомендації
Підбір і вивчення літератури за досліджуваною темою
Методичні рекомендації та дидактичні матеріали щодо формування комунікативної...
З'ясувати, скільки уроків відводитися на вивчення теми; чи велася робота над даною темою раніше; який новий лексичний і граматичний...
Міністерство освіти і науки України Дніпропетровський національний...
Уміщені контрольні роботи з „Історії України” та методичні рекомендації до їх виконання
«Речення. Граматична основа речення. Головні і другорядні члени речення»
Методична розробка з дисципліни Українська мова. Підготувала Ладика О. В., викладач Машинобудівного коледжу Донбаської державної...
Регламент 10 хв
Мащенко О. В., заступник директора з виробничого навчання, викладач вищої категорії, викладач-методист Канівського училища культури...
Державний стандарт професійно-технічної освіти
Буграк Марія Євстахівна – викладач вищої кваліфікаційної категорії, старший викладач, заступник директора ЦПТО №1
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до вивчення дисципліни „Інвестиційний менеджмент”...
Методичні рекомендації до вивчення дисципліни „Інвестиційний менеджмент” для студентів V курсу напрямку „Фінанси”. / Укладач: А....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка