|
Скачати 70.12 Kb.
|
Дубенець Наталія Владиславівна, учитель початкових класів Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Золотоніської міської ради Черкаської області Інтегрований урок. Українська мова. Читання. 3 клас Тема. Твій друг – книга. Закріплення чергування приголосних в коренях слів. Мета. Сприяти усвідомленню учнями знань про чергування приголосних звуків у коренях слів. Формувати вміння правильно писати слова, добирати спільнокореневі, виділяти корінь. Розвивати мислення, уяву, усне й писемне зв’язне мовлення. Зацікавити учнів книгою, викликати потребу в читанні. Девіз уроку: Книги-морська глибина: Хто в них пірне аж до дна, Той, хоч і труду мав досить, Дивнії перли виносить. І.Франко І. Релаксація - Доброго дня, діти! Давайте познайомимося, сьогодні на уроці я – бібліотекар, а ви читачі нашої бібліотеки. І зібралися ми з вами в читальному залі. В читальному залі – читають і пишуть, проводять бесіди і дискусії , презентують нові книжки і обговорюють прочитані. - Отже, посміхніться, хай ваша посмішка буде щирою, сонячною, відчуйте радість та легкість у тілі. Запам’ятайте це відчуття та збережіть його упродовж дня. ІІ. Актуалізація опорних знань
Розпочнемо зі слова, яке походить з грецької мови і складається з двох слів «бібліос» і «текс» («бібліос» -книга, «текс»- сховище) ДОВІДКОВЕ БЮРО бб біб бі іб бібліотека
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Завдання уроку. Отже, сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання про чергування приголосних у коренях слів. Усвідомимо, що найкращий друг в житті людини – книга. Ваше завдання на уроці : Не просто слухати , а чути. Не просто дивитись , а бачити. Не просто відповідати ,а міркувати. Дружно і плідно працювати. ІV. Систематизація набутих знань
Оголошення 20 листопада по доро…і до дитячого садка я знайшла книжку. У кни…і було багато брудних плям, загнутих сторінок. А на заклад…і написано «Гриць». Цю книжку я залишила в шкільній бібліоте…і. Дру…і, допоможіть знайти власника книжки! Оленка ( Які знання допомогли тобі правильно вставити букви?)
По дорозі-дорога-доріжка У книзі- книга-книжка Закладці-закладка Бібліотеці-бібліотека Друзі-друг-дружба Отже, в коренях слів відбувається чергування [г]-[з]-[ж] [к]-[ц]-[ч] [х]-[с]-[ш] -Знайдіть і зачитайте спонукальне речення (Друзі, допоможіть знайти власника книжки!) 2) Перегляд уривку з з мультфільму «Грицькові книжки» -Мені здається я знаю власника книжки. Увага на екран! ( Уривок з мультфільму «Грицькові книжки») 3)Поради від бібліотекаря. Прийом «Пантоміма». -Уявіть себе бібліотекарем. Які б поради ви дали Грицеві? Покажіть це мімікою і рухами. -Бери книжку чистими руками. Не загинай сторінок. Не малюй в книжках. Користуйся закладкою. Не клади в книжку зайві речі. (Аплодуємо артистам) 4)Групова робота. Гербарій-Коренярій. Українська мова милозвучна і мелодійна, звуки чіткі і чисті, у ній багато дзвінких , добре поєднуються голосні і приголосні. Кожен з нас повинен навчитися чудово володіти нашою рідною мовою. Щоб грамотно писати і правильно говорити, треба пам’ятати про чергування приголосних і голосних у коренях слів. З метою підвищення грамотності, збагачення свого словникового запасу ми й складемо Гербарій-Коренярій - Об’єднайтеся в групи. - Добирайте споріднені слова або змінюйте їх за питаннями так, щоб відбулося чергування приголосних в коренях слів. Наприклад:рук-, руц-, руч- Рука, руці, рученька, ручка, ручний. І група: вух-, вус-, вуш-. ІІ група: мух-, мус-, муш-. ІІІ група: друг-, друз-, друж-. ІV група: книг-, книз-, книж-. V група: рік-, ріц-, річ-. Спільнокореневі слова запишіть на вітах пальми. -Отже, чергування яких приголосних звуків може відбуватися в коренях слів? [г]-[з]-[ж] - [к]-[ц]-[ч] [х]-[с]-[ш] ---Фізкультхвилинка--- Оцей пальчик мій дідусь, Оцей пальчик – баба. Оцей пальчик мій татусь, Оцей пальчик – мама. А цей пальчик – я, от і вся моя рідня. 5) Диференційовані завдання. Групова робота. Робота з підручником.(«Українська мова» 3 клас, ст.. 82, впр. 193) Отже, треба вставити пропущені букви, пам’ятаючи про чергування приголосних в коренях слів. ( читаємо по абзацах) Поясніть свій вибір. Про що розповідається в цьому тексті? Тема тексту. Яка мета тексту? Щоб більше нам довідатись про книги, працюємо в групах таким чином: І група: ДОВІДКОВЕ БЮРО (або ПОШУКОВЦІ) (Робота з «Тематичним словником) Попрацюйте зі словничками, відшукайте 2-3 слова з поясненнями, які вказують, з яких частин складається книга. (Обкладинка, сторінка, палітурка,… ІІ група: ДОСЛІДНИКИ Дослідіть, який шлях пройшла книга від виникнення до сьогодення Користуйтесь текстом з розділу «Читанки» - «Похвала книгам!» ІІІ група: РЕДАКТОРИ - Уявіть, що ви редактори дитячого журналу і до вас потрапив цей текст. Попрацюйте над ним. (І і ІІ абзаци) Прочитайте текст, випишіть питальні і спонукальні речення. 6) Перевірка групової роботи РЕДАКТОРИ - Зачитайте питальні речення.
ДОВІДКОВЕ БЮРО (ПОШУКОВЦІ) - Що таке обкладинка? ДОСЛІДНИКИ: -Який шлях пройшла книга від виникнення до сьогодення? Зачитайте. Хочу відмітити чудову роботу дослідників, пошуковців, редакторів. 7) Презентація «Який шлях пройшла книга від виникнення до сьогодення» - Увага на екран. (фільм про Ярослава Мудрого і про сучасну книжку) V. Дискусія Технічні засоби інформації: телевізори, комп’ютери, відео- та телетехніка доступні всім. Чи потрібні бібліотеки сьогодні? Об’єднайтеся в дві команди: А- стверджуюча; Б - заперечуюча. Користуйтесь словничком - Я вважаю… Я думаю… - На мою думку… - Я з вами частково згоден , але… -Я поважаю вашу думку , але… -Я з вами не згоден… -Це не має значення… Можливі відповіді: Б-Ні. Легше і швидше отримати інформацію з комп’ютера. А-Так. Книга – це диво, створене людськими руками. Коли береш її до рук з яскравими малюнками, відразу хочеться почитати. Б-Ні. В комп’ютері більший обсяг інформації. А-Так. Можна піти до бібліотеки з другом, поспілкуватися, обговорити прочитане. Б-Ні. Комп’ютер – це нове, а отже всім цікаве. А-Так. Книга – це твій друг, з нею можна піти до парку почитати… Можна взяти книгу до рук, покласти в неї закладку. З книгою можна подружитися. Отже, книга- твій друг! VІ. Анотація на прочитану книгу. У кожної книжки свій звук, свій голос, своє тіло. Розкажіть про свого друга-книжку, Хто її автор, головні герої, хто з героїв сподобався найбільше? Це і буде – АНОТАЦІЯ до прочитаної книги.-------ДОВІДКОВЕ БЮРО -Я хочу познайомити вас з новою серією книжок для дітей «Українська дитяча проза». VІІ. Домашнє завдання Напишіть вдома анотацію на прочитану книгу, створіть до неї малюнок. VІІІ. Рефлексія
|
Дубенець Наталія Владиславівна, учитель початкових класів Золотоніської... Мета. Повторити таблицю множення числа Закріпити вміння розв’язувати задачі на множення. Розвивати пам’ять, мислення, творчу уяву.... |
Урок узагальнення і систематизації Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Золотоніської міської ради Черкаської області |
Пропозиції щодо кандидатур фахівців із зарубіжної літератури для... Учитель-методист Золотоніської ЗОШ №3 Золотоніської міської ради Черкаської області |
СТАТУТ Учнівського самоврядування Черкаської загальноосвітньої школи... Ити демократію в суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням... |
Овсієнко Наталія Іванівна, вчитель хімії, Черкаської загальноосвітньої... Контрольна робота з теми: «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
Вчитель математики Канівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів... Канівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Канівської міської ради Черкаської області |
Касперович Тетяна Володимирівна Касперович Тетяна Володимирівна,спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель,учитель початкових класів Дебальцівської... |
ПРИШКІЛЬНИЙ ТАБІР «ДРУЖБА» ВАТУТІНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ... ВАТУТІНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №2 ІМ. М. Ф. ВАТУТІНА ВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ |
10-й (11-й) клас ЕТИКА ДІЛОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ Г. Р. Уперенко, методист методичного кабінету відділу освіти виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області; С.... |
Упорядник: Бабенко О. А. – учитель математики Черкаської загальноосвітньої... |