Програма тренінгу
"Психологічна компетентність педагогів"
Пояснювальна записка
Вимоги до психологічної компетентності вчителя постійно зростають, що пов’язано, зокрема, із новими соціальними запитами до рівня освіченості молодої людини й гуманізацією навчально-виховного процесу в школі. Підвищити рівень психологічної компетентності вчителя лише за рахунок збільшення обсягу його психологічних знань неможливо. Потрібна перебудова ідейних настановлень вчителів, «звільнення» їх від обов’язкових виховних стандартів, переорієнтація на нові цінності в інтересах розвитку особистості кожного учня як суб’єкта життєтворчості, носія здібностей.
Програма розроблена на допомогу вчителям формувати та укріпити впевненість у обраній спеціальності, навчити професійно діяти та спілкуватися, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень, активізувати творчий потенціал, фомувати й розвивати комунікативні вміння та навички застосування інтерактивних методик, підвищити професійну компетентність і самооцінку.
Тренінг складається з 12 занять.
Час проведення 1 година.
Форма роботи – групова (10 – 15 учителів
|
вправи
|
час
|
Заняття № 1
|
Вправа «Правила роботи»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Знайомство»
|
і 0 хв.
|
|
Вправа «Скажи приємне»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Хто Я»
|
15 хв.
|
|
Вправа «Глибоке дихання»
|
15 хв.
|
Заняття № 2
|
Вправа «Чарівний стілець»
|
10 хв.
|
|
Вправа-танець «Спина до спини»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Детектив»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Емоційне дзеркало»
|
15 хв.
|
|
Гра «Чарівна крамниця»
|
15 хв.
|
Заняття № 3
|
Вправа «Рукостискання»
|
5 хв.
|
|
Вправа «Подолання»
|
15 хв.
|
|
Гра «Я у сонячному промінні»
|
15 хв.
|
|
Експрес-опитування
|
] 0 хв.
|
|
Брейк-кава
|
15 хв.
|
Заняття № 4
|
Вправа «Не хочу хвалитися, але я...»
|
10 хв,
|
|
Експрес-опитування
|
10 хв.
|
|
Вправа «Мозковий штурм»
|
15 хв.
|
|
Рольова гра «Розв'яжи проблему»
|
|
|
Вправа «Коло рук»
|
10 хв.
|
Заняття № 5
|
Вправа «Привітання»
|
5 хв.
|
|
Вправа «Я відчуваю»
|
10 хв.
|
|
Експрес-опитування
|
ї 0 хв
|
|
Вправа «Я переживаю стрес, коли...»
|
15 хв.
|
|
Вправа «Правила душевної рівноваги»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Заспокой своє тіло»
|
10 хв.
|
Заняття № 6
|
Вправа «Мене звати...»
|
10 хв.
|
|
Експрес-опитування
|
10 хв.
|
|
Інформаційне повідомлення «Професійне вигорання»
|
15 хв.
|
|
Вправа «Мозковий штурм»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Верба - Тополя»
|
І 5 хв. |
|
Заняття № 7
|
Вправа «Нетрадиційне привітання»
|
5 хв.
|
|
Вправа-очікування «Квітка-семицвітка»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Різні погляди»
|
30 хв.
|
|
Вправа-руханка «Малюємо цифри»
|
5 хв.
|
|
Повернення до очікувань
|
10 хв.
|
Заняття № 8
|
Вправа «П'ять хвилин»
|
20 хв.
|
|
Вправа «Моє дитинство»
|
20 хв.
|
|
Вправа «Конверт відвертостей»
|
20 хв.
|
Заняття № 9
|
Вправа «Уповільнення»
|
20 хв.
|
|
Вправа «Дипломатичний прийом»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Дитина»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Здрастуй, я радий тебе бачити...»
|
5 хв.
|
|
Вправа «Фізичне почуття»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Релаксація»
|
5 хв.
|
Заняття № 10
|
Вправа «Царівна-Несміяна»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Емоція»
|
15 хв.
|
|
Вправа «Скажи приємне»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Друкарська машинка»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Зрозумій іншого»
|
15 хв.
|
Заняття № 11
|
Вправа «Хто Я»
|
15 хв.
|
|
Вправа «Співзвучність»
|
15 хв.
|
|
Вправа «Несимпатична людина»
|
15 хв.
|
|
Вправа «Поз 10 хв.иційне спілкування»
|
1 5 хв.
|
Заняття № 12
|
Психомалюнок «ІЦо мене дратує»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Самотність»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Почуття в педагогіці»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Мій портрет»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Школа сьогодні»
|
10 хв.
|
|
Вправа «Вдячність»
|
10 хв.
|
Заняття № 1.
Мета: знайомство з учасниками групи, створення позитивної мотивації й зацікавленості у заняттях, взаємної довіри й поваги; ознайомлення з основними правилами роботи тренінгу.
Організаційний момент.
Вправа "Правила роботи"
Мета: прийняття правил роботи групи.
Хід вправи: учасниками складають і приймають правила роботи групи.
Вправа "Знайомство"
Мета: сформувати умови для кращого знайомства, визначити особливості кожного учасника тренінгу, створити відчуття особливого психологічного мікроклімату в групі, де основним принципом є "довіра й повага".
Кожен по колу називає себе так, як би він хотів, щоб його називали на занятті.
Вправа "Скажи приємне"
Кожному учаснику пропонується виявити групі або окремому її учаснику підтримку, співчуття або симпатію.
Вправа "Хто Я"
Мета: розвиток навичок самоаналізу, формування більш глибоких уявлень про власне "Я", визначення особливостей особистості кожного учасника.
Хід вправи:учасники сидять по колу. Кожному пропонують відповісти на запитання "Хто Я?" двадцятьма реченнями.
Писати треба швидко, довго не роздумуючи. Кожен зачитує відповіді по колу. Тренер разом із учасниками аналізує результати: яку сторону власного "Я" учителі знають краще? Наприклад, зовнішність, взаємини з оточуючими, моральні риси.
Після цього тренер пропонує учасникам заховати роботу у "скарбничку", обіцяє її поповнювати уявленнями про себе на кожному занятті.
Вправа "Глибоке дихання"
Мета: зняття напруження, заспокоєння нервової системи.
Інструкція. Глибоко вдихніть носом, порахуйте до восьми, після чого повільно випускайте через рот (губи напівстулені), при цьому рахуйте до 16 або більше - так довго, як зможете. Прислухайтеся до звуку повітря, яке видихаєте, і відчуваєте, як зникає напруження. Повторіть вправу 7-8 разів.
Підбиття підсумків.
Заняття № 2.
|