“ Способи підготовки різних видів поверхонь під штукатурення”.
“Робота з таблицями в текстовому процесорі Word”.
Бінарний урок з технології штукатурних робіт та інформатики
Мета уроку:
навчальна
технологія штукатурних робіт - узагальнити та систематизувати знання з теми «Способи підготовки різних видів поверхонь під штукатурення», вдосконалювати навички підготовки дерев’яних, цегляних та бетонних поверхонь під штукатурення;
інформатика - вдосконалювати практичні навички створення, редагування та форматування таблиць у текстовому процесорі Word, показати зв'язок навчальної діяльності предмету «технологія штукатурних робіт» з практичними навичками з «інформатики»;
развиваюча
розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, вміння порівнювати, застосовувати набуті знання на практиці та інформацію в професійних ситуаціях, розвивати комп'ютерну грамотність, а також пізнавальний інтерес до майбутньої професії;
виховна
виховувати навички колективної праці, вміння поважати думку інших, виховувати всебічно розвинену людину, здатну синтезувати знання з різних предметних галузей для розв’язання відповідних завдань за допомогою персонального комп'ютера.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань (за В.А. Оніщук).
Міжпредметні зв’язки : інформатика, технологія штукатурних робіт, охорона праці, історія України.
Обладнання :
персональні комп’ютери , проектор, демонстраційні презентації учнів, електронна версія уроку – презентація, таблички «Д.Н.С.», «Сокіл», «Умільці», об'ємно-наочні посібники, навчальний матеріал, завдання практичної роботи, бланки самооцінювання, діаграма «модель знань», відеоролик «Архітектура», конверти зі смайликами.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Привітання.
- Перевірка наявності учнів.
- Перевірка готовності учнів до уроку.
Викладач інформатики. Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. На нашому уроці присутні гості, а перед вами два викладача: викладач технології штукатурних робіт та викладач інформатики. Здається, ці предмети різні. Але, виявляється, між ними існує тісний зв'язок. І сьогодні на уроці ми спробуємо з вами це довести.
Викладач технології штукатурних робіт. У вас на робочих столах два зошита: один з технології штукатурних робіт, другий з інформатики. Всі записи, які стосуються технології штукатурних робіт, ви записуєте у зошит з технології, а всі записи, які стосуються інформатики, ви записуєте в зошит з інформатики. Також у вас є картки-відповіді, завдання практичної роботи та бланк самооцінювання. Ви отримаєте дві оцінки: оцінку з технології штукатурних робіт та оцінку з інформатики. Кожне завдання оцінюється відповідними балами. Цей бланк ви будете заповнювати самостійно протягом уроку.
Викладач інформатики. Сьогоднішній урок розпочнемо словами Генрі Форда.
Зібратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх!
Отже, ми зібралися разом, тож давайте прагнути до успіху!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Викладач технології штукатурних робіт. А щоб досягти успіху на уроці, ми повинні бути: (Слайд)
У – уважні
Р – розумні
О – організовані
К – кмітливі
Розминка «ігрове лото».
А перше завдання для вас – це завдання на перевірку уваги. Без допомоги олівця якнайшвидше порахувати , скільки на малюнку:
інструментів для підготовки поверхні під оштукатурювання; (кількість записати в бланк оцінювання, колонка розминка);
скільки малюнків піктограм (кількість записати у бланк оцінювання інформатика, колонка розминка).
На виконання завдання 30 секунд. Увага на екран.
Обговорення з учнями відповідей. Викладач повідомляє правильну відповідь, учні виставляють бали у бланк самооцінювання.
2. Інтелектуальний тир (тестові питання)
Викладач технології штукатурних робіт. Ми запрошуємо вас до інтелектуального тиру. Для цього нам потрібні картки-відповіді. Кожне запитання має дві відповіді: А та Б. Якщо відповідь правильна А ви піднімаєте картку-відповідь з цією буквою та записуєте відповідні бали в бланк самооцінювання.
Тестові питання з технології штукатурних робіт;
Тестові питання з інформатики.
Тестові питання з технології штукатурних робіт
1.Під яким кутом набивають дранку?
А. 90 градусів Б. 45 градусів
2. Яким інструментом виконують насічки на поверхні?
А. металевою щіткою Б. зубилом
3.Розчищають шви цегляного мурування на глибину:
А. 5 мм Б. 10 мм
4.Цвяхями якої довжини прибивають дранку?
А. 30…40 мм Б. 25…30 мм
5. Штрихів-насічок на 1 м2 бетонної поверхні треба зробити не менше:
А. 300 мм Б. 200 мм
6. Чи обов'язкова перевірка конструкцій на вертикальність і горизонтальність до підготовки поверхонь?
А. так Б. ні
Тестові питання з інформатики
На якій панелі інструментів розташована кнопка для вставки таблиці в документ?
А. стандартна Б. форматування
2. Кнопка означає:
А. накреслити таблицю Б. очистити таблицю
3. До форматування таблиці відносять операцію:
А. об’єднання клітинок Б. вирівнювання тексту в клітинках
4. Що не є об’єктом таблиці?
А. клітинка Б. текст
5. Процес внесення змін до таблиці називають:
А. редагуванням Б. форматуванням
6. Кнопка означає:
А. розділити клітинки Б. об’єднати клітинки
Кожне питання викладачі обговорюють з учнями, за правильну відповідь учні у бланк самооцінювання виставляють відповідні бали. Після обговорення тестових питань учні підраховують бали.
Викладач інформатики. Ви вже отримали бали за два попередніх завдання, на цьому ми не зупиняємося, а продовжуємо організовано та активно працювати разом.
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Викладач технології штукатурних робіт (слова викладача супроводжуються відеороликом «Архітектура»)
Будівництво – літопис світу:
воно говорить тоді, коли
мовчать вже і пісні, і перекази.
М.В. Гоголь
Праця будівельника – вічна. Без неї не обходилося жодне суспільство впродовж усієї історії розвитку людства. Саме від таких спеціалістів, як ви залежить, чи будуть наші міста і села привабливішими. Підготовка поверхні є важливішим показником якості подальшого опорядження приміщення.
Викладач технології штукатурних робіт повідомляє тему уроку. (слайд)
Як ви гадаєте, що ми сьогодні на уроці будемо розглядати.
Викладач обговорює з учнями завдання уроку.
Викладач інформатики.
Кваліфікований штукатур не тільки повинен вміти якісно підготувати та поштукатурити поверхню, але й правильно підраховувати кількість матеріалу, різні види інструменту, затрачений час та вміти створювати звіти про виконану роботу.
Викладач демонструє у вигляді презентації звіти: в текстовому вигляді, та у вигляді таблиць.
Слайд
Звіт директора підприємства.
На виробництві працювали три бригади. Перша бригада працювала 3 робочих дня і оштукатурила один поверх загальною площею сто двадцять метрів квадратних, витративши матеріалу вісімдесят кілограм кубічних. Друга бригада оштукатурила один поверх загальною площею сто двадцять вісім метрів квадратних, витративши матеріалу сімдесят вісім кілограм кубічних, працювала 3 дні. Третя бригада працювала 3 дні, оштукатурила один поверх загальною площею сто двадцять п’ять метрів квадратних, витративши матеріалів сімдесят п’ять кілограм кубічних.
Слайд
Звіт бригадира підприємства
бригада
|
кількість днів
|
загальна площа штукатурення
|
витрачені матеріали
|
бригада№1
|
3
|
120 м2
|
80
|
бригада№2
|
3
|
128 м2
|
78
|
бригада№3
|
3
|
125 м2
|
75
|
- Як ви вважаєте в якому вигляді зручніше створити звіт про виконану роботу?
Викладач інформатики повідомляє тему уроку. (слайд)
Як ви гадаєте, що ми сьогодні на уроці будемо розглядати.
Викладач обговорює з учнями завдання уроку. Завдання: створити електронний звіт в табличному вигляді про підготовку різних видів поверхонь під штукатурення.
ІV. Відтворення та узагальнення понять з вивчених тем
Викладач технології штукатурних робіт.
Які види поверхонь оштукатурюють?
Які інструменти використовують для виконання підготовчих робіт? (учні користуються об'ємно-наочним посібником)
Так, як у нас незвичайний урок сьогодні, до нас завітали гості з підприємства з дуже цікавою пропозицією. (Заздалегідь підготовлені учні представляють компанію)
Директор. Доброго дня. Ми – представники підприємства «Навігатор». Наше підприємство зовсім недавно існує на ринку послуг, а тому маємо цікаву пропозицію для вас. Ми набираємо робітничі кадри. Нам потрібна бригада штукатурів. Штукатур є тим будівельним фахівцем, від якості роботи якого буде залежати як буде виглядати будинок після введення його в експлуатацію. Висококваліфікований штукатур за своїм рівнем наближається до художника. Робітники, які будуть працювати на нашому підприємстві повинні вміти: (розгортає діаграму «модель знань» кріпить її до дошки та зачитує відповідні пункти).
Інженер з охорони праці. Доброго дня. Я інженер з охорони праці на підприємстві «Навігатор». Я буду спостерігати наскільки ви дотримуєтесь в своїй роботі правил з безпеки праці на виробництві.
Викладач технології штукатурних робіт. Шановні представники підприємства. Засвоївши відповідний матеріал, учні об'єдналися в бригади. Кожна бригада буде захищати свій вид роботи.
Бригади захищають свою роботу у вигляді презентації.
Бригада «Сокіл» - підготовка цегляних поверхонь під штукатурення.
Бригада «Д.С.Н.» - підготовка дерев'яних поверхонь під штукатурення.
Бригада «Умільці» - підготовка бетонних поверхонь під штукатурення.
Після захисту кожної презентації експерти та опоненти задають питання.
Викладач оцінює презентаційні роботи.
Директор підприємства (повертається до моделі знань та перечитує уміння, які показали учні). Я заслухав виступ бригад. Дуже приємно, що майбутні робітники знають послідовність робіт та відповідні інструменти. Протягом своєї роботи ви повинні будете складати та заповнювати бланки нарядів на виконання робіт. А ці задачі вам допоможе вирішити знання з інформатики.
Викладач інформатики (звертаючись до моделі знань). Кваліфікований робітник штукатур ІІ розряду повинен не тільки володіти знаннями з технології штукатурних робіт, а володіти сучасними інформаційно-комунікативними технологіями. Тому сьогодні ми будемо вчитися створювати звіт в електронному вигляді.
Систематизація знань з інформатики. Робота з презентацією.
Завдання. Визначити, яким способом зручно та швидко можна створити таблиці
Які операції можна виконувати з таблицями?
Що означає редагувати текст в текстовому процесорі?
Що означає форматувати текст в текстовому процесорі?
Побудова асоціативного куща «Ялинка таблиць».
Викладач інформатики. Перед вами ялинка, яка говорить що скоро настануть новорічні свята. Спробуємо прикрасити ялинку операціями редагування та форматування таблиць.
Учні ланцюжком визначають операції, прикрасивши ялинку різнокольоровими стрічками.
Оцінювання учнів.
Всі ці операції ви будете використовувати при виконанні практичної роботи.
V. Виконання практичної роботи
1. Інструктаж з техніки безпеки (уявний мікрофон).
2. Ознайомлення з умовами виконання практичної роботи.
Створити таблицю і занести такі дані:
перелік операцій для підготовки поверхонь під штукатурення;
відповідні інструменти, які потрібні для виконання робіт;
вставати малюнки інструментів;
записати техніку безпеки.
VІ. Перевірка виконання практичної роботи. Оцінювання (демонстрація таблиць для кожної бригади. Учні порівнюють та виставляють бали у таблицю само оцінювання, повідомляють підраховані бали викладачам). (Слайд).
Викладачі коментують оцінки.
VІI. Коментування домашнього завдання
З технології штукатурних робіт:
повторити перелік операцій підготовки різних видів поверхонь під штукатурення;
оглянути сучасний ринок будівельних матеріалів міста та скласти список розчинів для видалення забруднень. Занотувати технологію їх нанесення;
скласти кросворди: ключові слова поверхня або штукатурка.
З інформатики:
оглянувши сучасний ринок будівельних матеріалів міста скласти таблицю розчинів для видалення забруднень;
створити кросворд: ключове слово таблиця.
VIIІ. Підсумок уроку
Викладач інформатики (повернення до епіграфа уроку). Чи сподобалось вам працювати разом – це був наш початок, протягом уроку ми трималися разом – це був наш прогрес, цілий урок працювали разом – це і є наш успіх.
Викладач технології штукатурних робіт (повернення до моделі знань ) Ви показали знання та вміння з професійно-теоретичної підготовки, які необхідні для штукатура ІІ розряду.
Викладач інформатики
Ми хочемо з’ясувати, який у вас зараз настрій?
Викладач технології штукатурних робіт.
Для цього відкрийте конверти, які лежать у вас під клавіатурою, виберіть смайлик (з англійської мови - посмішка), який відповідає вашому настрою в цю мить. Підніміть їх угору, щоб ми побачили, чи посміхаєтесь ви, чи задоволені ви своєю роботою на уроці. (Слайд)
Рефлексія
Таблиця
У мене гарний настрій, тому що мої знання відповідають кваліфікаційній характеристиці
|
Я збентежений, тому що мені ще треба підвищувати свій кваліфікаційний рівень
|
Я засмучений, тому що мої знання не відповідають вимогам кваліфікаційної характеристики
|
|
|
|
Закінчити наш незвичайний урок ми хочемо такими словами (слайд)
Ви - юний цвіт нової України,
У ваші очі дивиться народ,
Верстати шлях вам суджено єдиний:
Під кольорами сонця й неба сині
Сягнуть в житті небачених висот.
О. Ковальчук
Практична робота
Тема. Робота з таблицями в текстовому процесорі Word.
Мета:вдосконалювати практичні навички створення, редагування та форматування таблиць у текстовому процесорі Word.
Завдання.
Створити в текстовому процесорі Word таблицю:
бригада «Сокіл» - підготовка цегляних поверхонь під штукатурення;
бригада «Д.С.Н.» - підготовка дерев'яних поверхонь під штукатурення;
бригада «Умільці» - підготовка бетонних поверхонь під штукатурення.
Вставити малюнки інструментів в таблицю.
Хід роботи
Запустити текстовий процесор Word.
Пуск / Усі програми / Microsoft Office / MS Word 2003
.Введіть заголовок таблиці:
Звіт бригади «________» про підготовку _________ поверхонь під штукатурення. Виконав ___________(П.І.)
Вставте таблицю.
Таблиця / Вставити таблицю / Задайте кількість стовпців і рядків.
Введіть текстові дані в таблицю.
-
№
|
вид операції
|
назва інструмента
|
малюнок інструмента
|
безпека праці
|
|
|
|
|
|
Вставте в таблицю малюнок:
Відкрити папку «Інструменти» / Вибрати відповідну малюнок / Виділити / Виконати Копіювати / Вставити в потрібну комірку таблиці / Ок.
Доберіть як найкращі розміри і розташування об’єкта малюнка.
-
Створити обрамлення таблиці, залити комірки таблиці, вирівняти текстові дані по центру.
Збережіть створений документ у файлі з назвою Прізвище.
Файл / Зберегти як / Своє прізвище.
|