|
Скачати 179.91 Kb.
|
Тема уроку: Колективний творчий проект з аплікації «Пори року». Виготовлення виробу Мета уроку:
Обладнання, матеріали та інструменти: ескізи проектованих виробів, підготовлені лекала деталей, ножиці, олівці, клаптики тканини, вата або синтепон, клей, пензлики, «зірочки очікувань»,пояснювальні записки до проектів, зразки картин із зображенням різних пір року, музичний супровід Чайковський «Пори року», зразки виробів з елементами об’ємної аплікації, мультимедійне обладнання. Тип уроку : комбінований. Форма проведення: телеміст. Учні уже вдало пройшли організаційно – підготовчий та конструкторський етапи проектування, під час яких визначили завдання проекту, сформулювали вимоги до виробу, обрали оптимальний варіант виробу, склали план роботи, спрогнозували результати своєї діяльності, склали ескіз виробу, підібрали матеріали та інструменти та виготовили лекала деталей. ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Доброго дня! Я рада вітати усіх вас на нашому незвичайному уроці. У нас сьогодні буде проходити телеміст між чотирма конструкторськими бюро - «Весна», «Літо», «Осінь» та «Зима». Для початку ми перевіримо налаштування зв’язку та готовність команд до роботи. (Представники кожної команди по черзі доповідають про відсутніх та готовність до уроку). ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ Тема нашого телемосту «Колективний творчий проект з аплікації «Пори року». Виготовлення виробу». Повідомлення мети та завдань уроку. Вправа «Мої очікування» - У вас на робочих столах лежать кольорові зірочки, напишіть на них свої очікування на сьогоднішній урок, виразивши їх трьома словами. Перед тим, як вивчити новий матеріал і приступити до виконання практичних робіт, необхідно перевірити ваші набуті знання. 1. Розгадування кросворду :
По горизонталі:
По вертикалі:
Відповіді:
2. Бесіда - Які існують види аплікації? - Які матеріали та інструменти необхідні для виготовлення аплікації? (Відповідь дослідників) Види аплікації Залежно від вибору матеріалу аплікацію поділяють на такі види:
За своїм змістом аплікації можна поділити:
Матеріали та інструменти для аплікації Для аплікації використовують різні, навіть дуже маленькі, шматочки тканини та іншого матеріалу(крепдешин, оксамит, сукно, шовк, полотно, шерсть, шкіра, драп, шнури, тасьма, бісер, лелітки). Основна тканина (фон) – це тканина, на яку накладають аплікацію. Фон має бути більш щільним, ніж фактура, матеріал самої аплікації. Як основну тканину (фон)можна використати полотно, оксамит, сукно неяскравих, світлих тонів. Краще коли тканина буде щільною і несипучою. Треба також стежити за тим, щоб напрямок нитки тканини вирішуваних деталей і фону був однаковим. Інструментами для виготовлення аплікації служать ножиці, голки, п’яльця, лінійка. - Як правильно підготувати тканину до виготовлення аплікації? (Відповідь технологів) Підготовка тканини Спочатку всі тканини потрібно випрати, щоб вони не давали усадки в готовому вигляді, перевірити на міцність фарбування. Пруг обов’язково відрізають. Бавовняні тканини обов’язково підкрохмалюють, а інші обробляють желатином. Для цього 30 грамів желатину зчиняють в 1 літрі води, просочують ним виворітній бік цупкої тканини і дають висохнути. Після висушування сукно й тканину необхідно злегка пропрасувати, а штучне хутро та плюш у вологому вигляді закріпити кнопками на дошці без прасування, щоб не порушити структуру ворсу, і тільки після висихання вирізати потрібні клаптики. - Які матеріали ви використовуєте в роботі? (Відповідь представника санепідемстанції) Тканина, стрічки є екологічно безпечними. Також ми використовуємо клей ПВА, який є більш безпечним, ніж «Дракон» чи «Титан». ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО – ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ Слово вчителя Аплікація є цікавим і корисним заняттям, бо розвиває художній смак, привчає до акуратності й точності, ознайомлює з різними конструкційними матеріалами. Це вид декоративно – ужиткового мистецтва і, отже, за допомогою неї ми можемо прикрашати різні речі нашого побуту та інтер’єру. - З якою метою ви виготовляєте свої панно? (Відповіді учнів). Вправа «Впізнай своє». Необхідно відгадати елементи свого панно, які зашифровані у загадках. 1. Відгадайте: у тваринки 2. Що таке росте улітку, Голками покрита спинка, Дуже схоже і на квітку, І кривенькі ноженята, І на сонечко ясне, Мордочка, як в поросятка. А у ньому, золотому, В яблучках проколе шкірку Ще й насіннячко рясне? І несе їх потім в нірку… Все воно дрібненьке, сіре і кругленьке… (Їжак) (Соняшник) 3. По засніженій галявці 4. Відгадай загадку цю… Ходить хлопчик в білій майці… Маю зелень прегусту, (Підсніжник) Навесні я вся в цвіту, Влітку вже плоди даю. Бережу красу свою. Восени теж не марнію, Як і влітку, зеленію. Взимку також не вмираю Й одежини не знімаю. Одне слово – наречена, І тому вічнозелена… (Ялинка) ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Ви мали можливість оглянути вироби декоративно – ужиткового мистецтва, в яких використані елементи, виготовлені за допомогою об’ємної аплікації. Чим вони відрізняються від тих, які ми виготовляли створюючи прихватки для гарячого посуду? Відповідь експертів Прихватки, що виготовлялися, оздоблювалися плоскою аплікацією. Крім того, дані вироби піддаються щоденному використанню, тому елементи аплікації ми пришивали до основи. На даних зразках, крім аплікації, для оздоблення використовується вишивка та малювання. А самі елементи можна приклеювати. Розповідь учителя: Створення картин у техніці об’ємної аплікації Аплікація – це спосіб створення орнаментів або художніх зображень шляхом накладання на тканину, картон чи інші матеріали кольорових клаптиків тканини чи паперу. Коли зображення плоскі – це буде плоска аплікація, а коли вони об’ємні (рельєфні) – маємо аплікацію об’ємну. За допомогою кольорових клаптиків тканини можна зобразити овочі, ягоди, квіти, гриби, тварин, птахів, різні орнаменти, пейзажі. Демонстрація виготовлення елемента об’ємної аплікації
Міні – відступ «Крок до прекрасного». Мабуть, найбільшим натхненням для творця є природа. Багато хто з великих художників на своїх полотнах зображали красу та велич рідного краю. Не відступають від них і композитори. Пропоную розгадати прізвище композитора, який написав симфонію «Пори року», під яку ми будемо виконувати практичну роботу. Ребус …. (Чайковський) V. ПРАКТИЧНА РОБОТА. Виготовлення виробу технікою об’ємна аплікація - Яких правил безпечної роботи слід дотримуватись виготовляючи аплікацію? Відповідь інспектора з техніки безпеки: Правила безпечної роботи 1. Перед початком роботи обладнати своє робоче місце потрібними інструментами та матеріалами. 2. Надягти робочий одяг. 3. Інструмент використовувати лише за призначенням. 4. Голки і шпильки зберігати у спеціальній коробочці чи у гольнику. 5. Ножиці передавати чи класти зімкнутими лезами від себе. 6. Працювати лише справним інструментом. 7. Після закінчення роботи прибрати своє робоче місце, інструменти покласти у спеціальну коробочку. Інструкційна картка. Виготовлення об’ємної аплікації
Порада: Виготовляючи деталі об’ємної аплікації, треба стежити за висотою кожної з них. Деякі деталі слід залишати плоскими без потовщення. У найвищих місцях висота деталей разом із товщиною картону не повинна перевищувати 4 – 6 мм. Також для аплікації можна використовувати клаптики шкіри, маленькі гілочки, прутики, солому, рогожку. VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ 1. Оцінювання досягнень учнів 2. Заключне слово вчителя Ось і підійшов до завершення наш телеміст. Хотілося б, щоб ви відповіли на декілька запитань Вправа «Мікрофон»
І повертаючись до початку уроку, до вправи «Мої очікування», хочу запитати: - Чи справдились ваші очікування? Візьміть у руки ваші зірочки. Якщо очікування справдились, підніміть їх догори, якщо ні – опустіть. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Поміркуйте над запитанням: - На вашу думку, який наступний етап роботи над створенням вашого проектованого виробу? VIII. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ |
Уроку з теми: Пори року Слово вчителя Різні пори року мають свій колір. Колір є одним із засобів передачі настрою художника і характеру того, що він малює |
Сценарій позакласного заходу на тему «Пори року» (6 клас) Запропонований сценарій розрахований на учнів 6-х класів, залежно від рівня їх мовної підготовки та об’єднує вірші, пісні про пори... |
Спостерігайте природу і прямуйте дорогою, яку вона вам вказує Діти під музику читають вірші про різні пори року, а в цей час через проектор показуємо фотографії села в різні пори року |
Тема: «Аплікація як вид декоративно-ужиткового мистецтва» Мета: узагальнення і систематизація знання з теми Аплікація як вид декоративно – ужиткового мистецтва, закріпити знання про види... |
Тема. Концерт. Пасторальні насторї А. Вівальді. Концерти «Пори року» («Літо»); В. А. Моцарт. Концерт для флейти та арфи (фрагмент) |
«Зима чарівниця» Мета. Узагальнити і систематизувати знання дітей про зимові явища природи, про властивості снігу (сніг білий, холодний, пухкий),... |
- «Тайм», що розпочав з 1937 року довгостроковий (що продовжується до цього часу) проект — «Людина року», за підсумками 1938 року назвав... |
Тема : Квітка. Будова і різноманітність квіток ... |
УРОК АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ТА ПРАЦІ У 3 КЛАСІ Тема уроку: Прийшла зима.... Мета уроку: повторити й активізувати ЛО теми «Пори року» в усному мовленні учнів; удосконалювати навички аудіювання з теми «Зима.... |
ОДЕСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МОРСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ Дидактичне забезпечення: пано-аплікації із макаронних виробів та круп, роздатковий матеріал: картки з завданнями, технологічні картки... |