«Зима чарівниця»


Скачати 59.37 Kb.
Назва «Зима чарівниця»
Дата 13.11.2013
Розмір 59.37 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
«Зима чарівниця»

Пізнавальна активність дітей

ІІ молодша група

Вихователь: Софіна Л.М.

ДНЗ «Дзвіночок»

2013 р.

Мета. Узагальнити і систематизувати знання дітей про зимові явища природи, про властивості снігу (сніг білий, холодний, пухкий), розширювати знання про диких тварин та зимуючих птахів відповідно до пори року.

Формувати уявлення дітей про величину предметів їх множину. Вчити розрізняти і називати площинні геометричні фігури (круг, трикутник), навчати їх обстежувати дотиково-руховим і зоровим способами.

Розвивати і активізувати мислення дітей. Заохочувати дітей до активної діяльності, стимулювати пізнання, ініціативність, бажання робити щось корисне. Формувати у малюків практичні вміння. Розвивати допитливість, спостережливість та увагу. Виховувати дбайливе ставлення до природи. Закріпити знання дітей про зимові явища та розваги.
Обладнання: картки з малюнками одягу, зимовий ліс, сніжинки (по дві для кожної дитини), іграшки: лисиця, заєць, ведмідь, білка; картини: «Зимові ігри», «Зимуючі птахи».
Дидактичний матеріал: вірші та загадки, дидактичні ігри: «Буває – не буває», «Кого ховає ліс», «Знайди пару».

Хід заняття

Вихователь:

Підніміть – но оченята

І погляньте навкруги:

До нас гості завітали!

Привітаємо ми їх.

  • Добрий день

Вихователь:

Мороз, холод, снігопад

Котрий день уже підряд

Замело стежки, будинки…

Це яка пора?

(Зима)

Вихователь:

  • Яка зараз пора року?

  • Чим вкрита земля навкруги?

  • А який сніг? (білий, пухнастий, легенький, холодний)

Дослід.

  • Пам’ятаєте, ми з вами сьогодні вранці принесли велику сніжку з вулиці.

  • Давайте поглянемо на неї. Що з нею сталося?

  • Якою була сніжка? (великою).

  • А зараз вона яка? (маленька).

  • Від чого розтає сніг? (від тепла)

  • На що перетворюється сніг від тепла? (на водичку)

  • А що стане з водичкою, якщо її винести на холод, на вулицю?

  • А чому?

  • З чого утворилася сніжка?

Мухи білі і лапаті – 
Не живуть вони у хаті. 
А як сонце припече – 
З них водичка потече.
(Сніжинки)

Вихователь:

  • Подивіться на столі лежать сніжинки. Скільки сніжинок? (багато)

  • Які сніжинки? (великі і маленькі)

  • Покажіть великі сніжинки.

  • Покажіть маленькі сніжинки.

  • Давайте і ми з вами перетворимося на сніжинок.

Психоетюд: «Ми – малесенькі сніжинки».

Вільні рухи дітей під «зимову» музику і словесний супровід вихователя.

  • Малесенькі сніжинки, ніжні й тендітні, летять на землю з хмаринки. Вітер кружляє їх у танку. Сніжинки тихенько летять та прикрашають землю.

Вихователь:

  • Дітки, чи подобається вам зима?

  • А які зимові ігри ви знаєте?

Д/г «Буває – не буває»

  • Я буду вам щось розповідати. Якщо це буває узимку, ви плескаєте в долоні, якщо ні – ховаєте руки:

  • Діти грають у сніжки.

  • Падає сніг.

  • Дуже холодно.

  • Квітнуть квіти.

  • Діти катаються на санчатах.

  • Літають метелики

  • Щипає мороз.

Вихователь: Давайте пригадаємо пісеньку «Морозець» .

  • А щоб мороз не заморозив, потрібно тепло одягатись.

  • Що потрібно одягати взимку?

Д/г «Зимовий одяг, взуття».

Перемішати картки з зимовим та літнім одягом та взуттям. Діти повинні відібрати тільки зимовий одяг та взуття.

Вихователь: А для чого нам взимку теплий одяг? Якщо ми одягнемо літній одяг взимку та підемо гуляти, то що з нами станеться?

Вихователь: Молодці, одяг та взуття ви відібрали, а щоб ручки не замерзли що потрібно на них одягати?

Д/г «Знайди пару»

Вихователь: Подивіться в нас змішалися всі рукавички. Давайте ми знайдемо пару для кожної з них.

Вихователь: Дітки, а ви бажаєте прогулятись у зимовому лісі?

Вихователь: А що для цього потрібно?

Ігрова вправа «Одягнемося на прогулянку»

Вихователь: Молодці, тепло вділися на прогулянку. Візьмемося за руки та підемо дружно до лісу.

(Діти ідуть під віршований супровід виконуючи рухи)

Прийшла зима – гарна, мила, /

Снігом землю притрусила. / Ідемо високо

По заметах ми ступаєм, / піднімаючи ноги

Ніжки дружно піднімаєм. /

Кригою доріжки вкрила – / Ідемо

Слизько, втриматись несила! / приставним кроком

Обережно кожен йде – /

Так нізащо не впадем. /

Вихователь: Ось і прийшли ми до лісу. (Діти зустрічають сніговиків викладених на дошці )

  • Ой подивіться які гарні сніговички нас зустрічають. Давайте їх роздивимось.

  • Чим вони відрізняються?

  • З яких геометричних фігур складаються сніговички?

  • Яка кулька спочатку? А яка кулька потім?

  • Сподобались вам сніговички?

  • Подув сильний вітер і розваляв сніговиків. Давайте їм допоможемо і складемо їх знову.

(Діти викладають сніговиків)

Вихователь: Ідемо далі.( Зупиняємося на галявині біля «зимового лісу»)

  • Озирніться навкруги, скільки снігу в лісі. Усе сховалося під ним. Сніг лежить на кущах, деревах, землі.

  • Чого багато у лісі взимку?

  • Де лежить сніг?

  • Як ви гадаєте, чи є у цьому лісі дикі звірі?

  • Які?

Д/г «Відгадай тваринку»

На столі лежать картки: вуха зайця, хвіст лисиці, вуха білочки…

Сніг засипав усіх тварин, лише хвостики й вушка залишилися. Назвіть цих тварин. (Діти відгадують що це за тваринка).

  • А якого кольору хутро у зайчика? Чому воно біленьке?

  • Давайте пригадаємо, що любить їсти зайчик?

  • Що робить білочка взимку?

Вихователь: Ой тихенько бо під ялинкою хтось спить. Хто це?

Що робить ведмідь взимку? Де спить ведмідь?

Вихователь: Але в лісі є не тільки звірі, а ще й пташки, які не відлетіли , а залишилися зимувати.

Вихователь: Давайте пригадаємо пташок які зимують у нас. (вихователь виставляє картинки, а діти називають птахів)

  • Що полюбляють їсти птахи взимку? (зерно, ягоди калини, насіння, крихти хліба, сало)

  • А хто підгодовує їх? ( люди)

  • Давайте ми з вами також насиплемо в нашу годівничку їжі для пташок.

Вихователь: Час уже нам повертатись у садочок. Давайте закриємо очі. (звучить зимова музика).

  • Ось уже ми і в садочку.

  • Де ми сьогодні з вами були?

  • Що ми бачили?

  • Кого зустріли?

Молодці, мої малята,

Мої хлопчики й дівчатка

Я дуже вдячна вам,

Добрим, дружним малюкам

Всі ви гарно працювали

Все цікаво називали.

Схожі:

Зима красуня, біла чарівниця. В ній стільки дива дивного й краси!
РЕЦЕНЗЕНТ: доктор педагогічних наук, професор Криворізького педагогічного університету В. О. КОМАРОВ
УРОК АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ТА ПРАЦІ У 3 КЛАСІ Тема уроку: Прийшла зима....
Мета уроку: повторити й активізувати ЛО теми «Пори року» в усному мовленні учнів; удосконалювати навички аудіювання з теми «Зима....
Зима щедра святами
Обладнання: підручник, ілюстрації до свят, малюнки ялинок, слова до асоціативного куща, кросворд, олівці
Що таке природа?
Погляньте у вікно, все що ви там бачите зима, дерева, кущі, птахи на гіллі назвіть, одним словом
Олег Буцень Чи є зима?
Анатолій Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме», «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим»
Тема. Перемога теплих людських стосунків над багатством Снігової Королеви
На шляху до перемоги над чарами Снігової Королеви у Герди було п’ять зупинок. Назвіть їх. (Бабуся-чарівниця; Принц і Принцеса; Розбійники;...
Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10
Це підсніжники перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала...
Зима. Вечір. Я чую незвичайну музику. Вона грає тихо і таємничо....
...
Атмосфера
Найзавбачливіші навіть вели спеціальний прогностик на кожну годину. Якщо під вечір потеплішало то перемогло Літо. Коли ж траплялось...
О. Буцень Чи є зима?
Обладнання: плакати: роз сипанки слів, скоромовка, складові таблиці, пірамідки слів, словникова робота, вправи на розвиток читацьких...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка