Спостерігайте природу і прямуйте дорогою, яку вона вам вказує


Скачати 49.46 Kb.
Назва Спостерігайте природу і прямуйте дорогою, яку вона вам вказує
Дата 05.11.2013
Розмір 49.46 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Спостерігайте природу і прямуйте дорогою, яку вона вам вказує

(твір – опис природи на основі власних спостережень (усно)

Мета: повторити особливості побудови опису природи;

розвивати вміння складати твори – описи за власним спостереженням, образне мислення, навички роботи в групах;

виховувати любов до природи, вміння спостерігати і розуміти її.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Урок – змагання.

Хід уроку

І. Оголошення теми і завдань уроку

(У класі налаштований мультимедійний проектор, звучить музика)

(Діти під музику читають вірші про різні пори року, а в цей час через проектор показуємо фотографії села в різні пори року)

І Мене завжди чомусь хвилює осінь

Ота, що небо тче із кришталю,

Ота, що сріблом наливає роси

І сторожує тишину в гаю.

Ота, що плахти золотить деревам,

І диво – шовком обпина лани,

Ота звичайна осінь – королева,

Суперниця вродливої весни.

ІІ Сипле, сипле, сипле сніг ,

З неба сірої безодні.

Міріадами летять

Ті метелики холодні.

Одностайні, мов жура,

Зимні, мов лихая доля

Присипають все життя,

Всю красу лугів і поля.

ІІІ. Люблю весну, та хто її не любить,

Коли життя цвіте, як пишний сад.

І мов у сні , шепочуть листя губи

І квіти шлють солодкий аромат.

Люблю весну, коли плюскочуть ріки,

Коли рида од щастя соловей

І заглядає сонце під повіки

У тишині задуманих алей.

ІV. Серед моря квітів, серед моря трав

Весело шуміти молодим вітрам

Серед моря квітів бджіл гудуть раї

Літо моє літо, співанки мої.

В смолах вітер гонить хвилі в далечінь

На безмежних гонах виграє ячмінь

О рожевий колір, смолок любий цвіт

Лугові і полю сонце шле привіт.

2. Слово вчителя.

«Мати перша в світі навчила мене любити роси, легенький ранковий туман, п’янкий любисток, м’яту, маковий цвіт, осінні горобину й калину, вона першою показувала, як плаче од радості дерево, коли надходить весна, і як у розквітлому соняшнику ночує сп’янілий джміль.» - так згадував своє дитинство М.П. Стельмах, який був зачарований природою, любив і оберігав її. Темою сьогоднішнього нашого уроку можуть послужити слова Ж.- Ж.Руссо «Спостерігайте природу і прямуйте дорогою, яку вона вам вказує».

На цьому уроці ми з вами спробуємо скласти твори – описи і створити власну картину природи.

ІІ. Мотиваційний етап

Мені дуже цікаво, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. На дошці ви можете побачити дерево сподівань, але воно без листя. Листочки лежать перед вами. Нехай кожен з присутніх візьме листочок і напише, що він сподівається побачити, почути на уроці, про що дізнатися. Прикріпіть свої листочки до дерева.

ІІІ. Підготовка до написання твору – опису

Наш сьогоднішній урок буде не зовсім звичайним. Пропоную вам провести його у формі змагання, а для цього нам потрібно команди і журі.

В журі пропоную запросити:

_______________________________________,

_______________________________________,

_______________________________________.

Розподіл доручень у команді:

  1. капітан;

  2. секретар;

  3. доповідач;

  4. хронометрист.

Слово – вчителя

Твір – опис складається із сукупності описів окремих предметів. Подумайте і скажіть, із описів яких предметів буде складатися опис природи.

(Чіпляю на дошку листочки у вигляді хмаринок, де написано предмети, з яких складається опис природи)

Перший конкурс полягає в тому, що за 1 хвилину ви повинні дібрати якомога більше епітетів і порівнянь до того слова, яке виберете.

(Учні вибирають кружечки із словами. Ці кружечки кріпимо до дошки за той час, поки учні на папірцях у вигляді пелюсток пишуть завдання. При презентації роботи пелюстки кріпляться навколо кружечка, таким чином утворюється квітка)

(Підсумки журі)

Мабуть, найтонше вміють відчувати природу письменники. Нам неодноразово доводилось читати такі описи. Зараз ми подивимося наскільки уважно ви читали літературу в 5 класі. Ваше наступне завдання – прослухати текст і сказати, з якого твору текст і хто його автор.

… росте пишний сад, про який тільки в казках розказують. Там розстеляються зеленою скатертю луки з такою травою, як і на землі. Там були розкидані невеличкі, але пригорки, велика каміння. (…) І все місце було гарне, як рай: зеленіло гаями, лужками, садками , виноградом. («Запорожці»)

Ліс був такий гарний, навіть зимою не здавався сумним, бо проміж чорноліссям було там чимало й сосон, а вони завжди веселять око тим вічнозеленим убранням. («Сосонка»)

Поляна ця, подзьобана струхлявілими пеньками, викружилася край осичняка, трохи на згірку. Ранньої весни вона перша вбралася квітами, і хутко тут виганялась така висока трава, що в ній, прилігши, лось міг сховатися до половини. Тепер поляна була пустельна, як і все навколо;

(«Лось»)

У бору снігу мало. То там, то сям проглядає крізь порошу трава з примерзлими до землі зеленими чубчиками, стримлять низенькі пеньки з жовтуватою, немов старий мед, смілкою на зрізах. Тихо навкруги й затишно. Тільки часом шелесне по гіллі вальок снігу, струшений вітром з верховіття. Десь неподалік чути: цюк – цюк – цюк, - дятел порається.

(«Дивак»)

(Підсумки журі).

Для наступного конкурсу я попрошу підійти до мене капітанів. Для вас я підготувала особливе завдання. За якомога коротший час ви повинні скласти картинку, на якій буде зображена ваша пора року. (Конкурс на швидкість(капітани складають пазлина яких зображено пори року)

(Слово журі)

Наша мова багата на виражальні засоби. Вам треба навчитися шукати й використовувати для висловлювання найточніші відповідники, уникати набридливого повторення тих самих або спільнокореневих слів.

В наступному конкурсі вам необхідно дібрати якомога більше синонімів до речень: падає листя, падає сніг, падає дощ, падає проміння.

(Слово журі)

Напевне, коли ви спостерігаєте за природою, у вас виникають певні асоціації. Так от, за 1 хвилину ви повинні записати якомога більше слів – асоціацій, які виникають у вас при згадці про ту пору року, яка вам випала (представлення)

(Слово журі)

ІV. Складання твору - опису

Нарешті ми підійшли до останнього, але найголовнішого конкурсу. Завдання його – скласти твір – опис природи за власним спостереженням. При цьому ви повинні пам’ятати, що твір завжди складається з трьох частин, а також про те, що ви маєте не тільки відтворити засобами художнього слова улюблену картину природи, а й передати ставлення до описуваного, а ще дібрати гарну і влучну назву до вашого твору.

(презентація творів)

(Слово журі, нагородження команд).

V. Підсумки уроку

1. Рефлексивні картки для кожного учня.

2. Висновок з дерева сподівань.

3. Звернути увагу на картину, яка створена на дошці.

VІ. Оголошення домашнього завдання.

Схожі:

Зерна, посіяні в душі дітей, проросли. Це і перемога учнів в районних...
Оскільки вона веде, а не тягне за собою, вона перебуває у згоді з учнем. Оскільки вона спонукає, а не змушує, навчання учню дається...
Дякуємо вам за те, що ви вирішили взяти участь у нашому родинному святі
Тут людина робить свої найперші кроки, звідси вона виходить у широкий світ. У сім’ї вона навчається любові і добра, тут вона вчиться...
Уроку для 8 класу на тему «Характеристика образів Остапа й Соломії...
«Характеристика образів Остапа й Соломії з повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Жанр твору. Романтичний характер повісті»
Тренінгова програма не допоможе вам повністю уникнути стресу, але...
Тренінгова програма не допоможе вам повністю уникнути стресу, але допоможе ставитись до нього як до певної сходинки в нашому житті,...
Історична довідка
Мати Карла була дочкою каменяра; від природи вона була жінкою розумною, розважливою, доброю і веселою. Карл був її єдиною дитиною,...
Тема: «Розвиток поглядів на природу світла»
Мета: познайомити учнів з теоріями світла та їх засновниками; ознайомити з сучасними поглядами на природу світла; розвивати інтерес...
Фарби видобувають з землі: з глини, руди, різнокольорових каменів...
Синій порошок, або пігмент, раніше видобували з напівдорогоцінного каменю лазурита. Фарба з лазурита – ультрамарин, або ляпіс-лазур...
УРОКУ Тема: Створення макросів
Після набуття початкових навичок роботи з електронними таблицями Microsoft Excel, ми спробуємо створити макрос, маленьку програму,...
В прокаті з 4 жовтня 2012 року
Те, що я розповідаю вам цю історію, аж ніяк не означає, що коли вона скінчиться, я буду живий. Це той тип історій, де все виходить...
Урок фестиваль «Я люблю Україну»
Мета: поширити знання про Україну, її національні традиції, символи, природу, пам’ятки культури. Виховувати патріотизм, любов до...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка