|
Скачати 85.53 Kb.
|
Подорож в історичне минуле нашої країни алгебра 8 клас Мета узагальнити та систематизувати знання учнів про квадратні корені, закріпити навички тотожних перетворень ірраціональних виразів; розвивати логічне мислення, пам'ять, культуру математичних записів, пізнавальний інтерес до історії математики, вміння користуватися мультимедійними засобами; виховувати працьовитість та позитивне ставлення до навчання. Хід уроку І Організаційна частина Вчитель. Діти, ви любите подорожувати? Сьогодні ми з вами відправимось у незвичайну захоплюючу подорож – в історичне минуле нашої країни. А щоб подорож була успішною, доведеться вирішувати деякі проблеми, розв’язувати рівняння. Для цього вам треба бути дисциплінованими, дружніми і працьовитими. Давайте висловимо свої очікування від уроку, У Р О К ІІ Актуалізація опорних знань ІІІ Етапи подорожі (Звучить українська мелодія) Отже, давайте пройдемо через історичні ворота нашого грай-міста, а для цього треба виконати перше завдання. Поїздка до Київського собору. Усно виконайте обчислення і записавши відповіді ви дізнаєтесь, в якому році в літописі вперше з’явилася назва Україна. √25 - √16 √121 - √100 (√8) 2 √49*1 Вірно, діти, перше згадування назви «Україна» відноситься до 1187 року. Дорога історії привела нас до часів, які засвідчили виникнення українського народу і побудову першої самостійної держави. Назва цієї держави – Київська Русь. Ми потрапили з вами у 1037 рік до Софійського собору, який побудований у 1017-1037р. Ваше завдання дізнатися, хто збудував цей собор, а для цього ми поділимось на дві команди і проведемо змагання команд Завдання І варіант Завдання ІІ варіант Вчитель. Перша відома в Київській Русі бібліотека була заснована в Києві при Софієвському соборі князем Ярославом Мудрим. В той час бібліотека налічувала 950 томів. Знайомство з княгинею Ольгою Про яку жінку автор написав такі слова Вийшла із простого люду Була всім киянам люба За смерть мужа відомстила В Царгороді погостила, Там увірила в Христа Віру в Київ принесла. ЛОГІЧНА ЗАДАЧА???????????????????? V. Історична довідка. Якою має бути сторона квадрата, якщо його площа дорівнює а? Таку задачу вміли розв’язувати ще 4 тис. років тому вавилонські вчені. Вони склали таблицю квадратів чисел і квадратних коренів з них. В епоху Відродження європейські математики корінь позначали словом Radix , а потім скорочено буквою R. Німецькі математики ставили над числом °, а потім перед числом °, пізніше ромбик ◊, а далі V і над виразом, з якого добували корінь, риску (V−). Потім почали цю риску приєднувати. Хто вперше це зробив, дізнаєтесь, обчисливши значення виразів, підставивши замість відповідей букви з квітки.
12 К 1,1 Р − 2 Т Д 2 − 11 Е А − 1 + 6) − . Літописець називав її наймудрішої серед людей. Доречи, серед державних нагород України є орден Княгині Ольги для нагородження жінок за видатні заслуги в різних сферах діяльності. Відпочинок з українськими козаками на Запорізькій Січі. (звучить пісня про козаків) Більш ніж 500 років тому в українських степах за Дніпровськими порогами поселилися перші козака. Близько трьох століть вони боронили Україну від турків, татар та польської шляхти. Життя на Запорізькій Січі було сповнене усіляких несподіванок, ризику і турбот. Відвага і хоробрість козаків були відомі в Європі. Зрозуміло, що щодня козаки повинні були фізично тренувати себе. Тому на цій зупинці ми зробимо фіз.-хвилинку. Знайомство з Роксоланою (звучить пісня Роксолана) Наталка полтавка Настя Лісовська Настя Українка Повернення в сучасне місто Київ (звучить пісня Україна) Остання зупинка нашої подорожі – місто Київ. 24 серпня 1991 року. Саме в цей день було проголошено акт про незалежність України. Споконвічна мрія українського народу – жити у самостійній державі збулася. Розпочалося відродження України. В цьому році ми відзначатимемо 22 річницю її незалежності Сучасний прапор України – жовто-блакитне полотнище прямокутної форми. Жовтий колір символізує багатство України, її хлібні лани, золотисті степи, а блакитний – чисте небо. Мине час і, можливо на нашому прапорі та гербі з’являться нові кольори та малюнки. Відгадайте слово з шести букв, яке є відповіддю на запитання:
Сьогодні ми поговоримо ще про один корінь, ще одне математичне поняття. Дане поняття тісно пов’язане із знаходженням площі квадрата та квадрата числа. Усні вправи
Розглянемо ще дві задачі.
с2 = а2 + b2; с2 = 22 + 32; с2 = 13. А чому дорівнює с? Відповіді на ці запитання і багато інших знайдемо, ознайомившись з поняттям квадратного кореня та арифметичного квадратного кореня. Мета уроку – засвоїти ці поняття, зрозуміти відмінність між ними, навчитися знаходити корені з чисел. ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Повернемося до задачі 3. Нехай х – сторона квадрата, тоді х2 – площа квадрата. х2 = 81. Розв’яжемо це рівняння. х = 9 або х = -9 – розв’язки рівняння. Оскільки сторона квадрата не може бути від’ємною, то сторона квадрата 9 дм. Корені рівняння х2 = 81 – це числа 9 і -9, квадрати яких дорівнюють 81. Означення. Квадратним коренем з числа а називається таке число, квадрат якого дорівнює а. Назвіть квадратні корені з чисел 4; 9; 1; 0 (усно). Число 9 – невід’ємний корінь рівняння. Це число називається арифметичним квадратним коренем рівняння. Дайте означення арифметичного квадратного кореня, порівняйте з означенням квадратного кореня. Яка між ними відмінність? Означення. Арифметичним квадратним коренем з числа а називається невід’ємне число, квадрат якого дорівнює а. Позначають . Символ називають ще «радикал», а – підкореневий вираз.
4;; ; ; ; ;
а) = b b ≥ 0; b2 = а. б) = 3, бо 3 ≥ 0; 32 = 9. в) = 10, бо 10 ≥ 0; 102 = 100. г) = 0,2, бо 0,2 ≥ 0; 0,22 = 0,04. д) = , бо ≥ 0; 2 = . е) - не існує. є) = 0, бо 0 ≥ 0; 02 = 0. ж) ()2 = а. Хто кмітливий, не ледачий, Того всюди жде удача. Зазирне хлопчина в корінь, А точніше, а точніше – Аж під корінь сміливіше Сам допитливо погляне, І погризши олівець, сам добуде корінець, Що не сохне і не в’яне. Хто на бравого погляне, Той похвалить: молодець! IV. Застосування нових знань до розв’язування вправ.
а) = 5; б) = 0,3; 1) 5 ≥ 0, 1) 0,3 ≥ 0, 2) 52 = 25. 2) 0,32 = 0,09. в) = -7; г) = 0,6; 1) -7 ≥ 0, 1) 0,6 ≥ 0, 2) ≠ -7 2) 0,62 ≠ 3,6, ≠ 0,6. 2. Знайти значення виразу. а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) ; є) ; ж) ; з); и) і) к) 3. Обчислити (самостійно з подальшою перевіркою). а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) є) ;з) ; и) . 4. Знайти значення виразу. а) ∙ ; б) : ; в) + г) − д) 3−16; е) -7+ 5,4; є) 0,1+ 0,2; ж) + . |
Актуалізація опорних знань з теми „Системи лінійних рівнянь з двома змінними” До 1 уроку Дані усні вправи можна використовувати для актуалізації опорних знань учнів при вивченні теми „Системи лінійних рівнянь з двома змінними”.... |
Організація праці і виробництва на заводі Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (методом бесіди з'ясовують питання) |
Тема: «Історія і фольклор». Цілі Актуалізація опорних знань, повідомлення теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності |
Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку. Актуалізація... Мета: узагальнити та систематизувати основні теоретичні положення з теми «Чотирикутники», глибше і повніше розкрити найважливіші... |
Уроку I. Актуалізація опорних знань Мета. Проаналізувати виконання контрольної роботи, закріпити раніше вивчений матеріал, розвивати творчі й інтелектуальні здібності... |
Уроку І. Актуалізація опорних знань Мета. Проаналізувати виконання контрольної роботи, закріпити раніше вивчений матеріал, розвивати творчі й інтелектуальні здібності... |
Уроку І. Актуалізація опорних знань ... |
Уроку І. Актуалізація опорних знань Мета. Продовжити формувати вміння та навички учнів застосовувати основну властивість пропорції до розв'язування задач і вправ |
Дата: 22. 11. 12 «Логічні вирази та логічні операції» Мета Актуалізація та корекція опорних знань Які типи даних що використовуються в Visual Basic ви знаєте? |
Тема уроку: Біблійні перекази про Самсона. Мета уроку Актуалізація опорних знань Учні зачитують порівняльні риси характерів героїв біблійних переказів |