|
Скачати 228.13 Kb.
|
Новокаховська ЗОШ-інтернат І-ІІІ ступенів Херсонської обласної ради Вихователь Конькова Любов Іванівна 2013 Невдача в підготовці – все одно , що підготовка до невдачі. Наполеон Хілл Самопідготовка – це одна з форм організації навчального процесу в школі-інтернаті. Вона являє собою обов’язкові щоденні заняття учнів, на яких вони самостійно виконують учбові заняття в строго відведений час. Виконання домашніх завдань необхідно проводити в умовах, відповідаючи гігієнічним і педагогічним умовам:чисте (бажано зробити перед самопідготовкою) вологе прибирання в класі, добре провітрюване приміщення, меблі, відповідаючи росту учням, достатнє освітлення робочих місць, дотримання температурного режиму, зміна шкільного одягу на іншу, яка б давала змогу відчувати себе комфортніше. Самопідготовка проводиться в другій половині дня, після відпочинку на свіжому повітрі. Після уроків обов’язкове проведення прогулянок або фізкультурно-оздоровчих занять з дітьми на відкритому повітрі, для того щоб задовольнити потреби дитини в руховій активності, емоційній розрядці та встановлення працездатності. Об’єм домашнього завдання повинен бути строго нормованим. Не можна допускати довготривалих занять, так як вони приводять до перевтомлення, різкого зниження працездатності. Великі завдання змушують учнів квапитись , привчають до неохайності та поганій якості виконання домашніх завдань, крім того забирають час відпочинку учнів. Домашнє завдання повинно бути посильним для самостійного виконання. Треба дати дітям можливість працювати не кваплячись, добросовісно і вдумливо. Організація самопідготовки в нашій школі - інтернаті відбувається з класом – групою. З 1 по 6 класи - це класи інтенсивної педагогічної корекції, тому на підготовці знаходиться від 10 до 14 учнів. В цих групах працюють більш досвідчені вихователі, які підтримують тісні зв’язки з логопедами, вчителями розвитку мовлення, корекції розвитку, психологом та лікарем школи. Структура діяльності вихователів в школі з організації і проведення самопідготовки складається з 2-х частин:
У першій частині можна умовно виділити наступні етапи:
В другій частині можна виділити три етапи: 1)пов’язаний з практичною підготовкою вихователя до розробки конкретних справ по реалізації діяльності на самопідготовці 2)планування роботи учнів на самопідготовці з використанням різноманітних засобів навчання:
3) осмислення і аналіз результатів діяльності, уникнення труднощів в організації спланованих форм роботи. Шостий рік я працюю з дітьми групи інтенсивної педагогічної корекції. Постійно для роботи з такими дітками підвищую:
Дуже часто учні стикаються з труднощами організаційного та когнітивного характеру при виконанні домашнього завдання, тому почала оволодівати сучасними психологічними методами активного впливу на особистість учня з метою мотивації навчальної діяльності та розвитку його когнітивних (пізнавальних) здібностей. В цьому сенсі дуже важливе значення приділяю тісним взаємозв’язкам з учителями, так як основна мета самопідготовки – це закріпити знання, отримані учнями на уроках. Впевнилась, що в основі самопідготовки лежить самостійна навчальна праця кожного вихованця групи і надання йому індивідуальної допомоги в разі необхідності з боку вихователя. Всі прийоми самостійної раціональної праці з предмету повинні даватись на уроці вчителем. Чітке і зрозуміле пояснення навчального матеріалу на уроці, його закріплення, ясно чітко сформульоване завдання гарантує міцне засвоєння учнями програмового матеріалу, і таким чином, швидке та правильне виконання домашнього завдання, що в свою чергу здійснює підвищення ефективності уроків. У цьому і полягає взаємозв’язок уроку та самопідготовки. Вчитель веде урок, а я, як вихователь, вірно керую самопідготовкою, тим самим продовжуючи роботу вчителя. Таким чином між вчителем і вихователем підтримується тісний зв'язок. Приклад такого взаємозв’язку – завчасне інформування вихователя про всі домашні завдання, що задав учитель. З метою такої інформації я веду спеціальний зошит, в який вчитель за кілька днів до уроку фіксує домашнє завдання та при необхідності дає короткі методичні вказівки. Маючи цю інформацію завчасно, я маю можливість краще підготуватись. «Особливі відмітки» допомагають здійснювати наступність уроку та самопідготовки. Встановленню наступності допомагає і взаємовідвідування вихователями та вчителями занять. Відвідуючи уроки, я глибше розумію систему і методику викладання матеріалу вчителем, його манеру вести урок і перевіряти учнів. На уроці я бачу результати свого керування самостійною роботою школярів. Вчитель, відвідуючи години самопідготовки, оцінює характер і об’єм свого завдання дітям, виявляє, які труднощі відчувають учні, виконуючи завдання. Взаємовідвідування занять дає нам можливість виробити єдині вимоги, а також здійснювати творчий обмін думками з усіх питань навчально - виховної роботи. Керівництво самопідготовкою Під час самопідготовки моя головна задача – дати дітям можливість працювати самостійно. Я не підміняю вчителя, перетворюючи самопідготовку в повторення уроку, не беру на себе характерні їм, за умовами праці, обов’язки (вести пояснення навчального матеріалу, оцінювати виконані учнями усні та письмові завдання). В мої функції не входить навчання учнів. Вихователь «спостерігає за своєчасним приготуванням домашнього завдання, надає допомогу в навчанні…». Якщо вихованець при виконанні домашнього завдання в групі показує незнання матеріалу, то треба залучити до допомоги вчителя, але не перетворюючи самопідготовку в урок. Я також не ставлю оцінки за виконання завдань, але заохочую учнів добрими словами, подякою чи невеличкими відзнаками. Конкретні форми педагогічного керівництва підготовкою домашнього завдання змінюю в міру того, як підвищується відповідальність, організованість та самостійність учнів. Дотримуюсь наступного порядку роботи на самопідготовці:
Ставлю такі виховні задачі
Педагогічний контроль за діяльністю учнів Прищеплюю дітям культуру навчальної праці. Вихованці мають засвоїти правила поведінки на самопідготовці. Так забороняється запізнюватись, не економно витрачати час на підготовку та виконання завдання, порушувати дисципліну, відволікати товаришів від праці, списувати завдання у однокласників, закінчувати роботу без самоперевірки, залишати клас без дозволу вихователя. З метою взаємодопомоги та взаємоконтролю більш «сильний» учень сидить поряд зі «слабким». Початком роботи на самопідготовці має бути приготування робочого місця: перевірка наявності необхідних навчальних засобів на столі, уважне вивчення у щоденнику заданого матеріалу, вибір порядку виконання роботи. Умовно групую дітей, враховуючи їх індивідуальні можливості та рівень підготовки. В залежності від складності завдання, можу змінювати інструкцію з виконання домашнього завдання. Іноді достатньо найкоротшої вказівки про те, як треба виконувати завдання, а якщо техніка роботи складна, показую на аналогічному матеріалі зразок виконання, або викликаю до дошки учня, який виконує один із прикладів домашнього завдання. Ставлю запитання: «Хто знає, як робити це завдання?», «Хто здогадався?», «А ти як думаєш?». Для сильніших учнів готую індивідуальні завдання (за рекомендацією вчителя), розраховані на більш глибоке вивчення матеріалу: картки, робота творчого характеру (доповіді, міні-твори, робота з таблицями). Маючи запас карток, можу давати індивідуальні завдання , щоб ліквідувати прогалини, поглибити знання окремих вихованців. Картки можуть бути різного характеру, наприклад:
Б. Дана картка, де слід вписати тільки хронологічні дати і т.д. Постійно виробляю свої педагогічні прийоми, але в різних випадках їх робота має індивідуальний характер. Підвищеної опіки потребують до себе вихованці, які мають слабке здоров’я та часто пропускають заняття. Таких дітей беру під свою опіку. Як тільки учень почав самостійно виконувати домашнє завдання, закінчую підвищену індивідуальну допомогу, яку не перетворюю в постійний обов’язок вихователя, інакше це приведе до зниження рівня самостійності вихованців. Як показує досвід роботи, в основі труднощів виконання домашнього завдання учнями є низький рівень психічної суб’єктивної особистості підлітка, тобто, прагнення та невміння підлітка свідомо керувати розвитком своєї особистості та здібностей, як інтелектуальних, так і поведінкових та саморегуляційних. Якості зрілого суб’єкта психічної діяльності притаманні людині, здатній психологічно самовизначитися, саморозвиватися і самореалізовуватися, тобто, здатній ставити перед собою ту чи іншу психологічну мету, знаходити і обирати необхідні способи її досягнення, і з відповідальністю приймати рішення, послідовно їх виконувати, критично оцінювати результати і закріплювати їх в індивідуальному досвіді. Наслідком же низької психічної суб’єктності особистості підлітка є низька якість результатів провідної діяльності підліткового періоду – навчальної. Та ще й із часом з’являється навчальне перевантаження, втрачається інтерес, що,власне, призводить до зниження мотивації навчальної діяльності, а в найгіршому разі – до її уникнення. Особливо це стосується дітей, які навчаються в класах ІПК. Для того, щоб викликати прагнення і сформувати вміння та навички навчання, взаємини з учнями будую на основі «особистість - особистість». Атмосфера спілкування в групі, у якій небезпека приниження гідності «Я» підлітка зводиться до мінімуму (немає докору, настанов, покарання тощо), дає можливість учням зробити продуктивні висновки про особистісні причини власних труднощів у навчальній діяльності, що в результаті обумовлює підвищення рівня мотивації навчання. Тому самопідготовку в 6-му ІПК класі проводжу 2,5 години у 5 етапів в такій послідовності: Структура самопідготовки
Мотивація навчальної діяльності.
Елементи нейролінгвістичного програмування.
Робота з консультантами. Робота в парах. Індивідуальна робота з учнями.
І етап 1.Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності: - обов’язкове провітрювання приміщення; - приготування робочого місця дітьми (необхідних книг, зошитів, допоміжної літератури, словників, олівців, циркулів та т.і. в належному порядку); - запис на дошці порядку виконання домашнього завдання; - визначення дозування часу на виконання кожного предмету - постановка цілі і мотивація діяльності учнів - розподіл класу на групи, пари; - визначення консультантів; На цій початковій стадії самопідготовки використовую такі методи виховної діяльності:
Головними прийомами організації самопідготовки на І етапі є: - інформування; - роз’яснення; - позитивний приклад; - віра в сили дитини. ІІ етап ПРИГАДУВАННЯ «ПО ГАРЯЧИХ СЛІДАХ » І САМООЦІНКА НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Пропоную учням пригадати те, що відбувалося на уроках: тему уроку, новий навчальний матеріал, нові терміни та визначення. Пригадування проводиться у формі «мозкового штурму» - хто що пригадає без підглядування у підручник. Як правило, «мозковий штурм» активізує розумові процеси і сприяє «включенню» психіки учнів у розумову роботу. Поряд із цим формуються навички пригадування за допомогою напруження волі для відтворення необхідних у цей момент знань. Пригадування має ще одне значення – мотиваційне. Учень, знаючи, що йому доведеться пригадати все, що відбувається на уроці, буде уважніше стежити за його ходом. Як стверджує Ю.З.Гільбух у книзі «Як учитися і працювати ефективно» , у перший час після вивчення нового навчального матеріалу «втрачається» 20 % інформації. Ще 20% зникає, коли мине 4 години, через 2 доби більшість учнів пам’ятає лише 40 % нової інформації, а через 4 доби – 30 %. Профілактикою забування є повторення, а точніше – самостійне пригадування нового навчального матеріалу в перші години після вивчення. Таким чином, психологи вважають найефективнішою профілактикою забування і якіснішим запам’ятовуванням навчального матеріалу усвідомлене, самостійне виконання домашнього завдання «по гарячих слідах», чи як його ще називають – «домашнє завдання сьогодні на сьогодні». Поруч із пригадуванням пропоную дітям оцінити свою роботу на уроці. Ставлю запитання: Яку оцінку отримав? Чому? Що не довчив? Що вийшло найбільш вдало? Активним чи пасивним був на уроці? Навчившись оцінювати свою роботу, учень, по-перше, може самостійно запланувати свою вдалу відповідь і поведінку на уроці, по-друге, формувати навички само оцінювання власної навчальної діяльності, підвищує впевненість учня в собі. ІІІ етап ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА РОЗМИНКА Щоб як можна швидше «включитися» у розумову працю, пропоную учням упродовж 8 хвилин зробити так звану «інтелектуальну розминку» чи «гімнастику розуму». Тренування розуму, як і тренування тіла, включає в себе рух. Для тіла рух – це біг, плавання, важка атлетика, тобто все, що змушує м’язи скорочуватися чи розтягуватися. Для розуму рух – це політ думки-від припущення до висновку, від проблеми до вирішення, від запитання до відповіді та від відповіді до запитання, від одного стану розуму до іншого. Щоразу, як тільки людина починає активно розмірковувати, тобто свідомо й цілеспрямовано маніпулювати інтелектуальними ресурсами, вона одразу приводить у рух м’язи свого розуму. Добра гімнастика розуму – це зустріч із самим собою, це можливість сконцентруватися на власному внутрішньому світові та кинути виклик своєму інтелекту. Це спосіб перетворення розумової енергії у конструктивну думку.(додаток 1) ІV етап САМОСТІЙНЕ ВИКОНАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ. РОБОТА З КОНСУЛЬТАНТАМИ. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА З УЧНЯМИ. Після інтелектуальної розминки пропоную учням самостійно виконати домашнє завдання. Починаємо працювати із найбільш складного предмету, наприклад математики. Чергую виконання письмових та усних предметів. Необхідно прослідкувати, щоб діти почали підготовку з обов’язкового повторення правил, знайшли і прочитали їх у підручнику, зрівняли з класною роботою і тільки після цього приходили до самостійного виконання письмових завдань. Учні самі розв’язують задачі вправи, які не викликають у них труднощів. Якщо хтось не може виконати завдання самостійно, звертається до консультанта з предмету і консультант «підказує» принцип чи ідею розв’язання завдання. Якщо й після цього більшість учнів не розв’язали завдання, то консультант пояснює його хід всій групі та записує його на дошці. Паралельно я займаюсь індивідуальною роботою із самими слабкими учнями або яким необхідна на даний момент допомога. На етапі самостійної роботи учні оволодівають способами дії, прийомами навчальної роботи. Діяльність по удосконаленню знань, отриманих на уроці, вимагає виконання різнобічних вправ, закріплення знань за підручником та посібниками, виконання дослідів, рішення задач, читання необхідної літератури. Велика увага на цьому етапі має приділяється самоперевірці, яка здійснюється за допомогою встановлення аналогів з виконаними раніше завданнями, різниця між вирішеними та тими, які ще треба вирішити. У плані самостійності учнів у процесі самопідготовки визначається її дидактична мета, яка включає формування у школярів таких загальнонавчальних навиків, як планування та організація навчальної роботи, самооцінка та самоконтроль. Основними прийомами на цьому етапі самопідготовки є: самостійна робота, пошук інформації, практична діяльність, колективна робота, вправи та зміна різних видів діяльності. Дані методи та прийоми дають можливість розвивати у дітей вміння логічно мислити, знаходити прості рішення складних задач. V етап ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ І РЕФЛЕКСІЯ Останнім етапом самопідготовки є етап перевірки виконання домашнього завдання (перевірка зошитів, результати опитування учнів вихователем та консультантами). Разом з учнями підбиваємо підсумки зробленого. Заохочую словесно чи у вигляді невеличких відзнак за старанність в праці. Відзначаю позитивні моменті і недоліки в роботі. Також даю можливість вихованцям самостійно проаналізувати результати своєї діяльності. Тому в процесі підведення підсумків використовую метод непрямого впливу і такі основні прийоми, як зауваження, позитивний приклад, моральна підтримка. Успіх самопідготовки визначаю у наступному:
В кінці самопідготовки проводяться короткі підсумки, відмічаються позитивні моменті та недоліки роботи. На цьому етапі самопідготовки важливо надати учням можливість самостійно проаналізувати результати своєї діяльності. Тому в процесі підведення підсумків вихователю необхідно використовувати метод непрямого впливу і такі прийоми, як колективний пошук, зауваження, позитивний приклад,моральна підтримка. Метод непрямого впливу найбільш доцільно використовувати саме в колективній частині самопідготовки, так як це сприяє розвитку у дитини навиків контролю та самоконтролю та самостійності в аналізі результатів своєї діяльності. Кожний вихователь завжди може перевірити себе,чи правильно він керує самопідготовкою учнів і який результат його виховної діяльності. Щоб дати самооцінку своїх роботі, необхідно постійно спостерігати за інформативністю, дисциплінованістю, організованістю, активністю своєї групи. Їх виявлення свідчить про правильність організації самопідготовки. Дисциплінованість дітей можна побачити в наступних вчинках:
Організованість групи виявляю у наступних діях вихованців:
Інформованість вихованців демонструють наступним чином:
Навчальна праця з притаманним тільки їй видами та формами діяльності відіграє важливу роль в житті школярів. Вона потребує фізичної та розумової напруги, затрат сил та енергії, значного часу. Постійні та організовано виконані завдання, які здійснюються в один і той самий визначений відрізок часу, позитивно впливають на формування звичок готувати уроки. Від вихователя залежить забезпечення успіху перетворення задумів вчителя у життя, так як вплив самопідготовки на уроки, які відбудуться, безперечний. «Той, хто вчиться самостійно, досягає успіху в сім разів більше, ніж той, якому все пояснити.» Артур Гіттерман І етап. Організаційний момент-5 хв. Перед початком самопідготовки у класі зроблено вологе прибирання, приміщенні провітрене, перевірене освітлення. Учні підготовили робочі місця (тільки необхідні підручники, зошити, олівці, лінійки, ручки, чернетки), роздані словники з іноземної мови, висить географічна мапа. Плакат з девізом самопідготовки: «Підготовка! Саме час потрудитися ще раз: все напишем, почитаєм, поміркуєм, поскладаєм. Підготовка! Наш девіз: «Щоб все знати, добре вчись!» А також вимоги до учнів щодо роботи на самопідготовці:
На першій половині дошки вказаний порядок виконання завдань та їх дозування в часі.
Гр.А-№ 383, №384, гр.Б-№401, 403
§12 (інд. завдання : Черчел Є, Чумак В.)
§12, гр.А-впр. 97-все по завданню, гр.Б-переписати вправу
Повторити конспект. Робота з картою.(інд.завдання-2 учні)
Гр.А - переклад тексту в парах (по картках) Гр.Б – індивідуальні завдання на картках Р.М.- складання тексту розповідного характеру (2 учні). Староста класу доповідає, що клас готовий до самопідготовки. І.2 Постановка цілі і мотивація діяльності вихованців. − Діти, сьогодні на підготовці ми повинні закріпити знання, які ви отримали на уроках. Як і на кожному занятті ви будете закріпляти навички самоосвітньої роботи, виховувати у собі організованість, зібраність і дисциплінованість та самостійність. Ви повинні сформувати у собі позитивне ставлення до навчання. Навчитись користуватись допоміжною літературою, картками, словниками. Діти, як людина стає розумнішою? Прочитавши тисяча книжок і ставши розумним? Ні, людина стає розумною, коли думає, шукає відповіді на свої запитання. Спочатку на маленькі, не дуже важкі, а поступово – на складні і великі. От і ми будемо з вами розвивати свій розум прямо зараз, виконуючи завдання з предметів. І.3 Створення ситуації успіху − Діти, давайте налаштуємось на успішну роботу. Підійдіть до мене, візьміться за руки, закрийте очі, уявно розділіть простір на дві частини: темно – це все негативне, що оточує вас у процесі підготовки уроків, бо вам треба 2,5 години писати, читати. Щось у вас не буде виходити і ви будете нервувати, а так хочеться війти на вулицю, побігати. Але ж вам необхідно вчити уроки. І від цих думок стає сумно. А яка ж світла сторона простору? Ви знаєте, що навчаючись, ви стаєте розумнішими, розвиваєте свою пам'ять, мислення, мову, увагу. Ви пізнаєте багато цікавого про оточуючий світ. А завтра у школі, ви, не боячись, зможете відповісти на будь-яке запитання вчителя, вирішити задачу. Ви отримаєте добрі оцінки і порадієте самі, порадуєте вчителів, вихователів, клас. А як буде приємно після занять займатися своєю улюбленою справою! Давайте дружно скажемо: «У мене все вийде, я все зможу зробити. Все буде добре. І посміхнімося один одному.» ІІ етап. Пригадування по «гарячих слідах» і самооцінка навчальної діяльності – 8 хв. − Щоб добре виконати домашнє завдання, давайте пригадаємо, що ви робили на уроках. - Яка була тема уроку математики? - Які терміни та визначення ви запам’ятали? - Які оцінки ви отримали? Чому? - Що у вас вийшло найбільш вдало? - Що вивчали на уроці української мови? - Яке правило запам’ятали? - Активними чи пасивними були на уроці? - Яку тему проходили на географії? - Що пам’ятаєте з теми? - Які оцінки отримали? - Чим займалися на історії? - Яку тему вивчали? - Що запам’яталося з уроку? ІІІ етап. Інтелектуальна розминка – 8 хв. − Добра пам'ять завжди потрібна для виконання завдань. Тому зараз ми займемося з вами гімнастикою розуму.
− Хто з вас з першого разу скільки запам’ятав слів. Повторюю ще раз. Скільки слів запам’ятали після другого та третього разу.
ІV етап. Самостійне виконання домашнього завдання. Робота з консультантами. Індивідуальна робота з учнями-90 хв. Робота в парах. – Діти, ми вже з вами працюємо 35 хв., тому зараз зробимо фізкультхвилинку. Проводить її фізорг.
Продовжуємо працювати над математикою. Надаю індивідуальну допомогу учням : Черкасовій О. та Міллеру А. Присутня на підготовці вчитель математики - Дашковська С.С. також консультує деяких учнів з предмету. В кінці роботи учні здають зошити. − Діти, при виконанні історії, ви працюєте в парах. Тому після вивчення § 12, відповідаєте один одному на запитання в кінці прочитаного. Деякі учні отримують індивідуальні завдання на картках. Інтелектуальна розминка.
А) її ім’я перекладається як «красуня грядеши», Б) дійсно вона була однією з найпрекрасніших жінок світу, В) була дружиною фараона Ехнатона Г) жила в ХІІІ ст. до н.е.
Після вивчення матеріалу параграфу, роблю вибіркове опитування учнів. – Діти, що треба зробити, перш ніж приступити до виконання української мови? (Відповіді учнів: повторити правило, розповісти його в парах, а потім вихователю; уважно прочитати пам’ятку по виконанню домашнього завдання з української мови, у зошитах писати охайно). І знову проводимо розумову розминку, використовуючи наочність з предмету на дошці: «Додайте закінчення», «Зберіть плід». Далі діти працюють самостійно та в парах. Фронтальне опитування учнів за темою § 12. В кінці роботи учні здають зошити консультанту. – Діти, ви вже достатньо працюєте, тому дамо відпочинок вашим очам та рукам: проведемо пальчикову та зорову гімнастику. Скакалка На скакалці я стрибаю – Вище всіх, краще всіх! Аж до неба долітаю, І звучить веселий сміх! Руки кладемо на стіл, стискаємо в кулаки так, щоб кінчики великих пальців були з’єднані, і робимо колові оберти. Гармошка Антошка, Антошка, Неси свою гармошку. Швидко пальцями заграй, Кнопки всі перебирай. Долоні кладемо на стіл – пальці то зводимо, то розводимо. З останнім рядком б’ємо кінчиками по столу. Вулиця Ось паркан, а ось будинок, Ось велика вулиця. Знов паркан, і знов будинок – Вже скінчилась вулиця. Переплітаємо пальці обох рук повернуті зовнішнім боком долонь догори; потім робимо «дашок» під гострим кутом і, зрештою, вирівнюємося в одну лінію. Повторюємо вправу двічі.
– Діти, після вивчення конспекту з географії та взаємоперевірки, підходьте до мапи та вивчайте материки по ній. Вибіркове опитування учнів з предмету. При виконанні іноземної мови працюють в групах, користуючись словниками. Завдання виконують на картках. У кінці самопідготовки ті діти, які вже зробили завдання, читають художню літературу, відпрацьовуючи техніку читання. Контролюю роботу з розвитку мовлення окремих учнів (складання текстів розповідного характеру). V етап. Підсумки роботи на самопідготовці – 7 хв. – Діти, хто сьогодні задоволений своєю роботою на самопідготовці? Чому? – А що вам було важно виконувати?(відповіді учнів) – Діти, разом із своїми помічниками ми передивились ваші зошити і зараз я хочу послухати Євгена та Вікторію. Помічники роблять повідомлення про виконання домашніх завдань з предметів учнями класу, відзначають найбільш успішних. Нагородження вихователем найстаранніших учнів, побажання успіхів у навчанні. |
У КРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ... Старунський НВК, Богородчанська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 та Порогівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, серед команд загальноосвітніх шкіл І-ІІ... |
У КРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ... Саджавська, Росільнянська, Порогівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Манявський НВК, Луквицька, Гринівська, Підгірська, Жураківська ЗОШ І-ІІ... |
Новокаховська ЗОШ-інтернат I-III ст. Херсонської обласної ради Позакласний... «Рахуй нещасливим той день або ту годину, за які ти не засвоїв нічого нового і нічого не додав до своєї освіти» |
Про підсумки проведення районних етапів Всеукраїнської експедиції ЗОШ І-ІІІ ст.(дир. Борковська Я. Д.), Дзвиняцька ЗОШ І-ІІІ ст.(дир. Семків Н.І.), Гутівська ЗОШ І-ІІІ ст.(дир. Назаревич О. П.),... |
Вчитель трудового навчання Насташської ЗОШ І-ІІІ ступенів Рокитнянського... Укладач: Корженко Валентина Анатоліївна, вчитель трудового навчання Насташської ЗОШ І-ІІІ ступенів Рокитнянського району |
Учитель хімії вищої категорії Золотоніська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів Черкаської обласної ради |
Інтелектуальна гра Лоза Ольга Володимирівна. Вчитель фізики і математики. Генічеська санаторна загальноосвітня школа – інтернат І-ІІІ ступенів Херсонська... |
«Невмируща поезія Лесі Українки» Підготувала учитель української мови та літератури Монастирищенської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 |
ВПЛИВ РЕКЛАМИ Автор роботи: Равніст Анна, учениця 11 класу ЗОШ І – ІІІ ступенів №3 м. Котовська Одеської області |
ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ Учитель вищої категорії Шполянського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №2-ліцей». Шполянської районної ради |