|
Скачати 74.73 Kb.
|
САП”ЯНОВА Олена Олександрівна, учитель математики Сєвєродонецького багатопрофільного ліцею АЛГЕБРА, 10 клас ТЕМА: Властивості логарифмів
Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Форма уроку: комбінований з інтерактивними прийомами Обладнання: логарифмічна лінійка, проектор. Хід уроку. Ніколи не беріться за вивчення наступного, не засвоївши попереднього. Вивчіть ази науки, перш ніж зійти на її вершину. І.П.Павлов І. Мотивація навчальної діяльності: Учитель: - Історична довідка. Для обчислення логарифмів довгий час використовували логарифмічну лінійку, яку створив англійський математик, священик В. ОУТРЕД (1574-1660) і близько 350 років вона залишалась надійним апаратом для наближених, але швидких обчислень. Логарифмічна лінійка сприяла прискоренню науково-технічного прогресу. ПРОБЛЕМА: А чи можемо ми без допомоги логарифмічної лінійки швидко і точно обчислити значення виразів ![]() ![]() ІІ. Актуалізація опорних знань: 1. Перевірка домашнього завдання. На дошці підготовлені розв'язані номери з домашньої роботи підручник М.І.Шкіль, З.І.Слєпкань Алгебра і початки аналізу. 10-11. № 4. № 5. № 18 а) ![]() ![]() ![]() б) ![]() ![]() ![]() ) ![]() ![]() ![]() 5) ![]() ![]() 6) ![]() ![]() Завдання № 4 перевіряються тільки відповіді з поясненням за означенням логарифма. Завдання № 5 перевіряється, як «встановити відповідність» а) 16 ; б) 8; в) 25; г) 0,001; д) 216; е) 1 1-в; 2-д; 3-а; 4-е; 5-б; 6-г. Завдання № 18 перевіряється як відповідність числа і букви 10-О; 7-У; 5-Т; 3-Р; ![]() ![]() Домашнє завдання оцінюється таким чином: № 4-2 бали, № 5-3 бали, № 18- 3 бали. Загальна кількість балів за письмову домашню роботу – 8 балів. 2. Перевіримо, чи готові ви до вивчення нового матеріалу. а саме властивостей логарифмів, виконавши МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ. Перед вами таблиця 4. Я буду називати для кожного варіанту пару чисел – перша цифра – рядок, друга цифра – стовпчик. Наприклад, 2.4 – 2 рядок, 4 – стовпчик – 4 ![]() ![]()
Перевірку МАТЕМАТИЧНОГО ДИКТАНТУ зробіть взаємоперевіркою. Кожна правильна відповідь -0,5 бали. За диктант максимальна кількість балів – 4. Це число балів додайте до кількості балів за домашню роботу і отримаєте свою оцінку, яка відповідає вашій готовності до уроку. І варіант. ІІ варіант. 1.1 3 1.2 2 2.2 -4 2.1 -2 1.3 2 2.3 3 2.4 0,5 1.4 0,5 3.2 -2 3.1 -2 4.3 1 3.3 0 4.2 6 3.4 4 4.1 1 4.4 10 ІІІ. Етап реалізації мети. 1. Організація індивідуальної роботи. Учні, які впорались із завданням без помилок, призначаються науковцями – дослідниками. Вони за допомогою необхідних супроводжуючих планів доведуть три основні логарифмічні властивості, а потім продемонструють їх учням з прикладами до кожного з них. Створюються три групи консультантів. Вони отримують від вчителя лист-завдання. А в цей час решта учнів отримує завдання для роботи у парах над «Листом із минулого», в якому час знищив частину записів. Для заповнення пропусків в листі можна кокористуватись зошитами, підручником (§1, стор. 204) Перша пара, яка закінчила свою роботу по відтворенню, прочитає цей лист, а решта учнів ретельно перевірить правильність записів, задасть додаткові питання. ЛИСТ ІЗ МИНУЛОГО Логарифмом ………………. числа b за ………… ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Логарифм за основою 10 називається ……………… і позначається…….. Основна логарифмічна ……………….. має вид: ![]() За означенням логарифма ![]() ![]() В цей час групи консультантів закінчили свою роботу і готові до виступів. Один учень формулює і доводить властивість, інший – записує на дошці приклади з листка і виконує їх, а потім пояснює іншим учням класу. Після цього клас записує властивість і приклади у зошити. ЗАВДАННЯ ДЛЯ ГРУП: І група – логарифм добутку (підручник стор. 207,теорема 1) ![]() Доведення. За основною логарифмічною тотожністю ![]() ![]() Перемножимо ліві та праві частини цих рівностей, маємо ![]() За означенням логарифма ![]() Логарифм добутку двох додатних чисел дорівнює ……… логарифмів цих ………. Приклади: 1) ![]() 2) ![]() 3) ![]() 4) ![]() 5) ![]() 6) ![]() Три останні приклади учень розв'язує в зошиті, а на дошці записує лише умову, а потім виконує перевірку учня з класу, що розв'яже біля дошки і обов'язково сформулює правило до цих прикладів. ІІ група – логарифм частки (підручник стор. 208, теорема 2) ![]() Доведення. За основною логарифмічною тотожністю ![]() ![]() Розділимо почленно рівності (1) і (2), маємо ![]() За означенням логарифма ![]() Логарифм частки двох ……. чисел дорівнює ……… логарифмів чисельника і ………. Приклади: 1) ![]() 2) ![]() 3) ![]() 4) ![]() 5) ![]() 6) ![]() Три останні приклади учень розв'язує в зошиті, а на дошці записує лише умову, а потім виконує перевірку учня з класу, що розв'яже біля дошки і обов'язково сформулює правило до цих прикладів ІІІ група – логарифм степеня (підручник стор. 209, теорема 3) ![]() Доведення. За основною логарифмічною тотожністю ![]() Піднесемо ліву та праву частини рівності (1) до степеня з показником р, маємо ![]() За означенням логарифма ![]() Логарифм степеня ……. числа дорівнює добутку ………степеня на логарифм основи цього ………. Приклади: 1) ![]() 2) ![]() 3) ![]() 4) ![]() 5) ![]() 6) ![]() Три останні приклади учень розв'язує в зошиті, а на дошці записує лише умову, а потім виконує перевірку учня з класу, що розв'яже біля дошки і обов'язково сформулює правило до цих прикладів. 2. Робота з підручником – практичні вправи. Оцінивши роботу консультантів переходимо до роботи з підручником: стор.211 - додаткові тотожності ![]() стор. 213 - перехід до іншої основи ![]() Записавши ці тотожності в зошити переходимо до розв'язування вправ І. ![]() ![]() ![]() ![]() ІІ. ![]() ![]() ![]() ІІІ. ![]() Завдання високого рівня ![]() ІV. Підсумок уроку: 1. Бесіда на узагальнення: як знайти логарифм добутку, логарифм частки, логарифм степеня. 2. Оцінювання роботи учнів.
|
Розв'язування логарифмічних рівнянь Сприяти розвитку вміння розв'язувати найпростіші логарифмічні рівняння та ті, що зводяться до них безпосереднім застосуванням властивостей... |
УРОК №1 Тема. Початкові поняття геометрії. Властивості точок і прямих Узагальнивши практичні знання і вміння учнів, сформулювати властивості приналежності точок і прямих та властивості взаємного розміщення... |
УРОК №15 Тема. Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Основні геометричні... Про означення, властивості суміжних та вертикальних кутів; а також про означення, ознаки та властивості паралельних прямих; повторити... |
ЗАТВЕРДЖУЮ Поняття про товар, продукцію. Споживчі властивості товарів. Фактори, що формують споживчі властивості |
8-й клас. ГЕОМЕТРІЯ Чотирикутник, його елементи. Паралелограм та його властивості. Ознаки паралелограма. Прямокутник, ромб, квадрат та їх властивості.... |
ЗАТВЕРДЖУЮ Поняття про товар. Споживчі властивості товарів. Фактори, що формують споживчі властивості |
Тема програми «Основи пожежної безпеки», тема уроку «Причини виникнення пожеж. Пожежонебезпечні властивості властивості речовин. Організаційні... |
Уроку Ознайомлення учнів з рівносильними рівняннями; формування знань учнів про основні властивості рівнянь та вмінь учнів розв'язувати... |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води Мета: дати учням уявлення про основні властивості води (прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини) |
1. Структурні елементи біомембран. Фізичні властивості. Рідкокристалічний... Пасивний транспорт речовин крізь мембранні структури. Рівняння Фіка. Коефіцієнт проникності мембрани для певної речовини. Рівняння... |