Тема: Створення і редагування складних документів у текстовому процесорі Microsoft Word 2010


Скачати 0.57 Mb.
Назва Тема: Створення і редагування складних документів у текстовому процесорі Microsoft Word 2010
Сторінка 1/4
Дата 28.04.2013
Розмір 0.57 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4


Лабораторна робота 3
Тема: Створення і редагування складних документів у текстовому процесорі Microsoft Word 2010
Мета: Сформувати практичні навички щодо створення і редагування складних доку­мен­тів у Word 2010.

Обладнання та методичне забезпечення:

  • комп’ютери;

  • програмне забезпечення (Microsoft Word 2010);

  • роздатковий дидактичний матеріал.


Література:


  1. Стоцкий Ю. Office 2010. Самоучитель / Ю. Стоцкий, А. Васильев, И. Телина. – СПб. : Питер, 2011. – 432 с.

  2. Лебедев А. Н. Windows 7 и Office 2010. Компьютер для начинающих / А. Н. Лебедев. – СПб. Питер, 2010. – 299 с.

  3. Леонтьев В. П. Window 7. Office 2010. Энциклопедические справочники. – М. : Олма Медиа групп, 2010. – 768 с.


Теоретичні відомості
Створення текстових документів – найбільш поширений спосіб використання комп’ютерів. Важко представити сферу діяльності, в якій комп’ютер не застосовується для підготовки і друкування документів. Величезний попит на зручні й універсальні додатки для створення документів спонукав виробників програмного забезпечення випускати і розвивати свої продукти. Microsoft Word – безперечний лідер в цій сфері. Його розробники передбачили, здавалося б, все, з чим ви можете зіткнутися на етапах створення документу.

Новий інтерфейс програми Microsoft Word версії 2010 може здатися користувачам більше ранніх версій незвичним, але через деякий час ви зрозумієте й оціните, наскільки зручно розташовані елементи інтерфейсу.

У цій лабораторній роботі ви дізнаєтеся про основні прийоми роботи з Microsoft Word 2010 на різних етапах створення документу. Ви одержите інформацію про основні процедури, а якщо захочете дізнатися про щось детальніше, довідкова система програми Microsoft Word допоможе вам у цьому.
Знайомство з програмою Microsoft Word 2010
Для запуску Microsoft Word 2010 виконайте команду Пуск – Все программы – Microsoft Office – Microsoft Office Word 2010.

Якщо вам будь-коли доводилося працювати з попередніми версіями Microsoft Word або просто бачити їх, то в процесі першого запуску програми ви відразу звернете увагу, що її інтерфейс змінився (рис. 3.1). Тепер у Word відсутні типові для програмних вікон елементи – головне меню з розділами, що розкрива­ються, які містять посилання на команди, і панелі інструментів з кнопками найчастіше використовуваних програм. Розробники спробували гранично спрости­ти інтерфейс програми, зробивши його максимально інтуїтивним.

Головне меню Word представлене у вигляді вкладок. У процесі клацання на будь-якій з них вміст вкладки відкривається нижче. Вони є інструментами, розташованими на горизонтальній стрічці. Схожі за дією інструменти об’єднані в групи. Назва групи вказує на те, з якими об’єктами або параметрами працюють її кнопки.

Рис. 3.1. Головне меню Microsoft Word 2010
Спочатку склад вкладок головного меню фіксований і змінити його вручну не можна, проте в процесі роботи він може поповнюватися новими вкладками, які відкриватимуть на стрічці перелік інструментів для виконання поставленого завдання. Так, за спроби нарисувати таблицю з’являться дві нові вкладки Конструктор і Макет, інструменти яких відповідають за створення і форматування таблиць.

Усі команди, які раніше були заховані в численні підміню головного меню, винесені на стрічку у вигляді кнопок, і орієнтуватися в них стало набагато простіше. На вигляд стрічка нагадує панель інструментів, проте, на відміну від останньої, змінити її склад не можна.

У нижньому правому кутку кожної групи знаходиться кнопка діалогового вікна. Вона відкриває стандартне вікно, де в звичному для Windows вигляді представлені параметри, виведені на стрічку у вигляді кнопок, а також деякі додаткові параметри налаштування, необхідність звернення до яких виникає досить рідко.

Справа в заголовку вікна розташовується Панель швидкого доступу. На неї винесені кнопки найчастіше використовуваних команд, таких як збереження доку­менту, відміна останньої дії і повернення до попередньої дії. На відміну від стрічки, ви можете міняти вміст Панелі швидкого доступу, додаючи на неї нові кнопки і видаляючи рідко використовувані. Для цього треба клацнути на стрілці праворуч від Панелі швидкого доступу і в меню, що розкрилося, клацаннями вибрати кнопки для додавання або видалення (вже наявні на панелі кнопки помічені прапорцями).

Практично у будь-якому додатку для того, щоб упізнати призначення кнопки панелі інструментів, досить навести на неї покажчик миші і затримати його до появи спливаючої підказки. В Microsoft Word 2010 спливаюча підказка містить не лише коротку інформацію про призначення кнопки, а й детальний опис дії, яку можна виконати з її допомогою, і кінцевого результату (рис. 3.2).



Рис. 3.2. Спливаюча підказка з’являється в процесі наведення покажчика миші на кнопку відкриття діалогового вікна групи Шрифт


Рис. 3.3. Спливаюча підказка з’являється в процесі наведення покажчика миші на кнопку Регистр
У верхньому лівому кутку вікна Word знаходиться меню Файл. Тут ви зможете знайти основні команди, що відповідають за створення, відкриття, збереження і друкування документу, деякі додаткові команди, список останніх відкритих документів, а також кнопку Параметры Word, що відкриває вікно налаштувань програми.

Для опису усіх можливостей Microsoft Word знадобиться не одна сотня сторінок. Зупинимося на основних моментах, які має знати будь-який користувач, щоб зуміти правильно набрати і відформатувати текст, додати до нього рисунки, таблиці, математичні формули і підготувати документ до друкування.
Основні операції з документами Word
Основні команди роботи з документами знаходяться в меню, що відкривається Кнопкою «Файл».

У процесі збереження документу, створеного в Microsoft Word 2010, ви маєте враховувати одну важливу особливість: між Microsoft Word 2010 і попередніми версіями програми немає зворотної сумісності. Якщо ви збережете файл у форматі, використовуваному Microsoft Word 2010 за умовчанням, то цей документ не можна буде відкрити на комп’ютері, на якому встановлена одна з попередніх версій Word. Пам’ятайте про це під час відправлення документу колегам і друзям або якщо збираєтеся працювати з ним на іншому комп’ютері та використайте для збереження формат, підтримуваний попередніми версіями Word. Навпаки, документи, створені в Word більше ранніх версій, без проблем відкриваються у Word 2010.

Для збереження документу натисніть Кнопку «Файл» та наведіть покажчик миші на підміню Сохранить как. У меню, що розгорнулося, виберіть формат файлу: якщо документ потрібно буде відкрити на іншому комп’ютері, на якому встановлена одна з попередніх версій Word, виконаєте команду Документ Word 97-2003; якщо переміщення файлу за межі цього комп’ютера не планується, збережіть його в стандартному форматі Word 2010, звернувшись до команди Документ Word. У вікні збереження виберіть теку, в яку буде поміщений файл, введіть ім’я і натисніть кнопку Сохранить.

Відкрити будь-який документ Word можна стандартними способами:

  • клацніть двічі на файлі Word;

  • запустіть Microsoft Word 2010, натисніть Кнопку «Файл» і виконайте команду Открыть. У вікні, що з’явилося, перейдіть до теки, в якій зберігається документ, виділіть його клацанням кнопки миші і натисніть кнопку Открыть;

  • клацніть на відповідному додатку в розділі Последние документы в меню Кнопки «Файл», якщо документ раніше відкривався.

Для створення чистого бланка документу виконаєте команду Создать у меню Кнопки «Файл». У вікні, що відкрилося, клацніть кнопкою миші на ескізі Новый документ і натисніть кнопку Создать.

У процесі запуску програми новий документ буде створений автоматично. Ліворуч у верхній частині сторінки, що знаходиться прямо перед вами, блимає курсор, вказуючи на те, що ви можете відразу приступити до набору тексту.
Як не треба набирати текст
Нижче, щоб застерегти вас від типових помилок, будуть описані свідомо неправильні дії, які здійснюють початкуючі користувачі в процесі набору тексту у Word.

До початку роботи для зручності розгорніть вікно Word 2010 на увесь екран. За допомогою регулятора масштабу, який знаходиться в нижньому правому кутку вікна, ви можете збільшити зображення сторінки. Майте на увазі – збільшення масштабу ніяк не впливає на реальний розмір шрифту. Він міняється іншим способом, про яке буде розказано далі.

Багатьом користувачам початківцям здається, що символи на деяких ділянках тексту, що набирається, розташовані дуже близько один до іншого, тому вони намагаються штучно збільшити відстань між ними, вставляючи зайві пропуски. Не робіть цього – програма Word має достатній «інтелект», щоб забезпечити рівномірну відстань між символами.

Намагаючись вирівняти праву межу тексту, багато хто штучно переходить на новий рядок за допомогою клавіші Enter. Цього робити не треба, оскільки Word автоматично переносить слово на наступний рядок досягши кінця поточного рядка і робить це відповідно до встановленого типу вирівнювання, змінити який можна за допомогою спеціальних інструментів, а не методом підгону. Натиснення клавіші Enter призведе до того, що наступний фрагмент тексту, логічно пов’язаний із уже набраним, буде відособлений в окремий абзац.

Абзац у Word – це фрагмент тексту, який розпочинається з нового рядка і закінчується натисненням клавіші Enter. Надалі в процесі форматування абзаців (задаванні певних характеристик, таких як шрифт, величина відступу першого рядка, відстань між рядками, інтервал між абзацами) логічна структура тексту буде втрачена: в пов’язаному тексті буде видний явний розрив – непотрібне відособлення фрагмента у вигляді окремого абзацу.

Абзаци легко побачити, включивши відображення недрукованих знаків натисненням на стрічці кнопки Отобразить все знаки в группе Абзац. У процесі цього в тексті ви побачите символи пропусків у вигляді точок між словами і маркери кінця абзацу . Ці символи не виводяться на друкування, але допомагають зорієнтуватися в структурі документу в процесі його створення.

Пам’ятайте: пропуск – це такий самий символ, як і будь-яка літера, цифра або розділовий знак, і з ним можна виконувати стандартні операції редагування – видаляти зайві, додавати пропущений, встановивши курсор між словами, що злилися.

Якщо ви все-таки виявили у своєму тексті зайве розділення на абзаци, об’єднаєте їх. Для об’єднання двох абзаців встановіть курсор в початок нижнього абзацу і натисніть клавішу Backspace. Так само можна видалити порожній рядок. Для розділення набраного тексту на абзаци встановіть курсор на початку того речення, яке треба перенести на новий рядок, і натисніть Enter.

Для вирівнювання рядка за центром або правим краєм багато новачків вводять перед ним значну кількість пропусків. Регулювання положення тексту за допомогою пропусків – найпоширеніша помилка серед користувачів. Для вирівнювання наявні спеціальні інструменти, про які буде розказано далі. Якщо ви вже набрали текст, який має розміщуватися за центром, залиште його у лівого краю і переходьте до введення наступного абзацу.

Окремої згадки заслуговує введення розділових знаків. Не слід відособлювати пропусками з обох боків крапки, коми, лапки, дужки, двокрапки, крапки з комою, знаки окликів і питальні знаки. Розділовий знак має прилягати до символу, після якого (чи перед яким) він ставиться. Так, щоб поставити кому після слова, наберіть його, введіть кому і лише після цього натисніть Пропуск. Слова, що містять дефіс, мають набиратися без використання пропуску (наприклад, «темно-червоний»). Тире має відособлятися пропусками з обох боків. Для введення в документ тире, яке має більшу довжину, ніж дефіс, натисніть поєднання клавіш Ctrl+Alt+- на цифровому блоці.­

Не намагайтеся вручну створити нумерований список або нумерувати сторінки. Для цього у Word є спеціальні засоби.

Не турбуйтеся про те, що текст, який треба набрати, не поміститься на одній сторінці, яка представлена на екрані. Word автоматично перекладе вас на наступну сторінку, коли кількість створених рядків перевищить норму однієї сторінки. Переміщатися між сторінками документу можна за допомогою коліщатка миші, вертикальної смуги прокрутки і клавіш Page Up і Page Down.

На початковому етапі від вас вимагається лише набрати текст, розділяючи його на абзаци за допомогою клавіші Enter. Не робіть спроб змінити його зовнішній вигляд вручну – це не лише погіршить розташування тексту в документі, а й приведе до серйозних помилок і складнощів у процесі його форматування за допомогою спеціальних засобів Word.
Редагування текстових фрагментів
Видалення, копіювання і вставка фрагментів тексту в Word виконуються стандартними способами. Перш ніж виконати стандартні операції редагування, необхідно виділити потрібний текстовий фрагмент.

Переміщати і копіювати фрагменти тексту у Word можна кількома способами. Найзручніший із них – перетягування. Для переміщення тексту таким способом клацніть кнопкою миші на виділеному фрагменті й, утримуючи її натиснутою, переміщайте покажчик миші в потрібному напрямі. Зверніть увагу – він змінить свій вигляд, а під час руху за ним йтиме вертикальна пунктирна риска, яка служить орієнтиром для вставлення тексту в нове місце. Розташуйте цю риску між словами, де має бути вставлений фрагмент, і відпустіть кнопку. Для копіювання виділеного фрагмента ці самі дії слід проводити, утримуючи натиснутою клавішу Ctrl.

Класичний спосіб переміщення фрагментів тексту пов’язаний із використанням команд контекстного меню. Клацніть правою кнопкою миші на виділеному тексті і виконайте команду Вырезать (за переміщення) або Копировать (за копіювання) для переміщення тексту в буфер обміну. Потім клацніть правою кнопкою миші між символами, де він має бути поміщений, і виконаєте команду Вставить.

На відміну від буфера обміну Windows, в який можна помістити лише один об’єкт, буфер обміну додатків Microsoft Office дозволяє накопичувати до 24 текстових фрагментів: коли ви в процесі роботи копіюєте або вирізуєте з тексту елементи, останні 24 з них фіксуються в буфері обміну Microsoft Office, щоб ви за необхідності могли задіяти будь-який із них для вставки без попередніх операцій копіювання або вирізування. Побачити вміст буфера обміну можна, клацнувши на кнопці діалогового вікна в групі Буфер обмена. Ліворуч відкриється однойменна панель із списком текстових фрагментів, поміщених у буфер обміну. Щоб вставити будь-який з них в документ, встановіть курсор в потрібному місці, клацніть на стрілці праворуч від фрагмента в списку і виконайте команду Вставить.

Буфер обміну Microsoft Office – єдиний для усіх додатків пакету Microsoft Office. Об’єкти, поміщені в буфер обміну в одному вікні, доступні на панелі Буфер обмена іншого вікна будь-якого додатка Microsoft Office.

Якщо ви хочете набрати новий фрагмент і додати його в уже наявний, встановіть клацанням кнопки миші курсор між тими символами або словами, де він має бути вставлений, і наберіть текст.

Word запам’ятовує не лише 24 останні фрагменти, поміщені у буфер обміну, а й усі дії, які ви виконували на робочому аркуші з початку роботи з програмою, тому якщо в процесі роботи ви допустилися помилки (наприклад за випадкового видалення тексту або невдалої операції форматування) не треба засмучуватися. Відмініть останню дію, натиснувши поєднання клавіш Ctrl+Z або кнопку Отменить на Панелі швидкого доступу. Стрілка цієї кнопки розкриває список усіх дій, які були виконані з самого початку роботи з документом. Перемістившись до дії в списку, можна відмінити його і усі дії, які були виконані після нього. Якщо ви хочете відновити скасовану дію скористайтеся сусідньою кнопкою Вернуть . За допомогою кнопки Вернуть можна відмовитися лише від дії, виконаної з текстом, а не від натиснення будь-якої кнопки на стрічці.
  1   2   3   4

Схожі:

1. Класифікація електронних обчислювальних машин (ЕОМ). Покоління ПК
Структура інформаційного рядка текстового редактора MS-Word, його призначення. Форматування символів у текстовому процесорі MS-Word....
Лекція: Робота з файлами: версія для друку і PDA Лекція присвячена...
Розглянуті особливості вікон для роботи з файловою системою. Показані способи створення нових документів на основі шаблонів, що у...
Тема: Створення головного документу. Організація тексту у великих...
Мета: Сформувати практичні навички щодо обробки великих доку­мен­тів у Word 2010. Створення головного документу, організації тексту...
Тема. Виділення фрагментів тексту та операції з ними. Форматування...
Мета: розглянути виділення фрагментів тексту та операції з ними в текстовому процесорі, набути практичних навичок у оформленні документів...
ТЕМА: Текстовий процесор MS Word. Способи введення та редагування тексту. Перевірка правопису
МЕТА: навчитись працювати з текстовим процесором Microsoft Word, встановлювати параметри роботи програми, створювати найпростіші...
Форматування тексту в текстовому процесорі
Мета: Навчитись використовувати команди меню та кнопки панелі Інструментів текстового процесора Word для форматування тексту
Тема : ТР Microsoft Word. Оформлення сторінок тексту. Мета
Мета: познайомити учнів із особливостями використання текстового процесора Microsoft Word, а також із способами оформлення сторінок...
Тема: Створення та редагуваня таблиць в текстовому редакторі Word
На вкладці Вставка у групі Таблицы натисніть кнопку Таблица, у секції Вставка таблицы виділіть потрібну кількість рядків і стовпців...
ТЕМА: Текстовий процесор MS Word. Створення таблиць. Обчислення в...
МЕТА: навчитись створювати в текстовому документі таблиці, виконувати необхідні обчислення, будувати діаграми на основі табличних...
Тема заняття: «Робота з графікою» Мета
Векторна графіка може бути створена в документі Word 2010 або вставлена ​​в документ за допомогою вбудованих графічних засобів Word...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка