Know. Після групового обговорення першої частини, учитель пропонує учням висловити свої думки з приводу того, про що б вони хотіли дізнатися із запропонованої Теми тексту (галузі знань) і заповнюють другу частину таблиці – Want


Скачати 71.36 Kb.
Назва Know. Після групового обговорення першої частини, учитель пропонує учням висловити свої думки з приводу того, про що б вони хотіли дізнатися із запропонованої Теми тексту (галузі знань) і заповнюють другу частину таблиці – Want
Дата 16.04.2013
Розмір 71.36 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Навчання читанню сучасна гуманістична філософія освіти та навчання іноземним мовам розглядає як інтегрований вид мовленнєвої діяльності, який сприяє розвитку мислення учнів, їх мовленнєвих умінь, за рахунок залучення до активного творчого процесу мовленнєвої діяльності, у взаємодії з текстом, учителем, один з одним.

Під час організації навчання читанню варто дотримуватись наступних умов:

  1. Під час роботи над текстом читання, письмо, аудіюванням і говоріння повинні інтегруватися.

  2. Варто добирати цікаві, автентичні тексти.

  3. Тексти повинні містити певну фабулу (сюжет).

  4. Учні повинні мати можливість обговорювати текст, ділитися своїми думками і враженнями про прочитане в усній і письмовій формах.

  5. Передтекстові і післятекстові завдання, не повинні носити характер штучно створених вправ. Вони повинні представляти собою різні можливості для комунікативного вираження думок, інтересів і почуттів читачів, які могли б учитися реагувати на зміст твору, будувати свої судження, співвідносити те, про що вони читають, зі своїм власним досвідом, осягати мову літератури.

Американські методисти пропонують наступні завдання для розвитку умінь інтерактивного читання. Частина з них уже використовується вчителями, але є ще чимало цікавих оригінальних вправ, сприяють розвитку мовленнєвих здібностей учнів. Умовно вони роз поділені на три підгрупи:

  1. Активізація минулого досвіду учнів.

  • KWL Chart. Після оголошення чи назви твору, учень заповнює першу частину таблиці – Know. Після групового обговорення першої частини, учитель пропонує учням висловити свої думки з приводу того, про що б вони хотіли дізнатися із запропонованої Теми тексту (галузі знань) і заповнюють другу частину таблиці – Want. Після колективного обговорення найбільш цікаві ідеї вносяться в другу частину таблиці. Третя частина таблиці – Learnt заповнюється після прочитання тексту.

KWL Chart


Know

Want

Learnt













  • Knowledge Chart. Завдання аналогічне до попереднього, яке допомагає активізувати попередні знання учнів і готує їх до сприйняття нової інформації.

Knowledge Chart


Prior Knowledge About ...

New Knowledge About ...

  1. ...

  2. ...

  3. ...

  1. ...

  2. ...

  3. ...




  1. Зосередження уваги на зміст тексту: місце дії, головні герої, проблеми, вирішення проблеми, теми, моральні цінності.

    • Story Frame. Схема містить вдосталь інформації для того, щоб учні уявили основний зміст твору і змогли його переказати. Її зміст може змінювати залежно від типу твору, мовленнєвих знань учнів, завдань уроку.

Story Frame


The story takes place _________________________________________________

______________________________________________ is a character of the story

who ______________________________________________________________

Another character of the story is ________________________________________

who ______________________________________________________________

A problem occurs when _______________________________________________

After that, __________________________________________________________

and _______________________________________________________________

The problem is solved when ___________________________________________

The story ends ______________________________________________________



Під час роботи з даною схемою учитель ставить перед учнями запитання, які допомагають заповнити її.

  • Story Pyramid. У цьому завданні учням пропонують заповнити наступну піраміду.

Line 1. Name of the main character.

Line 2. Two words describing the main character.

Line 3. Three words describing the setting.

Line 4. Four words stating the problem.

Line 5. Five words describing one main event.

Line 6. Six words describing the second main event.

Line 7. Seven words describing the third main event.

Line 8. Eight words stating the solution of the problem.

Story Pyramid

  1. Cinderella.

  2. s h y d i r t y

  3. kingdom nice house

  4. glass slippers lost at the ball

  5. fairy godmother magic horses cart

  6. midnight clock chimes hurry home dropped

  7. handsome prince look for nice lady try on

  8. fits perfectly get married live happily ever after

    • Story Map. Після прочитання чи прослуховування всієї оповіді учні заповнюють її карту, яка відображає основні елементи твору. Завдання може виконуватись індивідуально, в малих групах чи колективно. Заповнена карта є хорошою опорою для подальшого обговорення, складання переказу чи написання твору.



Story Map


The setting

The main characters

Statement of the problem

Event 1

Event 2

Event 3

Event 4

Event 5

Event 6

Event 7

Statement of the solution

Story theme

Values brought out in the story



  1. Розвиток мислення учнів, їх умінь аналізувати, порівнювати, передбачати.




  • Prediction Chart. Мета завдання – викликати інтерес до читання, внутрішню мотивацію. Попередньо учитель обговорює з учнями назву книги, ілюстрації. Потім учні в письмовій формі викладають свої передбачення. А після прочитання твору вони роблять висновки про те, що ж насправді трапилось у творі.



Prediction Chart






What I predict will happen

What actually happened

Chapter 1







Chapter 2










  • Compare/ Contrast Chart. Виконуючи це завдання учні вчаться аналізувати спільне і відмінне (подібність і розбіжності) у вчинках героїв, їхніх описах, подіях, порівнювати декілька подібних творів.


Compare/ Contrast Chart

Different Alike Different


Завдання до тексту повинні бути адекватними до вмінь, які ми розвиваємо. Наступна таблиця допоможе зорієнтуватися в доцільності вибору даної вправи чи завдання.


SKIMMING

SCANNING

INTENSIVE

Asking/ Answering Questions (передбачає запит та пред’явлення необхідної інформації на нього)

Asking/ Answering Questions

Asking/ Answering Questions

Multiple choice (вибір правильної відповіді із запропонованих варіантів)

Categorizing (це поділ на категорії – групування мовленнєвих і змістових елементів відповідно до означених категорій чи визначення цих категорій)

Categorizing

Categorizing

Note taking (конспектування/ складання коротких записів – розвиток уміння коротко занотовувати зміст прочитаного з метою фіксації необхідної інформації для подальшого використання)

Correction (виправлення – визначення і коректування мовленнєвих і змістових порушень в тексті)

Correction

Cloze (це відтворення пропусків – у зв’язному тексті свідомо вилучено кожне n-не слово (n коливається від 5 до 10). Завдання учнів відтвори-ти деформований текст, підібрати вилучені слова за змістом, виходячи із контексту)

Picture-completion (доповнення ілюстрації – домалювати деталі, об’єкти, яких на вистачає на малюнку згідно тексту)

Labeling

Finding differences/ similarities

Completing (необхідно закінчити незавершені речення, використовуючи інформацію, отриману із прочитаного тексту)

Predicting (прогнозування – розвиток уміння передбачати зміст, мовленнєве оформлення тексту)

Matching

Gap- filling (заповнення пропусків – методика доповнення чи відновлення мовленнєвих елементів, яких не вистачає)

Correction (виправлення мовленнєвих чи змістових порушень в тексті)

Quiz (вікторина – опитування-змагання чи опитування-гра, в якому учасники відповідають на фактичні запита-ння загально куль-турного змісту)

Multiple-choice

Matching

Finding differences/similarities

Reordering

Outlining (складання плану – скорочення інформації тексту до основних ідей, записаних у формі плану, тобто за пунктами)

Multiple choice

Gap- filling

True/False Statements (вірні і невірні твердження – змістовний і смисловий вибір відповідей чи суджень, який здійснюється шляхом співвідношення запропонованих висловлювань із змістом прочитаного чи прослуханого тексту)

Paragraphing (поділ тексту на параграфи – поділ суцільного тексту на частини, згідно з основною думкою, яку містить кожна із них)

Note taking

Information transfer (трансформація вербальної інформації (текст, слово) в невербальну (ілюстрація)

Table – filling (заповнення таблиці – внесення до таблиці необхідної інформації)

Reordering (Sequencing) (логічне перегрупування/встановлення послідовності – перерозподіл пропонованого матеріалу в логічній послідовності чи відповідно плану. Результатом роботи є відтворений зв’язний текст, серія ілюстрацій тощо)

Picture completion

Jig - Saw („мозаїка” – під час роботи використо-вується поділ тексту на окремі частини. Після ознайомлення зі своєю частинкою, учні обмінюються ними між собою і відтворюють загальний зміст тексту)

Translation (переклад – викладення ідеї іншою мовою. При цьому учні повинні брати до уваги лінгвістичні та культурні особливості мови, на яку робиться переклад. Переклад може бути як усним, так і письмовим)

Summarising

Quiz

Listing (складання переліку об’єктів та ідей, пов’язаних з певною темою, ситуацією)

T/F statements

T/F statements

Matching (співвіднесення/зіставлення – розпізнання співвідносних один з одним елементів: ілюстрація і речення, початок і кінець речення, слово і його визначення)

Table - filling

Mind – mapping (складання семантичної карти – представлення основних понять запропонованої теми/ проблеми у графічно впорядкованому і логічно зв’язаному вигляді)






Схожі:

Урок презентація Тема уроку
«Климко» на учнів; які проекти підготували школярі після прочитання твору (образ Климка, роль художньої деталі) допомогти учням формувати...
Безперечно, що найефективніше оволодіння основними мовленнєвими навичками...
Тут мають певні переваги рольові ігри, тому що вони стосуються виду діяльності, у якому учні отримують роль, яку вони повинні зіграти,...
Урок №6 СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. БУДОВА Й ВИДИ СЛОВОСПОЛУЧЕНЬ ЗА СПОСОБОМ ВИРАЖЕННЯ ГОЛОВНОГО СЛОВА Мета
Уведення школярів у спроектоване поняттєво-термінологічне поле (знай­омство з основними поняттями й термінами теми): учитель акцентує...
Календарне планування з української мови (9 кл.) І семестр
Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації, обговорення самостійно обраної теми
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ ТЕРНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ УЗАГАЛЬНЕННЯ...
Мета: узагальнити і систематизувати знання про початкові хімічні поняття; стимулювати пізнавальну діяльність учнів; розвивати інтерес...
РОБОЧІ ТАБЛИЦІ ББК ДЛЯ ШКІЛЬНИХ БІБЛІОТЕК
На жаль, до шкільних бібліотек України вони практично не потрапили. Крім того, розроблені в Росії, ці таблиці не завжди відповідають...
Джек Лондон «Любов до життя». 6 клас. Мета
Мета: ознайомити учнів з фактами біографії Дж. Лондона, дізнатися про історію створення північних оповідань, зі змістом та героями...
Урок №39/6 СЛАЙД 1 Тема: Урок узагальнення знань з теми «Надклас Риби»
Обладнання: таблиці з теми «Риби», індивідуальні картки, комп’ютер, проектор, презентація, листки для контролю знань учнів
1. Допиши від імені автора втрачену частину тексту
Зійшло сонечко. Розбудило все довкола. Раненько прокинулися діти, адже сьогодні вони збираються в ліс
Створення презентацій Картка 1 Створення слайдів
Даний довідковий матеріал допоможе учням значну частину матеріалу з теми „Презентація” вивчити і застосувати самостійно
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка