«Корекційна освіта: історія, сучасність та перспектива розвитку»


Скачати 50.78 Kb.
Назва «Корекційна освіта: історія, сучасність та перспектива розвитку»
Дата 12.04.2013
Розмір 50.78 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
З В І Т

директора комунального закладу «Чернівецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №4» про завершення підготовчого етапу дослідно-експериментальної роботи за темою «Формування соціальної компетентності учнів з особливими потребами в умовах спеціальної школи-інтернату»

Чернівці - 2012

На виконання наказу ГУОН №502 від 14.10.2011р. «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі комунального закладу «Чернівецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №4», педагогічним колективом школи розпочато дослідно-експериментальну роботу за темою «Формування соціальної компетентності учнів з особливими потребами в умовах спеціальної школи-інтернату»

Здійснено нормативно правове забезпечення дослідно-експериментальної роботи на базі школи. А саме:

  • видано наказ Головного управління освіти і науки ОДА №502 від 14.10.2011р. Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі комунального закладу «Чернівецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №4»,;

  • видано відповідний наказ по школі;

  • створено творчі групи;

  • розроблено програму дослідно-експериментальної роботи.

Протягом звітного періоду проводилась підготовка педагогів школи до участі в експерименті.

Створена творча група. Її робота спланована. Протягом листопада-квітня місяця:

  • вивчено та проаналізовано досвід роботи педагогічних колективів, науково-методичної літератури з проблеми;

  • налагоджено спільну діяльність з ІППОЧО, Кам’янець-Подільським національним університетом ім. І.Огієнка, педагогічним колективом ПТНЗ №8 та будівельним ліцеєм;

  • директор школи Коропецький І.І. взяв участь у міжнародній конференції на тему: «Корекційна освіта: історія, сучасність та перспектива розвитку»;

  • оформлено комп’ютерний клас, придбано додатково 2 проектори, 1 інтерактивну дошку;

  • розроблено авторську програму з предмету «Основи комп’ютерної грамоти»;

  • в робочому навчальному плані на 2012/2013 навчальний рік за рахунок шкільного компонента у 5-9 класах виділено по 1 тижневій годині для вивчення цього предмету;

  • забезпечено курсову перепідготовку педагогів при ІППОЧО (відповідно до перспективного плану);

  • психологом розроблено інструментарій для вивчення рівня життєвих компетентностей учнів школи;

  • на основі анкетування визначено потребу дітей у нормальній їх соціалізації в умовах сучасного розвитку суспільства;

  • проведено моніторинг рівня соціалізації учнів (наказ №125 від 22.05.2012р.);

  • проведено діагностику готовності педагогічного колективу до проведення експерименту з вивчення соціальної компетентності дітей в умовах школи-інтернату.

За результатами діагностики встановлено, що 85% педагогів готові до організації та проведення дослідження (рис. 1.).

Для отримання необхідних психологічних знань з даного питання більшість педагогів користуються книгами (76%), на другому місці - отримують інформацію від колег (56%) та психологічних тренінгів 52%. Отримують інформацію від психолога – 38% (рис. 2).

Аналізуючи розподіл відповідей педагогів на запитання «Якими психологічними методами Ви володієте і користуєтесь у своїй педагогічній діяльності?» (рис.3) бачимо, що найбільш поширеними у використанні педагогами є такі методи, як бесіда (86%) та спостереження (81%).

Такий метод, як експеримент використовує 37% педагогів та 29% педагогів використовують у своїй діяльності тренінг.

Більшість педагогів (96,5%) вважають питання дослідження соціальної компетентності вихованців школи-інтернату актуальним (рис. 4).

На виконання рішення педагогічної ради (протокол №8 від 21.05.2012р.) де слухався звіт про завершення підготовчого етапу дослідно-експериментальної роботи на базі школи, видано наказ №124 від 22.05.2012р.

В ході підготовки до 21012/2013 навчального року необхідно:

  • організувати роботу постійно діючого семінару для вихователів з проблеми «Сучасні педагогічні технології»;

  • сформувати творчі групи на базі методичних об’єднань;

  • розробити систему корекційно-виховної роботи на основі превентивного підходу;

  • розробити механізм взаємодії «педрада-методична рада-творчі групи»;

  • організувати проведення лекцій науковцями ІППОЧО з проблеми компетентності педагога.

На II (діагностико-концентуальному) етапі дослідно-експериментального дослідження планується:

  • провести діагностику визначення готовності вчителів, вихователів до організацій та здійснення навчально-виховного, корекційно-розвиткового процесу в умовах експерименту;

  • розробити концепцію «Формування соціальної компетентності учнів з особливими освітніми потребами в умовах спеціальної школи-інтернату»;

  • визначити критерії, показники та рівні діагностики сформованості соціальної компетентності учнів;

  • провести діагностику рівня сформованості соціальної компетентності учнів експериментальних та контрольних класів;

  • розробити моделі формування соціальних компетентностей учнів засобами педагогічної діяльності;

  • підвищувати кваліфікаційний рівень вчителів, вихователів через впровадження тренінгових занять, опанування інноваційними педагогічними та інформаційно-комунікативними технологіями на основі корпоративного навчання та самоосвіти;

  • розвивати учнівське самоврядування.

Для досягнення поставленої мети (соціалізації розумово відсталих дітей у суспільне середовище) необхідно організувати корекційне навчання таким чином, щоб воно сприяло позитивному розвитку особистості в цілому дітей з особливим освітніми потребами. Зокрема, таке навчання передбачатиме:

  • створення спеціальних умов навчання дітей з особливими освітніми потребами, які передбачають якісну освіту та адаптацію в суспільному середовищі;

  • створення гнучкого адаптивного освітнього середовища, яке відповідатиме освітнім потребам дітей з психофізичними вадами;

  • можливість повноцінної участі у повсякденному житті своєї сім’ї, колективу, набування досвіду соціальної взаємодії з однолітками та дорослими;

  • надання дітям з психофізичними вадами необхідної медичної, психологічної та соціально-педагогічної підтримки із залученням профільних фахівців;

  • підготовка учнівського, педагогічного і батьківського колективів до роботи за єдиним навчально-корекційним планом;

  • створення комфортних умов для усіх учасників навчально-виховного та корекційно-розвиткового процесу, які б сприяли досягненню максимального рівня розвитку, а також соціальній реабілітації дитини з особливими освітніми потребами і її інтеграції в суспільство;

  • створення повноцінного мовленнєвого середовища у сім’ї, спеціальному закладі, що надалі дозволить краще адаптуватися у соціальному просторі, забезпечить формування у співтоваристві (групі, класі, школі), толерантності, терпимості, милосердя, взаємодопомоги тощо;

  • забезпечення професійно-трудового навчання дітей з психофізичними вадами, як засіб, що дозволяє досягти такого рівня психологічної, практичної і соціальної підготовки, який допомагає їй стати на шлях самостійного життя і праці.

Схожі:

Закон включає положення, які передбачають забезпечення необхідною...
Ключові слова: спеціальна освіта, діти з порушеннями психофізичного розвитку, незрячі учні, корекційна освіта, спеціальні школи
2. Виховання військовослужбовців: історія і сучасність
СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ГУМАНІТАРНОГО РОЗВИТКУ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ
МІЖНАРОДНУ НАУКОВУ КОНФЕРЕНЦІЮ
Українська діаспора: історія, сучасність, проблеми, напрямки співпраці між діаспорою та Україною
1. Логопедія як спеціальна педагогічна наука
Складання фахового вступного випробування з дисципліни «Логопедія» студентами Інституту соціально-педагогічної та корекційної освіти...
Златогорський Олексій, Панишко Сергій, Баюк Віктор Польовий археологічний...
Волинський музей: історія і сучасність. Науковий збірник. Вип. IV. – Луцьк, 2009. – С
Методичні рекомендації включають технологію проведення студентами...
Спеціальність: фізика і математика, історія та географія; практична психологія, початкова освіта, філологія та журналістика, фізичне...
Тема Освіта як предмет економічного дослідження Роль освіти в розвитку сучасного суспільства
Вони всі взаємозв'язані і взаємозалежні, але освіта є базою для всіх інших. Освіта є суттєвим фактором поліпшення охорони здоров'я...
Тема. „Бджільництво: історія та сучасність ”
Довгий і складний історичний шлях пройшло Українське бджільництво – найдавніше улюблене заняття нашого народу. Протягом століть пізнавалися...
1 Предмет і завдання курсу "Історія економічних учень"
Предмет іст ек вчень – це процес виникнення розвитку боротьби і зміни системи ек. Поглядів на шляху розвитку сучасного сус-ва. Це...
РОЗДІЛ 1 КОРЕКЦІЙНА РОБОТА ЯК УМОВА ПСИХОЛОГІЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З ВАДАМИ ІНТЕЛЕКТУ
Корекція порушень пізнавальної діяльності у молодших школярів з вадами інтелекту
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка