|
Скачати 37.86 Kb.
|
Тема уроку: Третій закон динаміки Ньютона. Мета уроку:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання: два візки; бруски однакової маси; залізний брусок; магніт; таблиця «Закони Ньютона». Хід уроку. І. Організаційний момент. Оголошення теми і мети уроку. ІІ. Перевірка знань, умінь учнів. Самостійна робота (тести). Самоперевірка. №1. Чому людина, що стоїть у човні, важко зберегти рівновагу, якщо човен різко зупиниться? А) людина, внаслідок інерції, падає в протилежний бік до руху човна. Б) човен коливається на воді. В)людина, внаслідок інерції, продовжує рух в тому ж напрямку. №2. Котре з трьох висловлювань неправильне? А )під час рівномірного руху тіла всі сили, що діють на нього компенсовані. Б) вага тіла – це сила, з якою тіло діє на підставку або розтягує вертикальний підвіс. В) сили, з якими взаємодіють два тіла – компенсовані. №3. Чи однакова сила тяжіння в усіх точках земної поверхні? А) так. Б) ні. №4. Яка із вказаних одиниць не входить у систему одиниць СІ? А) 1Н. Б) 1м/с². В) 1км/год. Г) 1с. №5. Котре з висловлювань правильне? А) 1Н – це сила, що надає тілу прискорення 1м/с². Б) вага тіла – це сила, з якою тіло внаслідок дії тяжіння розтягує підвіс або діє на горизонтальну підставку. В) якщо тіло рухається рівнозмінно, то сили що діють на нього, компенсовані. №6. Яка маса тіла, якщо під дією сили 0,5Н воно рухається з прискоренням 1м/с²? А) 0,5кг. Б) 5кг. В) 2кг. Г) інша. №7. Котре з висловлювань неправильне? А) сила виражається добутком маси на прискорення. Б) сила – векторна величина. В) сила виражає інертні властивості тіла. №8. Чи може вага тіла бути більшою від сили тяжіння, що діє на тіло? А) так, якщо тіло рухається з прискоренням вниз. Б) так, якщо тіло рухається з прискоренням вгору. В) ні. ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Ми багато разів говорили про те, що будь-яка дія одного тіла на інше має характер взаємодії. Всі розглянуті раніше приклади свідчать, що не може бути однобічної дії одного тіла на інше – тіла обов’язково взаємодіють між собою. Наприклад, Земля й Місяць притягуються одне до одного, людина тисне на стілець, а стілець – на людину. Якщо тіла взаємодіють між собою, то природно поставити питання, чи існує якась залежність між силами, з якими взаємодіють тіла? Щоб відповісти на це питання, треба порівняти сили за модулем і з’ясувати, як вони направлені. Якщо покласти на котки сильний магніт і залізний брусок і до кінців магніту і бруска приєднаємо однакові м’які пружини, другі кінці яких закріпимо. Магніт і брусок притягнуться один до одного і розтягнуть пружини. Дослід показує, що обидві пружини розтягнуться однаково. Це означає, що на обидва тіла з боку пружин діють однакові за модулем і протилежні за напрямом сили: F1 = - F2. А тепер проведемо експеримент: два учні класу взаємодіють один з одним за допомогою мотузки, стоячи на демонстраційних візках. Як ви гадаєте: чи з однаковими силами діють один на одного ці учні? На основі дослідів можна сформулювати третій закон Ньютона: сили, з якими взаємодіють два тіла, рівні за модулями і направлені вздовж однієї прямої у протилежні сторони. Досить часто третій закон Ньютона формулюють так, як його у свій час сформулював Ньютон: всякій дії завжди є рівна і прямо протилежна протидія. Рівність модулів сил взаємодії, скориставшись другим законом Ньютона, можна записати: m1a1 = m2a2, або a1/a2 = m2/m1. ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
№1 Два учні здатні розтягувати пружину динамометра із силами 150 і 200Н кожен. Що покажуть з’єднані мотузкою динамометри, якщо учні розтягуватимуть їх з усіх сил у різні боки? №2 Два хлопчики розтягують мотузку із силами 120Н. Чи розірветься мотузка, якщо вона витримує натяг 150Н? 6) Складемо таблицю «Закони Ньютона»: за якими дослідами можна встановити всі три закони Ньютона, сформулюйте закони Ньютона, особливості кожного закона Ньютона, що об’єднує закони. V. Підсумки уроку. VІ. Домашнє завдання: §23; пов.§20-22. Написати невеличкий твір про взаємодію тіл. |
УРОК №28 Клас 10 Тема уроку Мета: Освітня: ввести третій закон Ньютона, пояснити учням його фізичну сутність; узагальнити інформацію про закони Ньютона; акцентувати... |
Закон інерції перший закон Ньютона Мета уроку: розкрити зміст першого закону Ньютона; увести поняття інерціальної системи відліку |
Закон Ньютона. Інерція. Цілі уроку Дидактична: формування знаньпро явище інерції та інерціальних систем відліку, усвідомлення змісту першого закона Ньютона |
ТРЕТІЙ ЗАКОН НЬЮТОНА ... |
ЗАКОН НЬЮТОНА Мета уроку Мета уроку: Поглиблення знань про відносність механічного руху; формування знань про принцип відносності Галілея, та його застосування,... |
Закон Ньютона. Цілі уроку Дидактична: познайомити учнів з залежністю між прискоренням, яке набуває тіло, та діючою на нього силою. Засвоєння вмінь самостійно... |
УРОК 25 Тема уроку Мета уроку: Вивчення формули Ньютона—Лейбніца і основних властивостей інтеграла, які випливають із властивості первісної і формули... |
Законів Ньютона. Цілі уроку Дидактична: засвоєння вмінь самостійно у комплексі вивчити та вміти застосовувати знання третього закону Ньютона |
УРОК 39 Тема уроку: Біном Ньютона. Мета уроку: Познайомити учнів... Перевірку виконання вправ провести шляхом фронтальної бесіди за готовими записами розв'язання домашніх вправ на дошці |
Тема уроку : Козацька Україна Мета уроку З давніх-давен людям відомо „дерево життя” – це гілочка, на якій ростуть три листочки. Перший листочок символ минулого часу, другий... |