|
Скачати 85.24 Kb.
|
Кузьменко Ю Л , вчитель фізики Амвросіївської ЗОШ 1-3 ступенів № 4 10 клас УРОК № 5 (18) ТЕМА. Третій закон Ньютона. Межі застосування законів Ньютона. Цілі уроку:
Тип уроку: комбінований урок Обладнання та матеріали: два візки,мотузка завдовжки 2-3 м, два демонстраційні динамометри, картки ПЛАН УРОКУ 1.Організаційний етап. ( 1 хв. ) 2.Мотивація навчальної діяльності. ( 3 хв. ) 3.Вивчення нового матеріалу . ( 15 хв. ) 4.Використання отриманих знань. ( 13 хв. ) 5.Контроль та корекція отриманих знань. ( 7 хв. ) 6.Підбиття підсумків уроку. Рефлексія. ( 3 хв. ) 7.Домашнє завдання ( 3 хв. ) ХІД УРОКУ Конспект уроку
Виконала Кузьменко Юлія Леонідівна, вчитель фізики Амвросіївської ЗОШ 1-3 ступенів № 4 Додаток 1 Вивчення нового матеріалу Дія тіл одне на одне має характер взаємодії. Кожне з тіл діє на друге та придає йому прискорення. Відношення модулів прискорень взаємодіючих тіл дорівнює оберненому відношенню їх мас : a1 m2 a2 m1 або m1a1= m2a2 прискорення обох тіл напрямлені в протилежні сторони. Математично це записується в такому вигляді : m1a1=―m2a2 Але ж ми знаємо, m1a1=F1 , а m2a2 =F2 . Одже, F1=― F2 Ця рівність виражає третій закон Ньютона. Тіла діють одне на одне з силами рівними за модулем та протилежними за напрямом. Цей закон нам показує що сили завжди з’являються парами. Межі застосування законів Ньютона
Важливо розуміти, що згідно із законамиНьютона сила визначає прискорення , а не швидкість. А це означає, що сила є причиною не руху, а зміни руху. Сам рух жодної причини не потребує, але може змінитися під дією сили. Межі застосування законів Ньютона
Додаток 2 Використання отриманих знань
( дискових )?
А) З’єднайте динамометри ниткою та натягніть її. Б) З якою силою лівий динамометр діє на нить? В) З якою силою правий динамометр діє на нить? Додаток 3 Завдання для самоконтролю 1.Чи є відмінність між «дією» і «протидією»? 2. Чи можна вважати, що сума сил ( дії та протидії) дорівнює нулю? Чому?
а) Два учні розтягують мотузку із силами 80 Н. Чи розірветься мотузка, якщо вона витримує натяг 100 Н ? б) Два хлопчики здатні розтягувати пружину динамометра із силами 200 Н і 150 Н кожен. Що покажуть з’єднані мотузкою динамометри , якщо хлопчики розтягуватимуть їх з усіх сил у різні боки?
Додаток 4 |
УРОК №28 Клас 10 Тема уроку Мета: Освітня: ввести третій закон Ньютона, пояснити учням його фізичну сутність; узагальнити інформацію про закони Ньютона; акцентувати... |
Закон Ньютона. Інерція. Цілі уроку Дидактична: формування знаньпро явище інерції та інерціальних систем відліку, усвідомлення змісту першого закона Ньютона |
Закон Ньютона. Цілі уроку Дидактична: познайомити учнів з залежністю між прискоренням, яке набуває тіло, та діючою на нього силою. Засвоєння вмінь самостійно... |
УРОК 25 Тема уроку Мета уроку: Вивчення формули Ньютона—Лейбніца і основних властивостей інтеграла, які випливають із властивості первісної і формули... |
Закон інерції перший закон Ньютона Мета уроку: розкрити зміст першого закону Ньютона; увести поняття інерціальної системи відліку |
УРОК 39 Тема уроку: Біном Ньютона. Мета уроку: Познайомити учнів... Перевірку виконання вправ провести шляхом фронтальної бесіди за готовими записами розв'язання домашніх вправ на дошці |
Уроку: Третій закон динаміки Ньютона Навчальна: на конкретних прикладах розкрити суть третього закону динаміки Ньютона і переконати учнів в одночасному існуванні дії... |
ЗАКОН НЬЮТОНА Мета уроку Мета уроку: Поглиблення знань про відносність механічного руху; формування знань про принцип відносності Галілея, та його застосування,... |
Урок «Операція "Таємничий острів"» Цілі уроку Цілі уроку: вийшовши за межі програми, показати могутність хімії як джерела добробуту для всього народу; показати величезне значення... |
УРОК НАСЛІДКИ ДЕГРАДАЦІЇ ПРИРОДНИХ КОМПОНЕНТІВ Цілі уроку Цілі уроку: ознайомити учнів із наслідками деградації природних компонентів; розвивати вміння використовувати знання попередніх... |