|
Скачати 50.62 Kb.
|
Бородянський відділ освіти Методичний кабінет Розробка уроку географії у 6 класі «Озера, озерні улоговини та їх утворення. Штучні водойми, канали, водосховища, ставки» Підготувала вчитель географії І категорії Озерського НВО І-ІІ ступенів Рингач Меланія Леонідівна 2011 рік Тема уроку: Озера, озерні улоговини та їх утворення. Штучні водойми: канали, водосховища, ставки. Тип уроку: комбінований з використанням компютерної технології . Мета уроку: 1. Навчальна: знаходити потрібну інформацію про походження озерних улоговин, знаходити на карті та глобусі найвідоміші озера Землі, навчати самостійно працювати над поняттями «озеро», «річка», «водосховище»; розрізняти ці поняття і знаходити суттєві відмінності та спільні риси. 2. Розвивальна: розвивати в учнів навички робот из контурною картою та компютерною програмою . 3.Виховувати бережливее ставлення до озер та інших водойм. Обладнання: підручники, атласи, глобус, контурні карти, електронний посібник «Географія 6», роздатковий матеріал. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ.Актуалізація опорних знань та вмінь учнів Перевірка домашнього завдання. 1. Учень малює на дошці схему вод суходолу ВОДИ СУХОДОЛУ Поверхневі Підземні
2.Другий учень аналізує і обводить ті пункти, які ми вже вивчили. Інтелектуальна розминка. Продовжіть речення. 1. Річка це-… (природний водний потік,що тече в зниженні рельєфу) 2. Основні частини річки: витік, … (гирло, річище). 3. Річка з притоками утворює… (річкову стстему). 4.Що таке бассейн річки? (Площа з якої річка збирає свої води). 5.Що таке вододіл? (суходіл,який розділяє басейни річок). 6.Чи правда ,що річки можуть мати характер? 7.Який характер має річка Дніпро? -//- Дністер? 8.Як визначити де права , а де ліва притока? 9. Що таке річкова долина? 10. Ці річки мають глибокі, вузькі долини, камянисте дно (про які річки йдеться гірські чи рівнинні?) 11.Чи мають річки пороги, як вони утворилися? 12.Які умови потрібні, щоб утворилися водоспади? 13.Як живляться річки? 14.Що таке режим річки? 15.Річки- одна із зовнішніх сил Землі. Про йде мова? 16.Значення річок (кожний учень називає одне слово). ІІІ. Вивчення нового матеріалу Друга частина нашого уроку буде присвячена «озерам» та «штучним водоймам». Що ви знаєте про них? Побачимо, що ви будете знати про них після вивчення ,опрацювання , зібрання нової інформації. Ви дізнаєтесь про походження озерних улоговин; чим відрізняється озеро від річки і від водосховища; навчимося знаходити та позначати на контурній карті найвідоміші озера Землі.
учні завершують роботу). ІУ.Робота з контурною картою. Учні позначають , найбільші озера світу та України, озера різні за походженням. У.Підведення підсумків. Д/з. Підготувати інформацію: Які водойми є у нашому селі? Їх походження . Як їх використовують люди? Роздатковий матеріал. Картка 1. Річка Мокра Заплавка названа так через часте затоплення заплави. Поясніть,чи вкрита у цей час водою тераса річки? Картка 2. Т.Г.Шевченко писав: «Тече вода в синє море, та не витікає…» Чи й справді вода, яка потрапляє до моря (океану),ніколи звідти не витікає,тобто не повертається назад на суходіл? Картка 3. Т.Г.Шевченко писав: «Тече вода з-під явора яром на долину…» Який звязок може бути між потоком води і яром, яким вона стікає? Картка 4. Як можна з погляду сучасної науки розтлумачити слова давньогрецького поета Гомера? «Річки-посланці неба»? Картка 5. Про одну дуже відому корисну копалину кажуть: «З води народжується , від води і помирає». Що це за корисна копалина і як вона використовується? Картка 6. Є така українська загадка: «Без ніг, а біжить, без рук, а рукави має.» Хто біжить,звідки і куди? Що це за «рукави»? Картка 7. Поясніть, які природні чинники, на вашу думку, зумовили назви річок Сена(«тиха річка») і Прут («швидкий», «стрімкий»). Картка 8. Поясніть терміни: Межень- Повінь- Паводок- Льодостав- Льодохід- «Моя шпаргалка» 1. Озеро це -… 2. Чим озера відрізняються від річок? 3. Місце самої води в озері називається озерна… 4. За походженням озера бувають: тектонічні, лиманні… 5. Найглибші озера мають…походження. 6. Які озера називають морями? Чому? 7. Внутрішніми силами Землі утворились тектонічні,… озера. 8. Завдяки зовнішнім силам Землі утворились загатні, … озера . 9. Озера-моря – Каспійське,… 10. Найглибші озера –Каспійське,… 11. Озера – стариці –що це? 12. Озеро Синевир у Карпатах як утворилось? 13. Безстічні озера це ті з яких … 14. Найсолоніше озеро світу… 15. Що таке проміле? 16. Проточне озеро Б….л. 17. Від чого залежить солоність води в озері? 18. Джерела живлення озер – дощ, … 19. Для чого люди створюють водосховища? 20. Яка різниця між річкою, озером, водосховищем? |
Відділ освіти Веселинівської райдержадміністрації Районний методичний... ... |
На уроках біології” ВІДДІЛ ОСВІТИ КАТЕРИНОПІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ. РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ |
Відділ освіти Шосткинської районної державної адміністрації Районний... Освітні системи в будь-якій країні світу повинні сприяти організації основних завдань соціально-економічного та культурного розвитку... |
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ МЕТОДИЧНИЙ... «Інтегрування оптимальних педагогічних технологій та ефективних форм і методів роботи для створення ситуації успіху для кожного учня... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Уроки географії у 7 класі по темі Випуск №4 Пропонований методичний посібник продовжує серію «Майстер-клас», у якій узагальнена педагогічна практика вчителів географії Вінницького... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Уроки географії у 7 класі по темі Випуск №5 Пропонований методичний посібник продовжує серію «Майстер-клас», у якій узагальнена педагогічна практика вчителів географії Вінницького... |
Відділ освіти Чорнобаївської райдержадміністрації Методичний кабінет... |
Міністерство освіти і науки України Відділ освіти Лохвицької районної... Автор і укладач: Трубка Марія Михайлівна, учителька української мови та літератури Безсалівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.... |
Відділ освіти Кам’янської райдержадміністрації Черкаської області... Посібник є збірником літературних диктантів із зарубіжної літератури для 9 класу |
Яготинська районна державна адміністрація Відділ освіти Районний... Тонкий листовий деревний матеріал, який виготовляють із кряжів або брусів струганням чи лущенням колоди? |