|
Скачати 121.95 Kb.
|
Тема: «Вивчи правила пожежної безпеки та розкажи їх членам своєї родини» Навчальні цілі:
Метод: урок вивчення нового матеріалу Тривалість: 45хв. Місце проведення занять: клас Навчальні питання та орієнтовний розрахунок часу:
Матеріальне забезпечення:
І. Організація класу Правила пожежні бездоганно знайте! Правила пожежні ніде не нарушайте! ІІ. Оголошення теми та мети уроку - З давніх часів людина поклонялася вогню. Вогняні стріли блискавок, потоки розпеченої лави з надр Землі, які супроводжувалися страшним гуркотом, зміцнювали віру людини в його божественну силу. Не дарма стільки міфів і легенд пов’язано з вогнем, з історією його походження. Серед них і міф про грецького Прометея, який подарував вогонь людям. Плинув час, вогонь допомагав людині: готував їжу, світив, обігрівав житло та відганяв хижих звірів. Поступово люди перестали вірити в божественне походження вогню, стали вважати його слугою, супутником в усіх своїх справах. Байдужість і неповага до вогню не змусили себе довго чекати. Виходячи з-під контролю людини, вогонь руйнував усе на своєму шляху. Ішли століття, розвивалося людство, росли міста і села. Разом із цим збільшувалась і кількість пожеж. Але вогонь стає жорстоким ворогом лише тоді, коли з ним необережно поводитись, він виходить з-під контролю людини, може знищити міста і села, будинки, ліси, урожаї, все, що зустрінеться на його шляху. Часто у вогні пожеж гинуть і люди. - Отож, тема нашого уроку: «Вивчи правила пожежної безпеки та розкажи їх членам своєї родини». Ми з вами повторимо основні причини виникнення пожеж, будемо вивчати правила пожежної безпеки у побуті, в навчальному закладі, познайомимось з роботою юних помічників пожежників. ІІІ. Актуалізація знань - Назвіть, будь – ласка, найбільш поширені причини виникнення пожеж. (відповіді дітей………………) ІУ. Пояснення нового матеріалу - Отже, найбільш поширеними причинами пожеж є:
- Обговорімо найпоширеніші ситуації. Приблизно кожна шоста-восьма пожежа в нашій країні виникає від пустощів дітей, від їхнього невмілого, необережного поводження з вогнем. Кожен п’ятий, що загинув під час пожежі – неповнолітній. Але не виміряти гіркоту втрат, коли у вогні гинуть діти. Ось доволі типова ситуація: батьки ідуть з дому, залишаючи на деякий час дітей самих. Хтось із малюків заходить на кухню, увагу його привертає коробочка з яскравою етикеткою. Наслідуючи батька чи матір, дитина дістає сірника , чиркає ним... Спалахує вогник. Горить, добираючись до пальчиків. І раптом починає пекти. Зляканий малюк кидає палаючого сірника на підлогу, на стіл... А температура полум’я сірника достатньо, щоб загорілось більшість речей, виготовлених з дерева, текстилю, синтетики і пластмас. Тому, перш за все, малюків слід познайомити з призначенням сірників і правилами користування ними, заборонити дітям користуватись сірниками в різних іграх. Сірників ви бережіться – В сірниках вогонь таїться! - Причинною пожежі можуть стати залишені без нагляду увімкнуті електроприлади. Діти, що станеться, якщо електрокамін чи праску залишити увімкненими без нагляду? (Вони перегріваються і від них можуть загорітись домашні речі). Вчитель: Вивчіть друге правило не забудьте: Із електроприладами обережні будьте. З праскою і чайником, З плиткою, з паяльником. Буде біда із недбалістю вашою, Трапиться з вами те, що й з Аркашею. 1 учень: Він увімкнув електропликту, Кашу думав розігріть. Сам гайнув до хвіртки швидко, Щоб товариша зустріть. А зустрів там друга Яшу, Та й забув, що гріє кашу. Каша грілась,грілась, грілась... Почорніла, задимілась... Сковорідка розпеклась – Каша полум’ям взялась! Вчитель: Хлоп’ята, дівчата, Чи каша винувата? 2 учень: Ні, не каша – винен Аркаша! - Діти, то у чому була помилка Аркаші? (……….) Так, коли маєш справу з електро чи газовими приладами, потрібно бути уважним. Щоб не забути, можна використовувати будильник чи наводити таймер. - Розглянемо наступну ситуацію: 1 учень: На роботі мама й тато, Сірники знайшли зайчата. І не знає дітвора, Чим скінчиться може гра. 2 учень: Заходилися зайчата Серед кухні пустувати. А не зна того малеча: Газ, вогонь – це небезпечно. 3 учень: Наказали мама й тато Все це разом не вмикати. Бо нагріється розетка, Спалахне вогнем умить, А від того й дім згорить. -Правильно. Тому, щоб цього не трапилось, нагрівальні електричні прилади слід встановлювати на вогнетривкі підставки і своєчасно вимикати. - Якщо вже так трапилось, що виникла пожежа, що ви робитимете? (………………………………………………………………………….) Правильно! У разі виникнення пожежі дітям слід дотримуватись наступних правил:
- А чого не варто робити у разі виникнення пожежі? (………………….) При пожежі не варто:
- Отже, з ми разом визначили основні причини виникнення пожеж в побуті. Пожежна безпека в школі - Як ви вважаєте, пожежа в школі буде відрізнятись від пожежі в побуті? (…………………………) Так, вона буде завжди дуже небезпечною, бо там може одночасно перебувати велика кількість учнів. З огляду на це слід неухильно дотримуватися таких основних вимог пожежної безпеки:
-Дедалі більше місця в нашому житті займають комп'ютери. Користуватися ними навчають і в школі. За своєю пожежонебезпекою комп'ютер не поступається телевізору. У комп'ютерних класах і навчальних кабінетах слід виконувати такі правила пожежної безпеки:
Правила поведінки при виявленні пожежі в школі.
Дії дітей під час пожежі в бібліотеці, музеї, кінотеатрі: Якщо можеш вийти з приміщення через двері, рятуйся сам і допоможи іншим дітям; Перш ніж визирнути в коридор, торкнися тильною стороною долоні ручки вхідних дверей. Якщо вона гаряча , не відчиняй, там пожежа; Якщо ручка дверей холодна, визирни в коридор. Якщо там вогонь або багато диму, зачини двері; Якщо вихід перекрито вогнем, але ти знаходишся не вище другого поверху або поряд є дерево чи пожежна драбина, вибирайся з приміщення через вікно; Якщо диму небагато, але він йде знизу, це означає, що пожежа на нижніх поверхах. Не спускайся вниз, зайди в приміщення, зачини двері, чекай на допомогу рятувальників; Якщо пожежа сталася вище поверхом, попередньо захистивши органи дихання, спускайся вниз сходами. Під час пожежі не можна ховатися в глухі кути, під столи, шафи, у коморі тощо; Захищай органи дихання і закрий щілини під дверима (краще вологими ганчірками); Подавай сигнали рятувальникам. Якщо неможливо залишити приміщення і в тебе є мобільний зв’язок, зателефонуй за номером 101, щоб повідомити про себе. Зачинися у приміщенні з виходом до вікна; Професія пожежника - рятувальника. Юні помічники рятувальників - Пожежа – це явище вкрай небезпечне, вороже всьому живому. Зволікати не можна, адже підрахунок часу іде на секунди. Хто ж допоможе у таку хвилину? 1 учень: Ой, горить щось! Треба, діти, До пожежників дзвонити. 2 учень: Бачите вогонь і дим – набирайте „101”! (на дошці вивішується плакат з номером «101») - Так, у ці страшні хвилини на допомогу приходять пожежники. Ці люди в блискучих касках по-справжньому безстрашні. Їхні рухи швидкі, стрімкі і точні. Ще б пак, адже мова йде про рятування життя людей та народного достатку. Кому доводилось бачити роботу пожежників в умовах бурхливої стихії, той міг переконатися, що ліквідація пожежі – це важка і небезпечна праця. Декілька разів за чергування лунає в пожежній частині тривога. У будь-яку пору дня і ночі пожежники готові вступити в боротьбу з вогнем. - Хто з вас мріє стати пожежником і чому? (…………………….) - Ви скажете, що ще малі для такої роботи, але це не зовсім так. Велике значення у справі збереження народного достатку мають заходи з попередження пожеж. Значну допомогу дорослим у цьому надають дружини юних пожежних (ДЮП), до складу яких входять діти віком від 10 до 17 років. Члени дружин юних пожежних зобов’язані розповсюджувати серед населення пам’ятки, плакати, листівки, інструкції та інші агітаційні матеріали з пожежної безпеки, роз’яснювати дітям, що гра з вогнем загрожує бідою; брати участь у дозорах, які охороняють від пожежі хлібні масиви, ліси, ферми, будови; викликати пожежну допомогу в разі виникнення пожежі та брати активну участь у її гасінні. Вивчіть правила пожежні, Будьте завжди обережні. Знає хай дитина кожна: Жартувать з вогнем не можна. V. Фізкультхвилинка - Уявімо, що в приміщенні класу багато диму. Що ми маємо робити? (…) Подолання задимленої зони (пройти навприсядки «гусячим кроком»). VІ. Закріплення вивченого матеріалу 1.Конкурс загадок на пожежну тематику Живуть у тісній темниці Без страху темноти Хлоп’ята яснолиці – Вогню малі брати. І мають душу щедру, Хоч дерева сини, Згоряючи дощенту, Вогонь дають вони. (Сірники) Без рук, без ніг, а вгору повзе (вогонь) Шипить, злиться, води боїться (вогонь) 2. Читання вірша Грицева лічилка. Не вмикай на кухні газ – РАЗ, Не клади в запіч дрова – ДВА, В лісі сірників не три – ТРИ, Не лишай вогонь в квартирі – ЧОТИРИ, Не лягай при свічці спати П’ЯТЬ, Іскра впала на підлогу – погасіть – ШІСТЬ, Зачиніть вікно, коли в небі грім – СІМ, У грозу під деревом не стійте в лісі – ВІСІМ, Сірником не забавляйтеся, знічев’я – ДЕВ’ЯТЬ, Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться – ДЕСЯТЬ.
VІІ. Підсумок - Про що нове дізнались? - Чого навчились? - Кому сподобалась професія пожежника? - Хто мріє в майбутньому стати пожежником? Називаю дітей, які дуже активно працювали. Дякую всім за співпрацю. VІІІ. Домашнє завдання Підібрати декілька приказок на тему пожежної безпеки. Наприклад: 1) Від вогню багато користі і багато шкоди 2) Криком вогню не згасити 3) Вітер – рідний брат вогню 5) Від іскри до пожежі – один крок Інсценівка за книгою Т. Коломієць „Козенята і вогонь” ( для молодшого шкільного віку ) Дійові особи: 1 учень; 2 учень; Мама-Коза; Троє козенят: старший братик, сестричка, найменший братик; Вогонь; Сусіди: Лисиця, Ведмідь, Заєць, Бобер. На сцені декорації хати з піччю. 1 учень: Вогонь працював у Кози у печі. Варив їй куліш, випікав калачі. Вона ж годувала щоранку малят – Трійко біленьких своїх козенят. 2 учень: Ось мамі вже з дому рушати пора. Лишається в хаті сама дітвора. Старший братик: Ми будем слухняні! – синок запевня. Куди ж це найменше спішить козеня? Менший братик підходить до печі і ніби запалює сірника. 2 учень: Воно потихеньку взяло сірники І вогник маленький пуска між тріски. Менший братик: Ану, як у мами моєї, гори! – І ось уже дим потягнувсь догори... Із-за печі з’явився Вогонь (учень із шматком червоної тканини в руках, розмахуючи нею). Вогонь: Сердитий вогонь розходивсь, гоготить! Сестричка з найменшим сховались умить. Старший братик: А брат не злякавсь: - „101” подзвоню! Врятують пожежники нас від вогню! - Алло! Загорілася хата в Кози! Адреса: Діброва, провулок Лози, А номер в нас другий. Скоріше сюди! Мерщій порятуйте від злої біди! На сцену вибігають Лисиця, Ведмідь, Заєць, Бобер з відрами, лопатою, макетом вогнегасника, стараються витіснити Вогонь. 1 учень: Вогонь не давався, пручався, шипів, Сердитий вогонь погасать не хотів – Не дуже він любить сидіть у печі, Варити куліш і пекти калачі. 2учень: Пожежу згасили. Живі малюки. І каже Бобер: Бобер: -Не беріть сірники! – 2 учень: І мовить Коза: Коза: Пам’ятайте завжди, Що гра із вогнем приведе до біди! Всі разом: Нехай же уміють і донька, і син, Як раптом пожежа, дзвонить”101”. Пам’ятать всім дітям варто – Із вогнем погані жарти! |
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з водійським складом СДПЧ-3 з технічної підготовки ТЕМА: Правила техніки безпеки, пожежної безпеки і виробничої санітарії під час технічного обслуговування і експлуатації пожежного... |
Про заходи пожежної безпеки в СШ №62 Ця Інструкція поширюється на територію й усі приміщення навчального закладу, встановлює вимоги пожежної безпеки, порядок дій у разі... |
Затверджено Наказ директора Кожен учень зобов'язаний знати і виконувати правила пожежної безпеки, а при виникненні пожежі — |
ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ ПРАЦІ В ОРГАНАХ І ПІДРОЗДІЛАХ МНС УКРАЇНИ Київ-2006 РОЗРОБЛЕНI Українським науково-дослідним інститутом пожежної безпеки (УкрНДIПБ) МНС України спільно із Сектором охорони праці МНС... |
ТЕМА: Щоб не трапилось біди МЕТА: ознайомити учнів з елементарними правилами пожежної безпеки; пояснити дітям причини виникнення пожежі; розвивати розуміння... |
Колегії державного архіву Херсонської області Заслухавши довідку заступника директора головного зберігача фондів держархіву області про стан пожежної безпеки в архівних установах... |
УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ`Я Заслухавши і обговоривши інформацію провідного спеціаліста з охорони праці Собчука А. М. про стан пожежної безпеки в лікувально-профілактичних... |
СИСТЕМА ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ З БЕЗПЕКИ ПРАЦІ В ПІДРОЗДІЛАХ Правила безпеки праці в Державній пожежній охороні МВС України визначають систему заходів, які направлені на створення умов, спрямованих... |
Проект з курсу «Основи християнської етики» Щоб шанувати своїх батьків, членів родини, виробляти повагу до старших пізнавати чуття єдності в сім’ї. Формувати інтерес до особливостей... |
Назвіть усіх членів своєї родини: дорослих на ім’я та по батькові,... Назвіть усіх членів своєї родини: дорослих – на ім’я та по батькові, дітей – зменшувальним іменем. Використайте подані нижче слова... |