|
Скачати 188.5 Kb.
|
Затверджую Директор СШ № 62 __________В.Б. Волкова Наказ № ___від _______ ІНСТРУКЦІЯ №____ з охорони праці про заходи пожежної безпеки в СШ № 62 1. Галузь застосування Ця Інструкція поширюється на територію й усі приміщення навчального закладу, встановлює вимоги пожежної безпеки, порядок дій у разі виникнення пожежі та є обов'язковою для вивчення й виконання всім його персоналом і учнями. 2. Вимоги пожежної безпеки Весь персонал навчального закладу під час прийняття на роботу і за місцем праці повинен проходити протипожежний інструктаж і перевірку знань з питань пожежної безпеки не рідше одного разу на рік за затвердженою програмою. У навчальних класах і кабінетах слід розміщати лише необхідні для забезпечення навчально-виховного процесу (навчальних та позаурочних занять) меблі, прилади, моделі, речі, приладдя тощо, які повинні зберігатись у шафах, на стелажах або на стаціонарно встановлених стояках. Після закінчення занять усі пожежовибухонебезпечні речовини та матеріали слід прибирати з навчальних класів, кабінетів, майстерень у спеціально виділені та обладнані приміщення. Кількість парт (столів) у навчальних класах і кабінетах не повинна перевищувати граничної нормативної наповнюваності класних груп, установленої Міністерством освіти і науки України, а також показників, установлених чинними будівельними нормами. Двері горища, електрощитової, підвалу слід утримувати замкненими. На дверях указувати місце зберігання ключів. Вікна горища та підвалу мають бути засклені. Експлуатувати електромережі, електроприлади та іншу електроапаратуру допускається тільки у технічно справному стані, враховуючи рекомендації підприємств-виробників. У разі виявлення пошкоджень електромереж, вимикачів, розеток, інших електроприладів слід негайно знеструмити їх та вжити необхідних заходів щодо приведення їх до пожежобезпечіного стану. Евакуаційні шляхи та виходи повинні завжди утримуватися вільними, нічим не захаращеними. Усі працівники навчального закладу зобов'язані вміти користуватися вогнегасниками, іншими первинними засобами пожежогасіння, знати місця їх розташування. Після закінчення занять у класах, майстернях, кабінетах і лабораторіях учителі, викладачі та інші працівники закладу чи установи повинні оглянути приміщення, усунути виявлені недоліки і зачинити приміщення, знеструмивши електромережу. У навчальному закладі не дозволяється: - розміщувати людей у мансардних приміщеннях, а також на поверхах (будівлях), не забезпечених двома виходами; - здійснювати перепланування приміщень з порушенням будівельних норм і правил;
- знімати дверні полотна в отворах, що з'єднують коридори зі сходовими клітками; - забивати двері евакуаційних виходів;
- захаращувати шляхи евакуації;
- обгортати електричні лампи папером, матерією та іншими горючими матеріалами; - застосовувати для освітлення свічки, гасові лампи і ліхтарі; - виконувати прибирання приміщень, очищення деталей і обладнання за допомогою легкозаймистих і горючих рідин; - здійснювати відігрівання труб системи опалення, водопостачання, каналізації тощо із застосуванням відкритого вогню (з цією метою використовують гарячу воду, пару чи нагрітий пісок); - зберігати на робочих місцях і в шафах, а також залишати в кишенях спецодягу використані обтиральні матеріали; - залишати без нагляду ввімкнені в мережу лічильні і друкарські, радіоприймачі, телевізори та інші електроприлади. Відповідальний за пожежну безпеку навчального закладу призначається наказом директора гімназії. 3. Обов'язки та дії працівників у разі виникнення пожежі Кожен працівник гімназії, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння або тління різних магеріалів, підвищення температури в приміщенні тощо), зобов'язаний: - негайно повідомити про це за телефоном до пожежної частини (при цьому слід чітко назвати адресу -об'єкта, місце виникнення пожежі, а також свою посаду та прізвище); - задіяти систему оповіщення людей про пожежу, розпочати самому і - залучити інших осіб до евакуації людей з будівлі до безпечного місця згідно з планом евакуації; - сповістити про пожежу керівника закладу, установи і організації або працівника, що його заміщує; - організовувати зустріч пожежних підрозділів, вжити заходів до гасіння пожежі наявними в установі засобами пожежегасіння. Керівник закладу, установи чи організації або працівник, що його заміщує, який прибув на місце пожежі, зобов'язаний: - перевірити, чи повідомлено до пожежної охорони про виникнення пожежі; - здійснювати керівництво евакуацією людей та гасінням пожежі до прибуття пожежних підрозділів. У разі загрози для життя людей негайно організувати їх рятування, використовуючи для цього всі наявні сили і засоби; - організувати перевірку наявності всіх учасників навчально-виховного процесу, евакуйованих з будівлі, за списками і журналами обліку навчальних занять; - виділити для зустрічі пожежних підрозділів особу, яка добре знає розміщення під'їзних шляхів та вододжерел; - перевірити включення в роботу автоматичної (стаціонарної) системи пожежогасіння; - вилучити з небезпечної зони всіх працівників та інших осіб, не зайнятих евакуацією людей та ліквідацією пожежі; - у разі потреби викликати до місця пожежі медичну та інші служби; - припинити всі роботи, не пов'язані з заходами щодо ліквідації пожежі; - організувати відключення мереж електро- і газопостачання, зупинку систем вентиляції та кондиціонування повітря і здійснення інших заходів, які сприяють запобіганню поширенню пожежі; - забезпечити безпеку людей, які беруть участь в евакуації та гасінні пожежі, від можливих обвалів конструкції, дії токсичних продуктів горіння і підвищеної температури, ураження електрострумом тощо; - організувати евакуацію матеріальних цінностей із небезпечної зони, визначити місця їх складування і забезпечити, при потребі, їх охорону; - інформувати керівника пожежного підрозділу про наявність людей у будівлі. Під час проведення евакуації та гасінні пожежі необхідно: - з урахуванням обстановки, що склалася, визначити найбезпечніші евакуаційні шляхи і виходи до безпечної зони в найкоротший термін; ліквідувати умови, які сприяють виникненню паніки. 3 цією метою вчителям, адміністрації та іншим працівникам закладу, установи не можна залишати дітей без нагляду з моменту виявлення пожежі та до її ліквідації; - евакуацію людей слід починати з приміщення, у якому виникла пожежа, і суміжних з ним приміщень, яким загрожує небезпека поширення вогню і продуктів горіння. Дітей молодшого віку і хворих слід евакуювати в першу чергу; - у зимовий час, на розсуд осіб, які здійснюють евакуацію, діти старших вікових груп можуть заздалегідь одягатися або взяти теплий одяг з і собою, а дітей молодшого віку слід виводити або виносити, загорнувши в ковдри або інші теплі речі; - ретельно перевірити всі приміщення, щоб унеможливити перебування у небезпечній зоні дітей, які сховалися під ліжками, партами, \ шафах або інших місцях; - виставляти пости безпеки на входах у будівлі, щоб унеможливити повернення дітей і працівників до будівлі, де виникла пожежа; - у разі гасіння слід намагатися у першу чергу забезпечити сприятливі умови для безпечної евакуації людей; -утримуватися від відчинення вікон і дверей, а також від розбивання скла, в протилежному разі вогонь і дим поширяться до суміжних приміщень. Залишаючи приміщення або будівлі, що постраждали від пожежі, потрібно зачинити за собою всі двері і вікна. Затверджую Директор СШ № 62 __________В.Б. Волкова Наказ № ___від _______ ІНСТРУКЦІЯ з пожежної безпеки № __ для працівників охорони ( сторожів) Сфера застосування Дія цієї Інструкції поширюється на сторожів, які працюють у навчальному закладі . Обов’язки щодо контролю за дотриманням протипожежного режиму, огляду території і приміщень
1.Упродовж чергування сторож повинен постійно здійснювати контроль за протипожежним та режимним станом приміщень і території навчального закладу. Перевірки потрібно здійснювати з інтервалом у 4 год. Виявлені недоліки та недоліки, про які сповістили працівники навчального закладу, слід негайно (по змозі) усувати, повідомляти про це керівництву навчального закладу. Порушення та недоліки, які не вдалося усунути під час перевірки, необхідно зазначити у рапорті під час приймання-здавання чергування.
1. У разі спрацювання системи автоматичної пожежної сигналізації необхідно негайно повідомити про це пожежну охорону (тел. 101) та прибути на місце, звідки надійшов сигнал тривоги. Якщо спрацювання було хибним, треба відкликати повідомлення про пожежу пожежній охороні. Якщо сигнал надійшов з приміщення, до якого доступ охоронців заборонено, необхідно діяти згідно з вимогами іншої спеціальної інструкції. 2.У разі виникнення пожежі сторожа зобов’язані:
3. Сторож повинен зустрічати підрозділи пожежної охорони і найкоротшим шляхом спрямовувати їх на місце пожежі. 4. До прибуття керівника та інших посадових осіб навчального закладу сторож не вправі залишати місце пожежі (за умови, що немає загрози його життю та здоров’ю) і, за потреби, має надавати консультативну допомогу керівникові гасіння пожежі (штабу пожежогасіння) щодо місцезнаходження того чи того обладнання, кнопок вмикання насосів-підвищувачів, запасних виходів, виходів на горище тощо. 2012-2013 Классный час в 11-Б классе Подготовил Рура М.С. Тема «Терроризм – угроза обществу» Цели:
Задачи:
Оборудование:
(Вначале учащиеся просматривают кадры хроники о действиях террористов в Буденовске, Москве, Беслане, США). Ход беседы Учитель. Тероризм - это тяжкое преступление, когда организованная группа людей стремиться достичь своей цели при помощи насилия. Террористы – это люди, которые захватывают в заложники, организуют взрывы в многолюдных местах, используют оружие. Часто жертвами терроризма становятся невинные люди, среди которых есть и дети. За последнее десятилетие крупными террористическими актами в нашей стране стали взрывы жилых домов в Москве и Волгодонске, взрыв во время парада в Каспийске, 9 мая, захват театра на Дубровке, во время представления “Норд-Ост”. Сентябрь 2004 года. В течение двух суток в спортзале школы №1 города Беслана (Республика Северная Осетия) удерживались преподаватели, ученики, и их родители – всего более 1200 человек. В результате взрыва погиб 331 человек, в том числе 172 ребенка. 559 человек получили ранения. Это страшные страницы истории… Современную международную обстановку трудно назвать стабильной. И одной из причин этого является размах терроризма, приобретающий сегодня поистине всемирный характер. Существенные изменения и в формах терроризма и в практике борьбы с ним произошли и в нашей стране. Россия столкнулась с вопиющими фактами его проявления, как на собственной территории, так и в ближнем зарубежье. События последних лет со всей определенностью доказали, что Россия, как и все мировое сообщество, не в силах противостоять размаху терроризма. Именно этими обстоятельствами и была вызвана необходимость разработки Федерального закона “О борьбе с терроризмом”, принятого в июле 1998 года. Сегодня мы собрались для обсуждения проблемы, которая заявлена следующим образом: “Терроризм-угроза обществу”. - Итак, что такое терроризм? Откуда происходит данное слово? Что в себе несет? И как себя вести в подобной ситуации? Это вопросы беседы, на которые мы постараемся дать ответы. Выступает группа учащихся “Историки”. Террор - запугивание, подавление противников, физическое насилие, вплоть до физического уничтожения людей совершением актов насилия (убийства, поджоги, взрывы, захват заложников). Понятие “терроризм”, “террорист”, появилось во Франции в конце 18 века. Так называли себя якобинцы, причем всегда с положительным оттенком. Однако во время Великой французской революции слово “Терроризм” превратилось в синоним преступника. До самых недавних пор понятие “терроризм” уже означало спектр различных оттенков насилия. В 1881 году народовольцами с помощью самодельной бомбы был убит царь Александр II. В 1911 году был убит агентом охранки председатель Совета министров П.А. Столыпин. В период 1902-1907 гг. террористами в России были осуществлены около 5,5 тысяч террористических актов. Жертвами их стали министры, депутаты Государственной Думы, жандармы, полицейские и прокурорские работники. В СССР терроризм до обострения национальных конфликтов был явлением очень редким. Единственный нашумевший случай – это взрыв в вагоне московского метро в январе 1977 года, который унес более десяти жизней. В то время обстановка в стране была иной, и потенциальные террористы знали, что они своих целей подобными действиями не добьются. Наша страна всерьез столкнулась с терроризмом во время “перестройки”. Уже в 1990 году на её территории было совершено около 200 взрывов, при которых погибло более 50 человек. В 1991 году в тогда ещё СССР в результате кровавых столкновений погибло более 1500 человек, было ранено более 10 тысяч граждан, а 600 тысяч стали беженцами. За период 1990-1993 годы в России было незаконно ввезено примерно полтора миллиона огнестрельного оружия. Вопрос: для чего? Начиная с 1992 года, в широкое распространение получило такое явление, как заказные убийства неугодных лиц. Жертвами их стали и становятся журналисты, депутаты Государственной Думы, предприниматели, банкиры, мэры городов, коммерсанты… Происходящее поражает сознание, но вот парадокс: в начале третьего тысячелетия население Украины стало привыкать к сообщениям об очередных заказных убийствах, перестрелках на улицах городов. Учитель. В чем же сущность терроризма? На этот вопрос нам ответят ребята из группы “Политологи”. Выступление группы учащихся “Политологи”. Словари определяют понятие “терроризм” как насильственные действия преступных лиц с целью подрыва существующей власти, осложнение международных отношений, политических и экономических вымогательств у государств. Это систематическое применение или угроза применения насилия против мирных жителей как шантаж существующих органов власти для достижения определенных политических, социальных или экономических целей. Типы современного терроризма:
Учитель. Какова современная статистика терроризма? Слово передаем второй группе “Статисты”. Выступление второй группы учащихся “Статисты”. (показ статистических слайдов через компьютер) Террористический акт не знает заранее своих конкретных жертв, ибо направлен, прежде всего, против государства. Его задача – подчинить государство, его органы, всю общественность, заставить их выполнять требования террористов и стоящих за ними лиц и организаций. 1999 год Москве взорваны два жилых дома. Погибли 200 человек.
Разгул терроризма – сегодня не только российская, но уже и острейшая международная проблема. Об этом свидетельствуют многие факты, но особенно красноречивы взрыв в Нью-Йорке Всемирного торгового центра 11 сентября 2001 года, унесшего жизни 3,5 тысяч человек, объединенные в одну цепь взрывы 11 марта 2004 года в пригородных поездах в центре Мадрида (Испания), бесконечные теракты в Израиле, на Филлипинах, в других странах. Учащиеся на магнитной доске вывешивают плакаты:
БЕСЕДА: Ребята, как же не стать жертвой теракта? (Ответы: следует избегать посещение регионов, городов, мест и мероприятий, где возможно проведение терактов, Такой регион, например, Северный Кавказ. Места массового скопления людей - это многолюдные мероприятия. Здесь следует проявлять осмотрительность и гражданскую бдительность.) Что такое гражданская бдительность? (Ответы: например оставленный кем-то подозрительный предмет (пакет, коробка, чемодан и т. д.)) Какие действия необходимо применить при обнаружении подозрительных предметов? (Ответы: не трогать, не вскрывать, зафиксировать время, поставить в известность администрацию, дождаться прибытия милиции.) Если вы услышали выстрелы, находясь дома, ваши первые действия? (ответы: не входить в комнату, со стороны которой слышатся выстрелы, не стоять у окна, сообщить по телефону). Если вам поступила угроза по телефону вам необходимо (ответы: запомнить разговор, оценить возраст говорящего, темп речи, голос, зафиксировать время, обратиться после звонка в правоохранительные органы). Если рядом прогремел взрыв, ваши действия? (Ответы: упасть на пол, убедиться в том, что не получил серьезных ран, осмотреться, постараться, по возможности оказать первую мед помощь, выполнять все распоряжения спасателей). Если вы оказались в числе заложников? (Ответы: помнить главное-цель остаться в живых, не допускать истерик, не пытаться оказать сопротивление. Ничего не предпринимать без разрешения, помнить - спецслужбы начали действовать). РЕФЛЕКСИЯ. По итогам беседы, учащимся дается такое задание. “Ситуация”. “Во время дискотеки началась сильная потасовка, сопровождающаяся давкой …” (Ваши действия). “Вас захватил в заложники, человек ограбивший магазин…” (Ваши действия). Учащиеся предлагают свои проекты действий из данных ситуаций, идет обсуждение. Группа учащихся “Эксперты” (руководитель: представитель МЧС, курирует участников группы, действия учащихся по выходу из данных “ситуаций”) Группам учащихся выдаются карточки. “Закончи предложения, текст” Например: Карточка №1 “При террористических актах может…” Возникла стрельба, ты оказался на улице, твои действия …………… Карточка №2 “Если ты оказался в заложниках…” Помни:…………….. Карточка №3 “Если вам поступили угрозы по телефону” Вы должны:………………………………….. Карточка №4 “Вы обнаружили подозрительный предмет” Ваши действия: ………………………….. Карточка №5 “Если вы услышали выстрелы, находясь дома” Вам необходимо: Карточка № 6 “Если рядом прогремел взрыв” Ваши действия………………… После работы в группах, повторение правил, (представитель МЧС вместе с ребятами проводят корректировочную работу), учащимся раздаются памятки “Если ты оказался заложником”. Учитель. Какой вывод можно сделать из состоявшейся беседы? (Ответы учащихся) Таким образом, можно сделать вывод, что терроризм обусловлен общественными противоречиями. Они оказывают негативное влияние на все стороны общественной жизни страны. Важнейшей предпосылкой эффективной борьбы с терроризмом наряду с мерами правоохранительных органов спецслужб, является умение граждан противостоять терактам, правильно себя вести в условиях этой опасности. |
ПЛАН КОНСПЕКТ Тема: “Постанова Кабінету Міністрів України від 01. 07. 2002 р за №870 “Про затвердження програми забезпечення пожежної безпеки на... |
РОЗПОРЯДЖЕННЯ Про заходи щодо забезпечення техногенної та пожежної безпеки в осінньо-зимовий період 2004/2005 року”, та з метою підвищення рівня... |
«Вивчи правила пожежної безпеки та розкажи їх членам своєї родини» Познайомити дітей з основними вимогами правил пожежної безпеки при перебуванні в навчальному закладі, в бібліотеці, музеї та кінотеатрі,... |
Колегії державного архіву Херсонської області Заслухавши довідку заступника директора головного зберігача фондів держархіву області про стан пожежної безпеки в архівних установах... |
УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ`Я Заслухавши і обговоривши інформацію провідного спеціаліста з охорони праці Собчука А. М. про стан пожежної безпеки в лікувально-профілактичних... |
ТЕМА: Щоб не трапилось біди МЕТА: ознайомити учнів з елементарними правилами пожежної безпеки; пояснити дітям причини виникнення пожежі; розвивати розуміння... |
Тема програми «Основи пожежної безпеки», тема уроку «Причини виникнення пожеж. Пожежонебезпечні властивості властивості речовин. Організаційні... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття по функціональній підготовці з співробітниками... Указу Президента України від 27 січня 2003 р. №47/2003 «Про заходи щодо вдосконалення державного управління у сфері пожежної безпеки,... |
План-конспект уроку з Охорони праці. Тема: Організаційні та технічні... Мета: Ознайомити учнів з пожежною безпекою, правилами та інструкціями з пожежної безпеки, розвивати навички запобігання виникненню... |
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН (типовий) проведення занять зі службової підготовки... Указ Президента України “Про заходи щодо вдосконалення державного управління у сфері пожежної безпеки, захисту населення і територій... |