Назвіть усіх членів своєї родини: дорослих на ім’я та по батькові, дітей зменшувальним іменем. Використайте подані нижче слова та словосполучення. Усно


Скачати 101.02 Kb.
Назва Назвіть усіх членів своєї родини: дорослих на ім’я та по батькові, дітей зменшувальним іменем. Використайте подані нижче слова та словосполучення. Усно
Дата 24.03.2013
Розмір 101.02 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Завдання для 8 класу


  1. Назвіть усіх членів своєї родини: дорослих – на ім’я та по батькові, дітей – зменшувальним іменем. Використайте подані нижче слова та словосполучення. Усно складіть невелику розповідь про найулюбленіше свято вашої родини1.

Дідусь, бабуся, бабуня, батько, тато, матуся, матінка, сестра, сестриця, менший братик, двоюрідні брати й сестри, племінник, небіж, племінничка, тітонька, дядько, дядечко, зять, невістка, зовиця, мамин дівер, татів шваґер, наш красивий рід, дорога наша рідня, свояки, побратими.


  1. Усно складіть невеликий опис зовнішності (3-4 речення) котрогось члена вашої родини. Чи є у вашій сім’ї якась реліквія – особливо дорога і чимось пам’ятна річ? Усно складіть невеликий опис (3-4 речення) такої реліквії2.




  1. Усно складіть невеликий роздум-доведення (4-5 речень) “Чому людині важко без рідні”. Не забудьте: у такому тексті повинні бути теза і докази3.




  1. Усно складіть невеликий роздум-пояснення “Мати – найсвятіша на світі людина”4.




  1. Складіть і “проговоріть за особами полілог, можливий між двоюрідними братами й сестрами (3-4 особами), які зустрілися після тривалої розлуки. Мета спілкування – висловлення радості від зустрічі, складання спільних планів на майбутнє5.




  1. Складіть і “проговоріть” за особами полілог, можливий між членами родини (батько, мати, троє їхніх дітей, племінниця матері), котрі приїхали на вихідні дні до бабусі, яка мешкає у селі, щоб допомогти їй у господарстві. Перед складанням полілогу зорієнтуйтесь у ситуації спілкування6.




  1. Скласти діалог, можливий між двома однокласниками, які зустрілися на вулиці відразу після відвідання одним з них районної бібліотеки. Мета спілкування одного з них: поділитися враженнями від прочитаної бібліотечної книжки. Мета другого: дізнатися, де можна знайти рекомендований учителем історичний роман. Використати деякі з поданих нижче слів і словосполучень. “Проговорити” діалог за особами7.

Читальний зал, формуляр, бібліотечний каталог, список рекомендованої літератури, консультація бібліотекаря, поради старших, стелажі, за тематикою, класична література, твори вітчизняних письменників, зарубіжні автори, художні твори, науково-популярна література, історичні романі та повісті, інші жанри, термін для читання, повернути вчасно.


  1. Відтворити зміст телефонної розмови між двома однокласницями, одна з яких захворіла і протягом тижня не відвідувала заняття. Мета спілкування: обговорення домашнього завдання з літератури, висловлення ставлення до твору, що вивчається, захоплення художнім твором, прочитаним самостійно8.




  1. Скласти відгук на нещодавно прочитаний художній твір. Якнайстисліше передати його зміст, головну увагу приділити висловленню думок, переживань, спричинених читанням твору9.




  1. Уявіть, що на вокзалі (автостанції, залізничній станції) до вас звернувся приїжджий з проханням розповісти, як дістатися головної площі вашого міста. Складіть і “проговоріть” за особами діалог між ним та вами. У діалог введіть стислий опис місцевості (краєвид, опис вулиці), якою гостеві доведеться проїхати чи пройти10.




  1. Уявіть, що ваш менший брат (сестричка) звернулися до вас з проханням пояснити як дістатися від зупинки метро “Вокзальна” до Державного музею українського образотворчого мистецтва (по вул. М. Грушевського). Побудуйте розповідь, дбаючи про доступність викладу. Введіть у розповідь стислий опис Європейської площі. Використайте подані нижче слова і словосполучення11.

Український дім, готель “Дніпро”, книгарня “Наукова думка”, приміщення Державної філармонії, Національна парламентська бібліотека, розкішні парки Києва, стадіон “Динамо”, вулиця Михайла Грушевського, перший Президент України, Голова Центральної Ради, уряд УНР, високі сходи, кам’яні леви, скіфська баба, оздоблений колонами вхід.


  1. Уявіть, що оголошено конкурс на кращу екскурсію вулицями вашого рідного міста. Складіть фрагмент такої екскурсії, що включав би опис найулюбленішої вами місцевості – майдану, вулиці, парку або скверу. “Проговоріть” складений вами текст перед уявними екскурсантами12.




  1. Підготуйте запитання до екскурсовода, який ознайомлюватиме вас зі столичним майданом Незалежності. Складіть і “проговоріть” діалог, що міг би відбутися між вами та екскурсоводом. У діалозі використайте подані нижче слова і словосполучення13.

Головпоштамт, статуя Архангела Михаїла, Рада профспілок, Оперна студія консерваторії, конкурс на кращий пам’ятник, п’єдестал, закуті в граніт фонтани, народні гуляння, демонстрації, урочистості, найбільша ялинка України, Хрещатик, вузькі вулички, провулок Шевченка, меморіальний музей-квартира Тараса Шевченка, підземний перехід, метрополітен, автобусні зупинки.


  1. Уявіть собі, що ви всією сім’єю прийшли недільного дня в гості до бабусі. На вас вже чекають ваші дядечко й тітонька та їхні діти – ваші двоюрідні брати й сестри. Визначте тему й головну думку власного висловлювання, висловлювань ваших мами й тата, вашої рідні14.




  1. Побудуйте і “проговоріть” за особами діалог, можливий між бабусею та її сусідкою, що несподівано завітала в гості. У діалозі використовуйте подані нижче слова та словосполучення. Визначте тему й головну думку висловлювань сусідки та бабусі15.

Доброго дня! Як ви себе почуваєте? Будьте ласкаві. Якщо вам не важко… Вибачте. Вибачайте. Щиро вам дякую. Чи ви вже обідали? На мене чекають. Сердечно вам дякую. Прошу вас. Почекайте, будь ласка. Дуже вам зобов’язана. Сідайте, будь ласка. Заходьте будь-якого дня. Приходьте за будь-яких обставин. Кожен має свої справи. На все добре! Прощавайте! Ідіть здорові!

  1. Складіть і “проговоріть” за особами полілог, що міг би відбутися між бабусею, її сусідкою та бабусиними рідними. Мета спілкування – знайомство. Використайте подані нижче слова та словосполучення16.

Добридень! Доброго здоров’я! Раді вас бачити! Познайомтесь з… Дозвольте вас познайомити з… Багато про вас чув. Дуже приємно. Раді познайомитися. Як звуть цю дівчинку? Хто ви за професією? Ким ви працюєте? На якій вулиці розташована ваша установа? Буду рада допомогти. Щиро вам дякую. Старша за віком. Якщо можете… Щиро вам дякую. Був радий познайомитися. Радий прислужитися. Радий бути корисним.


  1. Уявіть, що під час вашої прогулянки з мамою й татом у парку вам зустрівся батьків співрозмовник. Складіть і “проговоріть” за особами можливий за цих обставин полілог. Співрозмовники: мама, батько, його співрозмовник, ваша старша сестра та ви. Мета спілкування: знайомство17.




  1. Уявіть, що до вашого класу зайшли директор школи і вчителька, яка навчатиме вас історії або українознавства. З якими словами має звернутися до вас директор? Що, на вашу думку, скаже в такій ситуації вчителька? “Перевтілившись” у вчительку та директора, “проговоріть” слова, з якими вони можуть звернутися до класу18.




  1. До вашого класу прийшов “новенький” учень. Складіть і “проговоріть” за особами діалог між ними і класним керівником та полілог між 1-2-3 учнями. Мета спілкування – знайомство19.




  1. Уявіть собі, що гості вашого міста звернулися до вас з проханням назвати пам’ятники та пам’ятки історії, з якими варто ознайомитися. Складіть і “проговоріть” за особами діалог між ними та вами. Введіть у діалог пояснення, в чому полягає різниця між пам’яткою минулого та пам’ятником. Назвіть пам’ятки і пам’ятники, що є у вашій місцевості20.




  1. Складіть і “проговоріть” за особами діалог між двома однокласниками, які домовляються про зустріч біля одного з пам’ятників. У діалог введіть стислий опис пам’ятника. Використайте деякі з поданих нижче слів і словосполучень21.

Монумент, п’єдестал, постамент, статуя, скульптурна група, силует, оточення, бронзовий, мармуровий, гранітний, величний, урочистий, промовистий, рельєф, напис, вказано дати, обрамлено, передано, підкреслено, увіковічено, збережено.


  1. Уявіть, що ви хочете запросити учнів вашого класу оглянути пам’ятник або пам’ятку, які надзвичайно вам подобаються. Складіть і “проговоріть” за особами полілог між вами та однокласниками, передбачивши запитання ваших співрозмовників. У полілог введіть стислу розповідь про пам’ятник (пам’ятку) та опис. Ваша мета – зацікавити, переконати у необхідності ознайомитися з пам’ятником (пам’яткою) особисто, не покладаючись на довідники та фоторепродукції22.




  1. У формі полілог між 2-3 однокласниками викладіть враження від екскурсії “Київ історичний”. Введіть у полілог стислі описи 1-2 пам’яток (пам’ятників), висловіть власне ставлення до них. У полілозі використайте деякі з поданих нижче слів і словосполучень. “проговоріть” полілог за особами23.

Золоті ворота, пам’ятник Ярославу Мудрому, Софійський собор, дзвіниця, фрески, мозаїки, іконостас, ікони, саркофаг князя, пам’ятник княгині Ользі, Кирило та Мефодій, Михайлівський Золотоверхий монастир, золочені бані, купол, маківка, архітектурні споруди, декоративне оздоблення, реставрація (відновлення).


  1. Складіть полілог, що міг би відбутися між вчителькою та учнями напередодні екскурсії до історичного музею. Визначте можливу мету такого спілкування (мету вчительки і мету школярів). Використайте в полілозі деякі з поданих нижче слів і словосполучень. “Проговоріть” полілог за особами24.

Екскурсовод, експонат, експозиція, вітрини, твори живопису, скульптурні твори, карта (мапа), діорама, панорама, літературні пам’ятки, літописи, фоліанти (товсті книги великого формату), архівні документи, реліквії, стародавня зброя, оздоблення інтер’єру, одяг, предмети домашнього вжитку.


  1. Продумайте запитання, з якими цікаво було б звернутися до екскурсовода під час відвідання історичного музею, стосовно одного з експонатів – гетьманської булави. Звернувшись до відповідної довідкової літератури, доберіть відповіді на ці запитання. Діалог між відвідувачем музею та екскурсоводом “проговоріть” за особами. У діалозі використайте деякі з поданих нижче слів і словосполучень25.

Запорозька січ, гетьман, козацька старшина, клейноди (символи влади, військові знаки, які виносили на великі чи малі ради), хоругва, литаври, загальновійськова запорозька печатка, бунчук, пернач, гетьман, кошовий, хорунжий (носив прапор), військовий суддя, курінь, січова Покровська церква, військова скарбниця, колекція, старожитності.


  1. Скласти діалог, що міг би відбутися між двома однокласниками, які збираються відвідати виставку голограм (об’ємних зображень предметів, виготовлених способом записування й відтворення розсіяних світлових хвиль). У діалозі використайте деякі з поданих нижче слів і словосполучень. “Проговоріть” діалог за особами26.

Унікальні пам’ятки, найвідоміші музеї світу, найавторитетніші науковці, знамениті колекції, каталог, час роботи виставки, проспект (рекламна листівка, довідник з описом експонатів, буклет), оголошення, відгуки журналістів і відвідувачів.


  1. Прочитати діалог за особами. З’ясувати його стиль. Пояснити пряме й переносне значення слова суржик27.




  • Дєвушко, дєвушко, покажіть мені оту вещ!

  • Вибачте, що саме вам показати?

  • Оту юбочку в клєточку на отій вешалкє!

  • Ви маєте на увазі картату спідничку?

  • Не картату, а в клєточку!

  • Шановна пані, продавець правильно говорить! Слід говорити не “юбочка”, а “спідниця”, не “в клєточку”, а “картата”.

  • Не фатало, щоб усякі вчоні мене в магазінє вчили!

  • Вибачте, ради Бога, не хотів вас образити. Просто суржику чути не можу. Ще раз пробачте.

  • Усе ви правильно, добродію, сказали. Я тут за прилавком за день чого не наслухаюсь! Давайте хоч одне одного навчати…

  • Дякую на доброму слові. Мабуть, і у вас від суржику душа болить. Адже слово – то такий тонкий інструмент! Пам’ятаєте Франкове:

…Вогонь в одежі слова –

Безсмертна, чудотворна фея,

Правдива іскра Прометея…

  • Чудово сказано. А молодиця та усе зрозуміла. Знітилася й утекла тихенько. Тепер, може, думатиме, що говорить…

З розмови в магазині

1 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 14.

2 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 14.

3 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 14.

4 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 14.

5 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 14.

6 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 14.

7 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 49.

8 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 49.

9 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 49.

10 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 24. У завдання внесено правки.

11 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 24.

12 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 24. У завдання внесено правки.

13 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 24. У завдання внесено правки.

14 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 8.

15 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 8.

16 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 8.

17 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 8.

18 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 9.

19 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 9.

20 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 33.

21 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 33.

22 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 33.

23 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 33.

24 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 38.

25 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 38.

26 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 38.

27 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 8 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 52 с. – С. 11.

Схожі:

Проект з курсу «Основи християнської етики»
Щоб шанувати своїх батьків, членів родини, виробляти повагу до старших пізнавати чуття єдності в сім’ї. Формувати інтерес до особливостей...
Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Машовець М. А В 43 Здоров'я дитини від родини
Теоретично обгрунтовано концептуальні засади формування здоров'язберігаючої свідомості у підростаючого покоління, розкрито шляхи...
10 клас Стилістика тексту. Лексичні норми. Морфологічні норми. Картка №1
Замінити подані слова, вирази одним словом, яке б означало спільний рід іменників (слова для довідок у дужках). Наскільки легко визначити...
Тема: Твоя родина
Мета: Формувати уявлення про родину як частину суспільства, про роль і місце родини в житті людини. Розвивати уявлення про деякі...
«Вивчи правила пожежної безпеки та розкажи їх членам своєї родини»
Познайомити дітей з основними вимогами правил пожежної безпеки при перебуванні в навчальному закладі, в бібліотеці, музеї та кінотеатрі,...
Слово. Значення слова
Прочитай. В одну колонку запиши словосполучення, в яких слова мають пряме значення, а в другу – переносне значення
Урок з «Громадянської освіти» у 4 класі Тема: Взаємні обов’язки батьків...
Сім’я – це маленька складова частинка великої держави. Від добробуту в родині та взаємин між членами сім’ї залежить добробут і спокій...
А згідно нової рекомендації №12267 в державних установах усіх членів...
В 2010 році на українській гендерній конференції йшлося про те, що в Україні також хочуть відмінити слова батько і мати і замість...
Тема: Моя сім’я – школа добра Мета
Мета: поглибити знання дітей про сім’ю, про основні обов’язки членів сім’ї – кожен член великої родини повинен дбати про красу, чесність...
Порядок подання заяв в електронній формі на участь у конкурсному...
Та не мають підстав для особливих умов зарахування. Прізвище, ім'я, по батькові вступника у сертифікатах зовнішнього незалежного...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка